Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Digitális forrasztóállomás
Lapozás: OK   54 / 96
(#) Chipmunk1960 válasza xitibi hozzászólására (») Máj 29, 2016 /
 
Szia, Én kinaiban találtam olyan modult ami 7107-el megy simán betettem, csak az előtétet kellett beállítani a hőelemhez. De szerintem bármelyik 3 digites jó, mivel a K egyik oldala a földön van.
(#) xitibi válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Máj 30, 2016 /
 
Szia. Köszönöm szépen
(#) Droot válasza xitibi hozzászólására (») Máj 31, 2016 /
 
Szia!

Miért nem csinálsz egy normálisabbat?
Abból az állomásból egy az egyben hiányzik a hidegpont kompenzáció, ami különböző környezeti hőmérsékleten különböző mérési hibákat produkál. Ha 25C-on kalibrálod és kiviszed télen -10C-ba, akkor 35C-al kevesebbet fog mutatni.
(#) tbarath hozzászólása Máj 31, 2016 /
 
Sziasztok,

Én is belevágtam, Hakko + Arduino Nano irányban indultam el. Nem a világot akarom megváltani, csak egy jól használható forrasztóállomást szeretnék szinte kizárólag furatszerelt forrasztásokhoz.

2 olcsó Hakko 907 klón pákát is rendeltem, ma megjött az első, a drágábbik. Érzésre eléggé gagyi, különösen a dugó. Ránézésre sima DIN, de nagyon galádul néz ki, én ilyet még nem is láttam. Töltök majd fel róla képeket ha érdekel, már ha a fórumszabályzat nem tiltja.

A csatlakozót amúgy is terveztem lecserélni, a 2 A szerintem nem a DIN-nek való, de javítsatok ki ha tévednék. Rendeltem ilyen csatlakozót, meg is jött, sokkal masszívabbnak tűnik. Kérdés ezzel kapcsolatban: hogyan lehet egy ilyen csatlakozó "jóságát" megvizsgálni otthoni körülmények között? Nekem két teszt jutott eszembe, az egyik hogy összedugom és vizsgálom az erek ellenállását, aminek nagyon kicsinek kell lenni és mozgatás közben sem szabad változni. A másik hogy megküldöm pár órán keresztül 3 Amperrel, és ha füstöl, szikrázik vagy melegszik akkor kukaérett a cucc. Valami más ötletetek van?

És a táp. Rendeltem egy 24V 3A kapcsolóüzemű LED tápot (DC-ről menne a páka), ami elvben vinné az 50W-os pákát és a vezérlést, de a hideg páka képes nagyobb áramot is felvenni. Erre azt találtam ki, hogy teszek egy nagyobb elkót a táp kimenetére, és a vezérlésnél oldom meg azt, hogy hideg pákánál csak kisebb impulzusokban adok rá fűtést. A felfűtési idő nem nagyon érdekel, ha pár perc alatt lesz üzemkész akkor annyi, de tápot nem akarok cserélni. Van ettől jobb ötletetek?
(#) almaf1231 válasza tbarath hozzászólására (») Jún 1, 2016 /
 
Szerintem ez így teljesen jó megoldás lenne. Engem érdekelnének a csatlakozók!
(#) tbarath válasza almaf1231 hozzászólására (») Jún 1, 2016 /
 
Ha Pesten érte jösz szívesen odaadom kipróbálni. Vagy akár eladom árában, került valami 280 Ft-ba nekem, de rühellem az aprót szóval 300, és akkor még kerestem is.
Én még messze vagyok egy működő cucctól és amúgy is rendeltem még kettőt egy hete, mert van olyan tervem hogy több pákát is képes lesz kezelni a cucc, más heggyel, más paraméterekkel, stb.
A legutóbbi rendelés 2 hét alatt ért ide, de ugye ez kiszámíthatatlan. De mostanában fürgék az eladók, szinte minden ideért kb. 2 hét alatt.
(#) almaf1231 válasza tbarath hozzászólására (») Jún 1, 2016 /
 
Írok privátban!
(#) xitibi válasza Droot hozzászólására (») Jún 1, 2016 /
 
Szia. Köszönöm de nekem ez is megfelel.
(#) JZoli válasza tbarath hozzászólására (») Jún 2, 2016 /
 
Én kb 20 éve használok Weller pákát. illetve pákaállomást. Nem is a név most a lényeg, hanem az hogy ezen is sima DIN szabványú 5 pólusú Tuchel aljzat és dugó van. Semmi gond nem volt a csatlakozójával sem. Szerintem amíg nincs vele gond kár cserélgetni azt a csatlakozót. Ha cseréled akkor rövidebb lesz az egész pákakábel, na az néha hiányozni fog! Inkább szerezz be hozzá egy megbízhatóbb aljzatot azzal többre mész!
Kapcsolóüzemű táp nem biztos, hogy szeretni fogja, ha teszel valamilyen nagyobb elkót a kimenetére. Ezt mindenképpen figyelembe kellene venni!
(#) tbarath válasza almaf1231 hozzászólására (») Jún 2, 2016 /
 
Válaszoltam
(#) tbarath válasza JZoli hozzászólására (») Jún 2, 2016 /
 
JZoli, nem általában van problémám a DIN/Tuchel csatlakozóval, hanem ezzel a konkrét darabbal. Csináltam pár fényképet, nem tudom mennyire látható rajtuk az ami élőben nyilvánvaló.
Kép1, vakuval
Kép2, ugyanaz vaku nélkül

A képel bal és jobb oldali tüskéinél azok ott elhajlott fémdarabkák, nem a mobil fotózott rosszul. És hát minden szét van nyílva rendesen, szóval szerintem ez a csatlakozó mindenképp cserélendő (már ha a páka egyáltalán jó bármire, ami majd kiderül). Az a pár centi nekem belefér.

Azért remélem az általad használt Weller csatlakozója nem így néz ki.

A kapcs. táppal kapcsolatban igazad van, a "nagyobb elkó" méretezése még a feladat része, jobban átgondolva inkább csak nagyobbacskát mondanék. Csak épp annyit, ami a hirtelen rövid időre rászakadó pár Ohmos fűtőszálat segítene ellátni. Persze az töltetlen elkó rövidzár, szóval ezt át kell számolni.
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Jún 3, 2016 /
 
Már sok minden világrengetö dolgot hallottunk itt pákaügyben, de te vagy az elsö akinek fenntartásai vannak a csatlakozoval kapcsolatban, söt mérecsgélni akarod az átmeneti ellenállást ( azt olvasni szoktuk az adatlapbol).
Ez a DIN meg azért ilyen mert valaki egy nem DIN foglalatba eröltette - az egyik Weller tipuson ugyanis nagyon DIN-re hasonlito csati van, csak az osztokör átméröje kb 1,5 mm-el nagyobb. Szoval semmi baj a DIN-nel ha azt a megfelelö foglalatba dugják, és a páka áramát is szo nélkül birja spk ezer pákán.
(#) proli007 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 3, 2016 /
 
Hello! Lehet , hogy neked tetszik, de ez a lemezből hajtogatott vacak, engem sem lelkesítene fel. A régi Din sem így nézett ki..
(#) Massawa válasza proli007 hozzászólására (») Jún 3, 2016 /
 
Az nem, de a legujabb weller éppen ilyen lemezböl hajtogatott csatit használ ( egy lábát már sikerült a barátomnak eltörni).
Amugy a kivitelnek édeskevés köze van a csati terhelhetöségéhez.
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Jún 3, 2016 /
 
Nézd, ha mondjuk Farnell-től rendeltem volna, vagy valamilyen biztosan "brand" cuccról lenne szó, akkor én se "izgulnék a dolgon. Talán még akkor se, ha jól nézne ki. De itt szállítással együtt 280 Ft-ba kerülő csatlakozópárról van szó, vagy 1-2 ezer Ft-os Hakko klónokról amikre még rá is van szitázva hogy Hakko, szóval még azt is letagadják hogy klón.

A konkrét terméknek a gyártója is ismeretlen, adatlapot ne is keressünk, abban pedig nem feltétlenül bízok amit a shanghaimagicbox7 vagy épp industry_mall néven árusítító ismeretlen leír Ebay-en. Olyan is láttam már leírva, hogy "Input voltage: DC24V 50Hz"...
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Jún 3, 2016 /
 
Én csak annyit irtam, hogy az én eredeti legujabb Wellerem ( az USA-ban a Digi-Keytöl vettem és nem 10$-ért ) milyen csatival volt szerelve, a kontaktusok egy 1.2 mm vastag üvegszálas lapba voltak préselve és az egész csati egy megszáradt rágogumira hasonlito anyagba volt befogva. Miután kisértetiesen hasonlitott a DIN foglalatra a jo barátom bele is akarta dugni, amitol az egész vacak eltörött ( az üvegszálas lap és a csati lába. Hidd el valamennyi azonos tipusu Weller ilyen csatikkal került a polcokra akkor is ha a Farnelltöl veszed meg akkor is ha a kinai piacon.
Amugy ez a csöves ( hajlitott lemez) DIN sem ujdonság, sok évvel ezelött ( akkoriban a kinaiak még rizst hámoztak) a vezetö német gyárak találták fel, és a huzalokat benyomva a csöbe kellett beforrasztani ( az on meg a drot töltötte ki a csövet egész hosszában). Igy müködtek ezek a csatik a magnoktol kezdve a studiokon át a korházakig.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2016
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Jún 4, 2016 /
 
Tudom hogy mit írtál, és értem is. Én viszont továbbra is tartom, hogy a linkelt fényképek nem adják vissza azt a kókány gagyi érzést, amit egy ilyen csatlakozót kézben fogva érzel. Volt a kezemben néhány DIN csatlakozó, forrasztottam ilyet nem egyet, de ilyet nem sikerült még alkotnom még nagyon kezdő koromban sem.
De ha a cucc attól ilyen, hogy valaki nem megfelelő aljzatba dugdosta, akkor is sérült a csatlakozó. Ez esetben pedig inkább cserélném.

Amúgy ma megjött a rendelt olcsóbbik Hakko klón, annak teljesen rendben van a csatlakozója. A hozzávaló aljzat is megjött, azt nem biztos hogy lecserélem. De amiről fotót linkeltem azt tuti.

Egyébként ha gondolod Pesten összefuthatunk és a saját szemeddel is megnézheted, szerintem meggondolnád magad.
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Jún 4, 2016 /
 
Nem vagyok pesti, és annyira nem is izgat a dolog, de te nagyon általánositottál ama irásban (milyen vacak csatit szereltek) és az uj csati átmeneti ellenállásával foglakoztál.
Nyilván, hogy minden csatit, ami törött vagy gányolt, ki kell cserélni. Ez a lényeg a többi meg felesleges sallang volt.
Én is kicseréltem a welleren a csatit egy DINre ( ami éppen a fiokban volt, ha lett volna más, akkor másra), mert az eredeti törött volt, és nem volt hozzá foglalat sem.
(#) Droot válasza proli007 hozzászólására (») Jún 4, 2016 /
 
Nekem is lemezből hajtott vacak van a pákámon, gyárilag. Évek óta semmi baja. Az más, hogy az aljzat jó minőségű. Nem ebay-ról kell ilyeneket rendelni fillérekért. Sajna van akinek megér 1000Ft annyit, hogy később gondja legyen vele.


Eléggé elkutyulódott ez a téma. Szívesebben látnék itt olyan hozzászólásokat amik a digitális forrasztóállomással kapcsolatosak. Méréstechnikai megoldásokat a mérési hibák csökkentésére, PID hangolásról tapasztalatokat, mért és valós PID jelleggörbéket, satöbbi.
(#) Massawa válasza Droot hozzászólására (») Jún 4, 2016 /
 
Idézet:
„Szívesebben látnék itt olyan hozzászólásokat amik a digitális forrasztóállomással kapcsolatosak. Méréstechnikai megoldásokat a mérési hibák csökkentésére, PID hangolásról tapasztalatokat, mért és valós PID jelleggörbéket, satöbbi.”



Nem igen tudom elképzelni mi lenne ennek az értelme. A pákával forrasztani kell s nem pedig höetalonnak használni. Ráadásul maga a páka sem erre lett tervezve, igy annak van egy elég nagy tehetettlensége és a hömérsékleti tartomány sem kritikus, igy akár 20 fokos eltérés sem okoz gondot ( pl a kattogos weller). A szörszálhasogatás szép dolog, csak nem biztos hogy célravezetö.
Sokkal inkább a kényelemre meg a biztonságra kellene jobban odafigyelni ( de sajnos a mintamegoldások serege pont ezt mellözi). Szerencsére már piacon a legujabb weller ( ami ezeket tudja) igy most már van mit másolni ( igaz a csatija még rosszabb mint a korábbi modellé).
Érdekes lesz majd figyelni ki mikor mit másol le, a nemzetközi forumokon ( meg itt is) már évek ota szajkozzuk, hogy mi kellene - az amatörök serege fittyet hányt ezekre.
(#) mr.Cara hozzászólása Aug 25, 2016 /
 
Üvözlet!
Kértem rajzot korábban forrasztóállomásra és kaptam is megfelelőt... Közben sikerült kapnom 44780 (1602-es) kijelzőt régebbről maradt ATMega328-as.Optotriakos+triakos, +/- 5C° már tökéletes! Tudtok ajánlani rajzot Hakko907 és Solomon-N-hez is átkapcsolható legyen? Lehetőleg a programozó lábakat szabadon hagyva, hogy ne kelljen minden verziónál kiszedni a procit. Ha lenne hozzá példaprogi némi magyarázattal ( hogy tanul[ható]sága is legyen) az csúcs lenne! Akár privátban is szívesen venném ! De jöhet ide is ha nem félti valaki a megszerzett tudását.
Köszönöm szépen !
Gábor
(#) nyuszis2 válasza mr.Cara hozzászólására (») Aug 25, 2016 /
 
Szia!
Az instructables-en van atmega8 kóddal, igaz csak assembly-ben.
Nagyon szívesen adok kódot, nem gyári, magam írtam de azzal forrasztgatok már hónapok óta.
Van Arduino-s, STM8, STM32, vagy 8051-es is. Ajánlom 8051-est, az eléggé olvasható, de ha AVR van akkor persze az Arduino-s, belefér 8k-ba, de írtad, hogy van 328-ad abba sokszorosan belefér.

Gondoltam megosztom alább a 907-es klónokkal a tapasztalatom, olvastam feljebb a csatlakozós drámát. Nekem a $3 alattiak jöttek be, hőelem van benne, a csatlakozó GX16 és puha szilikon a kábele, igaz elég rövid. A GX16 -os aljzat kicsit drága a maga másfél dollárjával, de nagyon jó kis csatlakozó, fel lehet rögzíteni a nyákra és megtartja az egész panelt az előlapon.
A HAKKO 907 klónban (mert az előző csak 907 klón volt ) ellenállás van, a csatlakozó DIN, nekem is volt problémám vele. A vége csere lett, ugyanúgy DIN-re, mert az aljzatot már nem akartam cserélni. A kábel elég merev, nekem többször is megtört benne a vezeték, mígnem használhatatlan rövid lett. Annyira megszerettem közben a handle-t, hogy rendeltem hozzá 5 eres HAKKO kábelt, de piszkos drága, cserébe nagyon jó minőségű. De nem bírtam ki míg meg érkezik és egy USB kábellel helyettesítettem. Az csak 4 ér, de csak ideiglenesnek szántam, igaz azóta is azt használom. A piros - fekete pár a DC (az eleve vastagabb volt) a fehér - zöld pedig a thermisztor. Ajánlom másnak is, akinek kábel problémája van és megvan ESD védelem nélkül.
(#) Kovabe hozzászólása Aug 27, 2016 /
 
Sziasztok
Vételeztem egy pensol SL30N pákát de nem tudom hogy is kellene beötni a csatlakozó ajzatot, esetleg valaki tudna küldeni egy jól értelmezhető képet!
Köszönöm
(#) Johnny0004 válasza Kovabe hozzászólására (») Aug 27, 2016 /
 
Interneten esetleg megkeresed, vagy itt a HE-n: bekötés.
(#) Kovabe válasza Johnny0004 hozzászólására (») Aug 27, 2016 /
 
Köszönöm így már tiszta.
(#) almaf1231 hozzászólása Aug 30, 2016 /
 
Sziasztok! Épülget a "rework station"-öm. Egy forrólevegős forrasztót hajt meg, egy Solomon IRON-N (vákuumos kiforrasztás, és egy Hakko T12-es 70W-os pákát FM2028 nyéllel. Vezérlést PIC18F26K80 látja el, már csak a forrólevegős részt kell megírni.

IMG_0421.JPG
    
(#) stefi hozzászólása Szept 2, 2016 /
 
Sziasztok!
Megosztom veletek az Arduinoval vezérelt forrasztó állomás jelenlegi állapotát.
A páka hőmérsékletét egy MAX31855 modul méri, hőkompenzálással együtt, ezt nem építettem rá a panelra.
A tápegység csak ideiglenesen 20V, mivel majd szeretnék egy saját kapcsolóüzemű tápot építeni a pákának.
Köszönöm az eddigi segítségeteket, természetesen minden további építő kritikát szívesen fogadok
Üdv
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2016
(#) almaf1231 válasza stefi hozzászólására (») Szept 3, 2016 /
 
Ha szabad megkérdeznem milyen pákát fog tudni kezelni?
(#) stefi válasza almaf1231 hozzászólására (») Szept 3, 2016 /
 
Persze, egy sima mezei Solomon pákát vezérelek vele.
(#) nyuszis2 válasza stefi hozzászólására (») Szept 4, 2016 /
 
Szia!
Az sch-t nem tudom megnyitni, így nem látom, de ez mind modulokból készül?
Nekem is volt egy tervem régebben, hogy csak modulok összedugdosásával egy olcsó digitális forrasztóállomást készítek, de utána elkapott a NYÁK nyomtatás hév és inkább terveztem és vasalgattam magamnak nyákot.
Nekem is 20V (DELL laptop táp) -al megy a forrasztóállomásom "ideiglenesen" (fél éve), csak nekem 907 klónnal (eBay, ~800Ft / db és nagyon jó póthegyekkel lehet kiegészíteni, szintén ~1000Ft/készlet)
A kapcsoló üzemű tápra van konkrét ötleted/rajzod vagy csak terv? Az érdekelne engem is.
Nemrég felajnálottam a kódot amivel én forrasztok, de úgy látszik nem érdekelte. Neked is szívesen odaadom. Nem gondolnám, hogy feltétlen követni kell, ez csak egy megvalósítás a lehetőségek közül, én átnéztem pár kódot mielőtt nekifogtam, pl vannak github-on is
Következő: »»   54 / 96
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem