Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ezüst. Köszönöm! akkor 0,22 Ohm. W-os mennyi lehet?
Ránézésre 2 vagy 3 wattos. Meg kell nézni pár méretet, a hestore-nál a 2W-osak 10-12mm hosszúak, átmérő 4-5mm, a 3W-osak 13-17mm hosszú, átmérő 5-6. Ezek alapján el tudod dönteni.
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2022
Lehet színvak vagyok, de nekem ez fekete-piros-piros-ezüst és barna.
0.122R 1%
Az első fekete csík miért 1? A jó érték 0,22 ohm 1 %.
Üdv! Vettem egy elemes hordozható oszcilloszkópot, ami 40 voltig mér. Mivel én amatőr vagyok a négyzeten, szeretném megkérdezni, hogy rámérhetek-e egy olyan ledre, amin ott a 230 Volt fázis is? Egészen pontosan egy 1 µF kondenzátoron sorbakötött és egyenirányított, majd 3V zenerrel és kondenzátorral simított egyenáramról van szó, amin azt szeretném megnézni, hogy egyáltalán miféle egyenáramot kap a led. Elvileg nem lesz baja, de azért mégsem akarom gallyra vágni a 70 eurós szerzeményem
Előre is köszi a válaszokat!
Megfelelő érintésvédelmet betartva ha a szkóp testje és a mérőfej között nem nagyobb a feszültség 40V-tól, akkor mérhetsz, de fémrészt nem érinthetsz a kezeddel... De ha megszakad(t) a led akkor ott biza nagyobb fesz lesz.
-- Az enyémre ráírták, hogy tönkremegy 40V mért fesz különbség felett, mert a bemeneten a túlfeszvédő kifekszik... De mérhetek ugye 400V-ig mivel a mérőfejem 10:1 osztású
Jóvanna. Jobban jártam volna ha hallgatok