Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Szia!
Nagyon köszönöm a segítséget,- az András nevében is.
Szia!
Zsoltinak köszönhetően az oldalt gazdagítja egy újabb teljes dokumentáció. Bár a leírás és a beállítások lengyelül íródtak, a rajzok "nemzetközi"nyelven készültek. Mivel a probléma tárgyát képező gép nálad van, ezért az a feladat is rád hárul,hogy a Zsolti által átlinkelt rajzot összevesd a nálad levő géppel. Első lépésben az IC-ket;optocsatolókat;trimmereket. Ha ennél eltérés van, akkor folytathatod a kirajzolást.
:integet2:
Szia! A migatronic-kal jutottam valamire. Kicseréltem az impulzustrafót szkóppal mértem a jeleket: Meghajtótrafó előtt:
Gate-eken: 4.2V ot mértem
Szeretném megkérdezni, hogy jók -e ezek a jelek, eddig nem volt szkópom, még egy kis tapasztalatot kell szereznem ezen a téren.
A jelalakok rendben vannak, de a 4,2V-ot a szkópernyőről olvastad le,vagy netán kéziműszerrel mérted?
Ez az érték ugyanis nagyon kevés.
Az a 4.2 volt nagyon kevés!
Ha AVO méterrel mérted akkor legalább 5.4V-5.6V-ot kellene mérned a Gate-n ahol még egy 13Voltos zéner is van, akkor lenne jó! A Négyszög jelen látszik is a magas csúcs és tüske, ha megfelelő lesz a vezérlő fesz. akkor ez a csúcs kissebb lesz vagy teljesen megszűnik! Ehez legalább 12 voltos segéd táp kell (stab.kocka után) Ekkor még egy kis csúcs látható, de a gate fesz 5.4V körül lesz! A szép négyszögjelhez 14 Volt kell, de akkor a gate-n lévő zénert 15 voltra kell cserélni! Ebben az esetben 5.8V-6V a gate fesz.! AVO méterrel mérve! A szkópon leolvashatod mindkét fesz. adatot + a frekit is! Ha a 12V megvan, akkor a gate trafóval van némi zűr!
Ez bizony mind igaz!
A kérdést a gate feszültségre vonatkozólag azért is tettem fel Zozi83-nak,mert tudni szerettem volna hogy mivel mérte ezt a feszültséget. Én pl. kéziműszerrel ilyen helyen sose mérek, mert ha nincs tiszta jelalak, akkor a mért érték félrevezető. Pontos értéket ilyen helyen csak szkóppal lehet mérni, mivel ha van túllövés , az látszik az ernyőn, a műszeren meg legfeljebb 1-2 tized voltnyi különbségként jelentkezik. Egy hibás meghajtó is mutathat jó feszültségértéket,mert a műszer az adott impulzus feszültségének egy impulzushosszra kivetíthető matematikai átlagát méri.
Sziasztok!
Lassan készülnek az trafók a "Macim"-hoz.Egyelőre a fojtó és a főtrafó primerje van levéglegezve,a szekunder csak ideiglenes.A primert 30 szál 0,35 mm-s vezetékből tekertük meg édesapámmal,amit dupla teflonszigeteléssel láttam el,plusz a sorok között bandázsszalag is van. A fojtó a korábban trabant és lada önindítókból kitermelt 5*2-es profilhuzalból készült,a kettő egymás mellé,betekerve ugyancsak teflonnal,majd bandázsszalaggal is.Légyszíves véleményezzétek,hogy e így mehet-e? A másik kérdés: A hőmérséklet-figyeléssel kapcsolatban. Melyiket rendeljem meg? Limitor?,vagy ezt:thermik?. A thermik hamarabb kapcsol vissza mint a másik.Nekem az szimpatikusabb ,mert mire a trafó visszahűl 40 celsiusra,addig lemegy a nap. Szervusztok. István.
Szia István!
A gyári gépekben jobbára Thermik-kel találkoztam eddig, a másikat nem ismerem. Hát a fotók- mit mondjak, elég sötétre sikerültek, próbálj jobb képet készíteni, akkor talán többet lehet látni a munkátokból. (A szüléd megszólítása nagyon tetszett. Sajnos manapság ez a tiszteletet sugárzó megszólítás "divatjamúlttá" vált)
Sikerült rendes képeket csinálnom.Az előző hozzászólásomból el lehet valahogy távolítani a félresikerült fotókat?
Valószínűleg holnap rendelek a thermik gyártmányból. Az áramváltót egy PC alaplapból kitermelt zöld színű toroid magra tekertem,nem tudom hogy ezzel megy e a dolog.Egy FET után volt beépítve,szerintem egy stepdown konverter része lehetett.Valami IRF fet volt ,a tekercs kb 10 menet 2mm-s dróttal.Arról nem készült fotó.Egy fekete karika lett. István
A fojtó .............. ...... Tökéletes! A főtrafó is annak látszik! Mekkora a szek. keresztmetszet (?),mert az is jónak néz ki , 18-20mm2 ? Elismerésem Néked és édesapádnak!
Köszönöm!
A szekunder kb 20 mm2,ha jól számoltam.56 szál 0,35-ös huzalból van. De azt lehet hogy újra kell csinálni,mert igen rövid lett.Éppen csak kiadta a hat menetet.Ha a két tekercs közé beépítem a hőelemet,nem is adja ki.Az alapanyag egy ORION színes TV lemágnesező tekercseként látta meg a napvilágot még a 80-s években. István
Az AVO méteres mérést én is csak akkor ajánlom, ha nincs szkóp! Az ehez tartozó fesz. értéket is megnéztük és az 5.4V-5.6V érték 12V tápnál és remélve egy jól elkészített gate trafóval! Amihez kell a szkóp a jelalak miatt!
Én is és azt hiszem te is inkább azt javasolnánk, ha nincs szkóp akkor inkább kérjenek egyet kölcsön vagy vigyék az áramkört oda ahol van! Nagyon fontos a gate meghajtó trafó jó elkészítése! Ebben az esetben amit zozi83 ír talán pont a trafó a baj! Nem lenne baj, ha AVO méterrel megmérné a zéner A-K-án a feszt. kiváncsi vagyok, hogy azzal mennyit mér, mert nekünk ehez is van adatunk!
Valóban jól néz ki a trafód és a fojtód! Mekkora áramerőséget szeretnél kivenni a gépedből?
A hőkapcsolót közvetlenül az IGBT-re tedd, ha javasolhatom, mert, ha esetleg az IGBT-k gyorsabban melegszenek fel mint a borda, akkor biztosabban véd mintha csak a bordára rakod! Ez az én véleményem csak!
A gépet általános célra akarom használni,pl most készül egy satupadom,azt összehegeszteni,meg ami a ház körül kellhet még.Szóval 80-110 Amper között.Ha hülyeséget írok,nyugodtan javítsatok ki,mert eddig kb egy marék pálcát hegesztettem el az életem 33 éve alatt.Mindig jól jön egy hegesztőtrafó,főleg ha mobilis.Jobban az építés izgalma és a kihívás vonzott,hogy vajon meg tudom-e csinálni.A hőkioldó elhelyezése jó ötlet.Nem szívesen cserélgetném az IGBT-ket,mert nem bírták a meleget.
István
Sziasztok! Még kispályás vagyok a fórumon, jólesik, hogy foglalkoztok a problémámmal, köszönöm.
Az eredeti impulzustrafó zárlatos volt ugye, kicseréltem hasonló képességűre, de nem igazán jó szerintem mert nagyon melegszik a meghajtó IRFD110 fet. Addíg méregettem míg megsült.
A készülőben lévő gépemhez tekertem meg E20 magra 4*35 menet gate trafót. Bekötöttem és a következőkre jutottam:
mérj feszt az IGBT gate-én levő zéner dióda A-K lábán kézi műszerrel
A gate fesz szkóppal mérve most 12V , nem melegszik most semmi.
http://kepfeltoltes.hu/091124/TUBI_1_www.kepfeltoltes.hu_.gif
miért nem ezt a meghajtást választod? Ráérsz utánna kisérletezni azzal a meghajtással ami most van! az IRFD 120 helyett jó a 123, 110, 014
Most van az a helyzet,hogy nem tudom, szabad-e felhívni a figyelmedet valamire mert nem kenyerem,hogy valaki kedvét elvegyem.
A problémám az autóiparban használatos fekete színű,látszólag szövetszerű tekerőszalaggal van.Szándékosan nem írtam szigetelőszalagot. Nekem rossz tapasztalatom van vele, ennyi erővel nylonzacskóval is betekerhetted volna, annyira alacsony ennek a szalagnak a hőfoktűrése. Ha van alatta teflon,akkor szerencséd van, ha nincs alatta, hát akkor lehetőleg 60 fok fölé ne engedd melegedni,mert kifolyik a menetek közül. A szövet-szerű szerkezet úgy összeugrik a hő hatására,mintha ott sem lett volna. Én egy hagyományos trafó meneteinek rögzítésére akartam használni, és amikor a megcsapolást forrasztottam be a profilhuzalba,még a forrasztás környékéről is eltűnt az ilyen szalag. Annak örülnék, ha te másféle szalagot használtál volna, mert akkor csak én szívtam meg a nem megfelelő anyag használatát.
most néztem meg jobban a rajzodat! A trafó meghajtáshoz az IRFD 110 nem jó! Oda erősebb mos fet kell! Bármilyen bontott IRf 540, 560, 740,730 stb jó!
Milyen IGBT lesz? Azon is sok múlik, mert látom, hogy a frekit 80KHz-re állítottad!
Bizony a szigetelésre nagyon oda kell figyelni!
mpisti-nek nagyon igaza van! A primért csakis zománcozott huzallal kell készíteni + a csévén jól elszigetelni a szekutól és lakkozni! A szekut lehet teflon szallaggal szigetelni, de sok sorral!
A meghajtó trafód önálló életet él, vagy nem jó az anyaga, vagy légrés gond van. Nem lehet rezgésnyom a hullámalakban.A mellékletben egy impulzustrafót meghajtó gate jelalakját látod. A másikat is mindjárt küldöm, ami az IGBT-t szimuláló kondin mérhető.
És itt a másik . Ha sikerül, a meghajtótrafó primerén közvetlenül látható jelalakot is elküldöm. Egyébként ezek egy FIMER 1100 meghajtóköri képei.
Ezt elfelejtettem megmérni. Azt még nem írtam meg ,hogy FET-es végfoka van a gépnek 5-5 db IRFP460 van benne. 84 kHz a freki. Szerinted az általad is használt gate trafó jó lehet a gyári kiváltására ebben a gépben (migatronic pilot 140) / kapcsolásban?
Köszi: Zoli
Az IRFD 110 Gate elektródáján meredek(függőleges) oldalú négyszögjelnek kell lenni. Ha nem ilyen, akkor valamit elrontottál.A meghajtó IC biztos hogy nem trapézjelet generál. Parazita kapacitás, extrém hosszú vezeték(vezetősáv)hibás vezetékelés viszont ilyenné teheti. A függőleges oldalmeredekség mint felfutásnál,mint lefutásnál nagyon fontos,mert ha a rétegkapacitás feltöltési és kisütési ideje hosszú, akkor az IGBT terheletlenül is elszáll.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |