Fórum témák
» Több friss téma |
Mindegyik csatornához 2 bemenet tartozik. Azért kettő mert az egyik mikrofonnak a másik pedig vonalszintű (CD,magnó stb..) és a két bemenet között a kapcsolóval lehet kapcsolgatni.
Van 4 csatornája, mindegyikhez két bemenet tartozik, az egyik mikrofonnak, (szimmetrikus) és a másik vonalszintű, magnó, CD, stb. (asszimetrikus). A kettő között a kapcsolóval választhatsz, csatornánként külön-külön.
Van még egy asszimetrikus bemenete, a főszabályzó előtt, amelyre egy másik AKT 408 ugyanezen csatlakozóját kötheted, ha kevés a bemeneti csatorna. Van egy fejhallgató kimenete, és két (azonos, párhuzamos) vonalszintű (szimmetrikus) kimenete, ide kötheted a vég erősítő(ke)t, esetleg hangrögzítő(ke)t. És mindez természetesen mono.
köszönöm szépen.
Már csak egy kérdésem van: Olyat lehet-e vele csinálni, hogy mást hallasz a fülhallgatón, mint a hi-fi-n?(PFL-gombnak hívják az újakon, ezen nem igazán tudom) Idézet: Nem , ez még a békebeli időkből származik ezért még itt nincs ilyen funkcio . Ha ügyes vagy akkor egy 4 fokozatú kapcsolóval meglehet oldani. „Olyat lehet-e vele csinálni, hogy mást hallasz a fülhallgatón”
KÖszönöm a gyors válaszokat.
Majd megpróbálok kitalálni valamit rá.
Sziasztok
Kaptam egy AKT408-as keverőt. Nem működött. Hiányoztak belőle a mikrofon trafók, az egyik szűrőkondi kifolyt, bekapcs után csak hangos búgás jött ki belőle. 3-4 szer neki álltam megcsinálni de nem sikerült. Tápot felújítottam, ami gyanús volt kicseréltem, de nem ment. Úgy voltam vele, hogy minek szenvedjek vele tovább, ha úgy is átfogom alakítani. Saját elgondolásaim alapján "fejlesztettem" tovább. Kicseréltem a mikrofon erősítő részét egy már bevált kis zajú tranzisztorosra, kivettem a kimenőtrafót és az azt meghajtó alkatrészeit is. Szerintem megérte vele foglalkoznom, mert nagyon jó lett. Nem tudom milyen hangja lehetett eredeti állapotban, mert most így moddolva alig van valami zaja. Az átalakítás során véletlenül vettem észre, hogy egy szándékos, precíz átforrasztás okozta a búgást. Olvastam itt a fórumon, hogy hiába cseréljük ki a 709-eseket mondjuk NE5534-re nem lesz jobb, nem akartam elhinni. Tényleg így van! Az egyik csatornát kicseréltem és úgy hasonlítottam össze az eredetivel. Negyed órát füleltem és váltogattam a kicserélt csatornát az eredetivel és csak nagyon nagyon minimális hangzásbeli eltérést hallottam. Szerintem azt is csak azért, mert nagyon akartam hallani. Egy óra fül pihentetés után kitekertem a hangszínszabályzókat és úgy füleltem, de semmivel nem jobb a 5534 mint a 709. Ezt még mindig nem hiszem el, de tényleg így van! Itt a keverő és a mikrofon erősítő rajza. Pirossal van jelölve amit kivettem belőle, zölddel amit ic csere esetén kell kivenni, én a "keverő" fokozatot kicseréltem és a 4. csatornát a teszt miatt. Korabeli leírások alapján a jel-zaj viszonya mikrofon szinten 48dB, vonal szinten 64dB. Az átalakított verziómnak a TINA szerint mikrofonon 77dB, vonalon 83dB. Frekvencia menete az eredetinek mikrofonon 31Hz-16KHz -2dB-nél az átalakítottnak 53Hz-19KHz -2dB-nél és 43Hz-26Khz -3dB-nél. Vonalon az eredeti 31Hz-16KHz -1dB-nél az átalakított 60Hz-10KHz -1dB-nél, 40Hz-19KHz -2dB-nél és 32Hz-26KHz -3dB-nél. Az átalakításokat sajnos a kivezérlés jelző (kivezérlés jelző műszert utánozó áramkör) sínylette meg. Azzal az ellenállás cserével és átkötéssel valamilyen szinten használható lett. Jobb ötletem nincs rá. Amennyibe az átalakítás került annyit megért ez az egész. Én egy Behringer xenyx 802-t terveztem venni, de már nem fogok, mert annyira jól sikerült. Tud valaki valami olcsó 6mm-es csavaros potigomb lelő helyet? Mert azok még hiányoznak róla.
Helló!
Van két darab ilyen keverőm, de sajnos semmilye infót nem találok róluk. Mivel az idők folyamán a tápuk is elveszett, ki sem tudom őket próbálni. Tudna esetleg valaki írni róluk valamit, illetve hogy milyen tápot csináltassak hozzá? képek itt vannak róla: Bővebben: Link
Van hozzá doksim majd megnézem milyen táp kell neki. nekem is van ilyenem, szétszedni sajnálom mert aránylag korrekt jószág.
Köszönöm, nagyon várom Igazából én is vacillálok, hogy mi legyen velük, mert elég sok f * kis toroid trafó van bennük, ami akár érték is lehet. Mondjuk azoknak a minőségéről sem tudok sokat...
* frankó .
Nagyon jó kis trafók, pont emiatt gondolkodok én is a részleges bontáson, de amugy a potik is nagyon jók mármint a hangerőé, meg korrekt kis érzékenységkapcsolók benne stb, a 709-est meg nem áll semmiből se kicserélni. Amugy tantálkondik meg zömmel elég jó minőségü alkatrészek vannak benne csak egy két szolgáltatás hiányzik. A TV-sek meg rádiósok használták nemrég is még kitelepülésen.
Pedig az a kimenő trafó nem hülyeség profi alkalmazásnál, nagyon jól el lehet vezetni a szimmetrikus jelet messzire és jól terhelhető is.
Régi hozzászólás csak nehogy valakit megkeverjen. A studiótechnikában toroidos trafók voltak legalábbis amiket én láttam BEAG-ot FIt meg egyebek, de az AKT,ben meg egy csomó hasonlóban egy árnyékolóborában kettő közösen elhelyezett kis fazékvasas illesztőtrafó volt azért az lényegesen rosszabb technika.
Szia! A trafók jelzésénél van betű (TH-hálózati, TB-bemeneti, TK-kimeneti) és szám jelzés. A betűjelzésből ki lehet indulni. A link képei között ven egy, amin az egész alja van, ott látható a típustábla, az ott feltüntetett típusszám alapján el lehet indulni, még lehet találni embereket, akiknél előfordulhat valamilyen dokumentáció. Amúgy szerintem a műszeres részen lehet a táp, legalábbis a kezdeti rész. Kiszajú áramköröknél vannak érdekes megoldások a tápban, tehát lehet, hogy részekre van bontva és esetleg nincs is nagyon stabilizálva, viszont tele van szűrőtagokkal, hogy kicsi legyen mondjuk a csatornák között az áthallás, meg sok hasonló. Esetleg tegyél fel néhány képet a saját készülékedről, hátha valakinek feltűnik valami, ami neked nem. Sok sikert!
Üdv mindenki!
Az lenne az én kérdésem egyszerü paraszt nyelven hogy hova köthetem a bemenetet és a kimenetet, láttam a sok segítséget az a probléma hogy nekem a "D1-D4-ig van és L1-L4 ig valamint L5-L8 ig vannak csatlakozok mia teendöm hogy a fenti kérdés megoldodjon. am beag AKT 408 tipusu Minimix Elöre is köszönöm a help-et
Üdv! A D1...D4-ig szimmetrikus, 200ohm-os mikrofonokat lehet csatlakoztatni, az 1-es és 3-mas pontok a mikrofon két vége, a 2.es pont az árnyékolás. Az L1...L4 a nagy szintű bemenet, itt az 1-3 pontok össze vannak kötve, ez a meleg pont, a 2-es pedig a test. Ezekre pl. magnó, rádió csatlakoztatható. mondjuk a magnónál figyelni kell, mert ott az 1-4 és 3-5 párosítás bal oldal-jobb oldal, de az egyik pár a felvétel, a másik a lejátszás. most ötletem sincs, melyik melyik. Az L8 a gyűjtősín kivezetés, bekötése mint az előbbi. Ezen keresztül párhuzamosítani lehet több ilyen keverőt. Az L5-L6 szimmetrikus, földfüggetlen 600ohm-os kimenetek, párhuzamosan vannak kötve. Az 1-es és 3-mas pontok között jelenik meg a jel, a 2-es az árnyékolás. Sok sikert a használathoz!
Sziasztok!
A plébános Úr a minap megkeresett ,hogy a templomba kéne neki még egy mikrofon az oltárhoz!Hát mit ad isten Apt100 + Akt408 -as gépek működnek itt már 30 éve hibátlanul!A kérdésem az lenne ,hogy rendeltem egy XLR mikrofont +9 méter XLR-XLR kábelt ha a dugó helyett ráforrasztok egy ötös tuschelt és így kötném be az jó lehet? XLR 2-3láb=tuschel 1-3 láb XLR 1 láb=tuschel 2 láb Köszönöm szépen a segítséget! Janika!
Ahogy írod, úgy jó lesz. Azonban én inkább csinálnék egy rövid XLR - 5p DIN átalakítót, A hosszú kábelnek jobb, ha mindkét végén XLR van, stabilabb, és ha szükséges, használhatsz hosszabb hosszabbító kábelt is.
Kedves Erdőmester!
Ingyen hozzájutottam egy jó állapotú AKT 408-hoz. A hátsó fallal párhuzamosan van benne egy panel, ami miatt nem férnek be a normál XLR aljzatok. Érdeklődnék, milyen csatlakozókat használtál, illetve milyen külső és belső átalakítások szükségesek! Előre is köszönöm!
Üdv! Érdeklődnék a következőról. Vettem évekkel ezelőtt egy AKT-408-at, aminek a felhasználása időközben aktualitását vesztette. Azonban megfertőződtem a csöves erősítők építési lázával és így új fény vetült az öreg berendezésre.
Konkrétan a mikrofon illesztő trafókra és a dobozára gondolok. Utóbbi egy látvány erősítő alapja lehet. A trafókról szeretném megtudni, használhatók-e földfüggetlenítésre, vonalbemenetre egy csöves erősítőhöz? Láttam egy PPP kapcsolást, ahol illesztő trafó van az erősítő bemenetén, lehet is venni, jobb, ha nem részletezem, mennyiért, annyi pénz nincs is, hát még 2 db-ra. Csábítana ezen trafók felhasználása, csak nem tudom a jelszintre mit reagálnának, ha nem pár mV, hanem eff. 1.5V ~ jut oda, valamint a szekunder oldal alacsony impedanciáját miként viseli a csöves bemenete... No, az átvitel lehetséges sávszélessége sem közömbös, nyilván. A trafók típusa TB210-B. Köszönöm, ha kapok felvilágosítást.
Minek elrontani egy csöves erősítő hangját felesleges eszközökkel a jelútba?
Ki szeretném próbálni egy bevált PPP kapcsolásban láttam.
Elektor - (3 lappal ezelőtt ajánlott link a csöves erősítőknél) Beilleszteni nem tudom, ez lesz a halálom, minden ötödik, ha sikerül.
Sebaj, megtaláltam, így már értem, viszont az AKT-s trafókat én nem használnám fel erre, inkább a TB 104-et.
Igen, láttam, hogy az nagyobb jelszintekre készült, csak olyanom nincs és nem láttam még senkinél pluszban 2-őt....
Szerintem otthoni használatra jobbára felesleges.
Amúgy ezek a trafók nagyon egyszerűek, szemben egy sok részre osztott tekercselésű kimenőtrafóval. A transzformátorok egyébként elég költséges és frekvenciamenet szempontjából kényes alkatrészek. Bemeneten szimmetria javítás, föld függetlenítés, egyenáramú leválasztás és impedancia illesztés végett látom értelmét. Az említett mikrofon illesztő transzformátor alapvetően szerintem a 200 ohmos mikrofonokhoz készült. A frekvencia menet a keverő leírásában 63Hz és 12,5kHz között +-1dB, ezen kívül nincs adat. Ezen kívül ki tudja, hogy milyen? Persze lehet, hogy tévedek és csúcs minőséget lehet vele elérni.
Bizonyára az illesztés, lezárás is beleszól a "teljesítmény sávszélességébe" a másik illesztő trafó 0.775 V-ra készült és talán jobb is, mint az enyéim.
A jelátvitel azt hiszem a komplett egységre van bemérve, maga a trafó a jó ég tudja, hogy visz át... Valamiképp hasznosítani szeretném a berendezést, keverésre nem lesz szükségem. Amiben biztos vagyok, hogy a zajt, amit a készülék összekötések bevihetnek, nagyságrenddel csökkentik. Akkor leszek bajban, ha enélkül sem lesz érzékelhető zaj...
Nekem akad egy régi fajta mondjuk hibás a lelkem :/... úgy kaptam h valaki szépen beletaknyolt így a bemeneti jelet kapja de a ki nem ad jelet...
Sziasztok! Nemrég szereztem egy Beag AKT-408-ast kicsit feljavítottam és az a problémám hogy ha beszélek a mikrofonba akkor nagyon magas hiába veszem le a magas hangot és állítok a basszuson akkor is olyan "fémes hangja" van azaz magas akkor is.Ha valaki tudja hogy mit kell ez ellen tenni legyenszíves írjon. Addig is köszönöm.
Milyen mikrofonnal próbálod? Az AKT-hez 200ohmos szimmetrikus kimenetű mikrofon köthető.
Idézet: „kicsit feljavítottam” Azt is jó lenne tudni, ez mit jelentett. |
Bejelentkezés
Hirdetés |