Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Ha csak 60 fokos, akkor az még jó. Gond akkor van, ha a környezeti hőmérséklet feljebb megy mondjuk 10 fokot és megáll a ventillátor, vagy nem áramlik körülőtte a levegő, stb. Szóval, legalább celofánt tegyél alá, a rendeléseket meg tényleg meg kell gondolni. Villanyász boltokban nem árulnak ilyesmit. Sajnos...
Szia! A TDA7294 témában ez igen alaposan ki van tárgyalva, érdemes odalátogatnod.
Találsz olyan megoldást is, ahol a hűtőborda tökéletesen el van szigetelve az erősítő belsejében, tehát nem okoz gondot, ha rákerül a negatív tápfeszültség. Ehhez belülre kell tenni a bordát és ventilátorral hűteni. Természetesen a hővezető paszta ekkor sem maradhat el. Ha a szigetelést választod, tehetsz alá ebből a csillámból kettőt, gondosan egymás mellé illesztve.
Te rábíznád hosszú hetek munkáját egy ilyen kétes elrendezésre? Ne viccelj már...
Srácok, kérjünk tőle egy fotót! Ha tud készíteni világossá válik nekünk is hog mi lekvár van vele. Azt is meg lehetne legutolsó sorban oldani, ha a borda a dobozra van rögzítve akkor az IC mezitláb érintkzhet lap nélkül pasztával a bordához, deviszont ilyenkor a doboz és a borda legyen elszigetelve. Oda meg már bármi jó példaképp: még a gyufás doboz papírja is megteszi.
Szóval Leaslie kérünk egy részletes fotót! A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2013
Ha egymás mellé teszed a két csillámot, köztük van egy távolság. Nem beszélve a rajtuk levő lukról. Szerinted ez így jó? Még deszkamodellben sem használnék ilyesmi megoldást.
De katt, direkt erre a célra szolgál a paszta. Azt írta Leaslie kollégánk, az van neki. Hát tegyen rá. Nincs itt több kW teljesítmény. Amit pedig a "lyuk" okoz, mint veszteség és ez helyett nem disszippál 95% hő helyett csak 88%-ot... Nem számottevő.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2013
Ez a Sili amit ajánlottam, egy műanyag izé. Ha ezt odaszorítod az ic-vel a hűtőbordához, akkor az annyira szétnyomódik, hogy tökéletesen hozzáér az ic-hez is, meg a hűtőhöz is. Ha egy ilyet lebontasz néhány hét után, akkor látod, hogy a felülete fényesre nyomódott. ( Új korában meg egy kicsit recés ) Ezért nem kell alá semmi paszta. Azt is tudni kell, hogy szerintem nem szabad újból felhasználni, ki kell cserélni. De mehet alá paszta, csak felesleges. A Berquist gyártja ebből a legjobbat, az Orszáczky kft forgalmazza.
Rendben, ezzel így teljesen egyet értek.
Így gondoltam, ha valóban kívülre esik a borda és, ha a borda = doboz érintkezik (mivel általába úgy szokott lenni), akkor szigetelő alátétekkel meg kell szüntetni. De ilyenkor a csavarokat is megfelelően el kell választani a doboztól.
Számtalan megoldás létezik.
A TDA7294 17x20mm-es fülecskéje alá amúgy hűtőtönköt szokás rakni, ha a szigetelés és a magas teljesítmény igénye egyszerre lép fel. Legjobb ha a kolléga belenéz a témájába
Áttérnék egy picit a gpa-s témára. Nos ugyebár egy helyben toporzékolok már hetek óta. Az van mint mindig. Búgás ami a kimeneten azt jelenti 0.4V feszültség. Zavar, mert pon ez végett durrant el multkor is a relé és kokszá égett. (persze 2x95Vdc, égővel és 10 ohm -os áramkorláttal előző este tökjól működött) Mi lehet a baj?
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2013
Azthiszem DC, de most nincs előttem a cucc. Sőt abba se vagyok biztos, hogy a 2x22Vdc-vel mérhető-e a 0.4Vdc de úgy emlékszem hogy akkor.
Már dereng, hogy erre írtam, keresd meg a visszacsatolás kondenzátorát, mely a kimenet és a test között helyezkedik el 1-2 ellenállással sorba kötve. Mikor kifekszik tápra a kimenet, ez el szokott pusztulni. Valami 10-100µF elkót valószínűsítek.
Nos olyat találtam, hogy két kondi egymás után sorba kötve 470µF/16V-osak, és egymással szembe vannak fordítva, tehát a kondik negatív oldala összekötve (sehova nem vezet onnan) a két +, + ágai meg az egyik megy az ellenállásra ami utánna a hangfalkimenet a másik + oldal meg a test.
De kár, hogy nincs egy LCM mérőm !!
Az lesz az, így is lehet nem polarizált elkót csinálni, de általában nem hosszúéletű ez a megoldás.
Szóval ide kéne bedobni valami hasonló kondikat és le teszt. Megnézem vannak-e.
Áhh meg van, tuti az lesz az. Nem 470µF-os kell oda csak 47µF-os és én meg véletlen elnéztem és 470µF-osat vettem bele még a múltkor (amikor szépen mindent újra vásároltam bele) mivel szerencsére a panelen fel van tüntetve az ábrán mekkora értékű kell oda.
Soknak is tűnt az a 470uf.. Általában 47 szokott lenni, de az akkor a teljes kapacitást jelenti, ha kettő van összeforgatva, akkor 100uf kell, mert feleződik a kapacitás sorbakötéskor.
Azért néztem én is miért maradt meg még 2db 47µF/50Vos kondi... (persze mindenből többet vettem) Hát mindegy, ha most feleződik akkor 23µF lesz az eredő kapacitásuk. De én úgy hiszem, hogy marad a 47µF mivel bipoláris kapcsolásba vannak szembe-sorkapcsolva.
Egy tanulságos képet találtam. Ebben az erősítőben ELNA puffer kondenzátorok vannak. Tudom, hogy jó minőség, be lehet ilyet itthon szerezni és milyen áron? Ezért jobbak és drágábbak is persze ezek az erősítők, mint más típusok.
Ez nem a hol kapható topic...
Amúgy ennek az erősítőnek a kondi parkja vagy 10E Huf. minimum, 10.000µF /80V ! ( és sorba vannak kötve)
Dehogy vannak sorba kötve! A tiédbe pedig vennék bipoláris alumínum kondenzátort, az enyémben is az volt.
Ha nem tartod az alkatrészértékeket, ne csodálkozz, ha nem működik.
Miért? Elég nagy teljesítményű itt elég nagy feszen működik a vég, és 8db-ot látok, nem hiszem hogy 10.000µF /100V felett létezne (jó lehet hogy van de nem hiszem) szóval azt se tartom valószínüleg, hogy egy ekkora böszmeteg erősítő csak 2x90V-on megy. Van ott vagy 2x130-140 is. Ahhoz pedig nem nagyon lehet kereskedelmi forgalomba kapni 100V-os kondit ekkora méretbe
A kérdező azt kérdezi lehet-e kapni? Lehet ? Az én válaszom: NEM, a másik megoldás ha a kondik feszültségét sorba kötötték úgy már igen, kivitelezhető, A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2013
WIMA MKS-4 0.1 /250 kondiknak, mi lehet a szerepük?? Kettő is van belőle, nem tudom mire vélni... Gyanúsak.
Látom a feltett fotóidon, de ötlet semmi. Vissza kéne rajzolni ezt a kapcsolást.
Úgy szoktam, hogy készítek azonos szögből (lehetőleg merőleges) fotót alulról-felülről. Az aljáról készített képet tükrözöm, és egymás mellé montírozom a kettőt (Paint). A forrasztási oldali vezetősávokat átrajzolom a másik képre. Ez alapján elég jó kapcsolási rajzot lehet készíteni. Szerk.: Példa. Mondjuk itt épp a NYÁK másik oldala volt érdekes. A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2013
Nem olyan böszme az a végfok, nem 8ohm-ra tervezik ezeket a végeket és a hűtés és elég picinyke.
Láttam nagy böszme proel végfokot vagy 12 pár végtranyóval és az is +-90V-ról ment., de a 2ohm-ot hajtotta rendesen.
Megpróbálom lay-be lerayzolni. Nem lesz könnyű.
Hirtelen ránézésre eléggé hasonlít a csatolt képen levő végfokra (Alto). Bár ebben +-55 és +-110 Voltról megy a vég. A kondik meg 12.000µF 80V. Azért van ám benne Kraft!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |