Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem attól mégrosszabb lenne. Az minden szöszre leold. "A" vagy "S", de inkább "A" típus.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2018
30mA-es. Megnézem ezt a lehetőséget is. Köszi!
Köszönöm a válaszod. Nekem is gyanús. Sajnos nem ismerem a kazánt mélyrehatóbban. De ez alapján végignézem, végignézetem.
Sziasztok!
A FÉG Komfort 24 kazán vezérlővel kapcsolatos történet idő hiányában most íródik: A kazánt 230V-os táplálása földelt dugaszoló aljzatból történt. A távolabbi helyiségben levő szobatermosztáthoz való csatlakoztatása a berendezésnek egy földelt 230V-os dugvillával ellátott vezetékkel lett megvalósítva. Tehát a kazán mellet 2, tök egyforma dugalj, a kazánból 2 földelt dugvillás kábel lóg ki. Évekig sose voltak kihúzva. Valami okból kifolyólag ki lett húzva e két kábel. Majd vagy egy hét múlva visszadugták őket. Csak felcserélve, mivel nem emlékeztek, hogy melyik hova volt dugva éveken át. Talán pár kínos percig nem történt semmi. Aztán derengeni kezdett valami valakinek, hogy ez így nem lesz, lett jó. Ugye, hozzám elfüstölt ellenállással, tokozott drót állapotú tranzisztorral, pörkölt elkóval, elégett nyákrajzolattal jött a vezérlés. Ennyi. Tanulság?
A tanulság az, hogy amit be lehet dugni valahova (vagy fordítva is) az egyszer megtörténik.
Ugyanígy jártak a 100V-os hangszórók is, amin hálózati csatlakozó volt... A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2018
Sziasztok! Egy Vaillant Vk int 23 kazánom van. Olyan problémám van vele, hogy valamiért a benne található 2db üvegbiztosíték valamiért kiégett. Kicseréltük, azonnal indul, gyújt szépen, működik. Eléri a termosztát a beállított hőfokot, lekapcsol. Van amikor újra indul, de az esetek többségében minden termosztát indítás után kicsapja a 2 biztit. Kazán szerelő nézte a vezérlést, nem látott semmi rendellenességet. Nem hallottatok hasonló problémáról? Nem tudom pontosabban leírni az esetet. Köszönöm a segítségeket és a válaszokat előre is! Üdv.: Krisztián
Lomha biztosíték van benne alapból?
Tehát nem csak az áram/fesz stimmel, hanem a betűjel is?
Elvileg ugyanolyan bizti került bele, mint ami benne volt. :/
Most, hogy írod, egy ilyen homok szerű anyag volt az eredetiben. A szerelő, sima üveget rakott bele és én is olyan üveget vettem hozzá. 2A-es ez is és az is ami benne volt, ez számíthat?
Szerintem az, hogy F,N,M vagy T jelű.
Attól függ, mit kell biztosítson. Ha mondjuk egy érzékeny elektronikát, akkor FF is lehet, azonnal olvad. De ha valamit, ami csak hosszú időn át káros, akkor lassú. Az eredeti kellene oda, ami a specifikációjában van. Nem biztos, hogy ez a hiba, de csökkentheted így a lehetőségeket.
A neten amit találtam leírást, abban 4A-es, T-s (lomha) bizti van.
Köszönöm a segítséget! Megnéztem és valóban 2A lassú az előírás, a szerelő pedig gyorsat rakott. Megpróbálom, hát ha rendbe jön.
Sziasztok! Adott egy western star condens kazán, ami egy ideig (pár másodperc) csak fázist kapott és nullát nem. Sajnos előtte is voltak problémák az áramellátással, szóval könnyen elképzelhető, hogy sokszor kapott már túlfeszt. A jelenség az, hogy nem történik semmi, amikor áramot kap, a multiméterrel olyankor a bemeneten (ahol rá van csatlakoztatva a 230V) ilyen 0 és 100 volt körüli értékeket mérek (ugrál folyamatosan). A panelen nem látszik nyoma égésnek, minden okésnak tűnik. Esetleg valami tipp, hogy hol kellene elkezdeni a hibakeresést? Az új panel ha jól láttam 80 ezer forint körül van...
Nagyon szépen köszönöm.
Jól értem, hogy a betápnál, ahol a 230V-ot kéne kapnia, ott 0...100V-ot mérsz?
Akkor ott nem vezérlőpanel hiba lesz.
Szia. Igen. 3 fázisú a ház és volt pár másodperc, hogy nem volt bekötve a nulla, szóval jó eséllyel túlfeszt kapott. Ha lekötöm a panelt, akkor fix 230-at lehet mérni a bejövő fázis és nulla között, ha viszont visszakötöm a panelt, akkor 0 és 100V között ingadozik. Ebből gondoltam, hogy a panel hibásodott meg. Köszi a választ.
Oda tudsz tenni egy egyszerű 60-as körtét? Hogyan világít?
Jó ötlet, nem volt nálam próbalámpa, de ki fogom próbálni. Én is furcsának találom, hogy annyira elromoljon egy ilyen panel, hogy így rángatná a hálózatot, szerintem ott fix 230at kellene mindenképpen mérni.
Az az érdekes, hogy akárhol kerestem nem találtam biztosítékot. Egy kismegszakító van előtte, az nem oldott le. Esetleg a panelen lehet a matrica alatt? Köszönöm.
Van olyan bizti ami ellenállásra hasonlít, és olyan is ami egy kerek 8-10mm átmérőjű 5-6mm magas fekete henger. Biztinek mindenképpen lennie kell a kazánban, de nem feltétlen a panelon, a kapcsoló mellett esetleg?
Ma vagy holnap ránézek és megírom hátha találtam Köszönöm.
Szia! A kazán csatlakozási helyére már csak valamelyik fogyasztó nullája juttatja oda a nullát és ha a kazán panel is sorba kötődik az ott lévő fázishoz képest akkor valami ilyen mérési eredmények születnek. Valami nagy gubanc van a lakáselosztónál vagy valamelyik kötés doboznál. Egy JÓ konnektorból (amiben működik legalább egy hajszárító vagy porszívó) vigyél oda a kazánnak táplálást és úgy próbáld ki, hogy úgy indul e egyáltalán.
Köszi, akkor viszek a kazánnak máshonnan és kipróbáljuk úgy.
Sziasztok!
A mellékelt fotón látható SC 12-40 / (01) vezérlőpanelban található ( a nyákról hiányzik!) R5 pozíció számú varisztor(?) értékére esetleg adatlapjára lenne szükségem. A panel kapcsolási rajza már hab lenne a tortán. A varisztoron LX05 alatt 64BU olvasható. Előre is köszönet!
Üdv a tagoknak.Egy kondenzációs kazánt lehet lehet csak kondenzálás nélkül beállítani?Nincs hová vezetni a kondenzvizet.Kösz a választ.
Amig a visszatérő hőmérséklet 64 fok alatt van, addig biztos kondenzálni fog.
Kösz a választ.(zoszka)
Nem találjátok ki hogy mi volt a probléma. Csak azért írom le hogy ilyen jelenségnél mindig először ezt kell csinálni. A probléma az volt, hogy a termosztátban le volt merülve az elem. Ez elsőre nem látszott mert a kijelző működött, időt, hőfokot kiírta és megjelent a jelzés is hogy jelet küldött a kazánnak bekapcsolásra de ez a jel mégsem ment el és így már érthető hogy miért kapcsolt le pár másodperc után.... Minden probléma ilyen könnyen oldódjon meg.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |