Fórum témák
» Több friss téma |
Zárt égésű.Ha amelegvizet kinyitom beindul,begyujt ég vagy 20 másodpercig,hallani hogy a szikrázik és utánna
letilta gázszelep.és a gázellatás led világit
Szia Toro,
A hiba leírása még egyszer: Amikor a melegvíz átfolyás vagy a termosztát indítaná, hallani hogy elindulna de már a gyújtó sem adja a szikrát, kb. 2 másodpercen belül égő hibát jelez (láng jel áthúzva led pirosan világít és az üzem jelző led zölden). Ha ezután megnyomom a reset gombot 2 másodperc után újra jelzi ugyanazt a hibát. Tehát nem csak a láng nem alakul ki hanem már a gyújtást sem ad, nincs szikráztatás sem, még azelőtt hibára megy.
No, ekkor a probléma sokoldalú:
- gyújtóelektróda (a két szélső, az égőhöz képest rövidzár) - gyújtótrafó hiba, - hőmérséklet korlátozók (mind egyik ágon van egy-egy) - Honeywell VK4105 szelep hiba (kisebbik tekercs esetleg megszakadt)
Mellékelem a gépkönyvét is, értelmezésnek.
Szia JZoli,
Köszönöm a válaszodat. Ha jól értem akkor az R10 fölötti réteg kondira gondolsz. Itt ennek az értéke 330 nanó/400V. Elképzelhető hogy ez az? Mit jelent az x2 minőség?
Bocs, az előbb nem figyeltem pontosan.
Újra olvastam: Ha nincs szikra, akkor a vez. panel nem ad ki feszültséget avagy a trafó meghalt.
Tehát a trafó halott? (Ez a vezérlőn lévő Haneywell CS0169A-LS típusú trafó lehet) Ha a trafó nem adja ki a szikrát akkor valami miatt hibára teszi a kazánt?
Köszönöm.
De már kiszereltem, megtakarítottam. Minimális iszap volt rajta, nem segített. A rendszer tiszta, mivel kétnaponta elfogy a víz belőle.
Meg tudod mondani, hogy a gyujtó trafó a vezérlő panelen lévő trafó vagy valahol a kazánban máshol van?
Szia!
Azt írtad, hogy a termosztát kapcsol, ventilátor elindul... Erről "tud a vezérlőpanel"??? Van a kazánban egy preszosztát(membrános nyomáskapcsoló), mely figyeli, hogy a ventilátor működik-e, szállít-e levegőt. A venti. indítása után ha az általa küldött "válasz jel" nem érkezik meg a vezérlőpanelhez, akkor sem fog gyújtani a kazán. Tehát szikráztatni sem fog, és ebből adódóan gázszelepet sem nyit. Ellenőrizd ellenállásmérővel a preszosztátot, hogy át ad-e az érintkezője. A hozzávezető vékony csövek egyike pozitív nyomásra (bele fújsz), másik vákuumra (meg szívod) kapcsolja a preszosztát mikrókapcsolóját.
Köszönöm a válaszodat. Ezt hogy tudom megnézni. Miről kell a preszosztátot felismernem. Ki kell venni a vetilátorból?
Köszönöm.
Van valaki Miskolc közelében aki ki tudna jönni komolyabban átnézni a kazánt? Mert a szerelő akit én hívtam, az kapásból vezérlőcserét de inkább kazáncserét javasolt. Nem hiszem, hogy ez a megoldás egy nem egészen 3 éves "márkás" kazán esetén
A presszosztát jobb oldalon felül van, meglátni egyből, ha leveszed a kazán burkolatát. Két kis (D=6-7mm) piros gumicső megy rá, meg egy fekete vezeték a mikrokapcsoló oldalára. Ha a gumicsövet lehúzod a "kémény" csőről és belefújsz hallani kell, hogy kattog, igaz ez még nem jelenti azt, hogy kapcsol is elektromosan (pont tegnap volt egy ilyen hibám), de ez a ritkább. Az SMCMD01-es vezérlőben szinte mindig az előzőleg említett kondi adja meg magát, úgy, hogy az értéke lemegy olyan 120nF körülire, és így meg már nem tud meghúzni az a relé ami rajta keresztül kapná az áramot. Én a kondicserével kezdeném az biztos. Az a legegyszerűbb, utána lehet tovább lépni, ha ez nem oldja meg a gondot. Ha az említett relé nem húz meg akkor általában gyújtás már nincs is, mert ez a relé ad a gyújtásrésznek áramot két biztonsági érzékelőn keresztül. A gyújtótrafó meg bal oldalon kb a paneltartó doboz mellett van felszerelve, sima ellenállásmérővel kimérhető. A primer része kis ellenállású, ohmos nagyságrendű, a szekunder meg pár kiloohm ha esetleg rá tudsz mérni. A szerelés előtt mindenképpen áramtalanítsd a kazánt a betápbizti lekapcsolásával!
A kondit most mértem ki 330nF helyett 310nF-ot mértem, szerinted ez a minimális eltérés okozhatja a gondot?
Nem hinném, hogy ez az eltérés hibát okozna! Akkor ezek szerint tovább kell keresni a baj okát! A kondi fölött van egy relé, az fölött meg egy négypólusú csatlakozó, azt kellene megmérni bekapcsolás, és a panel visszaszerelése után, hogy azon a csatlakozón van-e 230V a földelési, vagy a nullaponthoz képest.Az egyesen bejön a villany, a négyesen meg továbbmegy ha ez jó így akkor már csak a gyújtás okozhatja a hibát. Nagyon körültekintően mérj, az áramütés veszélye miatt! Na meg jobb ha becsavarozod előtte a dobozba a panelt, hogy biztonságosan rögzítve legyen! Ha ide már nem jön "áram" akkor mégis az RL1 kapcsolórelével lehet a gond. Ez kap áramot a konditól!
Köszönöm megyek megnézem és jelentkezem. Ez egy kicsit hosszadalmasabb lesz.
A preszosztát működik, műszerrel kimértem.
Szia Jzoli,
A preszosztátot kimértem műszerrel az rendben működik. A gyujtótrafó szekunder oldalon (ami a gyujtó elektródákhoz megy )az ellenállás 620 ohm. Remélem jól mértem: simán a gyujtóelektródákhoz menő kivezetések közötti ellenállást mértem a trafó kivezetésein (természetesen az elektródák vezetékeit lehúztam előtte). Ez az érték jó lehet. Viszont a szekunder oldalon ahol a 230V-ot kapja a vezérlőtől ott 9,8MOhmot mértem. Ez okozhatja a hibát. Kérdésem, hogy lehet-e ilyet valahol beszerezni, nem ragaszkodok az újhoz esetleg valakivel lehet-e ilyet csináltatni? A típusa:bw12026-00
Sziasztok! Nincs valakinek véletlenül az SMCMD01-es vezérlőről kapcsolási rajza? Pár napja én is írtam, hogy valószínűleg nálam is valami elektronikai hiba van és hátha a rajzból valamit ki lehetne okoskodni!?
Szaisztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Buderus U012-24K kazánhoz keresek gyújtótrafót. A típusa:bw12026-00. Kérdésem, hogy lehet-e ilyet valahol beszerezni, nem ragaszkodok az újhoz esetleg valakivel lehet-e ezt javíttatni? Nagyon sürgősen hozzá kéne jutnom, mert a házban nincs lehetőség más fűtésre, a mínuszok meg nagyon röpködnek. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Sziasztok
Quasar24F kombi nem indul.Eleinte azt jelezte hogy vizhiány, most meg huzat hiány-füsttermosztát beavatkozás jelzése. Valaki tudna segiteni hogy elinditsam renszert
Hm.."márkás"! A bitermikus hőcseréléjű kazánok mind az alsó kategóriás készülékek. Ezért ilyen olcsók, mert sem váltószelep, sem lemezes hőcserélő nem szükségeltetik hozzá!
Több infóból talán tudnék segíteni. Ez a típus fáziscsere esetén csinálhat ilyen dolgokat, a másik a füstgáz kiáramlást figyelö nyomáskapcsoló hibája lehet. Ha eljut a szikráig és belobban vagy nem szikrázik info segítene találgatni. Gyújtáskor egy meghatározott sorrend van az alkotóelemek indításában, ezeket figyelve tudunk csak következtetni, megtalálni a hibákat. A hibakódok más hibákat is takarnak, mint amelyek a gépkönyvbe be vannak írva.
Sziasztok,
lenne egy kérdésem,hátha tudtok segíteni! Adott egy BAXI Nuvola 240 FI kazán. Illetve egy APC SMart 700 sinusos szünetmentes. A szünetmentest akkus üzemmódra váltva (áramszünetet imitálva) hirtelen elindul a kazánban a szikragyújtás, majd hibakóddal megáll... olvastam már, hogy bizonyos esetekben ez így van szünetmentessel, de vajon mi a hiba lényegi oka, és mit lehet tenni vajon ellene, mert jó lenne a szünetmentes üzem? Előre is köszi! Ja, ugyanez egy Millenium SE kazánnal gond nélkül működöt...
Közben ennyi találtam:
...Ezek a kazánok a gyújtást és lángellenőrzést a készülék fémrészéhez (földeléséhez) képest működtetik. Ezért csak olyan szünetmentes tápegységről működtethető, amelyiknek a kimenete szintén földelt jellegű, tehát nem szigetelt hálózat. A készüléket egy számítógép szünetmentes tápegységével próbáltuk ki, aminek egyik 230 V-os pontját össze kellet kötni a védőföldeléssel, mert ez sem volt földelt kimenetű. Ezzel a megoldással a készülék tökéletesen működött. Nyilván a szinuszos kimenetű tápegység lenne az ideális... Forrás: http://www.termomax.hu/index.php?stilus=vendegkonyv&first=170&hiv=1...dezes= Ez alapján a szünetmentes nulla pontját a szünetmentes védőföldjére kellene kötni? Ezt jelenti a dolog, vagy félreértem?
Tata
Van egy 25 éves ZC 18-as gázkazánom. Jó ideje a következőt tapasztalom. Amikor a víz hőfoka eléri a beállított hőfokot (pl. 80fok) a lekapcsolás megtörténik, a szivattyú tovább jár, a víz lehűl de csak kb. 3 fokkal (a leírásban szereplő 12 fokkal szemben) és megtörténik az újra indulás. Persze ilyenkor a kazán még elég meleg és a gyulladás, ha nem is túl erősen, de robbanás szerű. Így az üzemelés nem nyugodt, hanem erőltetett. Mi lehet az oka. Ha valami hőérzékelő romlott el, azt hol lehet kapni.
A kazánt ki kell takarítani, ha pedig hőelemre van szükség akkor tüzeléstechnikai boltban lehet vásárolni.
Szia! Melyik vezérlő típus van beépítve a kazánodba? Az UK 1 vagy az MV típus? Az UK 1-ben a 820ohmos 20W-s ellenállás kötéspontjai (mert szegecselt a panelon), vagy a tirisztor gyújtókörében lévő kondenzátor kiszárad ettől az ellenállás termelte hőtől és lerövidül az utókeringetési idő. Az MV panelon a "C" kondenzátort kell kicserélni, hogy a kapacitása újra a maximális legyen, biztosítva ezáltal a hosszabb lekeringetési időt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |