Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Index javítása, építése
Lapozás: OK   4 / 5
(#) djadji válasza djgombi hozzászólására (») Feb 12, 2011 /
 
Ez bírná vajon a 24Vot?
(#) djgombi válasza djadji hozzászólására (») Feb 12, 2011 /
 
Persze. Elvileg a leggyengébb pont a bc558 de az is 30V-ig használható. lehet, hogy módosítani kell majd, hogy ne villogjon gyorsan. De nem biztos. Én ezt már megépítettem és működik.
(#) Oraculum hozzászólása Ápr 7, 2011 /
 
Hello!
Segítséget szeretnék kérni!
Van egy öreg Ford Escort CLX típusú kocsink amiben tönkrement az automata index (kanyar után vissza kell ugrasztani a helyére!
Miért van ez, de legfőképpen, mit tudnék csinálni vele, hogy újra működjön és ne kelljen 20-30 ezret kifizetni egy indexért!

**
(#) zolika60 válasza Oraculum hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Ez mechanikus hiba. A kapcsoló kiszerelése után láthatod javítható-e, vagy csere. Gondolom valami ilyesmi van benne:Bővebben: Link
Esetleg bontott?
(#) Oraculum hozzászólása Ápr 7, 2011 /
 
Igen ugyanez van benne! Apám szerint van benne vmi kis pöcök ami miatt visszakattan és lehet h az tört el de azt mondja ezek ma már nem javíthatók könnyen!
Nem lehet valahogy helyettesíteni?
(#) zolika60 válasza Oraculum hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Sajnos nem igen. Persze meg lehet próbálni. Azt kéne megvizsgálni, hogy a kapcsolóban tört-e el valami, (amire sajnos nagyobb az esély) vagy a kormány alján tört el az az alkatrész ami visszalöki a helyére. Az utóbbi esetben több esélyed van a sikerre. Más típusú autón már sikerült kapcsolót is megjavítanom. A Fordot annyira nem ismerem.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Szerelhető, van 1-2 gyakori tipushibája, azokat általában lehet javítani.

Mindenképp ki kéne kapni, akkor szemmel látható lesz, mi okozza a hibát.
A burkolatot kell levenni, kormány marad. Fent középen fogja egyetlen csavar, felfelé kiemelhető.
(#) DJanosi hozzászólása Aug 15, 2011 /
 
Üdv ! Van egy Lada Niva autónk ! ,, A szellem beleköltözött'' ) Az a probléma vele hogy én sem tudom ! Az index figurázik néha megy jól mondhatni hibátlanul de van mikor nem is ritkán mikor bevadul és kétszer gyorsabban keceg ! Mikor be sincs gyújtva akkor végképp nem megy jól !Most mégis mi a probléma ? Előre köszönöm ! Üdv :Levente
(#) akos70 válasza DJanosi hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
Nézd meg, az előírt teljesítményű izzók vannak-e mindenhol, és működik-e mind.
Ha igen, akkor az indexrelét kell kicserélni.
(#) DJanosi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 16, 2011 /
 
Köszönöm a választ ! Megpróbálom !
(#) szabi96 hozzászólása Aug 26, 2011 /
 
hello

Lenne egy kis problémám a Yamaha Jog 2ja val az idexel öhm pár évet ülte egy sufni szerüségben ahová az állatok bejárkáltak.........Lehet e az a baja hogy valahol meglett rágva a vezeték vagy más ? ....
Biztositék nincs benne .........Ha valaki tud segiteni segissen kérem és a biztositékot is jolenne ha tudnám milyen megy bele
(#) terko1 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 1, 2011 /
 
Valaki más ide rakta a kérdéseket Azért írtam ide
(#) Oraculum hozzászólása Feb 4, 2012 /
 
Üdv
A régi Ford Escortunkban tönkre ment az index (még működik de nem kapcsol le kanyarodás után, több mint valószínű hogy eltört a mechanikája) de nincs kedvünk venni 30ezer ft-ért egy újat. A kérdésem:
Van ötletetek hogyan tudnám ezt megoldani elektronikus úton? Lehetőleg PIC nélkül vagy ha vele ne nekem kelljen megírni a programot
Segítségeteket előre köszönöm
(#) Krisz03 válasza Oraculum hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Kézzel nem lehet visszapöccinteni középállásba a kapcsolót? Csak mert hogyan mondod meg az elektronikának, hogy az előzés rövid időtartama után kapcsoljon ki, vagy a kereszteződésben, lámpánál a hosszú üzem után?
(#) Oraculum hozzászólása Feb 4, 2012 /
 
Korrigálnék, nem az a baj hogy nem kapcsol ki hanem hogy nem automatikusan nekünk kell mindig visszaugrasztani miután kanyarodtunk/előztünk/stb...
(#) Krisz03 válasza Oraculum hozzászólására (») Feb 5, 2012 /
 
Na de épp ezt mondom, hogy az elektronika miből fogja tudni, hogy mennyi villanás (vagy időtartam) után kapcsoljon ki? Vagy teszel a kormányra egy érzékelőt... Ugyan már, ne bonyolítsd! Egyszer kell csak idő előtt kikapcsolnia, és akkor kész a baj. Ha érted mire gondolok. Elektronika nélkül sem hagynád kint fél óráig az indexet, mert hallod a kattogást, és látod a visszajelzőt.
(#) Ghoost válasza Oraculum hozzászólására (») Feb 5, 2012 /
 
Latom fiatal versenyzo vagy meg /ez nem baj, mielott felre ertesz! /
Ha lett volna trabantod vagy wartburgod, ezen kerdes fel se merulne benned.
Ott alapbol hianyzott a mechnika ezen resze, amit az itt leirtakkal potoltunk.
(kis kezunkkel pattintottuk vissza alaphelyzetbe a kart)
Mert amit tobben is mondanak, hogy mi tudatja az elektronikaval, hogy vegre hajtottuk az iranyjelzo hasznalatat igenylo manovert es kikapcsolhat mar?
(#) Krisz03 válasza Ghoost hozzászólására (») Feb 5, 2012 /
 
27 leszek.
Részemről lezárom az értelmetlen billentyűzet-koptatást.
(#) szakipapa hozzászólása Szept 27, 2012 /
 
Üdv a Mestereknek! Nagy kérésem lenne villogó ledet szeretnék csinálni de 2db 12v-os rgb led panelból ami jobra balra váltakozva villogna persze a felsö madzagokat levágnám róla..nem tudom milyen kapcsolás lenne jó..
Megköszönném a segitséget!

S4010001.JPG
    
(#) Mumtaz válasza djgombi hozzászólására (») Szept 26, 2013 /
 
Üdv.

Megépítettem ezt a kapcsolást és tökéletesen működik egy robogóban álló motornál. Beindítás után viszont össze-vissza kezd villódzni.
A gyertyapipa legjobb tudomásom szerint zavarszűrős. Az index az akksiról megy, a gyújtást külön tekercs táplálja.
Hol lehetne még zavarszűréssel próbálkozni és hogyan?
(#) Mumtaz válasza Mumtaz hozzászólására (») Szept 27, 2013 /
 
Ohh. egyvalamit elfelejtettem említeni. A robogó gyújtása (CDI) egy épített AC CDI és egyelőre nincs bedobozolva. Lehetséges, hogy ebbe kellene valami zavarszűrést pluszba beépíteni? Ahogyan írtam, az index elektronika pedig az, ami itt lejjebb volt belinkelve.

A CDI-nek - lévén, hogy AC CDI - saját tekercse(i) van(nak) az alaplapon. Az egyik a tápellátásról gondoskodik, a másik adja a gyújtás impulzust. Közvetlenül csak a test van összeköttetésben az akksival. Az index természetesen az akksiról megy.
Nagy szükségem lenne a megoldásra, hogy hogyan lehetne kiiktatni a problémát (zavart).
(#) Mumtaz hozzászólása Okt 18, 2013 /
 
A zavart egy kondival sikerült kiküszöbölni, viszont lenne egy kérdésem: Nem lehet valahogyan módosítani a kapcsolást, hogy az index bekapcsolásakor azonnal világítsanak a lámpák? Jelenleg egy teljes villogási ütem késés van, tehát kb. 1,5 mp-el a bekapcsolás után kapcsolnak fel a lámpák először.
(#) Repsol600 hozzászólása Nov 14, 2013 /
 
Üdv!

2 db új mini indexet vettem hátulra a motoromra (Aprilia RX 50) elől még a gyáriak vannak és a hiba, hogy ha bekapcsolom az indexet csak folyamatosan ég, nem villog. A relé elvileg 20W-al működik mert gyárilag 10-10W izzók vannak az indexben, most pedig 10W és 2W + a visszajelzőben egy 1-2W-os lehet azt nem tudom. Tehát a 12W kevés a relének úgy néz ki. Nagyobb nem fél el hátra, max egy 4W-os de az sokat nem hiszem, hogy segít.
Köszönöm előre is a segítséget!
(#) zolika60 válasza Repsol600 hozzászólására (») Nov 14, 2013 /
 
Tegyél bele ilyet.
(#) hibbantpasi válasza Repsol600 hozzászólására (») Nov 15, 2013 /
 
Szia!
Nem tudom melyik fajta "miniindexet" vetted, de a hagyományos 4 W-os izzó méretében létezik 10 W-os halogén izzó is. Én olyat használok a motoromon.izzó
üdv: hp
(#) rolcsika89 hozzászólása Jún 21, 2016 /
 
Akku nélkül motorkerékpárba tökéletesen működő LED-es index kapcsolási rajz! Garantálom hogy tökéletesen működik, megépítettem! Leírás a képen.
(#) Leaslie hozzászólása Aug 19, 2016 /
 
Sziasztok!
Van egy 1999-es suzuki swiftem. 1.3 benzin 8 szelep.
Azt vettem eszre hogy ha mondjuk stopp táblánál állok indexelek valamerre, majd elindulok, akkor amikor tekerem a kormányt, az indexkar 2szer kattan egyet és meg is mozdul. Majd amikor visszaállok egyenesbe akkor visszaugrik a helyére.
Van valami ötletetek miért csinálja ezt a kattogást amikor tekerem a kormányt?
Előre is köszönöm!
(#) zolika60 válasza Leaslie hozzászólására (») Aug 19, 2016 /
 
Ez ilyen. Az a mechanika kattog, ami visszateszi alapállapotba a kart. Nem szeretem én sem, de manapság minden kocsi ilyen. (Már vagy 25-30 éve.)
(#) zenebolond hozzászólása Júl 5, 2017 /
 
Sziasztok! Kellene nekem egy működőképes index rajz 6V-os kivitelben. A csatolt kapcsolás nem működik.
(#) proli007 válasza zenebolond hozzászólására (») Júl 5, 2017 /
 
Hello! Esetleg próbáld meg ezt. A meghajtásban egy ennél jobb logikai P-Fet jobb lenne, főleg ha lámpákat hajtana meg.
(Mellesleg ez nem "kapcsolás", hanem nyák terv..)
Következő: »»   4 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem