Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   138 / 229
(#) karijani válasza Biro F. hozzászólására (») Márc 31, 2015 /
 
Köszi a tippeket el is kezdtem átnézni mert alkatrészt csak később tudok venni. De van amit nem találok pl: 100 µ kondít ,1n5408
(#) Biro F. válasza karijani hozzászólására (») Márc 31, 2015 /
 
A primer oldalon az ic előtt van, de lehet, hogy nem 100u-ós hanem 47u 50 voltos kondi. Általában ez a két érték van a töltőkben. Dióda a szekunderen a 0,1 ohmos mellett van, ezeket mérd ki, ha minden rendben utána mérd meg hány amperral tölt a töltő.
(#) karijani válasza Biro F. hozzászólására (») Márc 31, 2015 /
 
47µ50v van. A diódát is úgy nézem szuperál
megmértem 1,83A 40,1V tölt
(#) Biro F. válasza karijani hozzászólására (») Márc 31, 2015 /
 
Akkor minden rendben van, ezek az értékek megfelelőek. Azt azért ellenőrizd le mikor vagyis hány voltnál kapcsol ki a töltő, akkor jó ha 44 volt körül.
(#) etm hozzászólása Márc 31, 2015 /
 
Üdv Mindenkinek! Hozzám került egy elektromos bringa. Csak simán 3 fázisú motorral (HALL jeladó nélküli a motor,de 3 fázisú). Ha gázkart tekerem,akkor jön is vissza jel 0.7V-4 V-ig változik,de a motor nem moccan.Fékkarok nem tiltanak. Ha a pedált tekerem,akkor viszont meghajtja a kereket a vezérlő. Gázkarra nem reagál,holott vissza jövő jel van. Mi lehet a baj szerintetek?
(#) zosza18 válasza etm hozzászólására (») Márc 31, 2015 /
 
Szia!
Meddig van vissza jövő jel a gázkartól? A vezérlőt szétszedve nézted át, hogy van "végig"? Érdekes ez a pedáltekeréses hajtás... mintha akkor kapna valamilyen feszt a vezérlő, amitől működik...
(#) karijani válasza Biro F. hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Megmértem
csepptöltés 41.2V 0.24A →aksi 40.2V
normál töltés 40,2V 1,82A
üres-járás 41,9V (ennyit még nem mértem pedig nem csináltam semmit rajta csak a forrasztásokat néztem át)
(#) fecameca hozzászólása Ápr 3, 2015 /
 
Üdvözletem. Nem tudna valaki segíteni nekem a bekötésében ezeknek? 300 W -os kefés motor vezérlő elektronikáró volna szó. Mindkettő panel üzemképes. Az én nagy bánatom az, hogy az interneten csak kizárólag 3 fázisú vezérlő elektronika bekötéseket találok. Ezeknek a 36 V kefés motor vezérlőknek kapcsolási rajza sem található sehol. De megelégednék a vezetékek bekötését megmondaná valaki, mert a panelek állítólag jók.
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2015
(#) sonajkniz válasza fecameca hozzászólására (») Ápr 3, 2015 /
 
Szia!
Ezen az oldalon csak DC motorvezérlők vannak. Mindnek van adatlapja. Keress hasonlót. Álltalaban közel azonos a jelölésrendszerük.
Bővebben: Link
(#) fecameca válasza sonajkniz hozzászólására (») Ápr 3, 2015 /
 
Nekem bekötés kellene. Melyik a gázkar? Melyik a 0; 1; 2 kapcsoló, és hogy működik a töltöttségjelzője (full, half, empty), esetleg a pedálrásegítő szenzort hová kell bekötni, de az se baj, ha azt nem kötöm be. Az a baj, hogy ez a kerékpár át volt alakítva, minden le van vágva, csak egy relé kapcsolta a ,motort, most meg az a helyzet, hogy a fiam eladta, és kössem be neki a két panel közül valamelyiket, de még életemben nem láttam ilyet. Nem venni akarok elektronikát, állítólag mind a két panel működik, csak két tucat vezeték lóg ki belőlük. Legalább színeket mondjon valaki, hogy melyik vezeték hová megy?
Idézet:
„Ezen az oldalon csak DC motorvezérlők vannak.”
Végigolvastam mindent, de ezekhez az áramkörökhöz hasonló nincs fenn, pedig annyira talán nem ritka ez a fajta kerékpár.
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2015
(#) sonajkniz válasza fecameca hozzászólására (») Ápr 3, 2015 /
 
Előkotortam itthon két régi e-scooter vezérlőt, de egyik szinösszeállítása sem passzol teljesen.
Így csak tippelni tudok.
Az 1-es képen a betáp és a motor egyértelmű. Gondolom neked is, de azért leírom.
Vastag piros táp+
Vastag fekete táp-
Vastag kék és sárga motor.
3 részes stekker elvileg a gázkar. Piros +, sárga jel, zöld -. Bár a zöld miatt nem biztos, mert a - fekete szokott lenni.
Normál esetben fekete-kék szokott lenni a fékkar kapcsoló. Itt talán a két kék.
A két levágott sárgára a gyujtáskapcsolót tippelem. Egyéb ötletem nincs.
A 2-es képen a barna és fekete vezetékkel folytatódó piros és fekete a táp. A másik piros és a zöld a motor.
A fekete- piros- zöld vezetékes csatlakozó a gázkar. (Ez biztos. Zöld a jel.)
A négypólusú csatlakozó a visszajelző. Hogy mi-micsoda nem tudom.
A két kék esetében fékkar kapcsolókra tippelnék. Több ötletem nincs.
Viszont a 2. képen lévő elektronikából nem nézem ki a 300W-os teljesítményt.
Remélem tudtam segíteni.
(#) Biro F. válasza fecameca hozzászólására (») Ápr 3, 2015 /
 
Üdv.
Az első képen levő vezérlőt kösd be, ha van pedálrásegítés.
Vezeték bekötések:
táp bemenet: vastag fekete -; vastag piros +,
gázkar: piros +; sárga -; zöld jelkimenet ( széles hármas csatlakozó),
pedál szenzor: piros +; sárga -; kék jelkimenet ( keskeny hármas csatlakozó),
pozitív szálon levő fehér kettes csatlakozóban az érintkezőket kösd össze,
motor: vastag sárga-vastag kék,
sebesség csökkentés a két vékony kék vezeték trimmer potival.
Van még ott két sárga és egy fekete vezetékkek amiket méréssel lehet meghatározni.
Második képen egy 240 vattos vezérlő van.
Bekötések:
táp vezetékek: vastag piros +; vastag fekete -,
motor: vastag piros-vastag zöld,
gázkar: piros +; fekete -; zöld jelkimenet,
tiltás: fekete-fehér ( kettes csatlakozó).
Négyes csatlakozóban a kék vezeték a sebesség- , sárga a feszültség visszajelző,
piros +; fekete - műszerfal táp ellátása.
(#) fecameca válasza Biro F. hozzászólására (») Ápr 3, 2015 /
 
Nagyon szépen köszönöm, mind a két választ. A probléma az, hogy szétszedtem a gázkart, és abban piros-fehér-kék színű vezeték van, ezért nem mertem rákötni a panelen levő piros-sárga-zöld csatlakozóra, a piros-sárga-kéknék viszont meg van szakítva a pirosa, ami azt sugallta, hogy az lenne a gyújtáskapcsoló. Sajnos így nem működik. Meg kell próbálni asztalon éleszteni valami égővel, remélem,amit írtatok, talán az segít felélesztenem valamelyiket. A jobb oldalinak akkor azért van olyan ijesztően sok csatlakozója, mert amihez az készült, annak műszerfala is lehetett? Amúgy abban legalább beazonosíthatóak az alkatrészek. LM339 van benne. A bal oldali tartalma viszont nem látszik rajtuk a felirat, mert nagyon vastagon le van lakkozva van egy 20 lábú, egy 8 lábú IC, egy 7805, és 3(???) darab Fet. Ha jól nézem a negatív ágban 2 van párhuzamosan. A feszültségmérő a gázkarban van, 3 színű LED. és valami IC. A panelra zöld és fekete vezeték megy, mint + és - felirattal. Oda mehet nyugodtan a 36 V? Vagy a 20 lábú akármi ad oda vezérlőjelet?
(#) Biro F. válasza fecameca hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
A gázkar szin bekötése- piros +; kék -; fehér jelkimenet.
Megpróbálhatod asztalon éleszteni a vezérlőt. Először kössél egy 40voltos izzót a motor kimenetére, utána a gázkart kötöd rá és 36 voltot kapcsolsz rá. Gázkart óvatosan tekerni es figyelni, hogy izzik fel az izzó. Mint már írtam a pedál szenzoros csatlakozónál a fehér kettes csatlakozó két érintkezőjét kösd össze.
(#) fecameca válasza Biro F. hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Köszönöm. Akárhogyan is volt, a bal oldali panelt nem sikerült feléleszteni. semelyik szálon nem reagált a + 5 Voltra sehol. Fet-ek nem zárlatosak, az 5V megvan, mást nem tudni róla. Még nálam van, de erősen hajlok arra, hogy a benne levő Fet-eket kivéve hulladék. A jobboldalit sikerült felélesztenem, úgy, hogy egy 1N4148-at kicsíptem belőle, mert annak a másik oldaláról jött valamiért, az okát nem tudom, a tiltás a gázkar bemenetre. Ezek után még 2-szer sikerül a másvilágra küldenem a benne levő Fet-et, úgy, hogy próbálgattam menni vele a lakásban, és fékezéskor leégett. Valaki a fék szenzorokat is sajnos kiirtotta a kerékpárból, pedig biztos nem ok nélkül voltak benne. Utoljára már 2 Fetet kötöttem párhuzamosan, úgy talán nem fog lefüstölni az első fékezéskor. A kerékpár elkelt. Amint mondtam a gyerek elég roncs állapotban vette, és úgy járt vele elektronika nélkül, de az itteni rossz utakon megelégelte a teljesen rugózatlan járgányt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2015
(#) zsakmisel hozzászólása Ápr 4, 2015 /
 
Tisztelettel üdvözlök minden olvasót. Megtudná határozni valaki,hagy milyen félvezetők vannak
a hűtőbordákon?E-SCOOTER 36V eredeti vezérlőpanel,a jobb szélsőt kibányásztam,de így sem lettem
okosabb.Annyit értem el vele,hogy a világítás és az irányjelző elmúlt.A motor maximális fordulaton
pörög a HALL jeladóra érzéketlen,pedig a + 6V tápot megkapja.Válaszokat előre is köszönöm,Misi.
Tettem fel fényképeket.
(#) sonajkniz válasza zsakmisel hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Szia! Sanszos, hogy nem a fetet, hanem a stabilizátort vetted ki.
Egyébként az ilyen beöntöt cuccok nem feltétlenül javíthatóak.
Itt a fórumon küldtek nekem egy remek linket PWM szabályzásra. Megosztom veled, hátha hasznát tudod venni.
Bővebben: Link
(#) etm válasza zsakmisel hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Hali! Ez a sárga moci nem 36 Voltos,hanem 24 Voltos. Mindössze 2 drb akksi van benne. Azért megy max fordulaton a motor , mert zárlatosak a FET-ek. 2 drb Fet van benne(IRF 3205-ös),és egy kétutas dióda. (nem pedig stabilizátor). A stabil 5 Voltot egy zener dióda biztosítja. Próbáld vissza rajzolni a kapcsolását,és meg fogsz ezekről győződni Te is. Én ugyanezt tettem. Üdv!
(#) sonajkniz válasza etm hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Először én is azon a véleményen volam, hogy 24V-os. Mivel kettő ilyenem is volt, és mindkettő 24V-os volt.
De ha ránagyítassz a 3. Képre, látni fogod, hogy nem 2 aksi van benne hosszanti elrendezésben, hanem 3 keresztben. 24V-os gyári vezérlőt még adni is tudtam volna.
(#) kaszas19 hozzászólása Ápr 18, 2015 /
 
Sziasztok.
Annak idején küzdöttem a tornàdó 36v-os töltöjével hogy nem úgy tölt ahogy kellene, ezt megoldottam minden kondit kicseréltem és meg javúlt azóta szépen tölt. kérdésem mekkora a nyugalmi feszültség teljesen feltöltött 36v-os akkupaknàl? Nekem egy pàr óra elteltével beàll 39,8v-ra. Ez normàlis vagy abnormàlis? Szétszedve az akkuk egyforma értékeket mutatnak,akkor is ha külön szedem öket ès úgy mérem meg.
(#) Biro F. válasza kaszas19 hozzászólására (») Ápr 18, 2015 /
 
Üdv.
Az akkupakk mért értéke jó. Kérdezem, hány amperosak az akkuk és hány amperral tölt a töltő.
(#) kaszas19 válasza Biro F. hozzászólására (») Ápr 18, 2015 /
 
Üdv!
Az akkuk 12Ah-ásak.
A töltő 1,24Ah-val tölti az akkukat.
(#) etm hozzászólása Ápr 20, 2015 /
 
Sziasztok Mesterek! Érdekelne engem,hogy esetleg foglalkozik-e Valaki közületek vezérlők javításával (működésével),és tudja-e Valaki hogy a 3 fázisú HALL jeladós vezérlő fáziskivezetésein milyen jelalak van? Azt szeretném tudni,hogy a gázkar mit változtat a jelalakon a 3 fázisúnál? A szénkefésnél ugye PWM,de a 3 fázisúnál hogy is van ez?És a sebesség váltója amelyiknek van ,az mit változtat amikor meggyorsul a motor a nagyobb sebességre? Egyszerű szkóppal próbáltam megnézni de nem láttam változást a jelalakon mikor átváltottam a sebességet,de a motor viszont felgyorsult. Hogy is van ez?
(#) sonajkniz válasza etm hozzászólására (») Ápr 20, 2015 /
 
Szia!
Vannak 120 fokos, és 60 fokos fáziseltolású motorok. Illetve vannak hibridek. Ezek az egyik verzióban erősebbek, a másikban gyorsabbak. A jelalak nem változik, csak a kimenetek egymáshoz való viszonya.
Viszont ezt csak kétsugaras szkópon látni, ha mindhárom kimenetet rákötöd a szkópra.
(#) sandor npluszegy hozzászólása Ápr 23, 2015 /
 
Tavaszi üdvözlet a forumnak, elővettem az elektromos kerékpárt a poly mobilt, télen babusgattam az akkummulátorokat ma próbáltam,kb 12 km után nem hajlandó menni, előtte ment rendesen 35-40 km/h sebességgel, kivettem az akkukat van egy fényszoróizzóm azzal terheltem az akkukat világitottak rendesen. A töltőre feltettem kb 2 amper a töltőáram a fesz 18v akkunként, nem volt feltőltve ennyi a probléma?- kérdezném a nagytudásu mesterembereket. Szeretném ha hozzászólnátok kedves Biro F. és társai.
(#) zolika60 válasza sandor npluszegy hozzászólására (») Ápr 23, 2015 /
 
18V ? Az szerintem igen sok. Lehet, hogy meg is haltak azok az akkuk.
(#) tranyo22 válasza cupika97 hozzászólására (») Ápr 23, 2015 /
 
Sziasztok, elektromos rollert hogyan lehet gyorítani?
(#) Busz hozzászólása Ápr 23, 2015 /
 
Sziasztok!


Ez a motor a mellékletben kefés vagy kefe nélküli lenne?

Illetve van a bicikli kulcsos kapcsolóján 3 állás. A, OFF, B
A B-n van bekapcsolva és működik, a többi állásban semmi életjelet nem ad.
Az A állásnak mi lenne a szerepe?
Az hogy visszatöltés funkció van-e benne vagy esetleg fékezéskori visszatáplálás azt honnan lehetne megtudni?
Márkajelzés nincs a gépen, csak egy Multimillionaire felirat. Most vettem használtam.
A töltője meg nem kapcsolja le a töltést, egész éjszakai dugvahagyás után tolja az áramot és már pezseg az akkupakk.
Időkapcsolóval hány órára érdemes beállítani a töltési időt?

Válaszokat előre is köszi!

100_1862.JPG
    
(#) kisedison válasza tranyo22 hozzászólására (») Ápr 23, 2015 /
 
Nagyobb teljesítményű motorral.
(#) zolika60 válasza Busz hozzászólására (») Ápr 23, 2015 / 1
 
Nem ismerem a bringát, de a zöld szigetelőszalag alatt nézd még hány vezeték van. Ha kettő kefés, ha több akkor nem. Az akkutöltőt időkapcsolóval nem tudod kapcsolgatni, mert a különféle akku állapotokhoz különféle idők tartoznak. A fékezési visszatáplálást a használati utasításból, vagy a vezérlő elektronika rajzából lehet megtudni.
Következő: »»   138 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem