Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Feladom...nincs túlvilágítás, basszus!!!
A vicc kedvéért leírnád milyen mesterfilmet használsz és mennyi ideig -milyen lámpával világítasz ?
Nem érted, hogy nincs film!!! Csak egy frissen fel laminált dry fólia, megvilágítatlanul..., hogy tutira ne az esetlegesen film hiányosságai miatt ne hívódjon elő!!
Volt próbálkozásom exponált fóliával is, ahogy írtam elő is hívódott szépen - a lúgos oldatban! De itt most zömében teljesen fénymentesen felrakott fóliáról beszéltem, ami nem kaphatott fényt! Csak azt teszteltem vele, miért nem oldódik fel a szódás lötyiben!?! A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2016
Akkor már nincs semmi más hibalehetőség csak a mosószóda , de ezt már ha jól emlékszem többször leírtuk -leírták-de a laminálás hőfoka is beleszólhat a dologba , ha túl forró a henger ráéghet a fólia ...
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2016
Ez így van...., én nem is boncolgatom már..., csak szorgalmasan, egy birka türelmével válaszolgatok az üzenetekre )
Gyári laminálót használok! Miből lehet ezt megállapítani ? A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2016
Sokkal sötétebb a fellaminált fólia színe mint eredetileg ,ha jó a laminálás és lehúzod a védőfóliát akkor körömmel megnyomva kaparva viszonylag képlékeny a fólia, ha "beégett" akkor kemény rideg üvegszerű .
Csakhogy hogy állapítom meg a színváltozást, hiszen alapban megváltozik a színe, amikor a rézfóliára került a vörösréz szín miatt.
Ezt megnézem majd... Mondjuk hidegen laminált fóliával nem próbálkoztam még, de olyannal igen, hogy laminálatlanul, megvilágítatlanul, egyik oldaláról lehúzott fóliát lógattam bele.... A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2016
Kapirgáld meg körömmel a keménysége megmutatja .
Egy kérdés,
Az miért nem mindegy, hogy a dry melyik oldalát laminálom fel ? Mondtátok, hogy a mattabb védőfólia fele megy a panelre.
Így találták ki , a mattabb fólia vastagabb és jobban szórja a fényt , tehát úgy logikus hogy azt távolítsd el (de működik fordítva is semmi különbséget nem vettem észre )
Valamint leszedni sem nagyon lehet fordítva..., legalábbis igen ügyesnek kell lenni hozzá!
A mattabb nyúlós fajta, míg a fényes az celofán szerű, merevebb anyag. Lamináláskor nem mindegy melyik hordozza a polimert!
Nekem már "sikerült" amikor egy szigszalaggal nem akart megindulni a védőfólia mindkét oldalra ragasztottam szalagot és a ragasztókat széthúzva az az oldal indult meg , ugyanúgy fellamináltam majd laminálás után lehúztam a matt réteget is (akkor már könnyen lejött) majd a nyomdai filmmel levilágítottam, semmi különbséget nem vettem észre .
Üdv!
Egy előlapnak szeretnék mintát készíteni, majd felvasalni, tudnátok mondani valami programot amivel egyszerű méretarányosan tervezni? Előre is köszönöm!
Front designer
Köszönöm!
Lötstop fólia felvitelénél az alkatrészek negatívját milyen fóliára érdemes kinyomtatni?
A lötstop az nem a pozíciórajz felvitelére való úgyhogy nem kell az alkatrészek negatívját kinyomtatni .
Ez engem is érdekelne. Hogy keményiti meg a port, ha vasalásos eljáráskor meg leoldja...
Műanyag alapú, hő és oldószerek oldják.
Egy alkalommal nekem is összejött valahogy..., természetesen minden működik így is, egyedül mivel így az egész könnyedén nyúlik, nem garantált az egyenletes felvitel, rétegvastagság!
De mivel ebben az egész eljárásban elég nagy tolerancia van, így - főleg jól fedő filmnél - nincs nagy jelentősége a dolognak.
Akkor hogyan védem meg a pad-et és a furatokat a fólia rákerülésétól?
Kipróbáltam a tervezőt nekem tetszik nagyon.
Kérdésre ez a válasz.
Toner por műanyagalapú amit az oldószer megold, ha az oldószer elpárolog szilárd lesz megint. Toner por műanyagalapú a hő éri megolvad, ha a hő megszűnik, vagy az olvadási pont alá kerül megszilárdul.
A hőre olvadás világos, tudom hogy működik a lézernyomtató...
Szóval ha kiszórok egy kis port, és cseppentek rá egy két csepp acetont, az feloldja a port, majd ha elpárolog belőle, visszamarad a fizikailag egybeolvadt (vagy nem is tudom mi a jó megfogalmazás erre) festékanyag, mintha kinyomtatták volna. Magyarul nem hőre olvadó kötés, hanem hidegen a vegyületből visszamaradt, molekuláris kötés jön létre a porszemek közt. (Kémikusok biztosan jobban meg tudják fogalmazni...) Bár ha jobban belegondolok, elvileg ha nem használunk acetont, hanem az így kinyomtatott panelt megfelelő hőmérsékletű kemencébe tesszük, a festékanyag úgy is összeolvad, létrejön a megfelelő kötés... Különben hivatalosan hány fokon olvad a tonerpor tudja valaki? A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2016
Igen, az is jó ha utána beteszed egy kemencébe.
Hivatalosan nem de kb 160°C
Ezt a hőfokot tapasztalat alapján mondod?
(Csak mert kellene venni nagyobb hőmérsékletű hőkapcsolót a laminálómba PCB-hez. De hivatalosan nem tudom milyen hőfokra állítsam be...)
Én nem lamináltam csak vasaltam.
Ha laminálóba kell, akkor várd meg amíg egy laminálós fórumtárs elmondja a tapasztalatait, úgy biztosabb.
Nem érdemes sokkal jobban felé menni a hőfoknak mint , amit a nyomtató tud.Ugyanis a magasabb hőfok már roncsolja a már kinyomtatott rajzolatot .Ez megnyilvánulhat abban is , hogy szétfolyik szétlapul , illetve ha már túl sok a hő , akkor szétrepedezik , és közben annyira megég , hogy az már használhatatlan lesz.
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |