Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Elvileg nincs, úgyvan ahogy a panelterven. Lehet, hogy az első élesztéskor ment tönkre a rosz alaktrészek miatt, az áramkorlát se működik
A Z1 ok a poti is jó. Az IC elég meleg szerintem ez nem túl jó jel
Szia !
Szabályzást nézd meg, ott valami még nem ok. Poti ? Z1 ? .....stb Üdv !
Ez nem csak az egyik oldala a NYÁK-nak? Az eredeti rajz 2oldalas NYÁK-ra készült!
Hello
Építettem egy tápegységet (0-24V 0-5A), de nem működik hiába tekergetem a potikat. Folyamatosan 33V-ad. Mi lehet a hiba? Elkötöttem valamit? Vagy Nem jó a nyák?
Csak tranzisztorral "megfejelve" tudom ajánlani 2A-re a 317-est - ebben az esetben.
Gondold el: a 317-es 1,2V-ig leszabályozható, a bemenőfesz. 2A-rel terhelve leesik mondjuk 31,2V-ra (az egyszerűség kedvéért,de közel a valósághoz). 30Vx2A=60W disszipáció! Ezt még jó nagy bordával sem bíznám egy TO220-as tokra (még külön bilincses rögzítéssel és szigetelőalátét nélkül sem) hogy elfűtse...
A feszkétszerezőben legalább 2x 4700µF kell, és a diódáknak is bírniuk kell 3A-t! Itt nem igazán kellene melegednie semminek.
Azt mondod 19V megy be, 14V jön ki, terhelve 2A-rel: ez 5Vx2A=10W disszipáció az áteresztőn, ez a stabilizálás lényege analóg tápoknál - itt elfűtjük a "felesleges" energiát. Amúgy még mindig a 324-es tápról beszélünk?
Az LM317T adatlapját nézve, kiderül hogy a max betápja 40VDC, szóval 35V-al semmi gond nincs!
LM350T - 300FT a hqvideoban. Az adatlapját nézve, kiderül max 35VDC a betápja ezt ne, inkább LM317T. üdv
SziasztokT
Én olyan labortápot szeretnék építeni, ami bemeneten elbír 35 voltot is (gagyi fajta 30 voltos trafó), és a kimenete 0-30V-ig szabályozható (legalább). Néztegetve a szabi83 tápját (lm317-tel), talán jónak tűnik, mert áramban elég a 2A, csak azon a rajzon nem látok sajnos semmi feszültséget (mennyit bír el a bemeneten???). Szóval az a kérdésem, hogy lm317 bírja-e 35 voltot a bemeneten, és ha nem, akkor mit javasoltok (amit korábban mellékeletem, azzal az a baj, hogy 2000 Ft felett van az alktrészköltség.. túl drága! LM350-est meg egyszerűen nem tudok venni )!!! FG.
Szia !
Elmondom újra akkor és utoljára miért kell 30V tápfeszí. Az LM 324 IC 4. lábán mint látod van egy zener. Ez a zener állítja be az IC "Vcc" feszültségét. Ha a tápfesz nem 30V körül van akkor ez a "Vcc" feszültség nem lesz annyi amennyit az IC kíván. Ebből adódóan felborul az egész szabályozás. Ez a táp, ha tetszik ha nem, 30V tápfeszre lett tervezve. Amig nem jutsz el idáig nem fog rendesen működni ! Üdv !
Sziasztok!
Beraktam egy feszültség-kétszerezőt a táp elé. Most 19V megy be, max 14 jön ki. 2A-al van terhelve. A hűtöborda már nem melegszik annyira, most a kétszerezőben tűzforróak a diódák. Deniel
huh....
hát akkor erősen félreértelmeztem a kivezetések jelölését... Elnézést... És köszönöm a felvilágosítást!!!! Üdv: Fazksg
Sziasztok!
Végignéztem ezt a topicot, és először az lm350-es ic-t tartalmazó tápot akartam megépíteni, de ahhoz nem kaptam alkatrészt. Ezért a kapcsrajz gyűjteményben talált mellékelt tápot szeretném megépíteni, viszont nekem sima asszimetrikus táp kellene. Ha egyszerűen kihagyom a negatív kimenetet, és másik kivezetésnek a földet hozom, akkor szerintetek működhet???
Sziasztok!
A Lednek folyamatosan kell világítania? Mert nálam csak akkor világít, ha az áramerősség nem a maxon van. A bemeneti feszültség 12,5V terhelve. De csak 7,7 V jön ki belőle ha terhelve van. A tranzisztoron 3,86V. Szeretnék beépíteni egy feszültségkétszerezőt, mivel a trafó 6A-os nekem meg bőven elég lenne 3 is. Ha beépítem, azt amit Sebi linkelt be a 3. oldalon, akkor az mellé még kell egy egyenirányító híd is? A diódáknak is kell hűtés ilyenkor? Deniel
Mérj egy Collector-Emitter feszültséget szorozd meg az árammal és megkapod mennyit disszipál. Akkor kell a legjobban melegednie, ha viszonylag kis feszültséget állítasz be és nagy áramot veszel ki.
Szia !
Nem kell a bordának hidegnek lenni, az akár 60 -70C is lehet. 3 - 5A terhelésnél. Pontosan azért van, ezért lett kitalálva, hogy az vezesse el a hőt a tranyókról. Csak helyesen kell a borda méretét megválasztani ! Üdv !
Nekem is nagyon meleg szokott lenni a borda, pedig az enyémen nagyobb van.
Szerintem tégy úgy ahogy én, egy kis 5cm-es ventit fogok a borda elé tenni. Már ott van, de mivel mostanában csak néhány száz mA-al van terhelve még nem kellett.
Szia !
Ha minden alkatrész az ami a rajzon van, és 24 -30V tápfeszről működteted, akkor nem lehet 2A -nél forró. És ha jól építetted össze. Üdv !
Sziasztok!
Megépítettem a PCB féle tápot. Most tesztelem. 2A-rel van terhelve, és a hűtőborda már tök forró. Ennyire melegszik télleg, vagy valamit elkötöttem? A borda: ilyen Deniel
Hehe.... ezt én scanneltem
Amúgy a tirisztoros elég szépen zúgatja a trafót! Én inkáb triacokkal leágazást kapcsolnék a trafón. A vezérlést komparátorok adnák, amik a kimenőfeszből vesznek mintát, így rövidzárnál, áramgenerátoros (CC) módban is mindig a megfelelő pufferfesz áll rendelkezésre. 30-40V-ig tudnám ajánlani azt a megoldást, amit a PC-tápoknál is alkalmaznak a 110/220 váltásra: graetz egyenirányítóra két sorbakötött elkó - mint puffer - és egy kapcsolóval a váltó egyik pontja összezárható az elkók közösével. Ekkor fesz-kétszerezó lesz a kapcsolás. A kapcsoló helyett félvezetőt alkalmazva ugyanúgy lehetne komparátorral váltani (és nem kattog- bár az olyan barátságos)
"Szerintem a "kattogós" tápod is ezt a megoldást alkalmazza."
Még ha az enyém lenne... de nem
Bocsi. Elolvastam figyelmesebben, és van benne valami áramkorlátozás, és a feszültséget is lejebb lehetne vinni a D8 Zener diódával (bár a rajzon nem Zener dióda van).
Én is tirisztoros előszabályozást ajánlok. Ez picit olyan mint egy kapcsolóüzemű, mert a pufferfeszültséget csak a DropOut értékénél picivel tartja magasabban ezáltal csökkentve a soros szabályozóelem disszipációját. Sajnos azonban, mint a belinkelt megoldásnál is látszik, ezt nehéz 0V-ra leszabályozni, bár negatív segédtápot használva nem is lehetetlen.
A másik megoldás, amit az én tápom is használ, hogy több kivezetése van a trafómnak és kb. 8V-onként átvált arra a trafómegcsapolásra, ami a legkisebb disszipációt adja de még elég. Szerintem a "kattogós" tápod is ezt a megoldást alkalmazza.
A suliban van egy 0-40V-os és 2,5A-es táp, ami 20V után átkapcsol valami relét, mert ekkor lehet hallani egy kattanást. De lehet, hogy a potméterbe van beleépítve a kapcsoló. Nem tudom. Tehát én is valahogy így képzelném el mind a feszültség, és mind az áram szabályzását.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |