Fórum témák
» Több friss téma |
Megpróbáltam a fénycsőgyújtó glimjével.
Totális kudarc hazavágta a triakot.
A fénycsőgyújtó glimmel régen én is próbálkoztam, az semmit se ér. Próbáld meg egy pillanatra szigetelt nyelű csavarhúzóval összezárni a triak A1 A2 lábait, ha hallasz valami kattanást akkor valószínűleg vagy a triak vagy a glimm lesz a hunyó.
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy valaki megtudná-e mondani nekem, hogy a képen látható villanócső milyen típusú lehet? Ami még nem kopót le a csőről az "OTK" felirat.Milyet vegyek helyette, ha kiégett. Ez egy orosz kézi stroboszkópból való amit gépkocsiknál használnak. 9db lába van. Remélem a kép segít valamennyit. Miből állapítható meg, ha kiéget, mert semmilyen nagyon vékony izzószálat nem látok benne. Azért gondolom, hogy kiéget mert 2napja huzamosabb ideig volt használva kb. 5óra és egyszer csak nem villogót már, de a gép rendesen ugyanúgy "búg"! Segítségeteket előre is köszönöm
Üdv, a fénycső gyújtó glimmje nem jó erre a célra mivel az egyik pólusához van egy kis bimetál fém pont hegesztve gyárilag ami így adja a gyújtást, gyakorlatilag ha a glimm eléri azt a hőfokot akkor a két pólust összezárja majd kihűl és újra indul a folyamat mind addig míg a fénycső nem világít, ha nem tudsz szerezni glimmet sehonnan egyszerűbb ha kibelezel egy világítós kapcsolót egy T.G. hosszabbítóból.
Biztos ,hogy ez villan?Ez van valamiféle tükör előtt?
Ez inkább egy elektroncsőnek néz ki. Az OTK az orosz gyártmányra utal.Ha figyelmesen nézed a csövet a fény felé fordítva elképzelhető,hogy ahol a típusa fel volt festve az üvegre, ott elmattult az üveg, talán felismerhető a típusa. Miből gondolod,hogy egy villanócsőnek izzószála van? A villanócsőnek nincs izzószála,ionizációs elven működik. És hogyan működött két napig?A kocsi akkumulátoráról? Ha jól sejtem ez egy gyújtásvizsgáló stroboszkóp lenne ,ami nem tartós használatra van tervezve,hanem max 30-50 másodperces üzemidő az amíg megállapítható a gyújtás időpontja az ékszíjtárcsa vonásaiból. És mivel indítottátok a villanását? Egy gépkocsi stroboszkóp villanásának indítása az vagy a gyújtókábelről,vagy a megszakítóról történik. Mindenesetre a kép az nagyon gyenge minőségű,homályos.
Köszönöm a segítségedet. Igen villant,a amíg jó volt! Ez után volt egy domború tükör és ennyi.Továbbá ez biztos villanó cső, mert autó diagnosztikai stroboszkópból való és mindeddig villogott, mivel ez volt a dolga. (orosz gyártmány a készülék) Az hogy izzószála van-e a villanó csőnek ezt eddig nem tudtam de már megtudtam és most te is ráerősítettél. Köszönöm! Továbbá nem azt írtam, hogy két napig működött!! idézem: "2napja huzamosabb ideig volt használva kb. 5óra és egyszer csak nem villogót már" Az volt a baj nem én használtam olyan hosszú ideig hanem másvalaki. És ennyi idő alatt kiéget sajnos.A villanás indítása akkor kezdődött meg miután a gyújtókábelről letudta venni a jelet a motor beindítása után! Lényeg, hogy utolsó hozzászólásom óta kiderült hogy az orosz cső 9 lábából 3 van bekötve! Kaptam 60W-os új "patkó" alakú csövet aminek alapból csak 3 lába van! Ezzel az új csövet is működtetni tudom a típusa : UB6531 Méretre el is férne a készülékben! Melyik lába micsoda lehet? Segítségeket előre is köszönöm!
A villanócső három lába:
Pozitív Negatív Trigger-az huzalszerű kivezetés ami vagy a csőre van feltekerve vagy a csőre festett vezető rétegre csatlakozik. A polaritás némelyik cső kivezetésére -az összekötő fém rögzítő részre,ha van olyan-benyomva megtalálható.Ha az adatlapról nem derül ki akkor csak próbával lehet megállapítani a polaritást. A belül "füstösebb" lába vélhetően a negatív.Bővebben: Link Sajnos itt sincs a lábkiosztás csak néhány adat.
Nagyon szépen köszönöm a segítségedet! A mellékelt képem alapján akkor ha jól értelmezem a középső láb ami a két szárához is csatlakozik az az egyik polaritás biztosan? A másik kettő láb közül valamelyik a másik polaritás és a maradék meg a trigger? Valami ötlet, hogy melyik melyik lehet a 3 közül, így kép alapján? Nevezzük el 1-esnek azt a szálat aminek a vége fémmel körbe van vonva a másik szárat meg 2-esnek, a középsőt meg 3-asnak? Ha valami tipped van, akkor légy szíves párosítsd a megnevezést a számokkal. Előre is köszönöm a segítségedet!
Középső láb a trigger. Ahol a piros pötty található, az a negatív. A harmadik kivezetés pedig egyértelmű.
Ez jó kiindulásnak. Katt a képre a nagyobb méretért. üdv.: Travolta
Szívesen! Azért vagyunk, hogy segítsünk!
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy autóban hogyan lehetne előállítani 600V DC-t stroboszkóp csőhöz?
Lenne még egy olyan kérdésem, hogy (+), (-) között mekkora fesz mérhető? És a trigger jelen (-)-hoz képest nem mérhető valamekkora fesz? Triggeren mi "van"? Elnézést a "fura"kérdéseimért. Előre is köszönöm a segítséget!
DC -DC konverterrel. (kapcsolóüzemű táp, szóba jöhet pár topológia)
A + - közt párszáz volt, ha már feltöltődött az energiatároló kondi, a triggeren pedig pár kiloVolt a gyújtás pillanatában.
Szereztem rendes glimet mondjátok meg jó-e így szétszedve illetve bekötve?
Jó, csak az ellenállást vedd le és úgy kösd be.
levettem
Sziasztok!
ütemre villogó stroboszkópot építenék és valami kapcsolást tudnátok ajánlani? udv:
Hello!
Nekem van egy kis problámám. Van egy gyári 20w os stroboszkópom. A héten rendeltem kisérletezésképpen, nem volt drága. Működött, csak most nem megy. A cső masik oldalán látszik valami piros vibrálás, de sehol nem ad ki fehér fényt. Attol félek meghalt a fénycső. Valami lehetőség van a javitására?
Egyébként akkor villog egy párat mikor gondolom üresek a kondik. Szóval ha csatlakoztatom a 220-hoz akkor villog 1-2-t de aztán nem, és ha hagyom pihenni, megint csatlakoztatom ugyanugy viselkedik.
Milyen kondit cseréljek, átnéztem nem látok semmi jelt arra hogy elszált volna valamelyk. Van egy érdekes izzó alakú alaktrész, a nyákon kondinak van jelölve, aszem grimm lápának vagy minek hívják, nem tudom, de azt próbáltam szakadásvizsgálóval és nem viselkedett úgy mint a kondik.
Az az égő szerűség ég pirossan. Jajj de jó valami kontaktus hiba van A posán szétrázódott, mire ide ért. Megmozgattam az egész dobozt, s elkezdett villogni.
Üdv.
Végre oda jutottam ,hogy bekössem a képsoron látható módon szétszedett glimemet. Sajnos ugyan az volt a tapasztalat mint a kezdetekkor a kicsi glimm villog de semmi ha rövidre zárom akkor sem villan el. Viszont ha a nagy régit teszem be akkor elvillan ha összeérintem. Mit tanácsoltok milyet tegyek bele mert kezdek kifogyni az ötletekből-
szerintetek ez jó lenne ütemre villogó stroboszkópnak
Az az érdekes izzó alakú alaktrész glimm lámpa, és műszerrel nem tudod kimérni, illetve mindig szakadást fog mutatni, mert nagyobb feszültség (100-150V) hatására ionizálódik a két elektróda közti gáz, és akkor "áthúz" a feszültség, vagyis villan egyet. Tehát semmi köze nincs a kondenzátorhoz, csak egy kicsit hasonlít a kapcsolási rajza.
Oke értem én, csak a panelon kondenzátornak volt jelölje, egyébként, még most sem villog a villanócső.
Van egy 1M potméter amivel lehetett a villogási sebességet állitani, minél joban tekerem annál gyorsabban villog a glimm, de a villanócső nem villog. Mi lehet a baj?
Fényképezd már le azt a jelölést.
Én a csőre tippelek, vagy a gyújtótrafóra (mármint ami rossz). |
Bejelentkezés
Hirdetés |