Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Használj árnyékolt vezetékeket, azokat is a földelési szabályok betartása mellett. A sodrott érpár csak szimmetrikus vezérlés esetén jó! A hangszóró és tápvezetékekhez használj 1,5-ös hajlékony vezetékeket!
Csak ismételni tudom a kollégát!
Másrészt szerintem használj két csavart, így nem biztos, hogy tökéletesen felfekszik az IC a hűtőbordára.
addig értem h az UTP kábel nem telsesen jó de ha kiveszem a házból az erősítőt akkor tökéletesen működik (eltekintve attól a zúgástól amit a táp ad)
ugyhogy ezért vagyok tanácstalan :lookaround:
Csak ismételni tudom önmagam. A földhurok miatt zúg. A fémdoboz csak rontja a helyzetet.
Küldök kis olvasnivalót a témában.
ha jól értelmeztem a könyvben leírtakat akkor a tápot, a házat meg az audio bemenetet egy helyen kellene földelni a legérzékenyebb ponthoz közel.
na de: 1. a tápomnak nincs külön ilyen föld pontja (de gondolom akkor valamelyik fém részéhez kell földelni) 2. a test és az audio bementet test pontja ugyanoda van bekötve szal akkor a tápot vhol földeljem le meg az erősítő negatívját is és egyesítsem a két földelést? jah meg a konektorba földeljem? a föld ponthoz? (bocsi a sok kérdésért de amatőrnek számítok még.xd)
A konnektor földet hagyjuk, arra nem lesz szükséged. A "föld" kifejezést nem kell szó szerint értelmezni. A Te esetedben nem kell a védőföldre kötnöd semmit. A trafó úgyis kettős szigetelésű.
Az egypont-földelés jó eredményt ad. A leírás szerint járj el, teljesen jó az orosz mérnök javallata (ez egy orosz szerző műve). Használj két belső erű árnyékolt vezetéket, és a 100. ábra szerint alakítsd ki az összekötést. Vastag vezetéket használj a táp és hangszóróbekötésnél! A készülék fémházán alakíts ki egy földelőpontot valahol az erősítő nyák körül, és minden negatív vezeték ott egyesüljön.
Szevasztok!én az első erősítőmet építem és van rajzom !azt szeretném megtudni hogy jó e a rajz? és 60 w tápról vagy egy 25w menne!
Hali!
Jó a rajz, de attól függ mire? A kérdés második fele viszont értelmezhetetlen...
Ez a Pedro féle kitnek a beültetési rajza, vízszintesen tükrözve. Ezt akarod kinyomtatni? Nem kéne
A Mikroshop-ról letölthető ZIP-ben van PDF, amiben ott van a rendes nyákrajz. Vasalni akarod?
Hangfrekvenciás erősítőnek akarom! Szereztem tápot ami 100W-ot,12V-ot ad le és 5A tud! Ez szerintem jó lessz!
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne ezzel kapcsolatban hogy nekem van 5db 8ohm hanszóróm. Egy LG házimozihoz volt de sajos az kipurcant. Meg tudom csinálni hozzá az erősítőt vagy lehet hogy hülye kérdés kössek vele párhuzamba egy 8ohm-os ellenállást? És azt a kapcsolást néztem: http://elektroman.uw.hu/archivum/audio/20werositoICs.gif
Hali!
Nyugodtan rákötheted a 8 ohm-os hangszórót, ne köss vele párhuzamba ellenállást. Ha érdekel, itt találsz hozzá nyáktervet: Bővebben: Link Igaz, a címben TDA1558 van, de láb kompatibilisek egymással, tehát ugyanaz a kapcsolás használható mindkettőhöz.
Szia!
Köszi a gyors választ. Köszi a nyákterveket is. Üdv!
hy! azt szeretném kérdezni hogy tda1554-et lehetne -e 8 ohm-al terhelni csatornánként?válaszotokat előre is köszönöm!
Igen, lehet.
Üdv! Ezt a kapcsolást most csináltam. Átnézné valaki, hogy nincs -e benne hiba?
És még egy kérdés! A 4-es lábat hova kell kötni mikor hídkapcsolásban van?
Hali!
A 2*22W-os változatban az a láb nem kell!!
Elkészült az erősítő! Szép hangja van, nekem tetszik. Rögtön indult, nem volt vele semmi baj!
Üdv!
Egy olyan hiba áll fent, hogy a balansz egyik oldalra történő állításakor az egyik oldal lenémul, ami még jó is, de a másik oldalra történő állításakor szól mindkét oldal. A vezetékelés jó, egy gyári jack kábel vége van fixre bekötve a nyákra. Én már csak az IC-re tudok gondolni, mert más nem is nagyon van, ami rossz lehet. Tápfesz 14V. A hangja sem az igazi az erősítőnek. Most lett összeépítve új alkatrészekből és ezért furcsa, hogy nem jó. Valami ötlet? Vagy IC csere?
Adatlap alapján épült, kétcsatornás hídkapcsolás...Semmi extra, csak felkerült a nyákra egy hangerőpoti és a táp. Mellékelem a rajzot. A két dióda csak tápfesz csökkentésére van berakva, mert a srác, akinek csináltam azt mondta 12v szekunderű a trafója és hogy ne menjen határon azért lett berakva. De végül nem is kellene, mert csak 15V van a pufferen.
Biztos nincs valami elkötés a potinál?
Én nem hinném, hogy az erősítő csinálja.
A nyák az hibátlan viszont a beültetést azt nem én csináltam, csak a nyák legyártásában voltam benne. Én is csak "távsegíteni" próbálok egy srácnak, mert kezdi feladni az egészet. Az egész áramkör olyan, mint egy faék, de mégsem akar menni. El se lehet rontani szinte olyan egyszerű. Én már csak az IC-re tudok gondolni, hogy esetleg gyári hibás lehet... Ilyen hibát még nem is láttam, hogy az egyik oldalt el lehet némítani a másikat meg nem. Főleg nem egy 5 alkatrészből álló áramkörnél.
Ezt nem értem. Ha csak egy hangerőpoti került még rá, akkor mivel állítod a balanszot?
Szerk.: átlag ezer IC-ből becsúszik egy rossz...
Várjál, a táp része hogyan néz ki? Ugye nemcsak az a 2200µF-es kondi van a Graetz után, igaz? Ez az IC elég nagy áramokat is felkap, csúcsban 6 ampert is, és pufferkondinak legalább egy 20.000µF-es kell. A 2200-as csak az oszcillálás megakadályozása végett van ott, nem a táp része... :no:
Idézet: „A TDA 1554Q típusú végfok IC-t elsősorban gépkocsiban történő alkalmazáshoz fejlesztették ki, 4 db. 11W végerősítő fokozatot tartalmaz. A kapcsolásunkban párosával hídba kötött, így érjük el a 2x 22W teljesítményt. Megfelelő minősége - a gyári adatok szerint is - legfeljebb 2x20W teljesítmény mellett kapunk, azonban ez RMS teljesítmény, tehát hangos ! A kapcsolásnak magas a áramfelvétele (csúcsban 6A-t is felvehet, egyébként 4A !), ezért autós használat esetén szükségünk lehet kb 7000 F pufferre, ezt a lehetőséget a panelba integrált 3x2200 F elkók biztosítják. Otthoni használathoz élszerű a szinte bármely villamossági boltban kapható - eredetileg halogén-spotokhoz alkalmazott - 12V-os (legalább 80VA-s) torroid trafó beszerzése, így tápfeszültségünk - egyenirányítás után - közel 17V lesz. A végfokot feltétlenül hűteni kell (Ptot= max 60W) ! Otthoni használathoz csak a középső elkó szükséges. FONTOS: ez nem a táp része, hanem elsősorban oszciláció-csökkentő! A kapcsolás "szereti" a vastag puffert, ne sajnáljuk tőle legalább 20.000µF-ot, 15A Graetz hid (!) mellett.”
Balansz a számítógépen lett állítva és a srác szerint is már eleve furán szól az erősítő. Most az a 2200µF azért annyi, mert úgyse lesz kihajtva, mert a trafó sem bírja. A kisebb pufferral is szólnia kellene normálisan. Kis hangerőn lett próbálva csak. A 22W meg csak vicc, mert az adatlap is 15W-ot ír 0,5% torzítás mellett. A 22W már 10%-os torzítás mellett jön ki.
Ott csak a monó jel megy ha jól értem.Csak az egyik helyen reagál a másik oldalt némul mindkető.Volt RCA kábel is ilyen hibával,vagy jack a számitógépnél.Próbáld ugy ha hozzáérsz a bemenethez az erősitőnél meg a jack -nél ami bemegy a számitógépbe hogy akkor szól a jobb illetve a ball csatorna igy kizárjuk az erősitő problémát.A két diódát vedd ki csak pocsékolya az áramot
Ez igaz, de kijön...
Én azért betennék egy vaskosabb puffert. Az a 2200µF nem simíthat valami jól úgy magában. Egy 16V/10.000 nem nagy durranás anyagilag se, és utólag is könnyen beépíthető. Ha nem annyira hozzáértő a srác, lehet, hogy a brumm miatt hallja furának. És megnézném a hangkarit is a szgépben. |
Bejelentkezés
Hirdetés |