Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Dobozolási technikák, műszerdobozok
Lapozás: OK   8 / 91
(#) Szebence válasza szamóca hozzászólására (») Szept 9, 2008 /
 
Ezt bővebben kifejtenéd nekem, hogy ez mi is és hol tudom beszerezni ezt a fóliát, és hogy ez végülis milyen?

Öntapadós betűsablon? Amit felragasztok a dobozra, lefestem a dobozt, majd leszedem a "matricát" és alatta ott a várva várt felirat?
(#) szamóca válasza Szebence hozzászólására (») Szept 9, 2008 /
 
Én Pesten a grafikai kisáruházban vettem anno.
Ez A4 lapokon külömböző méretű, tipusú, színű betűk vannak, amik matricához hasonlóan átnyomhatóak a festett felületre, és rá is ragadnak. Majd ezt akrilán, vagy más lakkal fixálhatod, kopásmentesítheted.

mixer 005.jpg
    
(#) Szebence válasza szamóca hozzászólására (») Szept 9, 2008 /
 
hmm értem. Egész szép lett a "felmatricázás"
Bár én magát a betűet is festékkel szerettem volna megoldani, azért gondoltam egy olyanra, hogy festés alatt felragasztom majd ha megszárad leszedem és a matrica alatt lévő terület, ugye az lenne a felirat...
(#) vicsys válasza Szebence hozzászólására (») Szept 9, 2008 /
 
(#) Szebence válasza vicsys hozzászólására (») Szept 9, 2008 /
 
áhh, ez az köszönöm!

Holnap utána érdeklődöm, hogy a környéken lehet-e kapni.
(#) szamóca válasza Szebence hozzászólására (») Szept 9, 2008 /
 
Létezik még Letraset néven is .
(#) Szebence válasza szamóca hozzászólására (») Szept 9, 2008 /
 
Oké, köszi, megérdeklődöm.
(#) CHZ hozzászólása Szept 9, 2008 /
 
Feliratozásra javaslom próbáljátok ki a +20-as technikát , ami pontosan úgy készül mint a nyák.
Megtervezett feliratokat kinyomtatjuk sima géppapírra ,az inverzét , hogy a nyomtatott fele kerüljön a lemezre , leszorítva üveglappal . Mivel a papír nem igazán átlátszó ezért a levilágításához napfényt használok , kb. 8-10 perc megvilágítás után jöhet az előhívás .
Sikeres előhívást követően a feliratozott lemezt kb. 300-400 C fokra hevítem , így a lakk beleég és igen tartós festést kapunk , hígígtóval sem mosható a kezelés után .Vigyázat , ha túlmelegítjük akkor le is éghet a festék , nem közvetlenül a lemezt melegítem , 5mm -es vaslemez alá , sima gázlángon , közben megfigyelhető a lakk elszineződése , amikor kezd barnulni , már jó.
Kicsit bonyolultnak tünik , de aki jártas a fotolakkos nyák gyártásban annak nem okozhat gondot és igen tartós , tetszetős kivitelt kaphat ..
A képen ezzel a módszerrel készült előlap látható.

FELIRAT.jpg
    
(#) szamóca válasza CHZ hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
Gratulálok! Erről a módszerről még nem hallottam.
(#) CHZ válasza szamóca hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
Köszönöm !
Ezért is bátorkodtam betenni ide , hátha valaki kipróbálja .
Nagyon tartós felirat készíthető így , lakkozni sem kell .
Sárgarézen így néz ki ...

FELIRAT I.jpg
    
(#) CHZ válasza szamóca hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
Ez rozsdamenetes lemezre készült :
(#) huhuu válasza CHZ hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
Szia!

Nagyon szuper a módszered! Ezer köszönet érte!!!


Azt szeretném kérdezni, hogy a +20 lakkot a festendö felületre fújod, majd ha elö lett hivva ráégeted? jól értettem?
(#) szamóca válasza huhuu hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
Igen úgy érti :yes: .
Nagyon ipari kivitele van .
(#) CHZ válasza huhuu hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
Igen ez a sorrend , nyákkészítéssel teljesen azonos módon .Géppapírról történő fotózás nyáknál is működik , lézrnyomtatóval kinyomtatott ábrát lefújom akril lakkal , ez kicsit áttetszővé teszi a papírt és a nyomtató festékanyagát is oldja kis mértékben , így beleívódik a papírba és feketébb jobban takaró homogénebb fekete felület lesz .
Nap teljesen jó a levilágításához , nagy méretekre is jó és ha a fekete takarása tökéletes , akkor bátran növelhető a levilágítás ideje , ezzel a papíros módszerrel nyákot is könnyű és olcsó csinálni .Ennél már csak a vasalós módszer olcsóbb és gyorsabb ,de fotozással finomabb részleteket is meg lehet oldani .
(#) Szebence válasza CHZ hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
Ez tényleg nagyon jónak tűnik, csak az én esetmben nem használható, mert ott a doboz fekete színű lesz és nekem fehér betűk kellenek majd
(#) CHZ válasza Szebence hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
Már csak azért sem mert festett felületen nem működik.
Csak tiszta zsírtalanított fémfelületen ok .
(#) Zoli_bácsi válasza Sonix hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
Nekem erre van egy bevált szokásom. Számítógépen megtervezem az előlapot, M1:1 méretben mindent, feliratot, furathelyek, stb és ezután ketté választom a dolgot. Egyrészt, miután készre terveztem az előlapot, utána "lecsupaszítpm, tehát csak a furatok helye marad meg. Ez nálam az úgynevezett "fúrósablon". Ezt a sablont kinyomtatom, majd pontosan a fém, vagy műanyag előlapra ragasztom és átpontozom a furat helyeit, majd megmunkálom az előlapot. Miután ezzel elkészültem, aztán jobb helyen pontos és precíz nyomtatásban szinesben elkészíttetem az előlapi metricát, mert hogy matrica vagyis papír alapú öntapadó fóliára nyomtattatom ki. Ezután kérek rá egy hideg, matt laminálást. És emlékezzünk, hogy mivel a tervezés fázisában ketté választottuk a munkafolyamatot (fúrósablon és kész előlap matrica) a kifúrt előlapra rendkívül pontosan felragastható az öntapadó papír, ami ugye laminálva van, tehát se pára, se egyéb álltalános környezeti hatás nem okoz kárt. No szóval én így gyártok előlapot. Persze ez akkor érvényes, ha teli előlapom van. Egy másik eljárás, amit ugyancsak előszeretettel használok, az a plotterrel kivágott öntapadó fólia, átvivőfóliával a tetején. Bár ez inkább reklámgrafikai eljárás, de nagyon szép tud lenni.
(#) mex válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
Szinte ugyanigy járok el előlapkészités során én is. A furatokat előre elkészitem,majd pontos pozicionálás után felragasztom a matricát. A furatoknál a matricát nem pengével távolitom el,hanem egy alkalmas méretű csapágygolyót nyomva az előzőleg kereszt alakban behasitott matricára mintegy kivágom a furatra eső részeket. Ha maga a furat széle éles,nincs süllyesztve akkor nagyon szép kontúros vágásfelületet kapok.
(#) Antauri hozzászólása Szept 27, 2008 /
 
Tisztelt fórumozók!
Egy régi tecnikát szeretnék újra elővenni és használni, de sajnos nem találom sehol. A következőről volna szó: a műanyag kábelkötegelők elterjedése előtt a vezetékeket egy speciális csomózással kötötték egymáshoz. Ez úgy nézett ki hogy zsineg gyűrűk helyezkedtek el az összekötött kötegen, és egy szál folyamatosnak látszó zsineg húzódott végig rajtuk. Aki látott már ilyent az tudja mire gondolok.
Tudja valaki hogy hogyan lehet így kábelt kötözni?
Köszönöm!
(#) zenetom válasza Antauri hozzászólására (») Szept 27, 2008 /
 
Hú a múltkor szedtem szét valami régi bigyót és ilyesmi módszerrel voltak összefogva a vezetékek. Majd megnézem hátha van még...
(#) mex válasza Antauri hozzászólására (») Szept 27, 2008 /
 
Ügv.
Nagyon egyszerű.

P1050272.JPG
    
(#) Antauri válasza zenetom hozzászólására (») Szept 27, 2008 /
 
A csomózás mikéntjét ha leírnád annak nagyon örülnék.
(#) Antauri válasza mex hozzászólására (») Szept 27, 2008 /
 
Igen, hasonlóra gondoltam, de az nem ilyen egyszerű, azt hiszem a csomó megkötése a leglényegesebb, arra volnék nagyon kíváncsi. Azért köszi a képet!
(#) mex válasza Antauri hozzászólására (») Szept 27, 2008 /
 
Azt hittem a kép alapján elképzelhető....
Lényegében a kezdetnél legalább 2x körbetekered a kötegelni kivánt részt,ezután egyenesen továbbhúzod az előzőleg a 2x körbetekert rész alá húzott damilszálat,ezután megint csinálsz egy kört,majd ezalatt is áthúzod megint egyenesen vezeted,aztán megint kör,megint aláhúzod.......

A képen nincs csomó,nem is kell csak az elején és a végén.
(#) Antauri válasza mex hozzászólására (») Szept 28, 2008 /
 
Igen, látom a képről hogy miről van szó, én viszont azt a módszert keresem amit csomózni kellett, így ha valahol elvágták akkor nem bomlott vissza a kötegelés. Tulajdonképpen a csomózás technikája a legérdekesebb, úgy rémlik ha a szabad szálat kötéskor meghúzta az ember akkor egyszerre szorította egymáshoz a vezetékeket és feszítette ki az összekötő szálat. Sajnos már nem emlékszem hogyan is kellett csomózni.
(#) mex válasza Antauri hozzászólására (») Szept 28, 2008 /
 
Találtam mégegy fajtát,ez már elméletileg megszoritja saját magát.

Korbács.jpg
    
(#) Antauri válasza mex hozzászólására (») Szept 28, 2008 /
 
Ez már közelebb áll ahhoz amit keresek, köszönöm!
(#) lapose válasza Antauri hozzászólására (») Szept 28, 2008 /
 
Szia!

Bővebben: Link
Ezt keresed te, csak amikor öntartóra csinálja az ember, még egy hurkot csinál, de nem a kábelkorbácsra hanem csak a fűzőszál alatt bujtatod át.
(#) Attila86 hozzászólása Nov 27, 2008 /
 
Üdv.!

Megvettem a készülő labortápomhoz az "M10" nevezetű alumínium műszerdobozt. Ezeknek a dobozoknak belül két oldalt van egy 1,5mm anyagvastagságú alumínium profil, ez tartja össze a doboz alját, elejét, hátulját és tetejét.

A kérdésem elsősorban mechanikában jártasoknak szól, de bárkitől szívesen fogadok ésszerű megoldást a problémára:
Hogyan lehetne levágni vagy valahogy eltüntetni az alumínium profil második fényképen látszó részét?
KÉP1
KÉP2


A profil teljes 18cm-es hosszában le kellene valahogy vágni ezt a részt.

Nekem vannak ötleteim, de nagyon nem szeretném elrontani mert nincs kedvem új dobozt venni. Ezért mielőtt nekiesek, nagyon alaposan átgondolom és megkérdezek másokat is, hátha van valakinek egy frappáns ötlete.

Üdv.: Attila
(#) mex válasza Attila86 hozzászólására (») Nov 27, 2008 /
 
Mivel a profil ötvözőktől mentes puha alu, könnyű bekarcolni,alkalmasan kialakitott kaparószerszámmal (ami lehet egy használaton kivüli csavarhúzó is) többszöri vonalzó melletti bekarcolással el lehet gyengiteni az anyagot,és igy már könnyen törhető.
Mindenesetre némi türelem kell hozzá,és ez a módszer viszonylag kevés utómunkát igényel.
Következő: »»   8 / 91
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem