Fórum témák
» Több friss téma |
Így is belefájdult már a fejem meg már halucinálok is a kereséstől . Szóval akkor valószinű hogy deltába kell kötnöm a motort, hogy mehessen az brushless szabalyzóval, mivel gondolom annak 3 szálas kimenete van.
Erre rászaladtam még majd kipróbálom holnap hat ez tényleg odab*** Mi mindent kitalálnak az emberek
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2013
Nem feltétlenül kell átkötni deltába, maradhat csillagban is, csak a csillagpontot nem kell bekötni sehova.
Bővebben: Link
Köszönöm a válaszokat, de én a legolcsóbb megoldást választottam, megcsináltam mint ahogy a videón van, úgyhogy működik .
Sziasztok! Valaki tudna nekem mondani olyan Brushless motor vezérlő ic-t, ami hall elemek nélkül működik? Valamint beszerezhető. Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2013
Sziasztok!
Egy barátomnak van egy elektromos bicikli kereke, aminek a vezérlő elektronikája tönkrement. Van neki egy 3 fázisú BLDC motorja HALL szenzorokkal, 36 V, 300 W. Szeretnék egy vezérlőt készíteni hozzá, hogy egy rendes biciklin is üzemeljen. Szeretnénk ha a motor és az egész vezérlő elektronika akkumulátorról működne. Eléggé tapasztalatlanok vagyunk ebben a témában, és szeretnénk segítséget kérni a vezérlő elkészítéséhez. Net-en keresgéltünk, de nem találtunk sok hasznos információt és nem igen tudjuk, hogy kezdjünk bele és egyáltalán mi kellene hozzá. Törekszünk az olcsó és egyszerű megvalósításra. Segítségetek előre köszönjük!
http://www.youtube.com/watch?v=QUruUPLw1P4
ilyenre gondolsz? http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=138118 innen tudod letölteni, persze számotokra sok felesleges lesz bent, de segítek a kapcsolásban, vagy majd küldök egy csupaszabb kapcsolást, meg persze szoftvert is. A videón és a kapcsolásban ugyanaz a szoftver van (már a meghajtó része). helló A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2013
ha érdekel akkor kérlek, hogy írj e-mailt, mert ritkán nézek ide fel
Igen, ilyenre gondoltunk, olyan kapcsolás kellene, amihez csak a gázkart meg a motor három fázisát, illetve az akkumulátort kellene rákötni. Meg az is kérdés lenne, hogy 12 voltról tudna-e üzemelni a motor megfelelően?
12V nem igazán jó...
Azért használnak 36-48V-ot,mert így harmada,negyede az amper. A vezérlőnek,és az akkunak ez nagy könnyítés. És a vezetékek is sokkal vékonyabbak lehetnek.
nem az a baj, hogy kevés az amper, hanem a fesz.-szel arányos a fordulatszám, szóval a teljes sebesség harmadát kapnátok, az ampert nyeli, ha le van terhelve. Az én mocim 100mA-t eszik üresben (12V-ról, névlegese 48V), sikerült már 5A-re terhelni
DC-to-DC converter segíthetne-e a problémán? Feltranszformáljuk a 12 voltot 36 voltra, és akkor úgy működne, nem?
túl nagy az áram, feltranszformálni DC-t nem lehet. Szerintem a legegyszerűbb 3 kicsi akksi sorba és kész. Sőt, vannak magasabb feszültségűek is, ami szintén több cella sorba kötve.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2013
Na jó, majd valahogy megoldjuk, először a vezérlőt kellene megcsinálni.
Na, hát kb. ennyire lesz szükségetek (melléklet), sajnos az eredeti fájlok egy másik gépen vannak, hétvégén majd csinálok rendes kapcsolási rajzot a régiből, addig be kell érnetek ezzel a vagdosott PDF-fel. Ez egy egyszerű megoldás, szerintem olcsó is, a legdrágábbak a FET meghajtók, de ebből is van egyszerűbb. Ha a leges legegyszerűbb és legkisebb megoldást keresitek akkor erre van szükségetek:
http://www.tme.eu/hu/katalog/?idp=1&search=IRAMX&cleanParameters=1 Nem a legolcsóbb, de benne van a 6 FET (vagy IGBT), a meghajtók, árammérő, hőmérő, meg franc tudja milyen védelmek, jó cucc, használtam. Ezt érdemes 5V-os kontrollerről vezérelni, mert ennek a bemenetei is 5V osak (egy az egyben rátolhatók a kontroller lábai a modulra), és kevés neki a 3,3V, persze ez is megoldható 6 kis tranzisztorral, a Hall elemekkel ugyan ez a helyzet, kevés neki a 3,3V. Így megspórolnátok egy tápot is.
Nekem annyi kérdésem van ehhez kapcsolódóan, hogy mennyibe fog összesen kerülni kb.?
A linkre nem adott be semmit, de aztán ahogy kivettem belőle, arra kerestél rá, hogy "IRAMX", az 8400 ft-ba kerül. Az eredeti vezérlő az 10 k körül van, bár abban az a hátrány, hogy le van korlátozva, így a bicikli csak 25km/h sebességel tudna menni.
Maga a vezérlő kb. 2000, ha nem IRAMX-el csinálod.
De akkor gondolom lényegesen több alkatrész kellene. Különbség lenne a működése között?
Több, de nem vészes, működésben csak annyi lenne, hogy az IRAMX-ben negáltak a vezérlőjelek, de csak ennyi. Annyiból jobb, a sima, hogy ha valami elfüstöl, vagy valami baja van, akkor nem kell az egészet cserélni. De ha egyszer működik utána nem igazán van velük gond. Én szeretem túlméretezni a FETeket, mivel nem sok az eltérés árban, viszont 100 évig is bírják. Melóban frekvenciaváltókkal dolgozom, na, ott épp, hogy kibírják az IGBT-k, nem ritka, hogy első bekapcsolásnál elfüstölnek, majd jön a paraszt aztán vesz másikat, sajnos minden gyár így gondolkodik manapság.
A pic-t lecseréljük avr-re az gondot okoz a szofterben? Vagyis ha Cben írtad akkor lehet áttudjuk portolni, de ha asmben akkor gondot okozna a C vagy a pszeudokód?
persze, nem gond, lényeg, hogy a 6 PWM 1 forrásból származzon. C-ben írtam, mellékletben egy kód. Sajnos mióta kölcsönadtam a laptopom azóta adathiányban szenvedek. Na, ez egy félkész kód, nincs is teljesen kommentelve, de ami nektek kell az benne van, ha a kapcsolást végre el tudom küldeni nektek, utána ezt is kihámozom.
Na kész a rajz, minden felesleges dolgot kivettem belőle, a tranzisztorok helyére én IRF540-et tennék, 100V kb.30A, bőven elég (~200Ft), a diódák mögötte (D14-D19) valamilyen 1-2A-es schottky diódák, de ha ezek nincsenek bent az sem katasztrófa, hiszen a FET tartalmaz ilyen diódát, de illik tenni. D5-D7 diódák valamilyen sima egyenirányítók, mondjuk 1A 50V-100V (kissebb feszültségűt úgysem találtok).
A többi azt hiszem egyértelmű. Mondjuk még meg lehetne spékelni egy akksi töltöttség kijelzéssel, tápra egy fesz.osztó, meg 3-4 led a kontrollerre és ennyi. A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2013
Idézet: „...de illik tenni.” Érdekes ez a beidegződés, miután a FET-ben 30A-es a dióda(illetve más FET-eknél illeszkedik a FET-hez, pl az IRF3205-ben 110A-es)., amit meg odatennél az meg 1-2A. Régen nem voltak a FET-ekben diódák, onnan maradt ez a dolog biztosan. Jó lenne, ha valaki meg tudna győzni, hogy ha kell, akkor miért! A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2013
Áramra elég. Igen, lehet, hogy beidegződés, de régen volt vele bajom, nem mindig tudtam egyszerűen mérni. Így ha másért nem (hangyaf.sznyit) kevésbé melegszik a FET.
A FET-ben lehet, hogy nagy áramot elvisel a dióda, de nagyon rossz neki a nyitófeszültsége, emiatt nagy áram esetén hatalmas disszipáció lesz. Emiatt szokás mellé rakni szilícium vagy Schottky diódát, mert az alacsonyabb feszültségen nyit, így sokkal kisebb lesz a veszteség (és az alacsonyabb feszültség miatt ez a veszteség sem terheli a FET-et). Továbbá nagyobb frekvenciás kapcsolóüzem esetén ez az egész még inkább problémás tud lenni, mivel gyors, vagy leginkább Schottky dióda kellene oda, a FET-ben meg nem ilyen van.
Az igaz, hogy a névleges áramon rossz a nyitófesz, de jellemzően nem folyik ekkora áram a diódán és ott jó a helyzet, akár 0,5..0,8V is lehet 10A környékén.
A sebesség indok megállja a helyét nagyfrekin. Én is szoktam használni egyébként, legtöbbször BYW29-et... Köszi!
Sziasztok.
Szeretném megkérdezni hogy szerintetek ezt hogy lehetne elinditani, Próbáltam a Nidecnek irni de kállandóan kidob. előre is köszi . A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2013
Helló
Én már több ilyen bontott motort keltettem életre és használok is megbízhatóságuk miatt. 1, keress egy kondenzátort a panelen ami a puffer kb 35 voltos mivel 24 voltos a motor. Az lesz a 24 volt + és - 2, fogsz egy 600 ohmos ellenállást és az egyik végét testre a másikkal a kivezetésekre elkezded érintgetni, ezzel el kell indulnia. Üdv |
Bejelentkezés
Hirdetés |