Fórum témák
» Több friss téma |
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Azt hiszem, egyről beszélünk, csak más nyelven.
Ha visszatekintesz, láthatod, hogy egyszer leírtam (talán nem pont így): egy kompromisszumos megoldást kell keresni, ahol a vagyon- és üzembiztonság, valamint a komfortosság és dizájn arányban áll az ésszerű költségekkel. Szerintem nem ésszerű egy 2000 forintos, ám dizájnos nyomógomb helyett beépíteni 2 vagy 3 1500 forintosat, amihez még egy csinos eloxált alu, polírozott alu, vagy saválló szerelőlapot is készíteni kell, ahelyett, hogy egy esetleg praktikus helyre - netán egy gyárilag be nem épített forgókapcsoló helyére - egyszemet. Viszont ésszerű két 60 forintos alkatrész helyett két 200 forintosat (555-ös), valamint három húszforintos tranzisztor helyett három 90 forintosat beépíteni. A NASA hülyeségeiről tudok, a "nyüves" flip-flop meg fanyar önkritika volt.
Csumpi
Ha szükséged van rá, akkor keresek neked egy lada "huzalozást" elméletileg kell hogy legyen a garázsba Üdv. Gabesz
Köszönöm a segítőkész hozzáállást, ha jelzik a Cartácsok feltétlen tedd be! Nekem spec. Opelem van, ellenben időm megközelítőleg nincs. Frankye jelezte, hogy szívesen elkészíti a teljes kapcsolási és nyákrajzot, ahogyan ideje engedi. Azokkal viszont tényleg hadilábon állok (nem is beszélve a NYÁK készítésről)...
Ok!
Lehet, hogy most jobban koncentrálok a legújabb dilimre a „szélerőműre”. Érdekel az autózás is. Főleg a gyakorlati része. Úgy értem, hogy a felhasználó szemével nézve.
Igen, és jelentem, hogy benne vagyok nyakig a tervezésben! Reményeim szerint a 4 napos hétvégében sort tudok rá keríteni, és felteszem majd a terveket, hogy mindenki átnézhesse-megköpködhesse.
Cserélünk?
Mit mire? Rajzot rajzra vagy Opelt időre?
Na kérem! Nagy nehezen összehoztam valamit, lehet köpködni, javítani, miegymás.
Egyelőre csak képként csatolom, ha kell valakinek a forrás Eagle fájl, megküldöm levélben. Nagyon nézzétek át, mert már jojózik a szemem annyit nézegettem az EWB-t, az Eagle-t, meg az eredeti rajzot...
Köszönjük!
Nos, az időzítések mértékét nem néztem, azt meg gondolom, hogy két monostabil helyett nem csináltál bármi mást. Első megjegyzésem kérdés formájában: megbízható az autóban a CMOS? Kicsit félek tőle (pereg, statikus feltöltődésre átbillen vagy ilyesmi). Lehet, jobb lenne azt a két tranzisztorosat beleszőni. Másik már hibát fed fel: Az indítás időzítője rosszul működik, mert a relé működése: --_ Ehelyett _-- kellene, azzal, hogy az indítógomb elengedésével együtt elejt. Mert nem szabad egyből indítania, hiszen akkor ha a leállításhoz nyomjuk meg a gombot, akkor ráindít. Annyi kell csak (ha jól gondolom), hogy az 555-ösnek nem a 3-as kimenetét kell használni, hanem a (nemtomminek híjják) tranzisztorosat, aminek pont fordított a kimeneti feszültségdiagrammja és azzal vezérelni a 2N2222-t.
„megbízható az autóban a CMOS?”
És az autó, mint olyan, megbízható? Túlliheged a dolgot. Régen foglalkoztam az elektronikával és mostanában kezdek visszakanyarodni. A lényeg, hogy olyan hőmérséklettartományra válassz IC-t, amilyen körülmények között használni akarod. Olyan tok kell, amelyik -30 –on garantált a működése. Szóval. Nem tudom, hogy a CMOS-ok között is van-e ilyen osztályozás. Nem néztem utána. Leragadtam a közönséges 74 –es sorozatoknál. Ami, ugye nem CMOS és nem is csípi a hideget. Kommersz cucc és kész. Egyedül, talán a faeke, ami tuti. Használd helyette azt.
Ja igen!
A rá indítózás kiküszöbölése nem volt az eredeti tervben. Szerintem, nem kell azt a palit komolyan venni, amelyik, mindig utólag akarja módosítani a játékszabályokat.
Minek ide ennyi hülyeség? Fogsz egy nomógombot, meg egy háromállású kapcsolót.
A nyomógombot rákötöd oda, ahol önindítzáskor összér a kulcsnál a két vezeték, a háromállású kapcsoló egyik bekapcsolt állapotát az ACC két erére, a 2. állását meg a gyújtás(OK) két erére, a kikapcsolz állását meg értelepszerűen nem kötöd sehova és kész. Nyomógomb Háromállású kapcsoló
3 ampernál azért erősebb kell.
Valóban nem kell. De 3 állású kapcsoló sem, elég 2 állású. Sőt, kapcsoló sem kell, egyszerűen leakasztod az akkusarut oszt kéx. A kispolák is bowdennel indul, de ha elszakad, akkor meg léccel. Majdcsak eljutunk a rugóslemezkés centrifugál benzinadagolóig...
De nem kell ide propellerclock se, meg csöves DCF77 óra sem, meg egyáltalán semmi.
Olvass, ne csak írj! :nezze:
"(#290340) damatic Válasz • Okt 15, 2008 Hűűűű, gyerekek... Gugli megtalálta, én meg azt hittem, okosabb leszek az egygombos gyújtás rá/le és indítás ügyében... A helyzet az, hogy már előrébb vagyok - legalábbis elviekben. Kell egy két záróérintkezős nyomógomb. Az egyik záró egy flip-flopot működtet (egy impulzusra bekapcsol, a következőre meg ki). Ez kapcsolja egy relén keresztül a gyújtást. A másik záróérintkező pedig egy 555-ös áramkört indít, aminek kimenete 2-3mp után billen át alacsony szintre, onnan kapja meg az indítómotor reléje az alacsony szintet (test), a magas szint meg a gyújtásról megy neki. Eredmény: Egy rövid nyomásra ráadja a gyújtást, következőre meg leveszi. Ha az ember benyomja és úgy tartja a gombot, 2-3mp után indítani kezd mindaddig, amíg nyomva tartja a gombot." Ha ezt elolvastad volna, tudnád, hogy ez pontosan a ráindítást blokkolja 2-3mp-re.
„Olvass, ne csak írj!
Rendben! De nem a Te zavaros dolgaidat ugye? A dolog ott kezdődött, hogy a problémádat nem tudtad megfogalmazni! Mindig utólag álltál elő valamivel. Mintha a másik félnek eleve tudnia kellet volna, hogy te mit hagytál le a kívánságlistából. Mi van az 555-össsel? Mi van, ha nem biztonságos? Írj még egy csomó butaságot.
Barátom, én se most kezdtem, de azt sem tudom megmondani, hanyadjára kacsingatok vissza az elektronikához, de most ez nem számít.
Rendben, ne olvasd az írásaimat, meg hagyjuk a feledékenységet is, de akkor ne is köss bele! Lécci! Mellesleg: "(#293511) damatic válasza damatic hozzászólására (#293464) Válasz • Sze, 16:17 Bocsi, ráadásul nem is jó árakat írtam, mert a mezítlábas NE555 30 forint, az SA555P (-40..+85° DIP8) meg 65." Ugye ezt még meg tudod jegyezni: SA555P (-40..+85° DIP8)???
Hogy miért szólok bele?
Eleinte érdekelt a téma figyelemmel kísértem. Egyik fórumtársunk, dolgozott is az ügyön. Készített egy rajzot, amit volt aki fikázott, mert szerinte, ez meg az nincsen benne. Egyszerűen, felháborított a hozzáállás. Ennyi. Egyébként, lettem az ügyről.
Nem veszekedtem. Néhány tényt felemlítettem.
Szólottam. Uff. Csak, egy meredek tipp. A tranzisztor hőskorában, még nem voltak megfelelő tranzisztorok a végfokba, oda csövek kerültek. Az elő, meg a meghajtó fokozat tranzisztoros és a vége csöves. Persze, lehet hogy egetverő marhaságot írtam.
Jó. Én is agyaltam 4017-essel a dolgon. Jó ez az öntartós biztosítás az áramköri zavarok kiküszöbölésére, erre nem gondoltam. Egy apró hátrányát látok, hogy a nyitóáramkörű relé mindaddig működik, amíg a gyújtáskapcsolóval nem bontjuk az áramkört. Ez a számláló IC milyen pozícióban indul? Mindig az 1-es lába van magas szinten bekapcsoláskor?
Neeeem, nem arra gondoltam, hát kit zavar az az 50mA ha tekeri a generátor, nem arra gondoltam, áááá, kommunikációs hiba lépett fel a köbzoli és a damatic nevű kiszolgálók között...
Én arra a relére gondoltam, ami a gyújtás öntartását szakítja meg meghúzással, mert az addig üzemel, amíg a számláló a 3-ason magas szint van. Ott pedig addig van magas szint, amíg nem léptetsz tovább (gyújtásra), vagy le nem veszed a betápot a kulccsal. De ha ezzel a rajzzal nem a kulcs kiváltása a célod, hanem annak kiegészítése, akkor minden OK.
Jóreggelt!
Nem ígéret, csak szándéknyilatkozat, hogy Frankye rajzát átdolgozom a véleményem szerinti hibák kijavításával - remélhetőleg vasárnap. (Pá - pá - páráppáppárárá, csak dolgozni ne kéne...)
Sziasztok!
Nekem van egy 2105 Ladám. Na most én is szeretnék nyomó gombos indítást, de úgy hogy a gyújtáskapcsoló az ugyan úgy maradna csak azt a vezetéket kötném át ami beindítaná és azt lenne a kérdésem ha szimplán rá kötöm a gombra nem lesz probléma belőle?? Mert ha kulcsot elfordítom ugye akkor a gyújtás rajta van, de ha megnyomom akkor beindul és én így szeretném Remélem nem magyaráztam rosszul! Köszi Ugye, hogy így, nem "verses" formában olvashatóbb és szebb? Frankye
Hello!
Nem tudom, h aktuális-e még a kérdésed, de én is ezen törtem a fejem, csak megspékelném egy transzponderrel (azonosítós jeladós rendszer) ami ha érzékeli a jeladó cuccot a közelben, akkor engedi ráadni a gyújtást, majd egy szép világítós nyomógomb az önindítózáshoz. Egy fény jelzi, ha transzponder jelet kap, tehát kapcsolhatom a gyújtást, másik fény jelzi, ha ráadtam a gyújtást, plusz az önindító gombja is világít, csak a hecc kedvéért. Most keresek dekoratív nyomógombokat, világítósakat, meg megrendelem a transzpondert készen, 5ezer forint körüli áron. Kormányzárat én is eltávolítom. Szóljatok, ha kell valakinek ilyen transzponder.
Sziasztok!
Gyengélkedik a kulcs és az önindító közti kábel. Önindítót már nincs ereje meghajtani, viszont 1 égőn kipróbálva tökéletes. Arra gondoltam, h ha direkt összekötném az akksit az önindítóval egy relén keresztül amit a kulccsal vezérelnék tök jó lenne. A kérdésem az, h kell-e valahova biztosítékot kötni, esetleg létezik-e biztosítékkal ellátott relé? ui. az önindító tökeletes, akksival összekötve működik.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni a címben említett témában.
Szeretnék építeni egy olyan rendszert a kis autónkba, ami egy gombnyomásra indítja a motort. Hasonlóan mondjuk a toyota start-stop rendszeréhez. Bár itt a élnyeg azon lenne, hogy egy nyomógombbal indítani illetve leállítani tudjam a motort. Igazából az elektronikai részben kérnék segítséget. Két verzióra gondoltam, de szerintem az első az tuti nem lenne jó. 1, Egy sima időzítő alkalmazásával, megnézni mennyi idő amíg beindul a motor, általában nem szokott nagy eltérés lenni benne. Mondjuk legyen 2 másodperc, és valami olyan elektronikát készíteni ami lehetővé teszi, hogyha mondjuk hidegben többet kell indítózni akkor csak simán nyomógombként folyamatosan lenyomva tartom. Ha pedig csak egy pillanatra nyomom be akkor 2 mőásodpercig indít. Következő gombnyomásra leállítja. 2, Másik opcióként simán a motor reakcióját kellene figyelni, esetleg a fordulatszámot figyeltetni, ahogy megugrik a fordulat (beindul a motor) abbamarad az indítózás. Nagyjából lenne a két irányvonal, ha valakinek van ötlete, tanácsa szívesen fogadom. Igazából sztem nagyon praktikus lehet bárhol bármikor. Egy piros lámpánál csak meg kell nyomni, induláshoz mégegyszer és talán még spóroltunk is vele valamit. Ebben a hsz-ben nem tértem ki részletesen a védelemre, illetve egyéb buktatókra, ezekben segíthetnétek. Google-ben keresgéltem, de nem találtam erre a problémára megoldást, remélem másokat is érdekelni fog a téma. Üdv mindenkinek! Tomszy u.i.: Elnézést kérek, lehet hogy a cím megtévesztő lehet, egy cikket olvastam amiben ezt a gombnyomásos megoldást keyless -go-nak hívták, de most tovább olvasgatva van ahol arra értik hogy egy kártya segítségével ha közelítünk a kocsihoz magától kinyitja a kp-i zárat.
Én igazából parasztvakításnak tartom ezt az egész gombnyomásos indítást. Valójában nincsen ennek semmi előnye a kulcshoz képest, csak az autógyárak szokásos drágán eladott "nagy újítása" az egész. Valójában a megvalósítása pedig az, amit másodiknak leírtál, hogy amíg el nem ér a fordulat egy küszöböt, addig indítózik. Persze nem árt rá némi korlátozás is, hogy ne merítse le az akkut ha nem indul a motor. Ha csak gombnyomás volt, akkor pl. öt másodpercig indítózik maximum, ettől hosszabb indítózáshoz folyamatosan nyomni kell.
Hát van még egy előnye, a kevésbé hozzáértő illetők (főleg a hölgyekre gondolok ) Nem tudják tönkretenni az önindítót azzal, hogy rég beindult már a motor de ő még nem hallja. Meg sztem kényelmes is. Az ötleted jó, el lehetne indulni ezen. Gondolom valami frekimérő kellene ami adott freki után megszakítja a relét.. Az 5 másodperces dolgot pedig nem tudom hogy lehetne. Ha túl bonyolult ki lehet hagyni. Ha jól gondolom akkor ez a freimérős megszakításos dolog egyben jó arra is, hogy ne lehessen ráindítani. Viszont azt sem tudom, hogy miképp oldható meg, hogy ugyanazzal a gombbal le is álljon a motor. Az egy külön kör gondolom.
Anno a töltésjelző lámpát figyelte az inditóáramkör. Az meg a generátor csillagpontjához volt kötve. Nem volt ráinditás stb. Egy darab kétállapotú rellé volt az inditógombhoz rendelve.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |