Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok!
Aluláteresztő előfokot építenék a húgom kocsijába szánt "láda" erőlködője elé... Műveleti erősítőnek ua741-et és ua747-et találtam itthon. Két kérdésem volna: megfelelnek ezek (elég kis-zajúak, stb), vagy érdemes beszerezni TL081/082/084 -es IC-ket? (Mert ugye csak a posta árából kijönne 15-20 ilyen IC) Másik kérdésem: mi a fenére valók az offset-null lábak? Valaki kifejthetné ezt egy kissé részletesen, mert lövésem sincs, angolul meg nem nagyon makogok... Mire szolgálnak, mit illik rákötni (igen, azt láttam, hogy potit, de pl hova kell azt állítani?), esetleg szabadon lehet hagyni (NC)? Előre is nagyon szépen köszönöm a felhomályosítást! XD
Ja, ugye akkuról menne a táplálás... Bemenet az IC invertáló bemenete lenne.
A nem-invertálót kössem két 10K-s ellenállattal a pozitívra illetve a negatívra és az lesz a bemenet "hidegpontja"? (Meg a kimenet-é is?) Már rég' nem foglalkoztam ilyenekkel, bocsi a hülye kérdésekért...
Szia
Eszembe jutott erre egy jó (?) példa, miután éppen pizzát ettünk. Ha van egy sütőd amiben 12 perc alatt sül meg egy pizza, akkor, ha többet akarsz sütni 12 perc alatt, akkor egyszerre kell sütni őket (párhuzamos kapcsolás). Ha egymás utás sütöd őket (a Te kapcsolásod) nincs az a trükk, amivel összesen 12 perc alatt (ami itt a 220V) mindegyik megsül. Vagy mindkettő félig sül meg, vagy az egyik jobb lesz, a másik rovására. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2016
Nagyjából erre gondoltam...
Használj Dupla alternativ kapcsolókat:
Bővebben: Link
Szia .
Köszi. Ez a pizzás szöveg ötletes , én tök megértettem hOGY ez egy vegyes kapcsolás lett, kössem az egészet párhuzamosba és jó lesz. Kár hogy nem megy olyan könnyen. A villany szerelő egy ***, megitta az összes pálinkám azért hOGY semmit se csinált! Kerüljük a vulgáris szavakat, ha kérhetem! Az írásjelek (vessző, pont, felkiáltó- és kérdőjel) elé nem kell szóköz. A "h" nem egyenlő a "hogy" szóval. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016
Sziasztok!
555 kitöltési tényezőjét hogy tudnám egy beállított minimum értéktől egy beállított maximumra tornázni egy adott t idő alatt, mindezt peridokusan? Esetleges konstruktív vélemények miatt az alap ötlet: egy 556-ossal szeretnék 2 LED panelt periodikusan halványítani és erősíteni, egyszerre. 12V és 5V is rendelkezésre áll, bár 12V-nak jobban örülnék az előtétezés miatt. Válaszokat előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016
Kész rajzot most nem tudok, de ha egy lassú astabil 555-ös kimenetért egy másik astabil kapcsolású TRH bemenetére kötöd akkor a frekvencia változni fog, ide egy megfelelő monostabil kapcsolás, és a kimenet változó frekvenciájú, és ezáltal változó kitöltési tényezőjű, effektív értéke már lehet alapjel a LED-meghajtó felé.
Gyanítom nem a legegyszerűbb, de biztosan működik. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016
220V?
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016
Köszönöm a módosítást.
Sziasztok
Mit tudnátok egy olyan kapcsoláshoz ajánlani ahol a bejövő feszültség 5v és a kimenő is de szeretném megóvni az ellentétes polarítástol. Optóra gondoltam de nemtudom melyik lenne jó, ja még egy fontos dolog: 1A a terhelés. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016
Ha van egy hifim aminek a kimemetei 6Ohm/75W RMS akkor arra nem szabad rákötnöm párhuzamosan a 8Ohm-os mélyet és a 16Ohm-os hangszórót,mert a REPLUSSZ művelet miatt 8x16/(8+16)=5,3Ohm és ez kissebb mint 6Ohm emiatt nem szabad rákötni mert tönkre mehet az erősítő.
A kérdés az lenne hogy jó-e a számolási mód/elv?
Soros biztosíték, párhuzamos dióda. Fordított polarítás esetén a dióda nyit és kicsapja a biztosítékot.
ÉS milyen diódát ajánlasz amelyiknél nincs feszültség vesztés?
Jó a számolás, de rákötheted. Teljesítményükre is figyelj.
Feszültség vesztés nincs, mivel a plusz-minusz közé teszed be a diódát záróirányba. Olyat válassz, ami elviseli a zárlati áramot.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016
Szia, a kérdőjel él még? Mert akkor szívesen válaszolok, csak meg kell értenem, mire kérdeztél rá.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016
Hogyhogy ráköthetem?
A mély 120/100W,a hangszóró 20W
Az erösitőt nem fogja zavarni az a 0,7ohm hiány. Ezek egyébként is impedanciák, nem normál ellenállésnak számítanak. Kicsit elilleszted, de szólni fog. Az ellenállásuk különbsége miatt nem fognak egyforma hangerővel szólni. A 20W-ossal vigyázz, azt meg tudod sütni, de normál hangerőn nem lesz baja.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016
Mert mire kell figyelni a teljesítménynél?
75W-os erősítőre illik legalább 75W-os hangszorót tenni. De ha nem hajtod ki teljesen, akkor mehet kisebb is.
Szia, van még egy érdekes megoldás, persze nem biztos, hogy egyszerűbb, mint a javasolt párhuzamosítás.
Képzelj ez két egyforma 110 V-os relét, aminek a tekercseit az izzó(csoporto)k helyére kötöd. Ha a kapcsolók átengedik az áramot, a relék behúznak és bekapcsolják a lámpákat. Kábelezni itt is kell, de adott esetben lehet, hogy egyszerűbben kivitelezhető, mint a párhuzamosítás. Relét láttam a HESTORE-ban, sajnos nem olcsó. Ja és ne az előbbi villanyszerelővel csináltasd!
Sziasztok!
Ti milyen ragasztót használtok csatlakozók rögzítéséhez, kirázódás ellen? Mi az a fehér trutyi ami a gyári cuccokban rögzíti a csatlakozókat alkatrészeket és javítás esetén le lehett tördelni pattintani róluk gond nélkül? Annyi ragasztót kipróbáltam már de egyikkel sem voltam megelégedve. Az egyik túl erős (ha egyszer összeragasztottam soha többé nem lehetett szétszedni) a másik nagyon híg, a harmadik túl gyenge vagy hőre elenged megolvad. Köszi....
Nekem a Steinel féle melegragasztó vállt be. Csatlakozónál nem igazán kellene olvadásponti hőhatásnak érnie.
Sziasztok!
Van IRLR 024 NPBF-m, illetve IRF 7313, amiben 2 MOSFET van (remélhetőleg a második is jó a célnak, mert kevesebb hely lenne). Arduino PWM-hez ledekhez (egy kör 5-18 led) akarom tenni. Neten nézve hogy az arduino és a MOSFET hol az arduino/MOSFET vezérlő és a föld közé tesznek ellenállást. Hol pedig egyáltalán nincs semmi. Mitől függ? Valamilyen MOSFET adattól, vagy mástól? Itt kérdem, mert bár arduinohoz illesztem. de jelezték ne az arduino fórumban kérdezzem ezt meg. Előre kis köszi.
Igen én is próbálkoztam ezekkel az olvadós ragasztó rudakkal, de ezek túl jók, ha ezzel összeragasztasz valamit, akkor már szétszedni nem fogod tudni roncsolás mentesen.
Dehogynem: pákával megmelegít, olvadékot eltávolít (pl. viszkóza szivaccsal), örül. Ügyesen még a polisztirol cucc is menthető, a ragacs olvadáspontja jó, ha cca. 120 C.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2016
Vezérlőláb és föld közé (N csatornás FET-ről beszélve): Ha kiveszed az Arduino-t, az ellenállás lezárja a FET-et. Ha a FET Gate lábát feltöltöd és nem sütöd ki, nyitva marad a FET.
Vezérlőláb és Gate közé: Mivel a Gate egy kondenzátornak is tekinthető, bekapcsoláskor (igaz, csak rövid időre, lévén kis kapacitású kondenzátor) rövidzár. Hogy ne tudjon túl nagy áram kialakulni a Gate felé (vagy onnan vissza, mikor kisütöd a kondenzátort, tehát lezárod a FET-et), szoktak soros ellenállást használni. Namost, ha túl lassan töltöd fel a Gate kapacitást (nagy a soros ellenállás), lassan nyit ki a FET, ami veszteséget okoz. Nagyobb frekvencián ez igen jelentős lehet, elvész a FET előnye kapcsolóüzem esetén. Ha kicsi az ellenállás, az vezérlő kontroller mehet tönkre. Ennek kiküszöbölésére jobb használni FET meghajtót, az bírja a nagy áramot és a kontrollert nem terheli a Gate kapacitás feltöltése és kisütése. A konkrét kapcsolás dönti el, hogy kell-e ellenállás. A lehúzó ellenállás nem árt, értéke lehet nagy, pl. 10 kOhm is. Ha PWM-hez kell, 1 kHz felett már ajánlott meghajtó IC-t használni. Ha pl. a FET-et Két másodpercenként kapcsolod ki és be, a soros ellenállat elhagyható, ennyit ki kell, hogy bírjon a kontroller kimenete, esetleg egy soros 6-8 Ohm-os ellenállás lehet a Gate és a vezérlés között. A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |