Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok! Elektrolitik kondenzátorokat is lehet párhuzamosan vagy sorosan kapcsolni? Ha igen, ugyanaz az elv érvényes az eredő kapacitás kiszámítására? És ugyanúgy figyelni kell a polaritásra is? Köszönöm!
Üdv!
Találtam egy hangváltó kapcsolást! A képletekbe hova mit kell behelyettesíteni? Előre is köszönöm!
Az elektrolitikus kondenzátorokat minden további nélkül lehet párhuzamosan kapcsolni, de csak polaritás helyesen, és azonos feszültség tűrésű példányokat. Egyéb esetben a legkisebb feszültség tűrésűt kell figyelembe venni.
Elvileg sorosan is lehet őket kapcsolni, de ott figyelni kell a feszültség eloszlásra. A kisebb kapacitásún lesz nagyobb feszültség. A feszültség eloszlást segítendő, nagyértékű ellenállásokat szokás párhuzamosan kapcsolni. Az ilyen kapcsolást csak ritkán alkalmazunk, csak akkor, ha nem áll rendelkezésre olyan nagy feszültségtűrő típus, mint amilyenre szükség lenne.
Hello! Az Ft a szűrő törésponti frekvenciája. (Ahol majd a váltás lesz.)
A Z a hangszóró impedanciája. (pld. 8ohm vagy 4 ohm.) (az "x" szorzásjel lenne, ha az nem világos..)
Az Ft tehát az hogy pl. 200hz-ig legyenek a hangok?
Ha addig szeretnéd, igen. Persze ez nem egy "kapcsoló" lesz, hanem "lassú átmenet". Az Ft, a szűrő -3db-es pontja lesz vélhetően.
Ezt most nem értem!
Nincs benne semmi csoda, nem hirtelen fog az egyik hangszóróról átmenni a hang a másikra, ha csökken a hang magassága, hanem fokozatosan tér át. Csak azért írtam, mert azt írtad, hogy "200hz-ig legyenek a hangok". Mert pld. a 150Hz, attól azért szólni fog mind kettőn, csak az alsón jobban.
Így már világos! Köszönöm szépen! És a tekercs menetszámot, huzalvastagságot, stb.. azt hogy tudom kiszámolni?
Van hozzá külön topik Pld. itt és topiklakók..
Rendben, még egyszer köszönöm!
Sziasztok!
Az elektronikával szeretnék megismerkedni egy kicsit, ezért gondoltam, hogy veszek egy "elektronika csomagot". Azt szeretném kérdezni, hogy ez, amit linkelek az megfelelő-e számomra? Bővebben: Link Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2016
Szia!
Ha most ismerkedsz az elektronikával, akkor ez nem neked való! Ez arduino starter kit. (programozgatás, meg ilyesmik) Ennél már tisztában kell lenni egy két dologgal.
Hoppá, bocsánat, rosszul írtam.
Nem magával az elektronikával ismerkedem, hanem a robotikával. A programozás meg abszolút nem gond nekem.
Akkor jó lehet.
Bár nem kimondottan robotika csomag. Inkább betekintés az arduino világába. A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2016
Várd meg az okosakat, mit mondanak.
Én is most kezdem az arduinot!
Hello
Lenne egy nagy kérdésem felétek. Szeretnék egy elektromos fogkeféhez hasonló gépet építeni. Annyi különbséggel, hogy nem kefe lenne a végén hanem egy fém lap. A funkció lényege pedig az lenne hogy fel - le vibrálna /pulzálna pár miniméteres mozgással. https://shop.multipick.com/media/images/popup/image_11030_1.png Ötleteket segítséget ide várok: ********@freemail.hu F.sz.: I. Kérdésekre nem a privát üzenet való, arra ott a fórum. Oka: Az információ valószínűleg közérdekű, és későbbiekben maradjon visszakereshető mások számára is A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2016
Sziasztok.
Építenem kellene egy termosztátot, ami egy 2KW-os fűtést kapcsol. Viszonylag pontos termosztátra van szükségem, ezért pic-el fogom a mérést végezni. Viszont a teljesítménykapcsoló résszel bajban vagyok. Minél kisebbre kellene megépíteni. Illetve a másik kritérium, hogy a fázist és a nullát is szakítsa meg. Ez azért fontos, mert dugvilláról kapja majd a villanyt, ezért nem lehet tudni, hogy melyik lesz a fázis. Mágneskapcsolónak sajnos túl nagy a fizikai mérete. SSR relére gondoltam, annak már barátságosabb a mérete. Árban se vészes. Arra gondoltam még, hogy két triakkal meg lehetne-e oldani? Optotriakkal leválasztanám a pic-ről és azok kapcsolnák a triakkokat. Járható út szerintetek?
Én nem tartom valószínűnek, hogy SSR-rel avagy triakokkal kapcsolva, biztonságosan 'leválaszthatod' a hálózatról a készüléket.
Ha fontos hogy mindkét szál megszakítva legyen (életvédelmi szempontból), akkor nem hagyhatod ki a fizikai kapcsolót (relét). Szerintem egy 15~20A-os relé nem sokkal nagyobb, mint egy hasonló kapacitású SSR.
Szia!
A legtisztább az lenne, ha lenne a legkisebb mágneskapcsoló, ami ki-be áramkörrel lenne ellátva a teljes leválasztás érdekében. Az után következne a vezérelt ssr. Ennek megvan az az előnye is, hogy a mágneskapcsoló nem áram alatt kapcsolna állandóan és nincs ívhúzás, beégés. Tehát MK bekapcsolás, utána mehet a vezérlés, a 2 kW bekapcsolása, szabályozás, üzemmenet végén pedig ssr végleges lekapcsolása, MK kikapcsolás árammentes állapotban. Nem célszerű mindig minimalizálni, ha van fontosabb dolog is.
Először is köszi a segítséget.
Az a gond, hogy nekem a Tinában való szimuláláskor csak így működik a kapcsolás. Egyéb iránt ezt a kapcsolást szeretném megépíteni némileg módosítva: Szárazság ellenőrző Az érzékelő pedig a két szondát jelképezi amit majd a földbe kell leszúrni. Lényeg, hogy átírtam az Attiny programját, hogy ne villogjon a LED hanem folyamatosan világítson. A LED helyett pedig az optocsatolón keresztül szeretnék egy 12V-os ablakmosó szivattyút meghajtani. Viszont akkor a kérdésem az lenne mit csináljak az optocsatoló 6-os lábával? Közben megoldódott az eagle probléma, változtattam a rajzon és a nyákon nem módosultak a darabok ezért volt inkonzisztencia probléma.
Az optocsatoló tranzisztorának bázisát ne kösd sehová sem, maradjon lógva.
Helló!
Hogyan lehetne szakszerűen megoldani egy 1,8-6V-ig üzemelő 1uA áramfelvételű OPA tápellátását 7V-ról plusz fogyasztás nélkül? Tehát lehetőleg 7V-ról se fogyasszon többet 1uA-nál, vagy ne sokkal többet. Akku mélykisülés védelmére lenne, önmaga tápellátását nem szakítaná meg a feszültség beállított határa alá csökkenése után.
Sziasztok!
Melyik a jobb? Az eloxált aluminium hűtőborda vagy a sima, kezelés nélküli?
A sötét felület nagyobb hőmennyiséget képes leadni, tehát a sötétre színezett jobb.
Sziasztok.
Van egy régi Genius aktív hangfalam. Régóta porosodik, most elővettem és a hangerőszabályzó tekerős potmétere be van ragadva nem mozdul. A Bass treble pedig megy. Mi lehet a gond, mit lehet vele kezdeni? Lehet alap dolog, de laikus vagyok.
Üdv!
ENNEK a potinak hány fokos a forgási tartománya? 270o? (egyszer már megszívtam vele előlaptervezésnél) |
Bejelentkezés
Hirdetés |