Fórum témák
» Több friss téma |
Az természetes, hogy a kondenáztornak több hetes működés után is csak az egyik "széle" melegszik nagyon kis felületen?
Mármint a hőcserélő? Annak forrónak kell lennie, a kompresszorral együtt. Ha csak kis része melegszik, akkor az nem jó.
Bocs, hőcserélő igen Nagyon kis része melegszik csak huzamosabb működés után is. Kb 15%-a a felületnek meleg csak, akkor sem forró. Ha szemből nézzük akkor a bal oldalától kb 4-5 cm meleg, a többi az szobahőmérsékletü.
Ez gáz hiány.
Egyik haveromnál festés volt és a hűtőt kihúzta. 2 nap múlva vissza indította és nem akart megállni. Kimentem megnéztem és nem volt benne gáz. Már előtte is hiányozhatott belőle csak akkor még pont lebírta húzni kikapcsolási értékre. Álló helyzetben amúgy jobban szökik a gáz. Ezeknek a zanussiknak sajnos az a bajuk hogy az elpárologtató ami be van öntve vasból vannak. A pára lecsapódik és szét rohad szó szerint. Általában sajnos mindig qka, ha csak nem a habosítás szélénél lukas a roppantott gyűrűnél. Akkor esetleg még javítható. Imi
Sziasztok!
Kaptunk kölcsön nemrégiben egy elég régi Lehel-Bosch mélyhűtőt. A hátulján van a fokozat szabályozó. Elől két tolókapcsoló van az egyik ki be kapcsolja, a másik elhúzva egy sárga ledet "szabadít fel". A vörös led folyamatosan ég. Nemtudom ezt így elég érthetően írtam-e le de aki látta már az biztos ráismer ebből. A lényeg az hogy beüzemeltük, de egyszerűen nem hűt. Kivülről folyamatos búgó hang, belül sziszegés., a belső hőmérséklet hűvös, de melegebb mint a normál hűtőnké. A kérdésem az lenne, hogy első használatnál a "sárga ledes" funkcióban kell e használni, illetve ha igen akkor i lehet az oka hogy nem működik. A választ előre is köszönöm.
Szevasz!
Első blikkre gázhiányos. A sárga LED annyit jelent, hogy direktre van kapcsolva, nem engedi, hogy a termosztát állítsa le és automatizálja. Ha sok meleg áru kerül bele, előtte ca. 12 órával kell sárgára tenni.. Nálad most közömbös, nem éri el azt a hőfokot, hogy "működjön". A piros lámpa ca. -14 foknál alszik el lefelé "menet". Üdv: StMiklos
Ha kölcsön kaptad akár vissza is adhatod ! Hűteni nem fog ,99% az esélye hogy kilyukadt valahol a hűtőkör és elengedte a gázt , a töltése valószínűleg olyan 10000ft körül lesz ha csak az tetőfűtőkeret rozsdált el (általában ez szokott ) ha az elpárologtatón van a luk akkor nem javítható, a kondenzátor hibája viszont cserével orvosolható . ezt egy nyomáspróbával lehet megállapítani hogy hol van a hiba .
Kedves Imi és Fakóló!
Nagy segítségemre voltatok azzal a párbeszédetekkel, amely a Siemens Vario Electronic hűtőszekrény hibáját és javítását taglalta. Nekem is ugyanaz volt a hibajelenség, méghozzá Húsvét előtt lépett fel - a szervizes panelcserét javasolt. Méricskélve a termisztor ellenállása polaritásfüggő volt (15 kΩ/1,2 MΩ), sőt termoelemként is viselkedett: 140 mV-ot mértem. Két napja hibátlanul működik a hűtőszekrény. Köszönet érte mindkettőtöknek. János
Remek
Sok esetben megoldódik panel csere nélkül. Imi
Sziasztok!
Szakiktól, kollégáktól kérdeznék. Valaki végzett már közületek nitrogénes öblitést? Ha igen mi az eljárás? Kapiláris cső vagy egyébb dugulást el lehet-e ezzel háritani?
Szia!
