Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a tippeket el is kezdtem átnézni mert alkatrészt csak később tudok venni. De van amit nem találok pl: 100 µ kondít ,1n5408
A primer oldalon az ic előtt van, de lehet, hogy nem 100u-ós hanem 47u 50 voltos kondi. Általában ez a két érték van a töltőkben. Dióda a szekunderen a 0,1 ohmos mellett van, ezeket mérd ki, ha minden rendben utána mérd meg hány amperral tölt a töltő.
47µ50v van. A diódát is úgy nézem szuperál
megmértem 1,83A 40,1V tölt
Akkor minden rendben van, ezek az értékek megfelelőek. Azt azért ellenőrizd le mikor vagyis hány voltnál kapcsol ki a töltő, akkor jó ha 44 volt körül.
Üdv Mindenkinek! Hozzám került egy elektromos bringa. Csak simán 3 fázisú motorral (HALL jeladó nélküli a motor,de 3 fázisú). Ha gázkart tekerem,akkor jön is vissza jel 0.7V-4 V-ig változik,de a motor nem moccan.Fékkarok nem tiltanak. Ha a pedált tekerem,akkor viszont meghajtja a kereket a vezérlő. Gázkarra nem reagál,holott vissza jövő jel van. Mi lehet a baj szerintetek?
Szia!
Meddig van vissza jövő jel a gázkartól? A vezérlőt szétszedve nézted át, hogy van "végig"? Érdekes ez a pedáltekeréses hajtás... mintha akkor kapna valamilyen feszt a vezérlő, amitől működik... ![]()
Megmértem
csepptöltés 41.2V 0.24A →aksi 40.2V normál töltés 40,2V 1,82A üres-járás 41,9V (ennyit még nem mértem pedig nem csináltam semmit rajta csak a forrasztásokat néztem át)
Üdvözletem. Nem tudna valaki segíteni nekem a bekötésében ezeknek? 300 W -os kefés motor vezérlő elektronikáró volna szó. Mindkettő panel üzemképes. Az én nagy bánatom az, hogy az interneten csak kizárólag 3 fázisú vezérlő elektronika bekötéseket találok. Ezeknek a 36 V kefés motor vezérlőknek kapcsolási rajza sem található sehol. De megelégednék a vezetékek bekötését megmondaná valaki, mert a panelek állítólag jók.
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2015
Szia!
Ezen az oldalon csak DC motorvezérlők vannak. Mindnek van adatlapja. Keress hasonlót. Álltalaban közel azonos a jelölésrendszerük. Bővebben: Link
Nekem bekötés kellene. Melyik a gázkar? Melyik a 0; 1; 2 kapcsoló, és hogy működik a töltöttségjelzője (full, half, empty), esetleg a pedálrásegítő szenzort hová kell bekötni, de az se baj, ha azt nem kötöm be. Az a baj, hogy ez a kerékpár át volt alakítva, minden le van vágva, csak egy relé kapcsolta a ,motort, most meg az a helyzet, hogy a fiam eladta, és kössem be neki a két panel közül valamelyiket, de még életemben nem láttam ilyet. Nem venni akarok elektronikát, állítólag mind a két panel működik, csak két tucat vezeték lóg ki belőlük. Legalább színeket mondjon valaki, hogy melyik vezeték hová megy?
Idézet: Végigolvastam mindent, de ezekhez az áramkörökhöz hasonló nincs fenn, pedig annyira talán nem ritka ez a fajta kerékpár. „Ezen az oldalon csak DC motorvezérlők vannak.” A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2015
Előkotortam itthon két régi e-scooter vezérlőt, de egyik szinösszeállítása sem passzol teljesen.
Így csak tippelni tudok. Az 1-es képen a betáp és a motor egyértelmű. Gondolom neked is, de azért leírom. Vastag piros táp+ Vastag fekete táp- Vastag kék és sárga motor. 3 részes stekker elvileg a gázkar. Piros +, sárga jel, zöld -. Bár a zöld miatt nem biztos, mert a - fekete szokott lenni. Normál esetben fekete-kék szokott lenni a fékkar kapcsoló. Itt talán a két kék. A két levágott sárgára a gyujtáskapcsolót tippelem. Egyéb ötletem nincs. A 2-es képen a barna és fekete vezetékkel folytatódó piros és fekete a táp. A másik piros és a zöld a motor. A fekete- piros- zöld vezetékes csatlakozó a gázkar. (Ez biztos. Zöld a jel.) A négypólusú csatlakozó a visszajelző. Hogy mi-micsoda nem tudom. A két kék esetében fékkar kapcsolókra tippelnék. Több ötletem nincs. Viszont a 2. képen lévő elektronikából nem nézem ki a 300W-os teljesítményt. Remélem tudtam segíteni.
Üdv.
Az első képen levő vezérlőt kösd be, ha van pedálrásegítés. Vezeték bekötések: táp bemenet: vastag fekete -; vastag piros +, gázkar: piros +; sárga -; zöld jelkimenet ( széles hármas csatlakozó), pedál szenzor: piros +; sárga -; kék jelkimenet ( keskeny hármas csatlakozó), pozitív szálon levő fehér kettes csatlakozóban az érintkezőket kösd össze, motor: vastag sárga-vastag kék, sebesség csökkentés a két vékony kék vezeték trimmer potival. Van még ott két sárga és egy fekete vezetékkek amiket méréssel lehet meghatározni. Második képen egy 240 vattos vezérlő van. Bekötések: táp vezetékek: vastag piros +; vastag fekete -, motor: vastag piros-vastag zöld, gázkar: piros +; fekete -; zöld jelkimenet, tiltás: fekete-fehér ( kettes csatlakozó). Négyes csatlakozóban a kék vezeték a sebesség- , sárga a feszültség visszajelző, piros +; fekete - műszerfal táp ellátása.
Nagyon szépen köszönöm, mind a két választ. A probléma az, hogy szétszedtem a gázkart, és abban piros-fehér-kék színű vezeték van, ezért nem mertem rákötni a panelen levő piros-sárga-zöld csatlakozóra, a piros-sárga-kéknék viszont meg van szakítva a pirosa, ami azt sugallta, hogy az lenne a gyújtáskapcsoló. Sajnos így nem működik. Meg kell próbálni asztalon éleszteni valami égővel, remélem,amit írtatok, talán az segít felélesztenem valamelyiket. A jobb oldalinak akkor azért van olyan ijesztően sok csatlakozója, mert amihez az készült, annak műszerfala is lehetett? Amúgy abban legalább beazonosíthatóak az alkatrészek. LM339 van benne. A bal oldali tartalma viszont nem látszik rajtuk a felirat, mert nagyon vastagon le van lakkozva van egy 20 lábú, egy 8 lábú IC, egy 7805, és 3(???) darab Fet. Ha jól nézem a negatív ágban 2 van párhuzamosan. A feszültségmérő a gázkarban van, 3 színű LED. és valami IC. A panelra zöld és fekete vezeték megy, mint + és - felirattal. Oda mehet nyugodtan a 36 V? Vagy a 20 lábú akármi ad oda vezérlőjelet?
A gázkar szin bekötése- piros +; kék -; fehér jelkimenet.
Megpróbálhatod asztalon éleszteni a vezérlőt. Először kössél egy 40voltos izzót a motor kimenetére, utána a gázkart kötöd rá és 36 voltot kapcsolsz rá. Gázkart óvatosan tekerni es figyelni, hogy izzik fel az izzó. Mint már írtam a pedál szenzoros csatlakozónál a fehér kettes csatlakozó két érintkezőjét kösd össze.
Köszönöm. Akárhogyan is volt, a bal oldali panelt nem sikerült feléleszteni. semelyik szálon nem reagált a + 5 Voltra sehol. Fet-ek nem zárlatosak, az 5V megvan, mást nem tudni róla. Még nálam van, de erősen hajlok arra, hogy a benne levő Fet-eket kivéve hulladék. A jobboldalit sikerült felélesztenem, úgy, hogy egy 1N4148-at kicsíptem belőle, mert annak a másik oldaláról jött valamiért, az okát nem tudom, a tiltás a gázkar bemenetre. Ezek után még 2-szer sikerül a másvilágra küldenem a benne levő Fet-et, úgy, hogy próbálgattam menni vele a lakásban, és fékezéskor leégett. Valaki a fék szenzorokat is sajnos kiirtotta a kerékpárból, pedig biztos nem ok nélkül voltak benne. Utoljára már 2 Fetet kötöttem párhuzamosan, úgy talán nem fog lefüstölni az első fékezéskor. A kerékpár elkelt. Amint mondtam a gyerek elég roncs állapotban vette, és úgy járt vele elektronika nélkül, de az itteni rossz utakon megelégelte a teljesen rugózatlan járgányt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2015
Tisztelettel üdvözlök minden olvasót. Megtudná határozni valaki,hagy milyen félvezetők vannak
a hűtőbordákon?E-SCOOTER 36V eredeti vezérlőpanel,a jobb szélsőt kibányásztam,de így sem lettem okosabb.Annyit értem el vele,hogy a világítás és az irányjelző elmúlt.A motor maximális fordulaton pörög a HALL jeladóra érzéketlen,pedig a + 6V tápot megkapja.Válaszokat előre is köszönöm,Misi. Tettem fel fényképeket.
Szia! Sanszos, hogy nem a fetet, hanem a stabilizátort vetted ki.
Egyébként az ilyen beöntöt cuccok nem feltétlenül javíthatóak. Itt a fórumon küldtek nekem egy remek linket PWM szabályzásra. Megosztom veled, hátha hasznát tudod venni. Bővebben: Link
Hali! Ez a sárga moci nem 36 Voltos,hanem 24 Voltos. Mindössze 2 drb akksi van benne. Azért megy max fordulaton a motor , mert zárlatosak a FET-ek. 2 drb Fet van benne(IRF 3205-ös),és egy kétutas dióda. (nem pedig stabilizátor). A stabil 5 Voltot egy zener dióda biztosítja. Próbáld vissza rajzolni a kapcsolását,és meg fogsz ezekről győződni Te is. Én ugyanezt tettem. Üdv!
Először én is azon a véleményen volam, hogy 24V-os. Mivel kettő ilyenem is volt, és mindkettő 24V-os volt.
De ha ránagyítassz a 3. Képre, látni fogod, hogy nem 2 aksi van benne hosszanti elrendezésben, hanem 3 keresztben. 24V-os gyári vezérlőt még adni is tudtam volna.
Sziasztok.
Annak idején küzdöttem a tornàdó 36v-os töltöjével hogy nem úgy tölt ahogy kellene, ezt megoldottam minden kondit kicseréltem és meg javúlt azóta szépen tölt. kérdésem mekkora a nyugalmi feszültség teljesen feltöltött 36v-os akkupaknàl? Nekem egy pàr óra elteltével beàll 39,8v-ra. Ez normàlis vagy abnormàlis? Szétszedve az akkuk egyforma értékeket mutatnak,akkor is ha külön szedem öket ès úgy mérem meg.
Üdv.
Az akkupakk mért értéke jó. Kérdezem, hány amperosak az akkuk és hány amperral tölt a töltő.
Üdv!
Az akkuk 12Ah-ásak. A töltő 1,24Ah-val tölti az akkukat.
Sziasztok Mesterek! Érdekelne engem,hogy esetleg foglalkozik-e Valaki közületek vezérlők javításával (működésével),és tudja-e Valaki hogy a 3 fázisú HALL jeladós vezérlő fáziskivezetésein milyen jelalak van? Azt szeretném tudni,hogy a gázkar mit változtat a jelalakon a 3 fázisúnál? A szénkefésnél ugye PWM,de a 3 fázisúnál hogy is van ez?És a sebesség váltója amelyiknek van ,az mit változtat amikor meggyorsul a motor a nagyobb sebességre? Egyszerű szkóppal próbáltam megnézni de nem láttam változást a jelalakon mikor átváltottam a sebességet,de a motor viszont felgyorsult. Hogy is van ez?
Szia!
Vannak 120 fokos, és 60 fokos fáziseltolású motorok. Illetve vannak hibridek. Ezek az egyik verzióban erősebbek, a másikban gyorsabbak. A jelalak nem változik, csak a kimenetek egymáshoz való viszonya. Viszont ezt csak kétsugaras szkópon látni, ha mindhárom kimenetet rákötöd a szkópra.
Tavaszi üdvözlet a forumnak, elővettem az elektromos kerékpárt a poly mobilt, télen babusgattam az akkummulátorokat ma próbáltam,kb 12 km után nem hajlandó menni, előtte ment rendesen 35-40 km/h sebességgel, kivettem az akkukat van egy fényszoróizzóm azzal terheltem az akkukat világitottak rendesen. A töltőre feltettem kb 2 amper a töltőáram a fesz 18v akkunként, nem volt feltőltve ennyi a probléma?- kérdezném a nagytudásu mesterembereket. Szeretném ha hozzászólnátok kedves Biro F. és társai.
18V ? Az szerintem igen sok. Lehet, hogy meg is haltak azok az akkuk.
Sziasztok, elektromos rollert hogyan lehet gyorítani?
Sziasztok!
Ez a motor a mellékletben kefés vagy kefe nélküli lenne? Illetve van a bicikli kulcsos kapcsolóján 3 állás. A, OFF, B A B-n van bekapcsolva és működik, a többi állásban semmi életjelet nem ad. Az A állásnak mi lenne a szerepe? Az hogy visszatöltés funkció van-e benne vagy esetleg fékezéskori visszatáplálás azt honnan lehetne megtudni? Márkajelzés nincs a gépen, csak egy Multimillionaire felirat. Most vettem használtam. A töltője meg nem kapcsolja le a töltést, egész éjszakai dugvahagyás után tolja az áramot és már pezseg az akkupakk. Időkapcsolóval hány órára érdemes beállítani a töltési időt? Válaszokat előre is köszi!
Nem ismerem a bringát, de a zöld szigetelőszalag alatt nézd még hány vezeték van. Ha kettő kefés, ha több akkor nem. Az akkutöltőt időkapcsolóval nem tudod kapcsolgatni, mert a különféle akku állapotokhoz különféle idők tartoznak. A fékezési visszatáplálást a használati utasításból, vagy a vezérlő elektronika rajzából lehet megtudni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |