Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Például úgy is hozzá lehet jutni fűtőszálhoz , de lehet venni ellenállás huzalt is.
És azt,hogy állítom be 150-170 C°-ra?Vagy inkább az időt kéne változtatgatni?
Ezt egy labortáppal a legegyszerűb, vagy bármivel amin tudsz feszültséget szabályozni, és ha megvan a megfelelő fesz akkor ahoz érdemes csinálni egy trafót és az akkor örökös. Én csak a P20-at szárítom vele a nyákra ahoz 80 fok kell ami kb 100W teljesítményt jelent, ha jól emlékszem, de már régen csináltam meg és azóta nincs vele gond.
Tényleg ahhoz is jól jönne.Nem lehet jó a 160fok mindkét művelethez?Mondjuk P20-as szárítása 160fokon kevesebb idővel?Pontosan nem tudod milyen feszültséggel megy a tiéd és milyen ellenállással?És kb. úgy van mint a képen?Azt nem értem ha a huzalt a csavarok tartják akkor ha lemezt ráteszem nem csinál rövidzárlatot?Vagy négy magasabb csavar a falap szélére és az tartja a lapot?És a fóliázatlan oldal ér a vaslaphoz(egyoldalas)?
160 fok biztos, hogy nemjó a lakk szárításhoz, mert azt max 90 fokon lehet csinálni elméletileg, gyakorlatilag pedig ráég a nyákra és még lecsiszolni is alig lehet, ha túl meleg a "sütő".
Idézet: „És kb. úgy van mint a képen?” Milyen képen? Idézet: „Vagy négy magasabb csavar a falap szélére és az tartja a lapot?És a fóliázatlan oldal ér a vaslaphoz(egyoldalas)?” Ez pontosan így van. Sajnos ez a megoldás nem használható kétoldalas nyáknál, de én még sosem csináltam két oldalas nyákot és nem is tervezek ilyesmit. Pontos értékeket nem tudok mondani, nem i slenne abból pontos dolog, mert sokat számít a huzal vastagsága, a lemez távolsága a huzaltól, a szoba hőmérséklete stb. Multiméterrel mértem meg a nyolcvan fokot kb 20 perc folyamatos üzemelés után és azóta is úgy van.
Én is készítettem NYÁK szárítót, méghozzá vasalóból. A vasalót egy 4mm-es alumíniumlemezre csavaroztam fel, s ezt melegíti. Erre a lemezre egy processzor hűtőt is feltettem ventilátorral, ami a gyorsabb hőeloszlást segíti a dobozon belül. Ez az egész kóceráj egy bekerült egy dobozba. Ennek a doboznak a légterét melegítem kb 60 fokra és ide helyezem a lakkozott nyákot. fél óra és porszáraz a lakk. A vasaló hőfok szabályzóját meghagytam és kísérlet útján állítgattam, hogy a levegő hőmérséklete 60 fok legyen.
Bocs.Itt a kép.És milyen legyen a huzal méterenkénti ellenállása kb?És mennyi sor kell kb?És sorosan vagy párhuzamosan kössem a sorokat?a sütő 1ő akar lenni az előzőket nem törli.
Én ezt annyival fejleszteném tovább, hogy szereld be egy zárt dobozba. A hő ne szökjön el olyan könnyen és gyorsan.
Ez jó ötlet.Bárcsak nekem is lenne egy fölös vasalóm
De milyen dobozba?Láttam valami képet ott volt egy lemez meghajlítva arra fújt a venti és vissza keringette a levegőt.És a vasalón kitapasztalnám a két hőfokot hőfokot...
Túlmisztifikálod a dolgot!
Elegendő egy pormentes hely, meg egy hajszárító, és már kész is.
A hajszárító szörnyű megoldás szerintem mert szétfújja alakkot a lemezen és szinte lehetetlen por nélkül csinálni. Azért csináltam ezt, mert így nincs semmi légmozgás és ez garantálja, hogy a nyák olyan sima lessz mintha gyárilag lenne fújva.
Szerintem is jó lenne a hajszárító,de nem lehet túl szárítani a hajszárítóval a P20-ast,ugye?De a maszk ráégetése...ahhoz szerintem nem elég a hajszárító.Ahhoz kéne valamit készítenem.
Pontosan. A négy sarkára rakod a négy csavart és azokkal be tudod lőni frankón vízszintesre az egészet és akkor nem fog elfolyni a lakk az egyik sarokba.
És ha hagyom egy kis ideig mondjuk száradni szobahőmérsékleten egy óráig akkor utána használható a hajszárító.Amúgy megvan a H2o2 és csak 9%-os az attól még jó lehet?
Én a videón úgy láttam(Zoli_bácsi),hogy két percig lefelé tartja és porszáraz lesz.Akkor,hogy tud folyni sütés közben?
Szobahőmérsékleten valóban megszárad pár perc alatt annyira, hogy ne follyon, de amint ráteszed a meleg lapra megint elkezd folyni és ez az egyetlen gyenge pontja ennek a megoldásnak.
Én csak vaskloriddal maratok, szóval a H2o2-vel kapcsolatban nem tudok mit mondani.
Ok.köszi.Akkor veszek huzal ellenállást majd.Kb nem tudod megmondani a huzalod adatait(ohm,vastagság).És akkor száraz a lakk melegben újra folyni fog aztán megint megszárad?És ha 100W-ot!!!fogyaszt kell egy izmos trafó vagy mehet valahogy 230ról is??
Nem plázában, Békéscsaba, sétálló uca
Én semmiképpen sem üzemeltetném 220-ról, mert az életveszélyes. Mindenképpen transzformálni kell, és hogy mekkora feszre azt neked kell kikisérletezned. A huzal szerintem teljesen mindegy, hogy milyen a lényeg az, hogy ne legyen hajszálvékony azért, mert tekintélyes áramok fognak folyni rajta kb 150-180W teljesítményre lessz szükséged a folyamatos 160 fokhoz.
Akkor kell egy kétszáz wattos trafó? És kb hány woltos kell?12 jó?És milyen kell?Lakkszigeteléssel vagy a nélkül?
Ez a képlet jó?:U/R(huzal)=Amper aztán U*A=W.Mert akkor pont jó lenne a 30V:30/5=6*30=180
Nekem sem a szakmám, de elég sok panelt megcsináltam az utóbbi jó néhány évben.
A vaskloridos maratás elég macerás -habár vagy 15 évig én is azzal marattam a NYÁK-ot- de a hidrogénperoxidos megoldás jóval gyorsabb, kényelmesebb, olcsóbb.
A teljesítményt csak KB-ra mondtam. Neked kell kitapasztalnod azt, hogy mekkora teljesítményre lessz szükség. A feszültség attól függ, hogy mekkora a fűtőszál ellenállása.
Én is ma beszreztem 1-1 liter Sosav -peroxid kipribálom
|
Bejelentkezés
Hirdetés |