Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
sziasztok
olyan problémám lenne hogy kawakaky kx emen nem ad szikrát a gyertya cdi 99% ba rossz volt 2 hónapomba telt mire találtam 1 ugyan olyat ki lett mérve az összes elektronikai alkatrésszel együtt működnie kéne külön mindennek jó a mérése de egybe nem működik mégse ugyan ugy nincs szikra és nem tudom el indittani a motort előre is köszönöm a hasznos tanácsokat
Üdv. Jeladós robogó gyújtásra lenne szükségem yamaha cute típushoz. Ha esetleg valaki tudna küldeni azt megköszönném.
Sziasztok:
Telepíthető permetező gépem van,eredeti japán MARUYAMA Typ MS.055EDkb 1990-ben vettem azóta kifogástalanul működött. Problémám a következő,a gyertya kábel áthoz testre,ahogy kiér a burkolatból. Hogy tudnám megjavítani,vagy elvágnám és meg hosszabbítani. Választ előre is köszönöm.
üdv kymco agility 4 ütemü 50ccm robogóról van szó éa sajnos nem értek hozzá azért kérdezlek benneteket hogy a lenkerektől fel jön bizonyos erőségü áram amit ( fázisal) mértem ,hogy van e benne áram? és egész a gyujtó trfóig fel is jön de a (pipán) gyergyán keresztül már szikrát nem ad ....ezért a kérdésem ha ki cserélem a gyujtó trafót akorr lesz szikra? it nem számit a áram erőség hiszen(kinai robogó ) vagy mégis? ha áram jön fel akkor a többi elektromos rész az jó ? válaszod köszönöm
1. Tanulj meg magyarul, helyesen, érthetően fogalmazni!
Idézet: „sajnos nem értek hozzá” 2. Tanuld meg a működését vagy vidd szerelőhöz! Idézet: „bizonyos erőségü áram amit ( fázisal) mértem” Mi a bajod?! Mit mivel, hogyan "mértél"? Mintha már valaki javasolta hogy a fázisceruzát dobd el! Ez egy szakma megfelelő fogalmakkal, ha nem tudod hogy mi az áram, meg mi a feszültség, és azt hogyan kell/lehet mérni, akkor tényleg vidd a motort a szerelőhöz! Ebben a topicban sajnos nincs lehetőség, és idő sem, hogy megtanítsunk a szakma alapjaira!
Bakker!Amit elolvastam majdnem értelmezhetetlen!
Multival mérd ki a tekercseket.Ha jó cseréld a cdi-t vagy a gyujtótrafót. Ha nem értesz hozzá vidd szerelőhöz ahogy az előttem szóló tanácsolta! üdv Ottó
Sziasztok!
Van egy rotax blokkos apriliám 125 ccm ,teljesen kizsigereltem elektronikailag,csak a gyújtása van persze meg,az akksitól is szabadulnék mert nyűg.Kérdés ,hogy nélküle is gerjeszt feszültséget valahogy a gyújtás,nem hagyományos megszakítós techika? Meg egy kipufogó szelepnek is működnie kellene. Kössz A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
És még egy kérdés a CDI-ből a gyujtó trafóba áram nak kell fel jöni vagy valami jel vagy impulzusnak ?
A másik topicban szóltam, de itt is leírom: Írd le normálisan, egyszer (!), de nem valami "ork" nyelven!
Nem fogja tudni leírni, egy hónappal ezelőtt se tudta!
Tibi! Le van írva itt is, és a neten is, milyen jelek feszültségek áramok folynak egy CDI-n. Keresni kellene. DE még mindig azon a véleményen vagyok hogy vidd szerelőhöz!
Aha, Akkor már tudom, hogy honnan kerültem elő. Ti is kaptatok üzenetet?
Sziasztok!
Egy 6V-os lendkerékmágneses rendszert alakítanék át 12V-ra. Egy robogó elektronikája (12V 70W és ezt már beszereztem) lenne beszerelve kompletten. Mivel az eredeti lendkerék súlyát (1700gr) szeretném megtartani a lendtömeg miatt, jelentős súlynövelés kellene a robogó lendkerekére (660gr). Ezzel nem is lenne baj, viszont nem tudom milyen anyagból kellene/szabad elkészíteni. Vas, vagy nem vas tartalmú anyagból azaz, Ferro, vagy nem ferro mágneses anyagból (alu vagy vas)? Mágneses erővonalak? A vas (egész pontosan egy vasgyűrű lenne a lendkeréken mely körülfogná a mágneses teret) jóval olcsóbb, és kevesebb is elég belőle. Van-e valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Mehet a lendkerékre a vasgyűrű!
Gyújtás vezérléséhez az ívek? Másik kérdés: áttekercselés??..és akkor maradhatna az eredeti lend...
Hello!
Vasgyűrű...köszi! Ívek nem láthatók. Ez egy Ducati lendkerekes elektronika. Ebben belül van az impulzus tekercs, és a gyújtás időpontját adó tekercs is. Épp ezért (is) esett erre a típusra a választás. Még nem tudom ellentétes forgásirányra ad-e szikrát (merthogy amire fölkerül az balra forgó típus), de a saját robogómon ki fogom próbálni (Ducati elektronikás ez is). A mellékelt képen látszik, hogy nem pontosan 180°-ban van elhelyezve az imp. tekercs, és a gyújtás tekercs. Ez még lehet hogy bekavar a későbbiekben. Nem tudom. Már elkezdtem a világító tekercsek áttekercselését is (szerencsére találtam hozzá megfelelő "donort"), de időközben rájöttem, túl sok mindent kellene átalakítani, hogy valamire való egységet összehozzak. Nem csak a világítást, a töltést, de még a gyújtást is át kellene alakítani. Rájöttem, hogy kevés a teljesítménye a tekercs lemezeknek. És akkor még ott vannak a szabályzó és a gyújtás vezérlő áramkörök. A cél egy - viszonylag - fordulatszám független (olyan 2000rpm-től teljes fény) 12V-os világítás nagyobb teljesítménnyel, és egy tisztességes szikra lenne. Mivel a robogó állandó üzemi fordulatra készült (kb. 6000rpm), amire fölkerül, annak meg az a végfordulata (talán...), a világítás részre is kell majd még tekerni pár menetet, hogy alacsonyabb fordulaton is rendelkezésre álljon a megfelelő fényerő.
Üdv .
Tomos gyújtásra keress rá,hátha segít .Készült 12V mágneskerékkel is.A beépített gyújtótrafó cserélhető villágító tekercsre,és simán dob szikrát autó gyújtótrafóval is(akár a 6V mágneskerékkel is ,nem egyet alakítottam át így) .Mi 90 ccm- motorra is raktunk ilyet ,megszakítóval.( Tomos" Elektronik "90 ccm motor igen pörgősnek számít bőven 5000 fordulat felé is ment a fordulat).
Hello!
Idézet: „Egy robogó elektronikája (12V 70W és ezt már beszereztem) lenne beszerelve kompletten.” Köszi a tippet, de szeretném ebből megoldani, mint láthatod. A dolog szép lassan kezd alakot ölteni. Ma kipróbáltam balra forgás irányban az egységet. Van szikra. Szép egészséges, lila színű. Már "csak" a lendkerék központi részének (a kúpnak) átalakítása van hátra, némi esztergályos munkával. Az alaplap egész jól passzol az új helyre (egy felerősítő furat még stimmel is), de némileg csökkenteni kell az átmérőjét (ez is esztergálás). Ha mindez kész jöhet a főpróba. Utána a lendkerék tömegnövelése.
Energia. Az 1-2 mikrós kondenzátorban tárolt energia 3-400V feszültségen sül ki a trafón. A primer oldal kis ellenállású, úgy, hogy jelentős mértékű áram folyik impulzus formájában. Mint a villámlás.
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
Ez az eredeti Simson S51 tirisztoregység kapcsolása.
Azt értem. Az érdekelne, hogy miként lehetne ebbe BT151-et használni? Gondolom, hogy csak az ellenállás/potméter értékeket kellene módosítani valamelyest.
Szervusztok! Végigolvastam a fórumot, de erre a kérdésre nem találtam válasz. Van egy 3 fázisú állandó mágnesű generátorom. Aprlia SR 50 Ditech Paggio blokkból való. Teljesítmény és méret miatt választottam. Más motorba szánom. A mágnes palástján 23db lágyvas kiálló jeladó 24. nincs. Ott 30 fok a szög. Állandó mágnesű induktív jel érzékelője van. Hozzá való ECU-t tudok szerezni csak az az érzésem, hogy be kell csapni valahogy. Esetleg tudnátok-e ajánlani valamilyen kapcsolást erre a lendkerék mágnesre, illetve a ECU becsapására? A mechanikai kiegyensúlyozást nem akarom elrontani a 22db jeladó lágyvas leköszörülésével. Köszönettel Laci
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2014
Csak az maradt ki, hogy, esetleg forgulatszámtól független, gyújtás impulzusra lenne szükségem.
Üdv. Olyan gyujtást keresek (tirisztoros),amit Romet Kadet 780M -en tudok alkalmazni. Van itthon egy pár BT151 800R tirisztorom. A többi alkatrészt bármiből bontom van egy csomó tv panel. A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv Mindenki.
Tud valaki segíteni ,hogy a képen látható megszakító helyetesítőt hol lehet beszerezni, Magyarországon? Kösz!
A TG Mures feliratról gondolom, hogy Romániában készül. Hogy importálja e valaki.... Kétlem.
Rendeld meg postán. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
Kösz,ott találtam én is.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
http://www.omnibus.ro/index.php/hu/katalogus/12185-gotronic-srl/
Ez a gyártó magyar nyelvű honlapja. Pontosabban egy gyűjtemény, ahol különböző Erdélyben készült termékekre kereshetsz rá. Ott mindenféle elérhetőségek (telefonszámok is)vannak. Nyugodtan megkérdezheted tőlük, hogy nálunk van-e viszonteladójuk, vagy rendelhetsz-e tőlük postai utánvéttel. A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |