Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
közvetlen villámcsapás -szétnyomja az egészet--NINCS elelne védelem de ez a biztositó szerint 250 évente esedékes... a többi villámviszacsapás , mellékáramút stb. csak a szélgenerátort + gerj. szabályzót veri le ...estleg az invertert , de ez ellen már lehet védekezni 10-70 eFt közötti a védelmi szinttól függően. de : ha a tornyot jól földeled /kb 2 OHm / én a többiért annyira nem aggódnék , csak 140 évente 1X.. ! ! !
Mivel a hozzám legközelebb eső villanyhálozat olyan jó 8 Km-en tul van,szóba se jöhet az én esetemben a hálozatra termelés.Igaz hogy itt a forumban már feltettem néhányszor a Hugh Pigott féle generátor elkészitési rajzát,de csak angolul.A forditást,de csak a lényeget,egy haverem ,,,követte el,,,egy rekesz sörért.Na de igy is elboldogultam,és már közel 2 éve megy gond nélkül.Gondolom találsz a közvetlen környezetedben valakit aki segitene neked az angol szöveg forditásában.
Egy alföldi fickó felállított egy 2MW-osat, ha jól emlékszem. Termel a hálózatra. Hitelt sem kapott rá, saját pénzből vette, 700mFt.
A szervek kitalálták, hogy ha nem teljesít egy új szabályt, akkor jóval kevesebbet kap érte. Az új szabály szerint 15 percenként jelentenie kell a szél erősségét és irányát, éjjel nappal folyamatosan... Ha nem jelenti, kihagy egyet, vagy nem jó az érték, akkor kevesebbet kap, levonnak... Kérdezte az országos meteorológiai intézetet, hogy ezt így, hogy? Azt mondták neki, ilyet még ők sem tudnak... Hajrá Mo! Üdv Inhouse
szabadföld 4ever!
mondhatni, hogy tipikusan magyar húzás volt a szervek részéről (szerintem szánalmas..)
Köszönöm a Pdf-et! Ez már majdnem "képregény", így lehet, hogy önállóan is elboldogulok vele:
Jó drágán fordított első hallásra, de így hogy tudja az ember mióta működik megfelelően a szerkezet, már meghozta az árát. Én egy internetes oldalon szoktam fordítgatni a dolgokat, elsősorban mert elég jól meg lehet érteni amihez eredetileg lövésem sem volt, másodsorban pedig remek szórakozás. Íme egy példa (Az általad csatolt leírásból):"Penge
Ezek terv leír hogyan építeni kettő méretei gépnek. Az átmérője a nagyobb wind-rotornak 8 lábfejek [2.4 m]. A kisebb gép 4' átmérő [1.2 m]. Az átmérő a szélesség of a visszatérő terület söpört a penge. Az energia termelt szél turbina függ a söpört terület több mint az tesz az alternator maximális teljesítmény . Alternator A terv leír hogyan építeni egy tartós mágnes alternator. Az alternator tud hogy drótozott 12, 24 vagy 48-volt elem árammal töltés. Lényegében ez választás csak befolyásol a méret of drót és a száma fordulatoknak per tekercs. De a torony vezeték a 12-volt változat lesz sok nehezebb mint a többiek . És az állórész a kicsi gép különböző vastagságban. Az alternator tervezés integrált egy egyszerű tower-topba felszerelés elrendezés (hívott egy 'yaw bearing'). Egy farok szárny arc a turbina a szélbe. Egy épített egyenirányítóban átalakítások a villamos kimenet DC, kész összekapcsol egy elem." Az oldal címe: http://onlinefordito.micom.hu/fordito.php
Egy ismerősöm engedélyezési kérelmét azzal az indokkal utasította el a magas "széltoló" hatóság, hogy zavarja védett madarakat. Ezek szerint nálunk a "védett emberek" nem számítanak, nekik meg jó a lignites hőerőmű. (No meg az ózonliknak is.)
magas "széltoló" hatóság
Ezen a találó kifejezésen sokáig el fogok mosolyogni.
Megtaláltam az eBay-es "autó generátort". Az a bizonyos neodym mágnes így néz ki. Ez az alacsony induló fordulatszám és az a 4-50A nekem már elég is lenne.
Kép: Hivatkozás Kép: Hivatkozás Kép: Hivatkozás
És így teljes:
Bővebben: Link
Az két neodym gyűrű a körmösök belsejében? (A nyakamon maradt pár darab mágnes gyűrű, próbát kellene tenni vele. Igaz hogy nem neodym, de próbához jó)
Én úgy veszem ki, hogy ez az egész neodym, nem csak a középső gyűrű. És N42-es anyag.
szerintem csak a gyűrű. Egyszerűen csak ráragasztották a körmösre. Mindenesetre nem egy darabból van, mert a gyűrű belsejében látszik ahol a két anyag találkozik.
Sajnos szerintem is a ,,, magas széltolo társaság,,, sokszor nagyon is ismeri a saját (személyes érdekeit)közössége érdekeit.És ez határok nélküli.
Nem akarok vitába szállni a profikkal , de fordítva kell, hogy legyen: a körmök a készültek mágnesből. Szerintem kell a sok mágneses pólus, hogy az utolsó linken közölt grafikonon ábrázolt teljesítményt delejezni tudja. Ráadásul 450/p fordulaton.
Összeépítve így néz ki a forgórész:Forgórész
A mágnesek a pogácsák,a körmök csak erővonalvezetők.
Egyik fórumtársunk már épitett ilyet,az egyik topicban felvetett ötletem alapján,de a korlát itt is a magas fordulatszám volt,ahol elkezdett termelni a generátor.
Köszi a tippet,tényleg jóó az angol-magyar forditó.Igaz hogy kicsit furcsán fogalmaz,de a lényeg igy is jól kihámozható.Ay elönye,nem kell többet sörrel traktálnom az angol tudásu haveromat.Csak meg ne tudja miért esett el az ingyen sörtöl......
Talán aki tőlem jobban vágja az angolt és vannak építési tapasztalatai biztos profitál ebből az oldalból:
Bővebben: Link Sajnos Mo-ra nem szállít, de egyébként is igen borsos a postaköltség.
Nem akarok személyeskedni, ezért nem is név szerint reagálnék.
Egy példa jutott az eszembe. Az egyik szomszéd gyerek kisütötte, ha a Rigája kipufogóján egy általa meghatározott helyen fúr egy pontosan 8,2 -es lyukat, akkor hetvennel fog menni az erőgép. Azt kérdeztem tőle, hogy szerinte a gyárnak nem volt 8,2-es fúrója? Csak állt értetlenül. Szóval. Abban a generátortípusban ennyi van. Persze, attól még mindenki úgy ámítja magát, ahogy akarja.
nekem is az ütött szöget a fejembe, hogy ha meg lehetne elég hatékonyra csinálni állandó mágnessel, akkor ugyan már miért fogyassza feleslegesen az áramot a gerjesztő tekercs-ha egyszer nem muszáj.......
Teljesen igazad van.
A múltkor, én is beindultam egy kicsit a dologra, de lebeszéltem magam erről a meddő próbálkozásról. Semmit nem nyernénk a dolgon. Ezzel szemben, ott van a szekunderoldalon lévő feszültségszabályozás problémája. Hiába termelget nekem kis fordulaton 1,5497 Voltot. Mit kezdek vele? A 13,5 Volt alatt semmit nem érek el a dologgal.
Ha más nyelv(ek)ről is kellene fordítani, oda-vissza:
Morhologic Weblapfordítás és szótár is van... Üdv Inhouse
Természetesen a feszültség szabályozás miatt nem használnak autóban állandó mágnest. Ott nem gond a kis fordulat, sem a hajtási energia.
lehet hogy hülyeség amire gondoltam, de azt hiszem ebben az auto generátoros dologban van még valami amit nem próbáltak ki, vagy legalábbis én sehol sem akadtam a nyomára..... tegyük fel hogy forgórész állandó mágneses részét megoldottam (Vagy a neodym gyűrűk az eredeti körmökkel, vagy hengerbe mart fészkekbe helyezett neodym hasábokkal) viszont olvasva lehar hozzászólását, az keltette fel a figyelmem hogy az Ö generátora is akkor igazán hatékony ha a tekercsek mindkét oldaláról vannak mágnesek. Mi lenne ha a generátoron kívülről is lenne egy nagy gyűrű aminek a belső felén lennének a mágnesek. Mint egy harang , úgy lenne ráhúzva a generátorra és rögzítve a forgórész tengelyéhez. Azok az autó generátorok amik nálam vannak, mind ugy vannak megcsinálva hogy az a rész amire a tekercsek kerültek, teljesen kör alakúak, tehát kis légréssel lehetne illeszteni, ráadásul mivel itt sokkal nagyobb a kör felülete, nagyobb mágnesek is mehetnének mint belül.
Nem úgy van kiképezve az állórészen a vas. Mágneses szempontból kívűlről zárt. Ha meg azt is átalakítod mi marad a generátorból?
A kérdéssel kapcsolatban nekem is az a véleményem, mint zolika59-nek.
De, maga az elv, megfontolandó. |
Bejelentkezés
Hirdetés |