Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Akkor volt disszipáció rendesen. Voltaképp hány Ah -ás az akkumlátorod? Csak azért kérdezem, mert az akkumtor Ah- hoz képes csak a 10 -edével szabad tölteni. Ezekszerint 6Ah -ás. Laptopba még ekkora értékkel még nemtalálkoztam ( kivéve a HP -nál ott egy extended akksinak is van a 4Ah -ás mellé csatlakozása.)
Ez így nem teljesen igaz. A normál töltés a kapacitás/10-ed áramerősség. Gyorstöltésnél ez akár a kapacitással megegyező árammal is mehet. Ha normál töltéssel töltenék a laptopok az aksit, akkor sokkal több idő lenne amíg feltöltik. Amúgy is teljesen mindegy, hogy mennyit táplálok bele, mert a belső töltőelektronika szabályozza a töltést. Kicsit utánaolvastam, amikor elkezdett szórakozni a régi aksim. Amúgy 4,4Ah-s aksi van most benne.
Igen, ebben teljesen igazad, van de ekkor lessz a leghosszabb életű az akkumlátorod ezért hal meg hamar a cella. Valószínű hogy az a "nagy áramot" is csepptöltésszerűen kapja, mert ha azt folyamatosan kapná, hamar elkezdene fűteni.
Annyira nem töltöttem nagyon többel, meg amúgy is a gép szokta magának tölteni. Ez most kivételes alkalom volt, nem szoktam így tölteni. A gép amúgy is mindig a tápjáról jár, ritkán megy az aksiról. na de ez itt lehet, hogy kissé OFF.
Nállam a töltése az akkumlátornak úgy történik, hogyha be van kapcsolva a laptop, akkor átáll csepptöltésre, és az energiatöbbletet a latopnak "adja át". Ha ki van kapcsolva akkor ad neki ampert mint a nemnormális. Ezért inkább mindig bekapcsolva töltöm. Műszerecskémmel ki is mértem , amikor a csatlakozót megjavítottam, illetve az egészet kitakarítottam. A csatlakozóhoz gyantás zsugorzsövet használtam, a tömítettség miatt, hogy ne korrodáljon.
Igaz, de remélem semmi bántót nem mondtam!
Nekem mióta kicseréltem a cellákat, mert az eredetiek halottak voltak, azóta elég hülyén jelzi az aksi szintjét. Nekem is volt már ennyire szétszedve a gép. Amíg nem voltál itt én túlestem egy átvezető kábel javításán is. Szó szerint hajszálvékony vezetékek mennek át. Amikor elvágtam az eredetit és megláttam azokat a vékony szálakat, akkor majdnem leborítottam az egészet az asztalról. A végén megcsináltam nehezen, de éppen átfért a zsanér mellett. Kissé vastagabb vezetékeket használtam, mert nem is tudtam volna olyan vékony vezetéket szerezni. Így is fülhallgató vezetéket használtam.
Annyi biztos biztosítéknak jó lessz, túláram esetén, csak ne ágyban történjen a zárlat, mert globális felmelegedéshez vezethet.
Ha nem haragszol, mára már elköszönök, mert ha hiszed, ha nem, az én akkum is le van merülve, és én nem rendelkezem gyorsfeltöltés funkcióval.
Jó éjszakát mindenkinek, jó fórumozgatást mindenkinek, és kellemes pákászást.
A vidia lapkás tárcsát az erdöben használom.4-5-6 centi átméröjü ujhajtásokat vágok vele A benzin azért zöld mert valoszinü hogy Husqvarna olajat használnak Ha piros szine lenne akkor meg Sthil vagy Dolmar olaj lenne benne
Minden bizonnyal azért lehetett ez az olvadás, mert nem volt megfelelő erősséggel bekötve/lecsavarozva az oda menő vezeték. Különben miért pont csak azon az egy helyen olvadt volna meg? Csatolva a bizonyíték is erre... (látszik, hogy a többi, becsavart csavarfejhez képest kilóg balra az a bizonyos csavarfej, ez azt jelenti, hogy nem volt meghúzva!)