A nitrogén használatának nem a dugulás elhárítás a fő ismérve, mint inkább a keményforrasztáskor a csövön áramoltatva, távol tartja a levegő oxigénjét, megakadályozva az oxidációt a cső belső falán. Valamint vákumolás előtt a rendszer "átöblítése" szárítás céljából (a levegő páratartalmából lecsapódott vízcseppek eltávolítása a hűtőrendszerből). Magát a dugulást sűrített levegővel is kifúvathatod, a "megfelelő irányba" (nem még jobban "beletaposva" a kapilláris csőbe)!
Köszönöm!
Ha a kapcső van eldugulva legtöbbször nem elég a nitrogén . Ilyenkor használják a
folyadékos (r11) kapillárcső tisztítót ami pár pumpálással 100 -120 Bár nyomást is elő tud állítani és evvel nyomatjuk meg a kapilláris csövet , ha ez nem vezet eredményre , akkor már csak az elpárologtató csere marad.
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne, ha egy hűtőnél belül a hátfal elválik a hátsó fémlemeztől (ragasztás egy bizonyos részen elenged), az nagy gond?...esetleg valamilyen kis lukon keresztül visszaragasztható-e, van-e ehhez valamilyen spéci ragasztó, gondolok itt arra, hogy mivel ott ugye bejegesedik, akármilyen ragasztó nem biztos, hogy jó, mert elengedhet, vagy tévedek?....szóval pl pillragasztóval is megoldható szerintetek?
StMiklós & kaqkk, köszönöm szépen a válaszaitokat, így mostmár van kb fogalmam arról, hogy mi lehet a gond és hogy milyen költségekre számíthatok! Még1x köszi!
Sziasztok!
Frigero hűtőm van, nem tudom pontosan hogy milyen. 2 éve vettem másodkézből, már elég réginek néz ki. Kb. 1 hete kikapcsoltam pár napra, aztán a syobatársam kapcsolta be, viszont nem tudott aludni a zajtól, így több este vagy kikapcsolta vagy lehuzta. A tegnap még ment, aztán, miután kiment a biztosíték, már csak kattogott, de égett a villany. Kihuztam és hagytam 20 percet, de miután visszadugtam nem reagált semmit, sőt a villany sem gyúlt fel. Ha reggel sem indul be akkor mndenképp szerelőt hívok, mert nem tudom mit lehetne vele csinálni. De azért jó volna pár ötlet
Fagyasztóládát, vagy normál hűtőgépet mennyire szabad pl egy fűtetlen térbe rakni ahol a -10 is előfordulhat?
Tönkremehet tőle a hűtő? Mert a régebbi fagyasztók simán mennek ilyen időben is, az újjak állítólag az elektronikus termosztát miatt letiltanak..
Ez így van. Már 5 foknál letiltanak. Tönkre ugyan nem megy tőle, de nem hűt. Ami egy mélyhűtő esetén elég nagy probléma.
5 foknál már letilt?
Én úgy hallottam hogy van olyan normál hűtőgép is ami 16 fok alatt már tilt. De a régebbi fajták amiben nincs elektronika azokat hogyhogy nem zavarja a hideg? Igaz én már használtam hidegben hűtőgép kompresszort hidegben, legalábbis használni akartam mert úgy bedermedt hogy nem indult el. De ha a hűtőbe van mint rendeltetésszerű használat akkor ott meg működik. Lehet kapni olyan fagyasztót ami a hidegben is működik? AMúgy mi a legjobb a hűtőknek? Pl egy pince ahol télen-nyáron viszonylag stabil a hőmérséklet és nekik pont kellemes a klíma? Idézet: Ez lehet, hogy így van. Nem tudom pontosan. Hogy hol tilt az attól függ hol helyezkedik el a hőérzékelője. Minél közelebb van a belső térhez annál kevésbé érzékeny a külső hőmérsékletre. „Én úgy hallottam hogy van olyan normál hűtőgép is ami 16 fok alatt már tilt.”
Ez a kijelentés így nem teljesen igaz !
Ha kicsi a külömbség a külső és a belső hőmérséklet közt a termosztát csak ritkán vagy egyáltalán nem kapcsol ezért :ha van fagyasztó rész a hűtőben az leolvad . Nekem egy mélyhűtő nélküli 3*os hűtőm van , a kamra ablaka állandóan nyitva , ezért télen színte nem működik a hűtő mert folyamatosan megvan benne a +5c' .
Sziasztok!
Pár hozzászólással ezelőtt siemens varioval kapcsolatban volt egy kérdésem.időközben szerelő megcsinálta hagyományos érzékelősre, ami viszont nem tetszik...azóta a hűtő ritkán kapcsol ki (gondolom a hőérzékelője nem érzékel olyan hideget, hogy lekapcsoljon.) ezzel lehet valamit kezdeni??(esetleg hőérzékelő és hőérzékelő közt is van különbség?)...a hőérzékelő a belső térben van elhelyezve... hozzáértők véleményére lennék kíváncsi ez így jó-e, vagy van valami megoldás rá, nem szeretném ha a villanyfogyasztás leenné a maradék hajam...
Elöszőr is le kellene írni hogy a normál térben hány fok van meg a fagyasztóban is.
Nagyon gyanítom hogy nem is elektronika hiba volt hanem inkább gáz vagy kompresszor. Imi
Szevasz!
A válaszhoz meg kell különböztetni hogy: fagyasztóláda vagy normál hűtő mélyhűtőrésszel. Ezen belül azt, hogy 1 vagy 2 kompresszoros. Fagyasztóláda: nem szerencsés ugyan, mert nagyon megváltoznak a működési feltételek, de minden további nélkül működik akár -10 fokban is /a sima termosztátosaktról beszélek/. Hogy valamennyire segítsek neki, célszerű a kondenzárorát /a fekete csőjárat ott hátul/ egy pokróccal letakarni. De ha ottfelejted, amikor jön a meleg!! Egy kompresszoros: az automatikus leolvasztás kialalakítása, működés módja miatt +10-12C alatt a leállást követően nem kapcsol vissza /egész pontosan a termosztát érzékelőnek el kellene érnie a +5 fokot/, normál térben ez nem okoz gondot, viszont a mélyhűtőrész kiolvad, azaz tönkremegy az áru. Két kompresszoros: függetlenül működnek, nagyobb gond nincs. Üdv: StMiklos
Normál térben kb.7fok, fagyasztóban -20 fok...gáz vagy kompresszor?
Amikor direktbe kötötte a szerelő (hogy meddig jegesedik a beltér)..azonnal beindult a hűtő és jegesedett is rendesen...most meg a beltérben elég furán jegesedik...és le is olvad aztán vissza jegesedik, de nem úgy mint amikor direktbe volt kötve, akkor vastagabbon jegesedett be...nem tudom ezeknél a hűtőknél mi a normális, egyáltalán, hogyan kell jegesednie a beltér hátsó részének... egyébként mennyi a fogyasztása egy ilyen hűtőnek?
A jegesedés az normális mivel önleolvasztós ezáltal lefagy utána amikor kikapcsol utána is csak ha +5 fok van a hátfalnál akkor indul vissza.
Használni kell majd ha jelentkezik nagyobb hiba akkor vissza hívni a szerelőt. Az is lehet hogy ennek elég sokat kell mennie, hogy lehűtse a kívánt hőmérsékletre, de ez lehet azért mert már "kevesebb" a gáz benne is. Ezt élőben kell látni és érzékleni a kondenzátor, elpárologtató melegedését, lehűlését. Imi
Szevasz!
Imikee10 jól mondja, néhány fokos, már érzékelhető különbség egy hűtő különböző /de nem mindegy hol/ helyein árulkodik egy szerelőnek, de ezt lehetetlen leírni.. Öreg szaki mesteremet csak néztem, amint leguggolt, közben mintha kapaszkodna, megfogta a gép bizonyos részeit.. Eleinte nem is tudtam, hogy nemcsak kapaszkodik... Ő nem árulkodott, én meg nem tudtam.. Azért nagyobb volt a gép, mint egy háztartási, de a logika ugyanaz.. Üdv: StMiklos
sziasztok lene egy ojankérdésem hogy, ariston45d1nf,bs,4084.02,1u200/merlani. hütöhöz a vezérlöböl elszált 10oh elenálás, kicseréltem,ujra elszált.ha valaki tud segicsen nekem,egy rajz is sokat segitene köszönöm,elöreis.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |