Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
De ez fotózással készült, fogadjunk. Ezt nem vasalhattad.
Egyébként nagyon szép, kontúros!
- A Nyák valóban nagyon jónak látszik. Az már egészen más kérdés, hogy én erősen idegenkedek az ilyenfajta "tele" nyáktervektől, de az a lényeg megfeleljen a célnak.
- Az alumíniumlapra való nyomtatás, nem hiszee, hogy eltérne a rézlaptól. Teljesen hasonlók a viszonyok, esetleg kicsivel nagyobb a vastagabb lemez hőelvezetése, de ezt simán bírja pótolni a vasaló. (én még nem próbáltam ezt) - A felirat vonalvastagsága sokkal kisebb is lehet mint a célszerű. SL-el rajzolva, 1,3mm magas betűvel, normál vastagsággal rajzolva, már hibátlanul át tudod vinni a beültetési oldalt. Csak ez olyan kicsi, hogy nem lehet elolvasni, én is megbántam ennek a méretnek az alkalmazását. Valahol az 1,5mm-es betű, és a 0,2-es vonalvastagság lehet egy alsó határ, amit már esetleg el is lehet olvasni. Ez 1,5-ös betű, és 0,2-es vonal.
Hello
Pontosan milyen típusú izzók, fénycsövek...alkalmasak nyák levilágítására? És melyeket kell átalakítani, burájukat letörni, hogy használni lehessen őket? Szükség lenne rá, és utána akarnék kérdezni pár világításokkal foglalkozó üzletekben, csak nem tudom, hogy milyet kérjek. Üdv.
Már elég régóta tagja vagy a fórumnak, nem vagy kezdő fórumozó. Ezek a dolgok kb. 100 alkalommal lettek leírva ebben a topicban. Használd a keresőt
Üdv!
Én csak a higanygőz lámpát használtam. Ehhez kell egy trafó is. (Egy EON-os ismerősöm szerzett nekem égőket meg trafót). Ennek kell levágni a búráját, hogy ne szűrje meg az UV fényt. Vagy kérsz UV ledeket. UV led
Nyákkészítés:
Összegyűjtöttem 3 féle nyákkészítéssel kapcsolatos leírásokat, videókat (nagyon ráértem, míg szárad a lakk). Erre lehet hivatkozni, ha a későbbiekben valaki nem találja a keresőt. Levilágítással: Leírások: HE leírás Fotótechnikás nyák 1 HE leírás Fotótechnikás nyák 2 Egyéb oldal Fotótechnikás nyák Videók: HE videó ManGroove videója Gulasoft videója 1 Gulasoft videója 2 Gulasoft videója 3 Gulasoft videója 4 Vasalással: Leírások: Egyéb oldal, vasalásos nyákkészítés Videók: HE video vasalás 1 HE video vasalás 2 Fílctollas: Leírás: Egyéb oldal, leírás Videó: HE videó.
Hello
Mit módosítasz rajta? Én annyit módosítottam a tiédhez képest, hogy nálad a remote bekapcsolószál látta el az egész fet vezérlést is energiával, és ez 1 tranyó volt, itt lehet több amper is nagy terhelésnél, és ezért a tranyó is elkezdene a remote felől kajálni. Vagy inkább elvenné az energiát a vezérléstől. Az is probléma lehet ezzel, hogy a fejegységek remote kivezetése áramkorlátos szokott lenni. 10-20-50mA. Ezért szét gyártottam a dolgokat, és egy gyári megoldást alkalmaztam. Ahol csak az ic-t kapcsolom be vele, az meg alig eszik valamit. A másik amit módosítottam, hogy a led a tényleges működés esetén világít, mert nem a remoténél van, hanem a táp szakunderén. Meg tettem rá egy 100nF kondit, ami az erősítőm házát fogja hidegíteni. Meg tettem bele egy bika diódát, a fordított tápbekötés elleni védelemért. (fordított bekötéskor a dióda záródik rövidre, és kiveri a biztit.) Ha érdekel a nyáktervem, elküldöm neked a file-t, vagy átteszem BMP-be, és ki tudod nyomtatni te is. Persze ha érdekel. Itt egy kép beültetve, meg kell még bele a 4db MBR10200 dióda, a trafó csak ilusztráció, mert nem ez lesz benne csak a kép kedvéért tettem bele :yes: Ha működni fog akkor megtesztelem, és leírom mit bírt.
Kössz.
Ez egy 450W-os 2X40V-os kapcsi táp 12V-ból.
Persze, hogy fotózással készült, mert mondtam, hogy a vasalást azért akarom kipróbálni, mert olyat még nem csináltam, meg inkább azért, hogy feliratozzak vele.
Ez tök jó lett! szerintem nem kell vastagabb vonal meg nagyobb betű.
Kössz! Ki is próbálom.
Érdekes dolgot teszteltem tegnap.
Azt teszteltem, hogy mennyi a levilágítási ideje az én 20W-os uv neonommal. Teszteltem a gyárilag fényérzékenyített nyákot, és teszteltem a Wolf féle Pozitív-20 -at. Nálam mát mindkét fényérzékeny megoldásnál elég volt 11 perc a tökéletes előhíváshoz, de a Wolf féle lakkozásommal sokkal jobb lett az eredmény. a 0.1mmes vonalak nem mentek egyikkel sem, de a 0.2mm-es vonalakat már stabilan tudta a Wolf lakkal. A 0.3 mm -es vonalak tökéletesek voltak mindkét esetben, főleg, ha a huzalok közt is mindig meg van a minimum 0.3mm! Ez azért jó, mert ha a hézag legalább enyi, akkor a vonalak széle egyenesebb lesz, még ha az a vonal 0.2mm vastag is. Volt még egy tesztem, ami miatt ezt az egészet leírtam. Szóval mi a lényeg a levilágításkor? Hát az, hogy a megfelelő fény spektrumnak kell jelen lenni, és menni fog a dolog. A higanygőz lámpa is ív fény, az úv neonom is az, csak van rajta egy szűrő, ami nem engedi ki a többi fényt. Akkor ezek szerint a sima mezei fénycső is jó kell, hogy legyen, mert ugye ugyan olyan mint a többi fény forrás (kivéve az uv led az más tészta). Csináltam egy wolf-al lakkozott panel darabot, és 15 percre odatettem az asztalom fölött lévő neonhoz. Úgy, hogy kb 8-10 centire legyen tőle. Még a műanyag burkolatot se szedtem le róla. Mondom, ha jó akkor jó lesz így is, ha nem akkor téma befejezve. Aztán láss csodát!! Működik! szúrok róla egy képet, de nem úgy csináltam, hogy tökéletes legyen, hanem, hogy látszódjon, hogy megy, vagy nem. (összegányoltam ám nem adtam meg a módját mindennek.) Legközelebb biztos nem veszem elő az uv neonomat, mert a világítás elő van véve mindig :yes:
Itt egy kép, amire ráírtam, hogy melyik vonl milyen vastag ezen a maszkon.
Alapos és jó a teszt!
Két észrevétel: 1. Gyári lakkos nyák több levilágítást igényel, saját tapasztalatom, hogy kb 30-40%-kal több időt igényel, de ez fújás kérdése. 2. egy profi levilágítónál nagy előny (főleg számomra): nincs szórt fény. Nézzd meg ezt a nyákomat! Ezt egyetlen Cree leddel világítottam. két darab leddel már "szellemképes" lesz a végeredmény. UV-csővel sosem sikerült ilyent csinálnom!
A szórt fény nem játszik szerepet nálam, mert a fóliát úgy nyomtatom ki, hogy a nyomtatott oldala ér hozzá a nyáklaphoz, azaz nem tud alá világítani akárhogy is akarna.
Amiben sokkal nagyobb változást lehet, az a maratási technika. Ha nagyon vékony vonalakat akarok, akkor ugye a 35 mikronos rézvastagság is bejön a képbe, mint tényező, mert ha sokáig maratom, vagy csak folyadékban hagyom, akkor oldalról meg tudja marni a vonalat ami addig vékonyodik, míg el nem fogy egyszer csak. Tehát a következő projektem a gulasoft féle buborékos nyákmaratás. Az nem tart úgy sokáig, és nem fogy el a vezetősáv. Azt nem tudom, hogy mekkora a különbség a buborékos, és az úsztatásos technika között. (időben) Ez össze függ a vezetősáv széle megmarással? Ki mit mond?
Milyen szélesek ezek a vezetősávok?
Nálad is kezd rücskösödni a széle. Hogy szoktál maratni? 1 lögybölés 2 úsztatsz 3 bubis maratás 4 vagy hogy? És mivel? Vaskloriddal, vagy hidrogénperoxiddal? Ezek között ki milyen különbséget tapasztalt?
Kipróbáltam a vasalást.
Kíváncsi voltam, milyen lesz a nyákok alkatrészoldalának feliratozására, meg úgy általában. Nagyon jó, és erősen is tapad. Nem lehet körömmel le kaparni. Az nem igaz, hogy száradás után szürke marad, és kezelni kell valami lakkal, és a nyák epoxi felületét sem kellett megcsiszolni, elég ha zsírmentes. Az alkatrész beültetési nyomat az nagyon vékomyka lett, mert a tervező progiban 0.1mm-es vonalakkal van megadva az alkatrészek alakja. a berű méret 1-5mm. Azt a hibát elkövettem,hogy a tervező progi pirossal jelöli az alkatrészeket, és én csak simán kinyomtattam. Ekkor a Mono nyomtató szürkére konvertálta a vonalakat, azaz egy mono nyomtatónál ez pöttyöset jelent. Mindegy mondom, csak próba. Rá vasaltam egy darab panelre, és nagyon jó lett. Látszik a feliratoknál minden egyes pontocska. A nagyobbik panelt viszont nem zsírtalanítottam, hogy meg tudjam, hogy mennyre fontos. Hát fontos, mert voltak 0.1mmes vonalak, amik nem bírták ki. a kép alján látszik. Ott fogdostam a panelt Amúgy nagyon jó lett, fogom is alkalmazni ezentúl. Itt egy kép róla
Aztán vasaltam olyat is, ahol nem pötyös a vonal, hanem teli, és a 0.1mm es vonalnál látszik, hogy nem 100%-os, mert egy kicsit hiányos, de azért így is nagyon jó.
Üdv!
Nátrium-perszulfáttal maratok. Ezt olyanként képzeld el, hogy 30 perc alatt leszedi a felesleges rezet, és kb 2 óra alatt mar alá jelentősen a nyáknak. Sajna nekem a nyomtatóm vacakol, nem mai darab... Emiatt is látszik a képen a vágásnyom... Buborékos maratót használok, épp ma adtam el első kész darabomat Örültek neki nagyon! Tintasugaras nyomtató, és mivel érdes a fólia nyomtatási oldala, és két réteget kell használnom, így a tintás felét rakon a fóliaszendvics közepébe, azaz lehetséges az alávilágítás nálam. Cserébe nem koszolódik a fólia. Mondjuk ekkora nyákoknál felesleges is lenne több ledet használni, vagy nagyobb fényforrást
Sziasztok
Úgy látom a NYÁK készítés örök téma, szép kort megért ez a topic. Próbálkozom különféle módszerekkel, a vasalásos technikát részesítem előnyben, bár legbiztosabb és legtökéletesebb a fotó-kémiai eljárás, de egyedi és nem túl bonyolult rajzolatú NYÁK készítésére túl drága, és időigényes. Etikett cimkék fényes hordozóját használom, lézernyomtatóval nyomtatok. Több tipust kipróbáltam, nyomtató mind jó lenne, a festékpor minőségén sok múlik. Legjobban a HP nyomtatókban levő eredeti festékporok váltak be. Rányomtatom a mintát a cimkehordozó fényes felületére, majd rávasalom a megtisztított NYÁK-lapra, kihűlés után a papirt óvatosan lehúzom a lapról. Van olyan hordozópapír amin nem áll össze a minta, mert túl "fényes", ezeket kék/piros csiszolóradirral felérdesítem, azután jól használható. :whatever:
Ajánlom figyelmetekbe ezt a linket,http://nyaknyomtatas.atw.hu/.
Tintás nyomtató átalakítva közvetlenül NYÁK-ra nyomtat. Jó lenne lézeresre is megoldani. Nincs valami ötletetek?
Réz felületre nem lehet nyomtatni lézer technológiával. A vasalásos technikáról hallottál már?
Itt is megtalálsz róla mindent, de nézd meg a Videó szekciót! (Több film is van erről.)
Hali. egy vasalásos technikával készült nyák. (eredményjelző) ..egész jó
Igazad van, a lézerres nyomtatóval nem lehet a merev NYÁK lapra
nyomtatni mert nem tudja beégetni, mivel közvetlen kapcsolatba kerül a fényhengerrel még azt is tönkretenné. Egyébként a NYÁK lap továbbítását meg lehetne oldani, úgy mint a tintás esetén. Vékony vörösrézfóliára lehetne nyomtatni, ugyanúgy mint alufóliára, csak a hordozó üvegszálas lapra történő felragasztását kellene maratás előtt megoldani. Talán ez a megoldás. A vasalásos technikát ismerem és használom, de nem az áztatásos hanem az etikettcimke hordozóra nyomtatott lehúzásos módszer alkalmaztam eddig,most próbálom a másikat megfelelő papirt keresve. Münyomó papirt nem lehet kapni a papirboltokban.
Szia!
Nem a merev nyák a fő akadály. Lézernyomtatóval semmilyen elektromosan vezető anyagra, így rézfóliára sem lehet nyomtatni, mert a működése elektrosztatikus feltöltődésen alapul!
sziasztok!
Ha nincs műnyomó papírom akkor mire tudom kinyomtatni a rajzot? Vasaláshoz kellene. Todi92
Dekorációval, nyomdatechnikával foglalkozó boltokban keresd, sok papírboltban azt sem tudják mi az.
Bari
Alufóliára viszont kítűnően nyomtatok lézernyomtatóval.
Szerintem vörösrézfóliára is nyomtat.
Köszi a tippet,már találtam műnyomó helyett papirboltban fotópapirt
fényeset, 10 ív van egy csomagban, azt irja az ismertetője alkalmas tintás és lézeres nyomtatóba is. Kipróbáltam, jó a nyomat, jól vasalható,kb 2 óra alatt szépen leázik. Úgy tapasztalom olyan papirt kell keresni amelyik fényes, de nem műanyag bevonatú, hogy nyomtatható legyen de ne szívja be a festéket és vízben leázzon. Sok fényes szórólap is jó szerintem, ha rajta levő kép nem zavaró. |
Bejelentkezés
Hirdetés |