Ezt én is tanúsíthatom! Úgy viszi az 1-2 centis bozótot, mint kés a vajat. Én piros olajat használok.
Nekem csak azért volt meglepő, mert nem is volt nagyon leterhelve a táp, meg max egy félórát ment csak, máskor meg ment éjszakákon át is, meg nagyobb árammal is terheltem már és akkor nem jött ki. De mindegy megoldottam.
Válaszom erre, mert ez már ott OFF-os lehet.
Idézet: Azért nem kell túlzásokba esni.„Ezzel a hozzáállással...” Idézet: „a terepjáróban benne van a neve, arra való, hogy olyan helyen járj vele, ahol nincs kiépített út” Itt ugyan van, de karbantartva nincs: Link1 Link2. De ez nem csak itt van így, ez országos jelenség. Jó kis galéria a Szeged kátyúiról: Link. Mintha csak Esztergomot látnám. Idézet: Megint nem kellene általánosítani.„ez mánia, pénisznagyobbítás, felsőbbrendűnek érzik magukat a tulajaik” Ami viszont általános, hogy nem a kátyúkun zötykölődő terepjárósok okozzák a balesetet, hanem azok a barmok, akik ezeket az útviszonyokat figyelembe sem veszik. Túl gyors volt a Lamborghini. A másik a saját városomból: 160-nal a halálba... Tudom, hülyeségre nincs mentség. Gondolom már észrevetted, hogy "terepjárós" vagyok, De aki ismer, nem mondja el rólam, hogy: beképzelt, pénisznagyobbítós, felsőbbrendű lennék. Az előző két autómat (az említett baleseteimnél) rendesen leamortizálták. A mostani autómat (a terepjárót) is megpróbálták már négy ízben. A legnagyobb károm agy tenyérnyi kis horpadás a bal hátsó sárvédőn. Nekik: - Első eset, padlógázzal belém tolatott. Lökhárító, hátsóajtó. - Második eset. na ezt nem tudom, mert ő okozta a horpadást a parkolóban. "Elmenekült" onnan. - Harmadik eset. Kereszteződésben full graftal oldalamba jöttek. Kára: Mindkét oldali lámpakeret leesett, a lökhárítójával együtt. Rendesen bedeformálódott a homlokfala s a motorháztető. - Negyedik eset. Állok a kereszteződésnél a zebránál, s hátulról fékezés nélkül belém dörrent. Ha nem vagyok ott, a gyalogos az áldozat. Neki is hasonló kárai lettek, mint az előzőnél. Egyikük se mondja, hogy nem látta a batár terepjárómat. S végezetül, hogy miért kell nekem terepjáró: Kijárni a telekre, Hordani az építőanyagot a ház felújításhoz, elhozni a rokonok (meg a saját) hűtőjét, bútorát stb. a boltból. Hangosításokra hordani a fény és hangtechnikát... Szóval én milyen szempont alapján lennék korlátozva? Már így is kisebb sebességkorlátok vonatkoznak rám, mert hisz teherautó kategória vagyok. Kell tachográf, menetlevél, egyes esetekben "c"-s jogsi. És még csak nem is céges autó.
Hali.
Apummal csinálgatunk egy fűnyírómotort, de sehogy nem akar összejönni. Néhanapján mikor beindul (na jó elég ritkán), egy olyan maximum fél perces működés után egy kis halk pukkanás, és leáll. Mi lehet a gond? (briggs motoros (benzines))
Ennek számtalan oka lehet. Az üzemanyag, a gyújtási rendszer hibája, dugulás, tömítetlenség, stb. Végig kell menni mindenen.
Osztom szamóca véleményét. Nekem is ilyen motoros rotakapám van. Én is így voltam vele. Új kora óta vacakolt. Tavasszal indulni se akart, már a szuszt is kirángattam belőle. Beköpte a gyertyát... aztán két éve megelégeltem. Szétkaptam, átpucoltam, mindent beállítottam rajta előröl, azóta "pöccre" indul immár 20 év körüli lehet.
Én nemrég estem át egy ilyen briggs motor teljes felújításán. Hát nem volt egyszerű életet lehelni bele. Sajnos ezeknek a motorok legfőbb (direkt) hibája, hogy a főtengely nem csapágyas, hanem perselyes megoldású. Ha az kikopik, akkor annyi. :yes: Amúgy érdemes lenne megnézni a karburátort, szétszedni és megnézni a membránt, hogy nincs-e kilyukadva, vagy biztosra menni és cserélni, mert az idő során eléggé megnyúlik. Ez a fél perces menés benzin elfogyásra utal, de nem 100%. ha már szét van szedve a karbi, akkor át kell pucolni az egészet, nehogy valami kosz legyen benne.
Nekem most egyébként jó lenne, ha nem T*scos olaj lenne benne. Ha sokat megy, akkor úgy felhígul az olaj, hogy a vadi új gyűrű mellett is felszivárog, és beköpi a gyertyát. Ilyenkor gyertya ki, megpucol és megy is. Múltkor jöttem rá, hogy ez okozza a hibát, mert amikor elkezdett puffogni ,akkor kék füstöt is puffogott a kipufogóból. csak az olaj lehet a hibás.
De sok a probléma, ezért jó panelházban lakni, mert itt nincs ilyen h nem jó a fűnyíró, ásni kell, etetni a jószágokat.
kiegészítem: ...vagy társasházban!
Szép napot mindenkinek! Éppen terepet rendezek a szobámban, mert már megint nemtudok közlekedni a hegymászó felszerelésemmel. Ehhez még hozzá adódik a börze napján, hazavitt alkarészek is. Lassan már a köbzolitól kapott oriás hétszegmenses kijelzőt szerelhetem a fejemre, fejlámpának, hogy lássak valamit.
Gondoltam, én is OFF- olok egyet a fürdés után
Azért keltet megfürdeni mert reggel 8 tól 15 óráig csak pakolás, lomolás, kazán helyrerakás... A 4.5-5 mázsás kazánt félkézzel a helyére billentettem (nem vicc) van róla kép is Így, már a helyén van, a rendszernyomás rajta, sehol egy csepp se (addig jó még nincs, remélhetőleg nem is lesz) üdv!
Nállam még nem ennyire súlyos a helyzet, de én nem is boldogulok félkézzel.
Éppen az alkatrészeket rendezgetem bele a szortimeres, dobozokba, amit Dunakeszin vettem, egy horgászboltban.
Azt mondom én, valahol el kell kezdeni, valahol meg el se kell.
A nap végén haigálok fel egy pár képet.
Csinálhatnának illatosított alkatrészeket (főleg félvezetőket). Éppen az előbb repesztettem meg egy Graetz hidat. Pukk :shocking:
Most intenzív szellőztetés van. Aki nem tudná milyen finom illata van, annak elárulom hogy nem érdemes kinyirni csak azért hogy meg tudjuk Most valahol az örök szilicum mezőkön fegyelmezi a rakoncátlan elektronokat :rinya:
... és mijen finom a vacsorámhoz az öt perce kiszedett retek, no meg az újhagyma, meg csak majd ki kell lépnem a málnáért, eperért a kertbe, aztán majd jön a megy, barack, körte, szőlő... ja és nem beszélve a finom krumpliról, salátáról, répáról, paradicsomról, paprikáról... Nincs is jobb mint a finom, mindenféle ismeretlen vegyszertől, meg növekedés serkentő, érlelés gyorsítótól mentes saját termésnél.
Jó estét mindenkinek!
Egy citrom, vagy málnaillatú kipurcant alkatrésznek jobban örülnél? Az égett bakelitszag, az amperszag testvére. Például nekem tetszik az izzó elektroncső szaga. Nagyon jó volt szaglászni, örülve annak, hogy a több mint 20 éves álmából felébred, felkel, s "lerázza" magáról az évek porát.
De ez a graetz más... Szerintem romlott volt
|
Bejelentkezés
Hirdetés |