Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Majdnem 2km-nyi ha egymás mellé raknád őket.
26kW a fogyasztása csúcsban.
Érdekes kis masina Bővebben: Link
Van 3. rész is Bővebben: Link 0:52-nál az a vágás az nagyon tetszik
ezen azért látszik mi, de én majd' megszakadtam...: http://www.chinabuye.com/cow-shape-mini-usb-fan-white-for-pc-laptop...tebook
Ez talán befér még az elektronikai érdekességek közé: http://index.indavideo.hu/video/Airbus_A380_A_repules_legujabb_korszaka
Adatmentésre ilyen merevlemezt érdemes választani: http://index.hu/tech/2010/08/03/a_baseballuto_es_a_merevlemez/
Igen..amikor rálőttek, és láttam a képet, hogy csak behorpadt (nyilván valami légpuskaféle lehetett csak) abban a pillanatban elkapott az az érzés, hogy na ez a horpadás majd jól lefogja a forgó lemezeket, vagy a csapágyat, aztán most meg nem lesz hajlandó forogni, és így is lett...
Egyébként nem is veszélyes az ára, huszonegy-két ezer forint.
Sajna. :no: Az a kék pirula segíthet rajta vajon? De ha azt nézzük, nagyon jól bírta a strapát!
Egy kis ,, nyalánkság" Szibériából: 7Mega Voltos tesla tekercs
Ez milyen ruha, kesztyű, öltözék, amit a csávó visel a csatolt file-on van a kép és ebből a videóból szedtem ki: Bővebben: Link
Egy másik: és ha ezt valóban 20V-tal, és így tesztelték akkor ez egy kinyírhatatlan hangszóró: Bővebben: Link
Egy kis gyárlátogatás itt
Sima pamut kesztyű és a photoshop találkozása látható.
A subwoffer meg egy sima 1-2 kW-os példány, aminek 50Hz en kb 30-35 ohm körül lehet az impedanciája. Semmi hum-buk, szerencsés véletlen. De érdekes. Idézet: „Sima pamut kesztyű és a photoshop találkozása látható.” Vagy éppen alapvető dolgok nem ismerése. Nézz utána kicsit a villamos megosztásnak
Főleg, hogy ha jól láttam, több tekercses, szépen sorba kötik az összeset, és már jó magas is lesz az impedanciája. A másik: hol mutatják, hogy egyből 230V-ot kap? Lehet, hogy hazudnak, és "csak" 30V-tal küldik meg
Pedig az a kesztyűs - bácsis - íváthúzásos kép valódi. :yes:
400 és 120 kV-os alaphálózatokon való szereléskor vagy karbantartáskor ez akár egy mindennapi felvétel is lehetne. :yes:
De miből van az a kesztyű, hogy nem hal meg rögtön az ipse?
Nem tudom pontosan, de egyébként meg nincs mi zárja az áramkört, így nem is rázza meg a nagyfesz, egyészen addig nem lesz baja, míg hozzá nem ér az oszlop szerkezetéhez ÉS a feszültség alatt lévő vezetékhez EGYSZERRE! Egyébként tudtommal léteznek direkt olyan ruházatok/cipővel együtt/ amik direkt ilyen célra lettek kifejlesztve!
Akkor a villamos megosztás fogalmát neked is ajánlom áttanulmányozásra
A kesztyű itt semmiféle szerepet nem tölt be. Hogy ne kelljen keresgélnetek : Idézet: „Az elektromos állapotú testek környezetében lévő vezetők is elektromos állapotba kerülnek. Ez az elektromos megosztás jelensége. Ekkor az elektromos test a vezetőben lévő töltéshordozókat a töltések előjelétől függően vonzza vagy taszítja. Így a vezető test felőli oldala a test töltésével ellentétes, míg a másik oldala azzal megegyező töltésű lesz.”
A hozzáérés itt kb. 1 méter távolságot jelent.
Itt az óriási villamos erőtér okozza ezt a jelenséget. Hihetetlen nagy feszültségekről van szó.
Ezeknél a távvezetékeknél nem is kézzel nyúlnak először a vezetékhez abban a magasságban, mikor "fel- illetve kimásznak szerelni", hanem egy kb. 1 méteres, nagy ellenállású bottal nyúlnak előre, s úgy másznak / húzódnak közelebb a speciálisan kidolgozott acélkábel-köteghez. Bővebben: Link Itt a videón láthatod ugyanezeket az íveket, mikor a csávó közeledik a bottal a vezetékhez.
Amikor írtad a másik kollégának akkor én is utánna néztem ennek, de akkor sem értettem a lényegét, és most sem teljesen világos ebből az idézetből:
Idézet: „„Az elektromos állapotú testek környezetében lévő vezetők is elektromos állapotba kerülnek. Ez az elektromos megosztás jelensége. Ekkor az elektromos test a vezetőben lévő töltéshordozókat a töltések előjelétől függően vonzza vagy taszítja. Így a vezető test felőli oldala a test töltésével ellentétes, míg a másik oldala azzal megegyező töltésű lesz.”” Az első két mondat talán tiszta...azaz az ember is vezetővé válik az elektromos állapotú test közelében, azaz ott fenn a villany póznán is vezető lett az emberből. A második mondatot talán értem . A harmadik mondat azt jelenti nekem, hogy attól függ, hogy ebben az esetben embert vonzzani fogja vagy taszítani a magasfeszültségű kábel, hogy az ember milyen előjelű töltéseket hordoz magán leginkább. Itt vannak kérdéseim, mert alapvetően egy ember csak egy féle töltést hordoz magán? Szeritnem ott kell legyen a pozitív-negatív és semleges töltés is. Már ha csak az atomok szintjét nézzük abból ered ez a gondolatom. Aztán az utolsó mondatot meg végképp nem értem, miért is vándorolnak át a töltések a vezetőben? jelen esetben az emberben a feszültség alatt lévő kábelhez képest? Idézet: Ugye a vezető az ember, és a test meg a magas feszültségű kábel. Egy más szövegkörnyezetben még értelmezni is tudnám ezt a mondatot, de itt nem tudom hova tenni.„Így a vezető test felőli oldala a test töltésével ellentétes, míg a másik oldala azzal megegyező töltésű lesz.”” Most így újból átolvasva a hozzászólásomat arra jutottam, hogy a számomra való megértés kulcsa abban lesz, hogy az emberben milyen előjelű töltések vannak. Vagy az ember egyik oldalát vonzani a másikat meg taszítani fogja? Pontosabban csak az adott töltéssel rendelkező részecskéit, ionokat? Mert igen sekélyes emlékeim azt mondják, hogy az ionoknak vannak töltései, és ugye ezek meg dögivel rendelkezésre állnak az emberi testben. Jó lenne ha valaki fényt gyújtana az agyamban ez ügyben, és talán össze-vissza zagyvaságot írtam a "hozzáértők" számára, de jelenleg ez van a fejemben erről, és szeretném ha ezt megérteném.
Ha nem azzal a speciális bottal nyúlnának a vezetőhöz először akkor mi történne?
Leírom, hogy szerintem mi lenne: semmi, mert nincs föld, amihez képest áramütést szenvedhetnének.
A bot lényege egy valós példán keresztül:
Gondolom olvastátok a cikket az elektrosztatikus védelemről, kisülésről, azaz az ESD védelemről. A lényege annak: ha van egy 3 lábú alkatrész, pl nagyfrekis tranzisztor, melynek mindhárom lába a levegőben lóg, akkor nincs gond, de ha feltöltve hozzáérsz az egyik lábához, akkor az megölheti az alkatrészt, mivel a töltések végigrohannak az egész alkatrészen, és közben kisül, átüt, eléget mindent, amit tud. Pedig nem átfolyik az alkatrészen az áram, mert a másik két láb továbbra is a levegőben lóg! Csak az alkatrészen belül kiegyenlítődik a töltés. Ez elég ahhoz, hogy kinyírja az alkatrészt. Ugyanez lenne a helikopterrel és a műszereivel is. Nincs föld, tehát nem vezetőként fog viselkedni az ember, és a helikopter, de amíg kiegyenlítődik a töltés minden részén, addig bele is halhat az ember! A villamos vezeték jelenleg az egyik potenciál. Úgy képzeld el, mint egy feltöltött kondit, ami nem a két kivezetése között sül ki, hanem egy másik kondiba osztod meg a töltését. Kisülés nem történik, kiegyenlítődés sem a kondin belül, de a töltések kiegyenlítésekor nagy áramok jöhetnek létre a két kondi között. Megoldás: emberen védőfelszerelés, helikopteren szintén, de pl fémváz szerepében. Alkatrészeknél ezt úgy oldják meg, hogy vezető csomagolásba, azaz antisztatikus zacskóba rakják. Ennek ellenállása Mohm, Gohm nagyságrendű, így szikra nem jön létre, kisülés nem történik, csak kiegyenlítődés. Ez látható a szikra képében az ember kesztyűjén is szerintem. Ha hibás, javítsatok ki.
Ennek akkor már értem a logikáját. Magyarul simán belehalna (vagyis nagy valószínűséggel) az ember ha megérintene egy ilyen kábelt csak a töltések kiegyenlítődése alatt. De az a törvény még nyitott számomra.
Egy kicsit másabb megközelítés: (lehet, hogy nem a legpontosabb, de talán érthetőbb) a vezetéket jelentős elektromos térerő veszi körül. Téged először semmi. Közeledsz. Nő a térerő. Mivel el vagy szigetelve, (és az ember alapból vezető) a térő töltést hoz létre, mivel a vezetéktől távol vagy ezért mondjuk Te leszel a kialakult kondi (ahogy Szir-Nyeteg is írta) egyik fegyverzete, kialakul rajtad is egy bizonyos töltés, váltófesz lévén nem sok értelme van polaritásról beszélni, a lényeg: ellenkező mint a vezetékben. Még jobban közeledsz, =>nagyobb térérő, =>nagyobb töltés. Egyszer el fogsz érni egy olyan pontot, ahol a létrejött töltéskülönbség, és a lecsökkent szigetelés (távolság-levegő) át tud ütni, és hirtelen kisülsz.
A védő cucc arra kell, hogy ne minden rajtad menjen keresztül, a bot, hogy a távolságot kicsit hamarabb elérd, és azzal (mivel kicsi, nem tud akkora töltés kialakulni) minél hamarabb ki tudd egyenlíteni a töltéseket, egy potenciálra hozd magad a vezetékkel. Csak ki sülés legyen, ne megsülés Szétnézhetsz a feszültség alatti munkavégzésről (FAM) szóló irományokban is, ha komolyan érdekel a téma.
Gyakorlatban ezt jóval könnyebb megérteni. Próbáltam youtubeon videót keresni erről, de csak sima sztatikusságról találtam. Viszont én felvettem erről egy videót :Bővebben: Link
Itt jól látni, hogy mi történik. A lényeg, hogy egy 20kV-os kábelt tekertem egy vasmagra, ráraktam -30kV DC-t (szimmetrikus tápról), és azt néztem, hogy a föld hatására mit csinál a vasmag, illetve a primer kivezetés (ami ugye teljesen el van szigetelve a nagyfesz résztől, tehát galvanikus kapcsolat nincs elméletben). A megosztás miatt a vasmagban is szétválnak a töltések, amik, ha föld van feléjük közelítve, szépen átpattannak rá (kiegyenlítődnek a töltések). Majd ez után, mivel nincs lekapcsolva a feszültség, ismét megosztja a töltéseket a vasmagban, ami ismét egy kisüléshez vezet a föld felé. Ettől van a sorozatos pattogó hang. Ja, és minden más, "levegőben lógó" azaz szigetelőkkel körülvett vezetőben is szétválnak a töltések a környezetében. Azaz, ha hozzáérne az ember egy másik fémtárgyhoz, akkor is szikrázna az ujja és a fém közt. Eredetileg csak azt akartam vizsgálni, hogy a hálózatra milyen hatása lehet, ha ilyen szoros kapcsolatba kerül jó nagy negatív egyenfeszültséggel. Remélem sikerült felhomályosítani Mondjuk azt még hozzáteszem, hogy ezen a videón sem pontosan az van, mint ami a szabadvezetékesnél, mert ott az embereknek nem volt kapcsolatuk a földdel, nálam azért volt erőteljesebb a hatás mert földelt volt a vezeték. |
Bejelentkezés
Hirdetés |