Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Sziréna
Igen, egy LED-et meghajt, de ha hangcucchoz kell, akkor erőlködő kell utána.
Érdeklődnék ért-e valaki a Premier Hazard szirénához??
Nem lehet véletlenül a manuált úgy beállítani mint Code 3 ne az egész dallamost játsza le csak az elejét és esetleg a frekijén állítani hogy mélyeben kezdje a wailt??
Sziasztok! Van nekem egy ilyen (lásd kép) autóriasztós hangtölcsérem, ami 6 féle sziréna hangot tud kiadni! (csak sajna egymás után) Az lenne a kérdésem, hogy megoldható-e hogy a hangokat külön nyomógombokkal tudjam váltogatni? Ja, és próbáltam már szétszedni de nem tudom... eltörni meg nem akarom! Aki szedett már szét ilyet, kérem ossza meg velem, hogy hogyan csinálta.
szétszedni a tölcsér felől 2 vagy 3 pici csillag csavar 180-120 fokban a szélén körben. ha kicsavartad akkor a belsejét símán huzod kifele de vigyázz a betápkábelra.
Nehezen de végül is sikerült! A 3 csavar csak a mágnest tartotta, a tölcsér közepe ragasztva volt (szerencsére nem valami erősen ) A hang váltogatását is sikerült megoldani, mert van benne 6 db mikrokapcsoló minden hanghoz 1 már csak ezt kell kivezetni a tölcsérből és jó is lesz!
Mélységes tiszteletem uraim! Én nem vagyok szakmabeli és emiatt kérek segítséget. Birtokomba került egy Nysa forgósként emlegetett sziréna, amely darabból hiányzik a szélkerék. No, ezt a szerkezetet kellene életre kelteni, csak fogalmam sincs hogy néz ki egy ilyen alkatrész. Jól jönne egy-két adat hozzá, netán fotó. Az én szirénám 1982-es évjáratú, műanyagházas, 12 V-os Bühler motor van benne 4 milis tengellyel. A szélkerék helye szűken 82x35 mm. Megköszönöm ha tud valaki segíteni.
Szia!
Szerintem nem Nysa lesz neked... túl kicsik a méretek. A Nysa fémházas ráadásul. Ha kicsit visszaolvasol, vannak fotók a Nysáéról... Nem ilyened van esetleg?Bővebben: Link
Köbzolinak köszi a képeket, ha nem is tudok ilyen szélkereket beszerezni, valahogy majd csak kifarigcsálom.
Sziasztok!
Szeretnék csinálni egy olyan hangszórót ami egy speciális hangot ad ki, de fogalmam sincs hogy hogyan kezdjek bele. A csatolt képen látható hangzást szeretném elérni. Gondoltam rá, hogy kondenzátorral oldom meg, de nem sikerült. Tud valaki segíteni?
Valamelyik régebbi újságban volt olyan kapcsolás, ami ezt valósítja meg, néhány alkatrészből. Ha vársz egy kicsit (legkésőbb holnapra) megpróbálom megkeresni Neked.
Nos, az újságot nem találtam meg, de a nálam lévő, "legyártott" példány alapján visszarajzoltam a kapcsolást, és elkészítettem egy NYÁK-tervet is hozzá. Ezeket csatolom. Természetesen, ha van kedved, vagy ha valamely alkatrész nem a tervben szereplő, akkor a NYÁK-ot át is tervezheted. Ha kell, az EAGLE fájlokat is elküldöm, privátban.
Sziasztok'
Egy Nysa sziréna érdekelne akinek van vagy tud olcsón valahol Pesten az írjon.Vagy ha tudja hogyan lehet csinálni. Előre is köszönöm: Zsombor
szép hangja van az nem kétséges ez hasonló a Nysáékéhoz nem?
Hááát, szerintem nem Nysa...
Itt van egy Nysa a polcomon, ismerem a belsejét A Nysa nagyobb.
Szia Mindenkinek ! Foglakozott-e valaki olyan megodással, hogy az eredeti autós duda-kürt valamilyen elektronikával meghajtva , lényegesen nagyobb hangerőt eredményezzen. Az eredeti, saját áramkörét megszakítós, megoldás kiváltására gondolok. Az a problémám, hogy a motoromra szeretnék egy bika erős dudát faragni , de a hangszórós variáció hely és időjárásállóság miatt nehézkes.
Próbálkoztam riasztó szirénával is , a 20W-os nem igazán elég. Nagyobb meg nem fér el. A gond az , hogy a hangszórók impedanciája és a mérete behatárolja a lehetőséget. Viszont az eredeti kürt tekercse szerintem 1-2 Ohm-nál nem nagyobb és elég vastag huzalból van tekerve, talán jobban meg lehetne küldeni. A frekvencia az ami fontos lehet, ezt egy-két bóvlibb kürtről le lehet koppintani. Ha valaki tud ezzel kapcsolatban megvalósítható ötlete, köszönettel fogadom.
Fene tudja, bírni fogja e az érintkező a nagyobb áramot. A megszakítós gyújtásnál is az a gond, hogy nem lehet bármekkorára lecsökkenteni a gyújtótekercs ellenállását, mert beég a megszakító.
Vagy brutál erősre tekerni (vajon elfér e a tekercs?) és gyújtómodullal kapcsolgattatni, amit egy 555-ös ic hajt. Ezáltal a frekit is jól tudod állítani.
Nem -nem ! Az eredeti dudából csak a tekercs és az acéllap membrán maradna és a tekercs lenne megküldve azon a frekvencián ahol a legnagyobbat szólna... ez kb. 470-490Hz(gyári érték ?)
Ez a freki valószínüleg eléggé meghatározott érték az acél membrán miatt. A tekercs kb.0.8-1mm-s drótból van , ezért gondolom , hogy nagyobb árammal lehetne meghajtani. Lehet, hogy fizikai korláta van az ötletemnek? A dudában nincs állandó mágnes mint a hangszórókban....
Egy próbát megér
Vagy ha még mindig kevés, át kell tekerni ezt: Bővebben: Link
HÚÚÚÚÚ! Ez biztosan leordítana minden figyelmetlen közlekedési partnert veszélyhelyzetben, de sajnos nem fér el sehol a motoromon.
Minden esetre köszi.
Sziasztok.
Itt egy egyszerű sziréna rajz. Híd kapcsolásban Kb 20w- 7-8 ohm Függ a tranyóktól, meg a kangszóró (tölcsér) impedanciátol. Szerintem 4.Ohm mellet kb40w körüli. Egy gyári szirénában Híd kapcsinál, 2-kis meghajtó 2sc945 komlementer pár Mx306,ésMx316, tölcsér 7.ohm
Szerintem meg inkább az ohm törvénye alapján ki kéne számolni a teljesítményeket, mielőtt zöldségeket írkálnánk. Az sem elhanyagolható körülmény, hogy az IC 3V-os! Tehát a teljesítmény függ a hangszóró impedanciájától és a híd tápfeszültségétől. A tranyók kérdése csak annyiban érdekes, hogy el kell viseljék a teljesítményt, ilyen tekintetben tőlük nem függ, legfeljebb az, hogy tönkremegy-e vagy sem...
Ja-ja! Az Ohm törvény az a ami megköti kezem-lábom!
A kis mérethez jó lenne kis impedancia is, na ez az ami nem jön össze a hagyományos hangszóró esetében. Ezért gondoltam a dudára , kis tekercsellenálás nagy(?) áram , nagy hangerő ??? Itt valószínüleg a membrán fog akadályt képezni.Na majd csak összejön valami.
A duda jó elképzelés. FET-ekkel hajtanám meg(4db IRF3205), hídban, de a hídhoz kell FET meghajtó is. Ha nem akarsz hidalni és FETmeghajtózni, akkor meg feszültséget kell emelned, trafóval, vagy DCDC konverterrel. Persze az is lehet, hogy a 12V is elég lenne az elképzelt hangerőhöz hídban.
Meg kell keresni a duda rezonancia frekijét, és arra hangolni a gerjesztő jelet. A jel lehet sima négyszögjel is. Ha megvan a rezonancia, akkor azt megszaggatva mondjuk 80Hz-el, talán még a horn hangot is lehetne utánozni vele nagy hangerőn a duda károsodása nélkül.
Huha! Csak körvonalazódik valami!
A frekvenciának utánna néztem , igaz inkább a hornokra adják meg, a mély az 410-420 Hz, a magas 510 Hz. A meghajtások közül azt kell választanom ami a legkisebb helyet foglalja, motorról lévén szó, gondolom ez a FET-es változat. Kb. 2 egymásra rakott cigisdoboznyi helyem van , a vezetékelés nem probléma . Ha van kapcsolási rajz , köszönettel használnám.Azzal a kéréssel , hogy nyugodtan szájbarágósan adj meg minden instrukciót. A duda padlóra küldése nem gond, akad néhány a sufniban van mivel kísérletezni. Egy másik ötlet: Bővebben: Link Ezt esetleg kivezérelni valamilyen állítható frekvenciájú jellel?
A gond az, hogy az áramkör csak a fejemben van meg, tehát ki sincs próbálva. Annyit idő most nincs, hogy le tudjam tesztelni. Arról nem is beszélve, hogy dudám sincs, így elég nehézkes lenne.
A linkelt erősítő biztosan nem tudná meghajtani a dudát. Oda komoly kapcsolóeszköz kell, különben tönkre fog menni...
Az idő nem számít , évek óta gondolkodom a megoldáson Amúgy lassan vége a motorosszezonnak , előttünk a csendes őszi-téli esték ,meg a dudák lefüstöltetése úgyhogy ahogy időd engedi , előre is köszönettel.
Sziasztok!
Van egy 6 hangú szirénavezérlőm egy kb 20 W-os szirénával ( kínai gagyi ) és egy picit meg szeretném tuningolni a hangerejét. A minap sikerült szereznem egy mentőautóról leselejtezett szirénát és ezt a fent említett vezérlővel szeretném összehozni, milyen megoldások jöhetnek szóba ( erősítőkapcsolás, stb )? Sajna sehol nem találok code3-as vagy eriston kapcsolást, venni meg nem akarok ennyi pénzért. Remélem tudtok segíteni. A válaszokat előre is köszönöm! Üdv. |
Bejelentkezés
Hirdetés |