Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   28 / 276
(#) dobo válasza energi.drink hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Ha egyre gondolunk akkor csak egy kicsit szikrázik a huzal mert a kondit nem süti ki az ellenállás lehet a relé nyugalmi érintkezője nem jó mert az kapcsolja rá a kisütő ellenállást a kondikra.
A másik hogy adná az a megfelelő áramot csak az előtoló megrántja a tekercs drótot ami megszalad kicsit aztán megint ránt addig amig be nem áll egy sebességre.
Próbáld meg kicsit fékezni a dobot hogy mindig feszes legyen a huzal.
(#) energi.drink válasza dobo hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Szia.Nem kicsit szikrázik.Rendesen mintha nyomnád a ravaszt.Amit észrevettem hogy a tolómotor nincsen leszigetelve a kasznitól.És hogy a t-motorra van egy vastag testkábel kötve.
(#) dobo válasza energi.drink hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Akkor nézd meg a mágneskapcsolót mert annak kellene kikapcsolni a trafót amikor nem nyomod a gombbot.
Lehet összeégtek az érintkezői.
(#) energi.drink válasza dobo hozzászólására (») Okt 15, 2010 /
 
Melyik a mágnes kapcsolo?Nem nagyon értek az elektronikához,de meg nézném.Azt is észrevettem ha 0.6os drotot használok akkor mikor elengedem a gombot még tovább tolja a huzalt jo 2-3 centire.Most 1es van rajta azt nem tolja tovább.
(#) dobo válasza energi.drink hozzászólására (») Okt 15, 2010 /
 
Szétbontod a gépet és belenézel amikor megnyomod a gombot a mágneskapcsolónak kattannia kell amikor elengeded akkor is.
A rámenő vezekékeket jelöld meg rajzold le fényképezd le és ha kell csak ezután vedd ki .
Aztán méricskélheted hogy össze van -e égve vagy sem.
A belsejéről a gépednek rakhatnál fel képet az sokat segítene.
(#) energi.drink hozzászólása Okt 19, 2010 /
 
Szia.Csináltam képeket.Amugy egyszerüen nem tudok vele normálisan hegeszteni.Amikor ivet fog nem adja le az áramerőséget rendesen,csak utána ha tovább nyomod.Kilódás igy valamit meghegeszteni.Ha sok drótot adsz neki,az a baj,ha keveset az.Középut van "néha".Akkor működik megfelelően ha pl:heftelsz egymás után kb 4et és utánna jó.Ha abba hagyod és ujra kezded cseszhetedCsak durrog löki azt a k--a drótot.........Ma már ott tartottam szétvágom.. Na meg hogy akkor is ivet fog ha nem nyomom a gombot,az kész.És kajakra mintha hegesztenél.Nem csak szikrázik.Nézd meg a testkábelt igy mókolták össze. A testkábel is vagy 6méteres volt,de valahol azt hallotam ha rövidebb a test kábel jobb"némelyik gépnél",ezért megfelezte.Szerinted jobb lett háhá,semmi . Ja ha a gombot nyomod nem kattan semmi,csak akkor bug a gép.Szerintem valami összevan ott mókolva de rendesen,csak nem tudom mi.Ez a gép beépitett munkakábeles volt,meg a motor is a kinai féle volt benne.Csak az előző tulaj átalakitotta.Mit lehet ezzel kezdeni??
(#) Arghhh válasza energi.drink hozzászólására (») Okt 19, 2010 / 1
 
Szia, helyileg merre vagy? Ha pest megye vagy szolnok akkor inkább megnézném ingyen és bérmentve. Ezt neked senki nem fogja láttatlanba megmondani mi baja. Mágneskapcsolónak mindenképpen kell benne lenni akár 3 fázisról megy akár 220-ról. Neked úgy néz ki be van ragadva ez a kapcsoló azért ad ívet. És a testkábel rövidítés csak akkor hatásos ha kis teljesítményű kábeled van.
(#) Arghhh válasza energi.drink hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
A tolómotoron kell is lenni kábelnek Viszont ha jobban megnézed akkor az előtoló motorod egy lapra van szerelve ami viszont műanyag távtartókkal van szerelv és az bizony szigetel Csak nem értem miért a test van rákötve
(#) energi.drink válasza Arghhh hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
Szia az előtoló motor ugy van felszerelve hogy lett a dobozhoz hegesztve,egy laposvas és azon van fent két csavarral.Nincsen a motor és a burkolatt között szigetelés.A testkábel ami rá van kötve a motorra,annak a másikfele azon az aluminim lapon van.Diódán?Nem tudom minek hivják.Amin a motor van test hová kell kötni?Ja igen a motorból is jön két vékony kábel,az egyik ugyanoda az aluminium lapra van kötve a barna szinű,a másikat nem néztem hová van.Székesfehérvári vagyok,pontosabban onnan 20km-re lakom.
(#) energi.drink válasza Arghhh hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
Bent a melóhelyen néztem,hogy ott elvan szigetelve a t-motor a géptetstől,és nincsen rajta test kábel sem.Na de hogna elszigetelném a motort a doboztól,akkor a testet is ami rajta van le kéne venni ugye?Egyáltalán kell oda az a test a motorra?
(#) mpisti válasza energi.drink hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
Szia!
Mágneskapcsolót ne keress benne,mert a tolásszabályzó kártyán van egy triac, az kapcsolja a főáramot. Ettől a géptől csodát ne várj, komoly beavatkozást igényel a használhatóvá tétele. A tolómotor cseréjének akkor lett volna értelme,ha a hegesztés céljára szolgáló trafótól függetlenítették volna, magyarán egy önálló trafóról kellett volna táplálni.Mivel a hegesztéskor folyó áram a gyengécske főtrafón jelentős feszültségesést hoz létre,ennek köszönhetően a tolómotor fordulatszáma-és ezzel együtt a huzalsebesség is- csökkenni fog.Ha csökken a huzalsebesség,akkor csökken az íváram is. Az áram csökkenése következtében a trafó szekunder feszültsége ismét emelkedni kezd, emiatt aztán az előtolás ismét gyorsul. Elvileg a folyamatnak stabilizálni kellene a hegesztési folyamatot,de mivel a mechanika mindig késve reagál a villamos változásokra,emiatt aztán lengés jön létre. Azaz a stabilizálás helyett destabilizálja, a hegesztési műveletet. Én már néhány ilyen kis masinát átalakítottam hogy használható legyen, de volt olyan is,hogy csak a doboz és a tolómű maradt meg,minden más cserélve lett. Ezek a gépek azért ilyen olcsók,mert igazából csak heftelésre valók,folyamatos hegesztésre nem igazán. A gyártó nem tesz bele drága pufferkondit, nem foglalkozik a tekercsek közti csatolás maximalizálásával, ha épít bele szűrőfojtót,akkor annak a jósága az adott áramkörben esetleges. Volt olyan eset,amikor a fojtó eltávolítása oldotta meg a problémát. Nehéz lesz ebből a gépből jó masinát csinálni-de nem lehetetlen.
(#) mpisti válasza energi.drink hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
Amit viszont érdemes lenne megnézni, az a polaritás. A munkakábelen kell lennie a pozitívnak,a testkábelen a negatívnak. Ha a gép porbeles huzalra készült,akkor a polaritás fordított, tehát a test a pozitív és a munkakábel a negatív. Tehát ha védőgázt használsz, akkor a munkakábelen pozitívnak kell lennie. Ezt ellenőrizned kellene.
(#) energi.drink válasza mpisti hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
Szia.Nekem csak heftelni lenne jó vele,karosszériát vékony lemezeket.Semmi többre nem kéne,de sajnos még azt sem lehet vele igazán.A drót sebbeség is az egekben van........Nem tudom mit csináljak.Ahogy irtam a motor nincsen elszigetelve a doboztól,és valami testkábel is rá van kötve hmm.Ha megkérdezhetem mennyibe kerülne használhatóvá tenni ezt a gépet?Csak heftelni,semmi több.Köszönöm.
(#) Arghhh válasza mpisti hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
Ha az előtoló motor szigetelés nélkül van a gépben gondold már át mit is csinál a hegesztés közben. Ne ragadj le csak a hegesztésnél.
(#) mpisti válasza energi.drink hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
A tolómotort mindenképpen el kell szigetelni,mert azon van a munkakábel pozitív potenciálja. Ha véletlenül a géptest hozzáér a hegesztendő vashoz,akkor vagy a doboz olvad ki,vagy a hegesztendő autó, ezért kell elszigetelni a tolómotort a testtől. A tolómotorra menő kábel az egyenirányító(alu lemezes valami ) pozitív-piros- kivezetésére kell hogy legyen kötve. A másik, az a testcsipeszes, az pedig egy fojtótekercsre.
Mennyibe kerül az átalakítás? Ez mindig a géptől függ, illetve az átalakítást végző iparos ceruzájától.4-5 ezer Ft-tól akár 25-30 ezer forintig is elmehet az ár. Emiatt aztán megfontolandó az átalakítás. A huzalsebességet azt viszont be kellene hogy tudd állítani,ha nem lehet, akkor hibás a tolásszabályzó.
(#) mpisti válasza Arghhh hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
Bocs,de a 820203 sz. hozzászólásomban megadtam a választ rá. Csak a hozzászólás írása közben elszaladtam a hűtő be egy sörért. Emiatt aztán megelőztél.
(#) energi.drink válasza mpisti hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
Ezt értem,el szigetelni a motort a doboztól.De a motoron van egy vastag kábel talán test,na az rá van kötve az egyenirányitóra.Azt a kábelt is meg kell szüntetnem?
(#) mpisti válasza energi.drink hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
"Azt a kábelt is meg kell szüntetnem?" Eszedbe se jusson! Mint ahogy a 2.jpg jelű képeden is látszik, a munkakábel áramvezetője ehhez a kábelhez csatlakozik a tolómű alu fémszerkezetén keresztül. Ezt az alu fémszerkezetet kell elszigetelned a hegesztőgép vázától.
(#) energi.drink válasza mpisti hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
Értem,holnap megoldom,elszigetelem.Ettől is lehet hogy olyan gyengén működik?Vagy ez nem nagyon befojásolja igaz.Na holnap megirom mire jutottam Uraim köszönöm szépen a segitséget.
(#) energi.drink hozzászólása Okt 20, 2010 /
 
Sziasztok.Elszigeteltem a motort a doboztól.Változás nem történt.Azt megfigyeltem hogy legmagasabb fokozaton nem sercegő hangja van mikor hegesztesz hanem mint amikor nagy árramal és kevés dróttal tolod.De itt ha adok rá lökdősi,ha veszek el az a baj.3ason meg még az 1mm-es anyagban sem ég bele,pedig ott van rendes sercegő hangja mint egy normális hegesztőnek
(#) Arghhh válasza mpisti hozzászólására (») Okt 20, 2010 /
 
Szia Semmi gond, egyébként régebben úgy teszteltem ezeket, hogy dióda előtt mindent lekapcsoltam és csak ívre próbáltam ki. Ezt is fel kellene vezetni a kollégának. érted mire gondolok?
(#) jóbi81 válasza Arghhh hozzászólására (») Okt 20, 2010 /
 
Üdv! na ez lenne a masina.
(#) Arghhh válasza jóbi81 hozzászólására (») Okt 20, 2010 / 1
 
Van ennek a csodának típusa? 1980 körüli 160 180 A-es német gépekre hasonlít.
(#) nyekk hozzászólása Okt 30, 2010 /
 
Üdv.
Energi.drink-nek,27. -oldalon találsz rajzot T.I.P Tronik hegesztőről,sokat segíthet .Én erről a rajzról csináltam meg a vezérlést,annyi változással, hogy a triak lett nagyobra cserélve,meg a drót előtolás külön trafóról megy,egyszerű,de megbízható.Nekem nem vált be, hogy a főtrafóról kapja az előtoló motor a táplálást ,próbáltam úgy is.
(#) jacsu válasza nyekk hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Szia!
Ha jol értelmezem a hozzászolásodat,te átalakitottál egy ilyen gépet.Nekem is van egy,karosszériához használom.Vékony lemezhez mig nem melegszik meg elég jo,de elég hamar eljön ,főleg nyáron a pillanat mikor lekapcsol.Lehet valamit kezdeni vele szerinted?Te miért alakitottad át?Szereztem jo nagy ventillátort,azt akarom betenni,pár hütőborda felszerelésén is gondolkozom.Szivesen vennék pár jo tanácsot.Tudom jobb lenne ha vennék egy erösebbet,de most nem akarok.
(#) dromedal hozzászólása Okt 31, 2010 /
 
Sziasztok!
Nincs valakinek egy Karcagi mig 250-es hez kapcsolási rajza!
Előre köszönném a segítséget bárkinek!
Üdv!
(#) nyekk válasza jacsu hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Helló
Félreértés történt,nem alakítottam át,ennek a gépnek a vezérlését építettem meg egy erősebb géphez.Ventilátor segíthet,meg kell próbálni. Az egyenirányítást lehetne négy diódával megoldani,meg puffer kondenzátorokkal.Kérdéses hogy a fő trafó erre hogy reagálna,meg az előtolást szabályzó tranzisztor,de meg kell próbálni.
(#) mpisti válasza nyekk hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
A pufferkondi(33000-80000µF 50V) sokat segíthet, de ebben az esetben a gépet csak mágneskapcsoló kapcsolhatja, mert a triac nem kapcsol ki.Tehát a gépet nem lehet direkt triac-kal kapcsolni, a triac a mágneskapcsolót kapcsolja ,az pedig a gépet.A kondit(kondikat) a soros fojtó elé kell beépíteni, a lehető legrövidebb bekötővezetékkel.
Ha kondit építesz be, akkor az előtolást mindenképpen külön trafóról üzemeltesd.
(#) nyekk válasza mpisti hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Üdv.
Távol álljon tőlem ,hogy vitába keveredjek,de nekem a triak kapcsolja a főtrafót mágnes kapcsoló nélkül.Már kb.két éve így használom.A gázszelepet,meg az előtoló trafóját, relén keresztül oldottam meg, amit szintén a triak kapcsolgat.
Üdvözlettel
(#) mpisti válasza nyekk hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
Szó sincs vitáról. Ha nincs benne pufferkondi,simán kapcsolhatja a triac.
De ha pufferkondit teszel a szekunder egyenirányító után,akkor bizonytalanná válik a kikapcsolás, ha egyszerű optocsatolt meghajtót használsz. Az elmúlt héten voltam kénytelen átalakítani -pont emiatt- egy gépet mágneskapcsolósra,mert a triac nem kapcsolt ki, miután kapott egy 45000 µF-os kondit a gép. A kondi beépítése előtt mindig kikapcsolta a gépet. Az okát nem derítettem ki,mert sürgősen kellett a gazdájának. Az átalakítás után a triac csak a mágneskapcsolót és a mágnesszelepet kapcsolta, és így már minden kapcsolás biztos volt. Maga a gép a kondi beépítése (és némi finomhangolás)után minimum egy fokozatot javult a gazdája szerint.
Következő: »»   28 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem