Fórum témák
» Több friss téma |
Persze. Elvileg a leggyengébb pont a bc558 de az is 30V-ig használható. lehet, hogy módosítani kell majd, hogy ne villogjon gyorsan. De nem biztos. Én ezt már megépítettem és működik.
Hello!
Segítséget szeretnék kérni! Van egy öreg Ford Escort CLX típusú kocsink amiben tönkrement az automata index (kanyar után vissza kell ugrasztani a helyére! Miért van ez, de legfőképpen, mit tudnék csinálni vele, hogy újra működjön és ne kelljen 20-30 ezret kifizetni egy indexért! **
Ez mechanikus hiba. A kapcsoló kiszerelése után láthatod javítható-e, vagy csere. Gondolom valami ilyesmi van benne:Bővebben: Link
Esetleg bontott?
Igen ugyanez van benne! Apám szerint van benne vmi kis pöcök ami miatt visszakattan és lehet h az tört el de azt mondja ezek ma már nem javíthatók könnyen!
Nem lehet valahogy helyettesíteni?
Sajnos nem igen. Persze meg lehet próbálni. Azt kéne megvizsgálni, hogy a kapcsolóban tört-e el valami, (amire sajnos nagyobb az esély) vagy a kormány alján tört el az az alkatrész ami visszalöki a helyére. Az utóbbi esetben több esélyed van a sikerre. Más típusú autón már sikerült kapcsolót is megjavítanom. A Fordot annyira nem ismerem.
Szerelhető, van 1-2 gyakori tipushibája, azokat általában lehet javítani.
Mindenképp ki kéne kapni, akkor szemmel látható lesz, mi okozza a hibát. A burkolatot kell levenni, kormány marad. Fent középen fogja egyetlen csavar, felfelé kiemelhető.
Üdv ! Van egy Lada Niva autónk ! ,, A szellem beleköltözött'' ) Az a probléma vele hogy én sem tudom ! Az index figurázik néha megy jól mondhatni hibátlanul de van mikor nem is ritkán mikor bevadul és kétszer gyorsabban keceg ! Mikor be sincs gyújtva akkor végképp nem megy jól !Most mégis mi a probléma ? Előre köszönöm ! Üdv :Levente
Nézd meg, az előírt teljesítményű izzók vannak-e mindenhol, és működik-e mind.
Ha igen, akkor az indexrelét kell kicserélni.
Köszönöm a választ ! Megpróbálom !
hello
Lenne egy kis problémám a Yamaha Jog 2ja val az idexel öhm pár évet ülte egy sufni szerüségben ahová az állatok bejárkáltak.........Lehet e az a baja hogy valahol meglett rágva a vezeték vagy más ? .... Biztositék nincs benne .........Ha valaki tud segiteni segissen kérem és a biztositékot is jolenne ha tudnám milyen megy bele
Valaki más ide rakta a kérdéseket Azért írtam ide
Üdv
A régi Ford Escortunkban tönkre ment az index (még működik de nem kapcsol le kanyarodás után, több mint valószínű hogy eltört a mechanikája) de nincs kedvünk venni 30ezer ft-ért egy újat. A kérdésem: Van ötletetek hogyan tudnám ezt megoldani elektronikus úton? Lehetőleg PIC nélkül vagy ha vele ne nekem kelljen megírni a programot Segítségeteket előre köszönöm
Kézzel nem lehet visszapöccinteni középállásba a kapcsolót? Csak mert hogyan mondod meg az elektronikának, hogy az előzés rövid időtartama után kapcsoljon ki, vagy a kereszteződésben, lámpánál a hosszú üzem után?
Korrigálnék, nem az a baj hogy nem kapcsol ki hanem hogy nem automatikusan nekünk kell mindig visszaugrasztani miután kanyarodtunk/előztünk/stb...
Na de épp ezt mondom, hogy az elektronika miből fogja tudni, hogy mennyi villanás (vagy időtartam) után kapcsoljon ki? Vagy teszel a kormányra egy érzékelőt... Ugyan már, ne bonyolítsd! Egyszer kell csak idő előtt kikapcsolnia, és akkor kész a baj. Ha érted mire gondolok. Elektronika nélkül sem hagynád kint fél óráig az indexet, mert hallod a kattogást, és látod a visszajelzőt.
Latom fiatal versenyzo vagy meg /ez nem baj, mielott felre ertesz! /
Ha lett volna trabantod vagy wartburgod, ezen kerdes fel se merulne benned. Ott alapbol hianyzott a mechnika ezen resze, amit az itt leirtakkal potoltunk. (kis kezunkkel pattintottuk vissza alaphelyzetbe a kart) Mert amit tobben is mondanak, hogy mi tudatja az elektronikaval, hogy vegre hajtottuk az iranyjelzo hasznalatat igenylo manovert es kikapcsolhat mar?
27 leszek.
Részemről lezárom az értelmetlen billentyűzet-koptatást.
Üdv a Mestereknek! Nagy kérésem lenne villogó ledet szeretnék csinálni de 2db 12v-os rgb led panelból ami jobra balra váltakozva villogna persze a felsö madzagokat levágnám róla..nem tudom milyen kapcsolás lenne jó..
Megköszönném a segitséget!
Üdv.
Megépítettem ezt a kapcsolást és tökéletesen működik egy robogóban álló motornál. Beindítás után viszont össze-vissza kezd villódzni. A gyertyapipa legjobb tudomásom szerint zavarszűrős. Az index az akksiról megy, a gyújtást külön tekercs táplálja. Hol lehetne még zavarszűréssel próbálkozni és hogyan?
Ohh. egyvalamit elfelejtettem említeni. A robogó gyújtása (CDI) egy épített AC CDI és egyelőre nincs bedobozolva. Lehetséges, hogy ebbe kellene valami zavarszűrést pluszba beépíteni? Ahogyan írtam, az index elektronika pedig az, ami itt lejjebb volt belinkelve.
A CDI-nek - lévén, hogy AC CDI - saját tekercse(i) van(nak) az alaplapon. Az egyik a tápellátásról gondoskodik, a másik adja a gyújtás impulzust. Közvetlenül csak a test van összeköttetésben az akksival. Az index természetesen az akksiról megy. Nagy szükségem lenne a megoldásra, hogy hogyan lehetne kiiktatni a problémát (zavart).
A zavart egy kondival sikerült kiküszöbölni, viszont lenne egy kérdésem: Nem lehet valahogyan módosítani a kapcsolást, hogy az index bekapcsolásakor azonnal világítsanak a lámpák? Jelenleg egy teljes villogási ütem késés van, tehát kb. 1,5 mp-el a bekapcsolás után kapcsolnak fel a lámpák először.
Üdv!
2 db új mini indexet vettem hátulra a motoromra (Aprilia RX 50) elől még a gyáriak vannak és a hiba, hogy ha bekapcsolom az indexet csak folyamatosan ég, nem villog. A relé elvileg 20W-al működik mert gyárilag 10-10W izzók vannak az indexben, most pedig 10W és 2W + a visszajelzőben egy 1-2W-os lehet azt nem tudom. Tehát a 12W kevés a relének úgy néz ki. Nagyobb nem fél el hátra, max egy 4W-os de az sokat nem hiszem, hogy segít. Köszönöm előre is a segítséget!
Szia!
Nem tudom melyik fajta "miniindexet" vetted, de a hagyományos 4 W-os izzó méretében létezik 10 W-os halogén izzó is. Én olyat használok a motoromon.izzó üdv: hp
Akku nélkül motorkerékpárba tökéletesen működő LED-es index kapcsolási rajz! Garantálom hogy tökéletesen működik, megépítettem! Leírás a képen.
Sziasztok!
Van egy 1999-es suzuki swiftem. 1.3 benzin 8 szelep. Azt vettem eszre hogy ha mondjuk stopp táblánál állok indexelek valamerre, majd elindulok, akkor amikor tekerem a kormányt, az indexkar 2szer kattan egyet és meg is mozdul. Majd amikor visszaállok egyenesbe akkor visszaugrik a helyére. Van valami ötletetek miért csinálja ezt a kattogást amikor tekerem a kormányt? Előre is köszönöm!
Ez ilyen. Az a mechanika kattog, ami visszateszi alapállapotba a kart. Nem szeretem én sem, de manapság minden kocsi ilyen. (Már vagy 25-30 éve.)
Sziasztok! Kellene nekem egy működőképes index rajz 6V-os kivitelben. A csatolt kapcsolás nem működik.
Hello! Esetleg próbáld meg ezt. A meghajtásban egy ennél jobb logikai P-Fet jobb lenne, főleg ha lámpákat hajtana meg.
(Mellesleg ez nem "kapcsolás", hanem nyák terv..) |
Bejelentkezés
Hirdetés |