Fórum témák
» Több friss téma |
Lehet újratekerték. Van olcsón 16-os alu légkábel, csinálsz hozzá egy blankolót, 15x15-ös zártszelvényből kell egy 10 centi, bevágod a közepét, és egy kés penge darabot felrögzítesz rá úgy, hogy ha beledugod a zártszelvénybe a drótot, a szigetelést elvágja. Utána a csupasz alura felhúzol varniscsövet, és mehet a szekunder tekerés. Vagy ha le tudod szedni a mostani szekundert úgy, hogy ép maradjon, akkor azt is vissza lehet tekerni.
szia nézd meg ezt a sarut két képet feldobtam ez nagyon gyárinak tűnik . ezek szerint aluból is lehet trafót csinálni ?
Hogyne lehetne aluból... Annyi pénzből amennyiért rezet veszel, veszek 8x annyi alut, és csak 50%-kal jobb a réz vezetőképessége. Elég gyárinak tűnik a saru, főleg hogy ha alu, akkor azt nem olyan egyszerű forrasztani, márpedig az forrasztásnak tűnik.
az volt a terv , hogy a két szekundert párhuzamba kötve lessz stabil 21néhány voltom a készülő Co géphez . itt a rengeteg részegység gáz szelep markolat dróthúzó motor és erre most nincs trafó ami mindenzt uralja most mi a túrót csináljak ?
Nem tudom miért ijedtél meg. Tekercs le, de ha hegesztett a vasmag. Kis flexel, csak a hegesztési mélységig bevágod , és letudod húzni a tekercset. Ízlés szerint tekered. Alumínium sajtolós saru is van, vagy alumínium csőből gyártható.
Most néztem meg jobban mit írtál. Újra tekerés, ez a legjobb, saját méretezés. Talán egy kicsivel többet is fog tudni ha jól sikerül a méretezés.
"ezek szerint aluból is lehet trafót csinálni ?"
Már hogyne lehetne. Hajdanán jó néhány széria Ganz hálózati trafó abból készült, még több MVA-es teljesítményűek is. Hála az Úrnak, nem tartott soká ez az időszak, rájöttek, hogy azért a réz-még ha drágább is- sokkal jobb. A Lacinak igaza van, más megoldás nincs, át kell tekerni a szekundert. Hogy az eredeti huzal mennyire használható, azt nem tudom. Ahhoz látni kellene hogy értékelhető véleményt lehessen mondani.
Ránézésre nincs vele gond bár számomra érdekes ez a zománcozott alu ez tévesztett meg. azt hittem réz. Az is érdekes hogy két szál van feltekerve egy vastagabb megg egy vékonyabb mindkét szekunderen. Amikor szétbontottam 8 szálam volt.
"Az is érdekes hogy két szál van feltekerve egy vastagabb megg egy vékonyabb mindkét szekunderen. Amikor szétbontottam 8 szálam volt."
Hmmm... 2x2 =8 Akkor hogy is van ez? Mivel a fényképen szereplő kivezetéslemezen csak 4 szál drótot látok, és azt mondod a két tekercs párhuzamosan van kötve, akkor valahogy nem stimmel a számtan.
Minden igaz amit leírtál. Egy kis adalék, hogy a fiatalabbak is értsék az okot. Valaha a réz kapitalista relációban (valutában) került beszerzésre. Úgy döntöttek ahol lehet alumíniummal helyettesítik. Transzformátorok fojtó tekercsek és sajnos motorok készültek vele. De a szocialista blokkon kívül is készültek az ár miatt alumínium tekercselések. Még mosógép motor is készült magyar országon belőle. A zománc szigetelés alumíniumról könnyen pereg, ez gáz.
Nézd meg a 1189276-os hozzászólásomon a képeket. A z a testkábel saruja.Hány szálat látsz rajta? És van még 1 munkakábel saru, akkor az most hány szál?Hidd el ha azt mondom 8 szál akkor az 8
Ebben az iparban ha mást nem is de 8 vezetéket még megtudok számolni.
Ezt elnézted 4 szál 8 vég a tekercselés az bizony 4 szállal készült. Emlékez 1 vékony 1vastag két tekercs ennek a duplája azaz négy szál.
Most a szőrt hasogatjuk? Bárhonnan is nézem, 8 vezetéket kellet visszakötnöm a helyére. 4-et az egyik oldalon 4-et a másikon.
Elég soványnak tűnnek azok a vezetékek szekundernek. De amúgy át kellene menni a hegesztő trafó készítés fórumba...
Azt hittem a CO hoz át akarod tekerni. Előre elkel dönteni mit szeretnél. 2 dióda, 4 dióda, 2 tirisztor, 2tirisztor +2 dióda. Tudjál pálcával is hegeszteni. A verziók száma sok te döntöd el. A tekercselést a választott verzióhoz kell igazítani. Ebben kapsz segítséget.
Nagy igazságot írtál,jogos a 2 pont.
De egyébként igazad van.Csak az bosszant hogy igazándiból bár gondoltam hogy nem lesz egyszerű, de már mindent elképzeltem magamban,összeszedtem a hozzávalót a drót előtolásából egy 12 voltos akkus fúró motorja gondoskodik a saját áttételével,ennek a tápját 1 piko modellvasút trafója adja 0tól 12voltig szépen szabályozható és van rajta egy 16voltos váltó kimenet amit egyen irányítottam ez látja el a mágnes szelepet árammal relé helyett amit javasoltál pedig egy 20 amperos mikrokapcsolót kapcsolok egy ugyancsak a mágnes szelepéhez hasonló elektromágnessel mechanikusan.Tehát akár működhetne is ha volna megfelelő trafóm,de nem van Így jártam
Nem tudtam hogy zavarok
Fönt van a kép pár oldallal odébb.Pompás 4 dióda adná az egyenfeszültséget. Egyébként 10 évig használtam 1 brikostoros CO gépet sok autót rendbe tettem vele.10 év után feküdt le benne az elektronika,de pálcával is elég jól hegesztek. Most 3 év szünet után szeretnék újra gépet és ha 70 ezer forint volna a zsebemben megint vennék 1 tesco gazdaságost,de nincs, tömören ennyi.
Nem én terveztem.Én csak lesek mint a légy
"De nem van" Pedig van, csak kicsit dolgozni kell rajta. Kitartásból vegyél példát Accestől.
Ha már ennyi minden megvan, ne riadj vissza egy kis szekunder tekercseléstől, az a legkönnyebb meló az egészbe, főleg, hogy nem kell nagy fesz, jó kevés menet kell rá. Meg ha óvatosan le tudod tekerni a szekundert, és újratekered úgy, hogy a közepén megszakítod, már kész is a megoldás. Egyébként ha valaki tudja, hogy hol lehet zománcozott alu huzalt venni, akkor szóljon. Lehet van akinek sokszor jobb a réz, de én egy liter réz árából fogok venni kb 24 liter alumínuimot, ami pont úgy fog vezetni, mint 16 liter réz. Nem hiába használnak még ma is sok helyen alumíniumot. (réz 3000/Kg, 1 köbdeciméter 8,9Kg, azaz 26700, ebből lehet venni 400Ft/kg áron 66,75kg alut, aminek a térfogata 24,72 liter(köbdeciméter), az alumínium úgy vezet, mint 2/3 nagyságú réz, tehát a 24,72x nagyobb alumínium vezeték csak 16,5-ször fog jobban vezetni, mint az ugyan annyiért vásárolt réz)
Ha van hely neki, igazad van. Ezzel a szám rengeteggel az őrületbe kergetsz.
Ha csak a negyedét tudnám amit ti tudtok...Egyébként pénzem nem sok van kitartásból el vagyok eresztve. Soha nem tekertem még trafót de ha kell megcsinálom. Csak attól tartok hogy ha a gyári munka a fele feszkót elengedi hegesztés közben mit fog a saját tekerés csinálni?
Mielőtt nekiálsz trafót bontani, mérjed le az üresjárati feszt. Lefele tekerés közben meg kell számolní mennyi menet volt rajt és így megkapod a voltonkénti menetszámot, megszorzod a kívánt feszel és megkapod a feltekerendő menetszámot!
A szekundert ne a legnagyobb kívánt amperre számold ki, hanem legalább az 1,5 szörösére!! Utánna számold ki elfér-e az ablakban(úgyis el fog férni). Szigetelésekre figyelní!! Sok sikert!!
Azé' mer eső a karakterisztika!!
Idézet: „Csak attól tartok hogy ha a gyári munka a fele feszkót elengedi hegesztés közben mit fog a saját tekerés csinálni?” Maxe mégegyszer tekersz!
Jó móka ez nem kell félni A gyári munka direkt úgy van tervezve, hogy messze legyen a szekunder a primertől, plusz még sönt is bedugható legyen, így szomorú lesz a szekunder tekercs, és nagyon leesik a feszültség terhelés hatására Ha közvetlen a primer közelébe tekered akkor boldogak lesznek a tekercsek, és nem fog esni a feszültségük. Egyébként attól függően, hogy mennyire akarsz szoros csatolást sok lehetőség van.
Legszorosabb-perimer és szekunder vegyesen, egyenletesen eloszlatva-primer a szekunder alatt-primer a szekunder mellett-primer és szekunder között távolság van-primer és szekunder között távolság van és sönt-leglazább. Ezek az inverteres barátainknak nagyon fontosak, mert magasabb frekin nő a szórás, azaz ugyan olyan elrendezéssel esőbb lesz a karakterisztika. Szekunder méretezésre én még nem találtam pontos tanácsot, de mivel a fix szekundert akarod újra tekerni, ezért ezzel nem is kell nagyon foglalkozni. Ha viszont magad választhatod meg a huzalt, akkor érdemes akkorát választani, hogy éppen beférjen(minél nagyobbat). Egyébként viszonyításképp egy einhell cen 150-ben 10mm^2-es alu a szekunder, és olyan 80A-el aktív hűtés mellett egész sokáig lehet hegeszteni.
Érdekes lesz a holnap azt már látom. Flexelés letekerés megszámolás visszatekerés...hi hi. Na mindegy lesz valahogy. Ma kivettem belőle a söntöt és egészen közel huztam a tekercseket kb1 2centire de sokat nem változott. 40.7ről leesik23ra. na mindegy. holnap kiderül. Kössz a türelmet.
A zománc, vagy selyem szigetelésű alu huzallal csak az a baj, hogy nem sokkal olcsóbb a réznél. Ha az a matek amit számoltál működne, még a Fronius is aluból tekerné a trafóit, hiszen forrasztani azt is hasonlóan jól lehet mint a rezet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |