Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
A potenciométer értéke csak annyiban érdekes, hogy ne okozzon túlterhelést a jelforrásnak. Fejegységhez bármelyiket választhatod. Szub számára minek a sztereó poti?
Szia. Köszi! A dupla mélyládát külön egy 2 csatornás erősítő fog hajtani. A-hoz megy külön egy stereo jelforrás.
Sziasztok…Blaupunkt BSA160 erősítő került hozzám.
Gyári,javításmentes készülék. Bekapcsolás után 5-10mp után megjelenik a brumm bemeneti jel nélkül. Ha jelet kap a bemenetre akkor enyhén halkul a hangszóró és torz a hang mindkét csatornán. STK-kon a feszültségek rendben vannak. Forrasztási hibát nem találtam. Ha egy pillanatra megszakítom a remotet akkor újra tisztán szól addig a pár másodpercig. Melegedő alkatrész nincs. Csatolok pár fotót. https://kepkuldes.com/image/TMmhG3 https://kepkuldes.com/image/TMmZQP https://kepkuldes.com/image/TMm3n2 A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2024
Miért viselkedik így a mélyláda?Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy egy mélysugárzó egy bizonyos terhelésnél összeomlik..? Adott 2db logitech z5500 üres láda (kb 35l) + 2db Chorus line 10" mélysugárzó ( vagy 2x-3x robosztusabb mint a gyári mélysugárzó) Egy bizonyos hangerőnél (80-100watt)olyan mint ha egyszerűen összeomlana a mélysugárzó.. Nem is tudom hogy írjam le.. egy darabig szépen jár a membrán,azután furán mereven viselkedik.. Na mikor ezen a pontos amikor "furán viselkedik" lezárom a reflexcsövet.. Rögtön életre kell a mélysugárzó! Lehet kicsi a láda? Előre is köszönöm a segítséget!
Lehet azért, mert úgy passzol egymáshoz a doboz és a hangszóró, mint aranyhal és a madárkalicka!
Szia. Jobb lenne egy nagyobb méretű láda? Pld:Bővebben: Link
Sajnos nincs semmi adat a 25cm-es mélysugárzóról... Csak a 30cm-es változatról találni adatokat..Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2024
Lehet vaktában lövöldözni, de meg is mérhetnéd!! Neten megtalálod a hogyant!
huppogásSziasztok!Fiam autójában (Opel Corsa) van egy valamilyen típus specifikus kínai érintőképernyős "csoda" fejegység és noname erősítő hátul, hidalva egy mélyládára kötve. Olyan jelenséget művel, hogy elinduláskor, de csakis akkor, 1-es sebességben gyorsításkor "huppog" a mélyláda. Semmikor máskor nem csinálja. A fejegység és az erősítő közötti RCA kábelt, már próbáltuk, kersztülhűztunk csak úgy az utastéren egy újat, de ugyanaz a jelenség. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel?
Szia!
Szerintem a testelési pontokat érdemes megnézni. Tud érdekes dolgokat produkálni.
Szia….gyakori jelenseg,hogy a fejegyseg rca testje a fejegysegen belul elhalalozik.
Multimeterrel merd ki az rca test es a fejegyseg haza kozotti ellenallast…rovidzarat kell merned! Ha nem igy van akkor lehet bontani a fejet,nyakon szokott lenni egy “S” alaku vekony vezeto reteg ami eleg… Tap nem indulSziasztok,Magnat RX44 ,erintetlen belsovel.Vilagit a zold led ellenben nem jon hang egyik csatornan sem. Aramfelvetel szinte semmi ez mar gyanus volt. Kimerve a tapfeszt a vegfoknak nem merheto semmilyen feszultseg… Nincs zarlatos vegtranzisztor,sem meghajto. Pufferkondikon sem merheto a feszultseg. 50N06 Fetek kozott nincs hibas. TL494 9-10 labakon a kepeken lathato vezerlojeleket mertem ha lehet annak nevezni : https://kepkuldes.com/image/t6Ddc2t https://kepkuldes.com/image/t6DdtWB https://kepkuldes.com/image/t6Dd8B0 Vegfokozat tapellatasat megszakitottam de igy sem indul a tap. Van otletetek? Szerk.: Illetve egy foto rola: https://kepkuldes.com/image/t6DdkX3 A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2024
Nagyon jó!
Milyen jelek, feszültségek vannak a táp tranyóin?
13.7V D-en
0.5V G-en 0V S-on
Te ezeknek mi a típusa??
Van egy olyan gyanúm, hogy ezek sima bipoláris tranyók...darlintonba kötve, így a valósan kapcsolók csak a belső kettők. Azon kellene méregetni!!
8db taptranyo 50N06-ok.
Vagy a kiforrasztottakra gondolsz?
Egyenriranyitok,azokon valoban nincs feszultseg. Szerk.: Vegigmertem mind a 8db-ot. A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2024
Szia! Mellékelem az RX22 táprajzát. Gyanítom a felépítése hasonlít az RX44-re.
A FET Gate-en nézd meg szkóppal a jelet! Ha nem jut el odáig a 494-ről, akkor a rajz alapján látod mi okozhatja.
Szia,eljut .
Atneztem mindet.
És ez a jel hány voltos???
Nem látom a szkóp beállításait.. Ha FET van benne akkor közel tápfeszültségen kell lenni a jel tetejének!! Ha bipoláris tranyó akkor 0,7V... Aztán jó lenne tudni, hogy TL494 11, és 8 lábán mi a feszkó!!
Nagyon ritka, hogy az összes FET szakadás állapottal megy tönkre, de itt erre utal minden jel.
Forrassz ki mindkét oldalról egy-egy 50N60-ast és nézd meg teszterrel, vagy így egyszerűen.
Ledes aramkorben vilagit a led bar 3db-ot probaltam.
Elozetesen mar multimeterrel kimertem oket jonak tuntek. Emlekeim szerint van mukodo bontottam,kettot beteszek probara.
Igennn…delutan jelentkezem az ertekekkel.
Nos kis technikai problema akadt a kis oszcilloszkoppal ezert jelenleg nem tudom megismetelni a merest,viszont az IC emlitett labain merheto a tapfesz.
Milyen multiméterrel sikerült MOSFET-et vizsgálnod? Nekem kételyeim vannak.
Ha megjavul a szkópod, akkor mérd meg mekkora a Gate-re jutó jel amplitúdója.
Atlagos multival G-S—G-D kozott szakadast mertem illetve a D-S kozott diodat.
Jelentkezem ha el a szkop! Szerk.:azt megfigyeltem viszont,hogy kisebb amplitudoju a jel a Feteken mint a 494 labain. A hozzászólás módosítva: Pé, 20:47
Ezzel a méréssel csak a zárlatos alkatrészt tudod kiszűrni.
Korábban a Gate-en, multiméterrel mért 0,5 V bizony nagyon kevés. A DMM-ek ezen a ponton 4-9 V közötti értéket szoktak mutatni. A szkópot ellenőrizd majd ismert amplitúdójú jellel!
Sajnos az ertek valos a G-n.
Szkopra akasztottam egy 9V/50Hz-es jelet amit tudtam,hogy az. A 494 9-10 labain 10-11V -os a jel.Ebben is mint az RX22-ben 1015-os tranzisztorok vannak a 4148-as diodakkal. Es a 1015 emitteretol mar csekely a jel. Viszont a “matatas”-nak koszonhetoen vagy sem a diodak torottek. A negy db tranzisztort jonak mertem.
Idézet: „a diodak torottek” Akkor mi a kérdés??
Cserelem oket,valahol sanszos,hogy kallodnak nalam,ha nem akkor rendeles ,utana erkezem a hirekkel!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |