Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos kerékpár akkumulátorának helyettesítése
Témaindító: dizi, idő: Márc 16, 2010
Témakörök:
Nem Volt eddig tapasztalatom ilyenben.
Magas hőtől megrogynak, oké. Az új aksi 1-2x töltés után megrogyott, ez mitől lehetett? Amikor én töltöttem pár órát, oké híg, meleg volt, minden aksi melegszik ha feltöltöd. De ennyitől?
Azt nem írtad, hogy a tulaj töltögette az új akkus (3 régi+1 új) szettet (vagy tagadta?)...
A megrogyott akkukból már elpárologhatott a víz egy része (nekem is van 1 db ilyenem, de nem sikerült "újraéleszteni"). Meg arra sem válaszoltál, hogy mennyire más típus az új akku, alkalmas-e e-bike használatra !?
Már nem emlékszem, lehet hogy töltötte, de én eleve mikor cseréltem az 1 újat, rárettem tölteni a saját 48V töltőjével. Töltötte is elég sokáig, meleg is volt az akku.
Most nem tudom konkrétan hogy az eredeti milyen benne, de én ilyet tettem bele.
Ilyen a nálam lévő... A te akkud nem tűnik elektromos kerékpárhoz alkalmasnak.
Ezek zárt zselés akkuk, amik nem tölthetők gyorsabban csak kb. a névleges terhelőáram tizedével, illetve nem is terhelhetők nagyon, mert akkor gázfejlődés miatt megpúposodnak.
Az elektromos bicóba való akku kissé más, "munkaakku" néven van mifelénk, ez is zárt zselés csak valamivel gyorsabban tölthető, és jobban terhelhető, de ennek is van határa amit túllépve károsodhatnak.
Miből gondolod hogy nem tűnik megfelelőnek?
Leírásban az szerepel, hogy használható olyan helyeken, ahol magas terhelésnek van kitéve. Az hogy a cserélt akku mitől rogyott meg, még mindig nem tudom. (1-2x töltéstől?)
Attól, hogy mellette sorban nem azonos típusú, kapacitású és állapotú akkuk voltak.
Ez töltés közben és kisütés közben is eszi az egy szem új akkut. Természetesen az elektronikáról vezérlőről töltőről egy szó sem esett eddig. A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2024
Nem látom sehol a leírásában, hogy "napájanie motora (elektro skútre, elektro kolobežky, elektro trojkolky)", mint azt a 6-DZM-12 tesójánál ... Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2024
Trakcny akkumulátor a neve, abból kiindulva rendeltem. (trakciós motoroknál használatos, vagy hogy van helyesen magyarul). A leírásban is olyan tulajdonságokat ír, mint pl a nagy terhelés, mint pl a robogónál is lenne.
Mindegy, lényegtelen, vettem új más felé aksit, amire már konkrétan rá van írva hogy elektromos járművekben használatos. Bővebben: Link Beleszereltem, működik jól, le akarom meríteni, majd teljesen feltölteni, hogy fog viselkedni. A töltő 55V ad. Hogy tudom lemérni, hogy jól e tölt, nem e lesz vele baj? Félek az újra púposodástól, nehogy tönkre menjen megint, pl egy hibás töltő miatt. A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2024
Az új akku adatlapjában max. 2,4A a töltőáram... A töltőt te látod,meg, hogy mi van ráírva!
A töltő dugójának a pozítív vezetékét megszakítva, egy ampermérő megmutatja a valóságot. A robogó motorteljesítményét sem ismerjük...a max. terhelési áramát bírja-e az új akku? Emelkedőn (ha van) a nagyobb terhelést...
A töltő mérete amilyen nagy, olyan könnyű... Nem tűnik valami minőségnek. Meg is lepődtem.
Azon is, hogy a hátulján magyarul ír. Azon se csodalkoznák ha 1.8A se bírna. Ez esetben akkor szerintem nem is szükséges megmérni az áramot töltés közben.. Ez egy lofty tdr355z robogó.
A töltő mérve 1.6A tölt. 11.6V voltak a lemerült aksik.
Akku csereSziasztok!Hoztak hozzám egy elektromos kerékpárt, hogy nem tölti a töltő. Az akkukat megnézve láttam hogy az egyik akkuban 9,6v van és a teszter is rossznak minősíti. 4db 12v/12Ah-ás akku van benne. A többi akku a teszter szerint jó, viszont legalább 3 évesek. Szerintetek ilyenkor elég lenne csak azt az egy rossz aksit kicserélni, vagy mind a 4-et kellene? Én szívem szerint mindet cserélném, viszont kb 55-56 rugó lenne a belevaló akku. Bár ha a tulaj rábólint, akkor az lesz. De érdekelnének más vélemények is.
Ha újra cseréled, buktad az új akku árát is. Töltésnél, kisütésnél senki nem fog vigyázni, hogy ne merüljön túl, ill. a többi ne töltődjön túl. Max 2-3 hónap az is kínlódással. Utána veszel hozzá 3 újat, abból a sorból meg ez lóg ki. Azt a csoportot is gyorsan kivégzi az élet. Ha cseréled, hasonló állapotú rosszra cseréld, amit valahonnét bontásból fillérekért veszel, közölve, max 1-5 hónap élettartamot. De inkább az egészet egyben, akkor hosszú időre lesz egy elégedett ügyfeled. Ha nem akar annyit költeni rá ne vállald, mert jól nem jössz ki belőle.
A sorbakötött akkumlátoroknál fontos lenne, hogy egyformák legyenek a lehető legnagyobb mértékben. Ha ez nem így van, akkor lehet egyik túltöltődik, a másik pedig messze jár a teljes feltöltődéstől.
A gyári akkuk azért bírják olyan sokáig, mert a beépített akkuk egy sorozatban készültek, viszonylag szűk tűréssel. A külön vásárolt akkuknál ez nincs biztosítva, és nem is tartanak ki olyan sokáig. Mindenesetre az akkucsere előtt mind a négy akkut töltsd fel teljesen, és csak ezután építsd be a helyükre. (nem árt egy töltés kisütés ciklust is elvégezni mindegyiket külön, külön) A hozzászólás módosítva: Csü, 11:32
Köszi a választ.
Közben találtam ugyan olyat,mint ami benne volt: Bővebben: Link A tulajjal már beszéltem, azt mondta mehet. Azt írják hogy 2 év gari van rá. Közben találtam egy másikat is, ez olcsóbb: Bővebben: Link Szerinted melyik lenne a jobb? Az mennyire lehet gond hogy az egyik 14Ah-ás, a másik meg 12Ah? A hozzászólás módosítva: Csü, 11:45
Nálam az eredeti 5 évig ment 6000km futotta bicaj ,
Most kaptam ajándékba a második linkeden lévő akkukat na majd kiderül meddig lessz jó.
Van olyan bolt, ahol direkt összeválogatva árulják az akkukat. Beszereltem, teljes feltöltődés vége felé rámértem a négy akkura, egy minimális különbség volt közöttük. Lehet jobban jártam volna, ha nem bántom, de amelyiken a legtöbb volt a feszültség, arra töltés közben egy rövid ideig egy 20W-os izzót tettem. Ennyi elég volt a kiegyenlítéshez. A darabonként kisütöm feltöltöm szerintem inkább árt, mint hasznos.
Nekem is ilyen a tapasztalatom, csak nálam két akksit kellett(volna) összeválogatni. pici különbség ugyan volt, de a macerákat lejátszva még jók. Két éve cseréltem.
Remci: Szíved joga bárkire hallgatni, de erősen ajánlom, hogy egyszerre cseréld mindet, ha jót akarsz. Avval a készlettel, amiben a gyenge volt, tedd el a jókat, és ha találsz hasonlót, akkor azokat is felhasználhatod azzal a tudattal, hogy a használtakból kiállított akkupakk nem lesz soha 100 -as. Ha másnak cseréled, én biztos válogatott újakat raknék bele, a későbbi viták elkerülése miatt leginkább.
Köszönöm a választ mindenkinek. Megrendelem a csomagban lévőket, bízva abban hogy tényleg össze válogatták őket. Ha ezek is bírnak annyit mint a régiek, akkor a tulaj boldog lesz.Még egyszer köszi.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |