Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor típusok
 
Témaindító: szabiika, idő: Nov 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 15
(#) zenetom hozzászólása Dec 31, 2009 /
 
Hali!
Aki tud róla valami információt (főleg hogy hány voltos) az szóljon!
R4322-74361A
NM01 748
Nihon Micro Motor

szerk.: ugyanaz mint ami a képen van, csak nem 806 hanem 748
(#) bajzikbeni hozzászólása Máj 20, 2010 /
 
Hali!
Nem tud valaki egy 12v 1000watt körül? Egy elektromos rollert akarok építeni ahhoz kéne! És esetleg azt is tudjátok, hogy hol lehet ilyet kapni?
Előre is köszi üdv: bajzikbeni
(#) simtrade válasza bajzikbeni hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
Ilyen motorokat villamos autócsörlőknél használnak - a Google-be írd be hogy "Csörlők" - és találsz gyártókat, kereskedőket, ezek vonalán érdeklődj a motorokról.
(#) Tarbur hozzászólása Aug 1, 2010 /
 
Hali!

Felteszem itt is a kérdésem, hátha több sikerrel járok.
Szóval adott ez a villanymotor: Bővebben: Link de semmit nem tudok róla, csak hogy két tekercs van benne, semmi kefe. a tengelyen van egy mágnes, nem túl erős. Mivel lehetne forgásra bírni?
(#) bsh hozzászólása Aug 23, 2010 /
 
Szeretnék egy motort beépíteni egy áramkörbe, de nem tudom, hogy mekkora ellenállás kell neki, és egyéb kiegészítéseket.
Valami ilyesmire gondoltam: http://www.hestore.hu/termek_10022529.html Link
(#) Sebi válasza bsh hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Miféle ellenállás?

Adsz neki tápfeszt és forogni fog... Az áramfelvétele, feszültségigénye oda van írva.
(#) szucsip válasza bsh hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Semekkora

Ha nagyon PRO akarsz lenni, akkor csinálhatsz hozzá egy szabályozható tápfeszültséget, a fordulatszám egyenesen arányos lesz a rákapcsolt feszültséggel.

És úgy néz ki, hogy ez egy állandó mágnes nélküli példány.
(#) proli007 válasza szucsip hozzászólására (») Aug 24, 2010 1 /
 
Hello! Szerintem a "nélküli"-t ki kel hagyni a mondatból.. üdv proli007
(#) szucsip válasza proli007 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
OK.

Hát én csak abból indultam ki, hogy itthon mértem egy ventillátort, ami PC tápból volt bontva. Feltételeztem, hogy az allandó mágneses. A mérés tárgya U-I karakterisztika volt, és eléggé lineáris lett.

A HESTORE lapon pedig dupla akkora feszültséghez nem tartozott dupla akkora áramfelvétel, ezért gondoltam, hogy akkor ez nem állandó mágneses.

Bocsánat, ezek szerint tévedtem.
(#) proli007 válasza szucsip hozzászólására (») Aug 25, 2010 /
 
Hello!
A PC ventilátora és ez a kis motor, köszönő viszonyban sincsenek egymással.. De ha a motorban nem lenne mágnes (mert én közelről sem láttam) akkor az állórésznek gerjesztő tekercsesnek kellene lenni. Ennyi pénzért, meg annyi drótot nem is adnak..
A mágneses kommutátoros motor, pedig állandó gerjesztésű motornak felelne meg. De ez nem egy ellenállás, ahol az áram arányban áll a feszültséggel. A felvett áramnak, valami közének kell lenni, a motor terhelésének is. Nem de?
üdv! proli007
(#) szucsip válasza proli007 hozzászólására (») Aug 25, 2010 /
 
Hát igen.

Én sajnos csak PC ventillátorról tudok nyilatkozni, hisz azt mértem. Valóban volt köze az áramfelvételnek a terheléshez: Mikor lefogtam a propellert, akkor csak kb 1,7szer akkora áramot vett fel.
(#) szucsip válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 25, 2010 /
 
Azért ezt nem gondoltam volna egy gagyi ventillátorról
Ahha. Szóval azért nem forog, ha fordítva kötöm rá a feszültséget? Amúgy hogyan működik ez a szabályozó kör?
(#) ferike82 hozzászólása Aug 25, 2010 /
 
Sziasztok
Tudna valaki segiteni abban hogy egy 2.7 KW os motorhoz milyen indito kondenzator kell?

Elore is koszi

Feri
(#) proli007 válasza ferike82 hozzászólására (») Aug 26, 2010 /
 
Hello!
Ehhez a kérdéshez külön topik áll rendelkezésedre, itt.
üdv! proli007
(#) szucsip válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 26, 2010 /
 
Köszönöm, de ettől nem lettem okosabb. Csak az elvre lennék kiváncsi. HOgy a HALL-cella miért van benne. Szóval amikor pl oda fordul valamelyik tekercsa a hallcellához, akkor az ott érzékeli...? És ha igen, akkor mi a jelentősége?
(#) Imi65 válasza szucsip hozzászólására (») Aug 26, 2010 /
 
A működése azon igényen alapul, hogy kerüljék a hamar kopó, koszolódó kefét. Itt nincs szükség nagy nyomatékra induláskor, mindinkább az állandó fordulatszám, és állandó nyomaték a kívánalom.
Zoli már megfogalmazta, az a lényeg, hogy nem mechanikusan történik az átkapcsolás, mint a kefe esetén, hanem elektronikusan. Mivel a kommutátor egy meghatározott pozícióban van a forgórészre erősítve, ott ez adja az átkapcsolás időpontját. Itt a Hall az elektronikát vezérli.
Még annyit, hogy itt feleslegesen vetted fel a karakterisztikát, mert ez azért nem igazán "klasszikus" motor.
(#) szucsip válasza Imi65 hozzászólására (») Aug 26, 2010 /
 
Köszönöm fiúk!

"Indított üzemmódú multivibrátor" Monostabil?
A kapcsolási rajz alapján jól tippelem, hogy nem "kapcsolóüzemben" vannak vezérelve a tekercsek?
(#) Imi65 válasza szucsip hozzászólására (») Aug 26, 2010 /
 
Itt az a lényeg, hogy a mechanikus kommutálást kiváltják elektronikus megoldással. Így az elektronika kapcsolgatása is a fordulatszám függvényében változik.
(#) ferike82 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 26, 2010 /
 
Koszi szepen , es bocs az ekezetek hianya miatt de angol billentyuzetem van
(#) imy70 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 29, 2010 /
 
Szia!
Egy kis segitséget kérnék.
1 fázisú kondenzátoros vill.motor bekötése érdekelne.
KÖSZI
(#) Sebi válasza szucsip hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
Ha monostabil lenne, akkor nem tudna forogni...
Próbálom egyszerűbben, a rajz alapján:
a hall-elem ezekben bipoláris típusú, ami azt jeleni nála, hogy az északi mágnespólusra lehúzza az open kollektoros kimenetét, úgy marad, majd egy déli pólusra ismét magyasba megy a kimenete. Ha magas a kimenete akkor T1 vezet, gerjesztve az egyik tekercs(pár)t - egyben zárja T2-t.
Az alacsony hall-kimenetnél az állapot fordul. A két tekercspár egymáshoz 90 fokban helyezkedik el, a forgórész pedig egy gyűrű alakú SZEKTORMÁGNES, ami azt jelenti, hogy több É-D pólus helyezkedik el a gyűrű mentén, ezek kapcsolják át a hall-elemet, hasonló eredménnyel, mint a kommutátoros motornál.
(#) szucsip válasza Sebi hozzászólására (») Szept 3, 2010 /
 
Köszi, most már értem.
(#) mormogipapa hozzászólása Szept 18, 2010 /
 
Sziasztok.
Remélem jó helyen kérdezek. Húsdarálóra akarok villanymotort rakni. Volna valakinek ötlete hogy milyen teljesítményűt és hogyan lehetne ezt kivitelezni? A régi forgótárcsás Hajdu mosógép motorja gyenge azt próbáltuk. 230 v-osra érdekelne megoldás köszi.
(#) Laci0629 válasza mormogipapa hozzászólására (») Szept 18, 2010 /
 
Üdv!

Ez egy régi kézzel hajtós daráló?
Ha igen akkor oda egy jó nagy lassító áttétel kell mert másképp nem fog menni a dolog.
(#) VIM válasza mormogipapa hozzászólására (») Szept 18, 2010 /
 
Szia!
Nem akarok "offot", de ez tisztán mechanikai probléma lesz. Áttétellel meg lehet oldani 130W behajtó teljesítménnyel is. Derékszögű hajtásnál csiga, egyenesnél pedig lánc és (vagy) hajtómű közbeiktatásával. Igazából majd az érintésvédelemre kell majd odafigyelni, mert ugye a daráló a mosogatáshoz leválasztódik a hajtásról (és az amúgy sem fémesen csatlakozó tengelyek szétválasztódnak), ezért ha nem kettős szigetelésű behajtó motort használsz, akkor a darálótestet is földelni kell. (igaz, hogy én 10-12-s nagyságban gondolkodtam a 130W-hoz)
(#) mormogipapa válasza Laci0629 hozzászólására (») Szept 18, 2010 /
 
üdv.
igen kézzel hajtós darálók 22-es és 32-es tehát nem kicsi darálók. Köszi
(#) Laci0629 válasza mormogipapa hozzászólására (») Szept 18, 2010 /
 
Vidd le a fordulatot 100 és 200 közé akkor talán elbirja a mosógépmotor.
(#) szpinya hozzászólása Okt 10, 2010 /
 
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
Ismerőstől kaptam 2 db villanymotort, amit alufelnipolírozáshoz szeretnék felhasználni, jelen esetben ennek a motornak kellene magát a felnit forgatnia kb 50-500 fordulat/perc között.
Állítólag ezekkel a motorokkal ez megoldható lenne , de nem kaptam hozzá semmilyen írásos anyagot vagy bekötési rajzot.
Az érdekelne hogy megoldható-e egyáltalán a fordulatszám szabályzás ezzel a motorral, vagy hogy egyáltalán miféle motor ez?
Válaszokat előre is nagyon köszönöm.
(#) szpinya hozzászólása Okt 10, 2010 /
 
Még egy pár kép!
Ja maga a lehajtás csigás áttétellel van megcsinálva rajta, gyárilag.
(#) ottobacsi hozzászólása Nov 1, 2010 /
 
Sziasztok!
Van nekem egy őskövület A3-as fénymásolóból, bontott villanymotorom egy jó kis lassító áttétellel, csak az a gondom hogy amikor meg akartam nézni rajta a matricát, a porral együtt az írást is lesöpörtem róla sajna.
A kondi alapján 230V-ról megyen, de nem vagyok benne biztos.
Szerintetek?
Vagy esetleg hogyan tudnám megállapítani?
Köszönöm a segítséget előre is!
Következő: »»   2 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem