Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos vezérlésű pneumatika
Köszönöm!
Na megnéztem... Ebben nincs menet belül a mágnes közép paláston, csak kívül, ami rögzíti a tekercset.
Feltétlen ki szeretnéd vezetni különben? Ha nem nagy a lefúvott légmennyiség, akkor szerintem elég a vezérlő dobozra egy hangtompító pl. Abban az esetben ha várható nagyobb mennyiségű pneumatika olaj a kilépési ponton akkor persze már más történet....
Köszönöm!
Ha nincs hát nincs. Majd fúrunk bele.
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni... Laikus vagyok ... Van egy 5/2-es szelepem azon 2 db kettős müködésű munkahenger és egy fotó elektromos szenzor. A szituáció : Egy futószalagon a termék jön... A szalag végén a szenzor majd jelre a munkahengerek nyitnak vagy zárnak (Ez amolyan libikóka szerűen működő dolog a munkahengereken egy tolólap és jelre lökik le a terméket a szalagról ... Csak jelre nyitja zárja a munkahengereket ...) Milyen vezérlő elektronikát kell ehhez építeni ???? A leges legegyszerűbb legolcsóbb érdekel. A munkahengerek 16/30-as kettős működésű hengerek, és eddig arra gonoltam hogy EL-G50-3c5 PMP fotoelektromos szenzor lenne. Tápellátásra ötletem nincs . Nahh már most én nem vagyok elektroműszerész tehát nagyon szívesen fogadnám ha valaki tudna adni segítséget ötletben. Köszönöm !
Léteznek mini PLC-k, jobbára ezeket alkalmazzák az iparban vezérlésekre.
A te esetedben ha ennél nem lesz bonyolultabb a feladat, akkor egy egyszerű PIC-el kiváltható. Azt mindenképpen kalkuláld bele, hogy a munkahengerekre is érdemes tenni egy egy érzékelőt ami a helyzetüket meghatározza. Persze megoldható pusztán analog is a vezérlés csak nincs értelme. Sajnos az ötlettel gyakorlatiban nem jutsz előbbre az ismeretek hiánya miatt. A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2021
Lehet hogy 1-2 időzítővel is meg lehet oldani...
Bár amilyen árak vannak, ha ennél több eszközre van szükség a feladat megoldásához, akkor egy használt, akármilyen gagyi plc költséghatékonyabb! Plc esetében nagyon egyszerű a villamos kapcsolás, szerelés, nem állítgatják el az időzítőket, ha módosítani kell valamin, akkor nem kell átkötni, vezetékezni a kapcsolást, stb. Cserébe programozni kell. Az ilyen lábas jószágokat, (PIC. AVR, Arduino,) és az ezekkel való építkezést, azzal a lendülettel felejteném el, ahogy mondják!! Nekem is van ezekből polcon, programozom is őket, de villamos szekrénybe nem tenném! Mire ezekből egy kulturált, beköthető, dobozolt akármi lesz, vettél 2 plc-t... Táp: A szenzor 24V egyent kér, PLC-ben (típusfüggő) lehet hogy lesz 24v-os táp arról mehet a szenzor, szelepek inkább 230v, mert azt a plc tápja már nem vinné el. A feladat nem bonyolult, de sajnos akad olyan villanyszerelő aki ezen elvérezne! Erre figyelj, ha segítséget kérsz!
Csak egy apróság: az a szenzor kimenet nem "PMP", hanem PNP - ez azt jelenti, hogy a szenzor kimenete érzékeléskor pozitív feszültséget ad ki - pl. pnp tranyó a tápról.
Alapban "semmit".
Most kötözködök!
Idézet: „PNP - azt jelenti, hogy a szenzor kimenete érzékeléskor pozitív feszültséget ad ki...Alapban "semmit".” Írásod teljességgel nem igaz! PNP: pozitít tápot kapcsol, eddig oké... Aztán jön olyan, a PNP-től függetlenül, hogy: NO vagy NC, máshogyan: fényre, vagy sötétre kapcsol...
Nagyon nem érdeklődsz a válaszok után.. de mindegy.
Meg is relézheted, ez igy a legegyszerűbb. Pneumatika végállások reed kapcsolóvalEgy szerintem teljesen szokványos kérdésre keresek választ, már egy órája keresem a megoldást, de nem találom. A probléma a következő:Van egy kettős vezérlésű pneumatika munkahengerem, melyre két ponton reed kapcsoló van erősítve, melyek a pneumatika mozgásakor kapcsolnak, mert a munkahengerben van egy mágnes a henger belsejében lévő rúd végén, vagyis mozog. Van egy kettős vezérlésű pneumatika szelepem 24 V-os tekercsekkel. A szelep három állapota: Fix: ha mindkét tekercsen feszültség van, akkor a szelep középállásba áll és sehol nem enged át levegőt, azaz fixálja a hozzá csatlakoztatott munkahengert. Kitolás: ha az egyik szelep van feszültség alatt, a másik pedig nincs, akkor a szelep egyik kimenetén levegő áramlik a munkahenger egyik vége felé, a másik kimenetén kipufog a munkahenger másik kamrájából a levegő. Ekkor a munkahenger mozog, mondjuk kitolódik. Visszahúzás: Pont fordítottja a az előzőnek. Amit meg szeretnék valósítani, az egy olyan rendszer, melyet egy jel vezérel (mondjuk egy arduino 0V / 5V bináris jel). Ha a jel 5V, akkor a munkahengert kitolja egészen a megfelelő reed kapcsoló jeléig. Azaz ekkor a "Kitolás" műveletet hajtja végre egészen addig, amíg a megfelelő reed kapcsoló jelet nem ad. Ekkor a "Fix" művelet aktiválódik. Ha a jel 0V, akkor a munkahengert visszahúzza egészen a megfelelő reed kapcsoló jeléig. Azaz ekkor a "Visszahúzás" műveletet hajtja végre egészen addig, amíg a megfelelő reed kapcsoló jelet nem ad. Ekkor a "Fix" művelet aktiválódik. Bár a vezérlést majd Arduino végzi, de a fent vázolt logikát egy kapcsolás kéne hogy megvalósítsa függetlenül az Arduino-tól. Valakinek van ötlete? Köszönöm
Rajzold fel az igazságtábláját!
Ha "A" bemeneted 1 (5V) ÉS "R1" reléd 0 (nyitott), akkor "O1" (kitoló kimenet reléje) kimenet aktív, azaz 1. Ha "A" bemeneted 1 és "R1" 1, akkor "O1" 0. Ha "A" 0 "R2" relé 0, akkor "O2" 1, "A" 0 "R2" 1, akkor "O2" 0. Többi állásban meg a kimenetek mind 0 értékűek. Erre kell felrajzolni a VK táblát és egyszerűsíteni, aztán kiderül milyen kapukból kellene összeraknod a kapcsolást. Valahogy így néz ki a táblázat:
Ezt kell megvalósítanod.
Nem értem!
Ha ki akarod tolatni a hengert, akkor ráengeded a nyomást a megfelelő csatlakozására, és RAJTA IS MARAD! A másik csatlakozó ilyenkor a szabadba van nyitva. A másik irány ennek a fordítottja, szintén rajta hagyva a nyomást! Erre egy 4/2 szelep teljesen jó! Az ipar is így használja! Ha biztonsági megfontolások miatt kell megtartani a pozíciót, (táplevegő elvétel után is) akkor általában vezérelt visszacsapóval fogják meg a hengert.
A két VK tábla a fenti igazságtáblából:
Így meg ránézésre látszik, hogy két darab logikai ÉS kapu kell neked, amit úgy kell bekötnöd, ahogy a táblák kiadják, azaz az egyiknek akkor igaz a kimenete, mikor A magas és R1 alacsony jelen van, a másiknak meg akkor, amikor A és R2 is alacsony jelen van. Ez egyetlen CD4081 IC-t igényel, abban van neked négy darab ÉS kapu, amiből kettőt használsz.
A munkahenger végállásai nem a fizikai korlátjánál kell hogy legyenek.
Köszönöm, ez jónak tűnik. Próbálom megérteni.
[quote]A munkahenger végállásai nem a fizikai korlátjánál kell hogy legyenek. [/quote
]Akkor azzá kell tenni! Ha egy léghengert megállítasz valahogy félúton, akkor a két kamrájában egyenlő lesz a nyomás. És mivel a légnemű anyagok összenyomhatóak, változó erőhatásra el fog mozdulni a pozíciójából! Hidraulika hengerrel meg lehet állni félúton is, de ennek szabályzásához prop. szelepet, és útadót használnak...
Megoldható, csak azzal számolj, hogy ha igy megállítod a munkahengert a dugattyún nem lesz nyomás, azaz ide-oda mozgatható, és azonos pozicióban is csak akkor áll meg ha a dugattyút ütközteted egy adott pozicióban, és kapcsolsz ellenoldali nyomást.
Ha a dugattyút szabadon hagyod, a kitoló nyomás ellenoldali nyomásfelépülésének "változó" ideje határozza meg a dugattyú megállásának helyét. Röviden, ritkán fog ugyanott megállni, pozicionálásra csak tól-ig lesz alkalmas. A hozzászólás módosítva: 5:33
|
Bejelentkezés
Hirdetés |