Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Sziasztok ... egy kis segítséget szeretnék kérni:
adott egy villanymotor, asztali körfűrészt hajtott 380-as 4 dugós csatlakozása volt. ... sajnos nincs adatlapja ... viszont a mellékelt kép alapján volt bekötve mielőtt kivettem. Kérdésem az lenne, hogy be lehet e kötni 220V-ra és hogyan? Köszönöm.
Ebben a formában nem fog menni 1 fázison.
Ki kell vezetni a tekercsben összekötött csillagpontot és utána már mehet 230V-ról kondenzátor rákötésével. Olvass vissza, ebben a topikban megtalálod a megoldásokat.
A tekercselő mesterek egyszerűsítenek a huzal vastagsága miatt ezért lehet fix delta is. Meg állapítani, esetleg úgy lehet hogy a tekercs fejen hány kötés van 3,6,9 2800,1400,960,fordulat ez deltára utal. 4,7,10, csillagra ha nem kellet a huzalt toldani de ez általában nem látszik
sziasztok a kérdésem az lenne hogy nekem van 1 220 as villanymotorom és beépitett üzem-kondi is van rajta. deviszont kéne 1 rásegitö kondit bekötni mert körfürészen van és nehezen indul el igy, azonban kellene kis segitség pl egy bekötési rajz a nyomogomrol és a rásegitö kondi bekötéséröl,!! elöre is köszi
Nagyon köszönöm a segítséged a motor tökéletes lett.
Ez lett belőle: http://videa.hu/videok/kreativ/kompresszor-csinaldmagad-2AePzHvOFcLVGWQD
Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy egy 380/220v-os motornál az üzemi kondenzátor értékét a 380v-on leadott teljesítmény, vagy a 220v-on leadott teljesítmény alapján kell számolni?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Tudod, nem ártana azt a diódát ott a végén valami kis dobozba betenni. Nem fért volna bele a kötődobozba? Nem egy életbiztosítás így csupaszon.
Egyébként gratulálok. "-Egy kis lépés az embernek..."
Szia!
Sok lesz az a fordulat, életveszélyes!
Elnézést kérek, egy kicsit régebbire válaszoltam....
A startkondit és a nyomógombot sorosan, a két megmaradt véget párhuzamosan az üzemi kondival
Üdv.!
Érdeklődnék, hogy át lehet-e tekercselni egyfázisú hálózatra szánt motort három fázisra? Köszi.
Szia!
Általában át lehet, függ a horony számtól. Szerintem nem gazdaságos az áttekercselés, az árából lehet venni egy jó motort.
Köszi.
Van egy leégett motorom. gondoltam, hátha...
Sziasztok.!
Üdv Köbzoli! Beszéltünk már róla kismilioszor tudom, lenne egy IMI 380V motor 1500W, kompresszorra akarom rakni 1hengeres IFA. Egyenlőre bekötve 220V ra aztán ha bekötik nálam a 3Fázist akkor vissza kötöm, szerintetek 220V mekkora lenne az inditó nyomatéka? elbirná inditani a kompresszort? ha csak üzemi kondenzátort tennék rá? Azért kellene csak üzemi mivel nyomáskapcsoló van rajta és ha eléri a nyomást lekapcsol, és ha csökken akkor vissza be! 1500W motor kb 1000W letud adni 220V olton elméletileg...
Ez az alkalmazott áttételtől függ. No meg attól milyen nyomáson akarod újra indítani. Bár ha olyan nyomáskapcsolót használsz ami tehermentesíti a kompresszort újraindulás előtt, akkor megfelelő áttétellel mennie kell.
Külön van a nyomás kapcsoló és a visszacsapó szelep, 4,5-5 Bar kell ujra indulni, úgy oldottam meg hogy minnél távolabb helyeztem el a visszacsapó szelepet hogy legyen ideje felpörögni csak elötte egy 750W motor IMI hajtotta hibátlanul, lecseréltem egy 1100W 220V motorra de vele kinlodok az (más dolog) kevés az inditó nyomatéka, irtam az imi villanymotor topickba. megnéznéd?
Nem csak visszacsapó szelep kell, hanem egy olyan is, ami kiengedi a kompresszor nyomóoldala és a visszacsapó szelep közötti csőből a nyomást az indulás idejére. Bővebben: Link
Van rajta 1 pici furat a könyökön, hogy ki engedje anyomást amikor megál és tehermentesitse a kompresszort, ez menet közben is nyomja alevegőt , de olyan pici afurat hogy elenyésző ami ki tudjönni a furaton, tudom gondolom miröl beszélsz, de dig egy 750W motor hajtotta gond nélkül,
akkor nehogy már egy 1100w ne tudja elinditani, az esetemben a motorral van a gond bekötés vagy valami, pedig frissem van tekercselve...
Szia!
Nem akarlak elkeseríteni, de az nem fog menni. Az 1500W-ból 1 fázissal csak kb 5-600W lesz, az pedig nem fogja bírni. Nem tudom hány baron akarod használni. Minden esetre az automata ki-bekapcsolást el kell felejteni, én egy lefúvó szelepet szelepet tennék rá, ami be van állítva a max nyomásra. Házilag is könnyen elkészíthető, én is csináltam ilyet egy jó párat. A tehermentesítő az egy kicsit problémásabb és nem is olcsó.
Már annyit sz.pt@m ezzel
750W motor hajtotta 4Báron mikor bekapcsolt lasann pörgött fel de mégis birta, gondoltam rakok rá egy 1100W ost ugyan olyan nagy fordulatut az már tuti lesz, de de ez még üresensem birja felpörgetni a kompresszort, pedig megtekercseltettem, azért gondoltam hogy veszek 1500W és megkondizom mégiscsak olcsóbb mint egy 220V oltos, mert nemsokára lesz 380v bekötve addig elmegy vele utána meg átkötöm de mindegy nem érdekel mostmár , kimegyek azt össze rugdosom.....
Csináld meg billenősre, önfeszítősre a motort és lefúvó szeleppel. Indításnál egy kicsit felemeled a motort. Az 1 fázisról üzemeltetett motornak közel sincs olyan indító nyomatéka, mint a 3 fázisúnak.
Egyenlőre nincs jobb ötletem nekem sem, van egy MTZ lefuvószelep azt be iktatom.
Sziasztok semi extrat nem szeretnek csak egyszerü 380 v füresz motrot hogyan kell bekötni nagy aramra rendesenes ketes kapcsolasra,itt szeretnen ha valaki rajzal is tudna mutatni egy kezdönek . a kapcsolo elöször lasaban inditja a motrot aztan rendesen .Mivel a környekünkön egy vilanyszerelö sem tudja felnek töle Elöre is köszönöm bisztos hasznos lessz masoknak is.
Szia!
Gondolom nem beszéled a magyar nyelvet, az írásodból ítélve. Szerintem egy csillag/delta kapcsolást akarsz megvalósítani.
Helló!
Van egy 380V-os villanymotor, ami állandóan leveri az egyik fázisnak a biztosítékát az utóbbi időben. A kapcsoló dobozában megmértem a tekercsek ellenállását, és az egyiknél 2 Ohm -al kevesebb értéket mértem; illetve mértem ellenállást a földelés (fém burkolat) és a tekercsek között is, ez utóbbi normális jelenség? Valamiért azaz érzésem, hogy ez így nem teljesen egészséges Előre is köszönöm!
Szia!
Nagy valószínűséggel menetzárlatos a motor, ha 2 Ohm-mal kevesebbet mértél az egyik tekercsnél és ráadásul még test zárlatos is. Azt persze tudni kellene milyen méréshatárban mérted a test és a kivezetés(ek) közti ellenállást. 20 MOhm állásban egy digitális műszer mutat ellenállást, de ha ennél alacsonyabban is mutat, akkor már gond van. Szedd szét a motort, ott már biztos vannak égés nyomok is.
Helló!
Egyszerű multiméter a legalacsonyabb ellenállás mérő módban (200 Ohm) mértem ezeket az értékeket, de ha testzárlatos, akkor én már nem foglalkozom vele tovább, elviszem egy tekercselőhöz megérdeklődni, mennyi az újratekercselése
Üdv
Ha csak nem valami speciális motor akkor nem hiszem hogy megéri tekercseltretni. Manapság amennyiért tekercselnek attól olcsóbban veszel használt hibátlan 3 fázisú motort. De ha valami valóban olcsó és normális munkát végző mestert találnál akkor engem is érdekelne mert van nekem is néhány 1 fázisú beteges motorom itthon. Várom mire jutsz a tekercselőkkel.
Sziasztok
Sajnos villanyszerelési ill.elektrotechnikai témában nem vagyok otthon ezért szeretném a segítségeteket kérni. A problémám a következő lenne:Adott egy esztergagép(e1n) 1,5kw-os aminek 380v-os beépített csillagkapcsolású 3fázisú, rövidre zárt 700/1440n/min fordulatú Dahlander motorja van.(a gépkönyvből idéztem) Úgy tudom (ha jól tudom),hogy ez motor aszinkron indukciós motor aminek az áramfelvétele elérheti a névleges áram érték 5szörösét is, indításkor. Mivel az otthonomban nincs 380v bekötve ezért szereznék hozzá egy 3fázisú aggregátort aminek a max telj.-e 3,5kw lenne..DE..Mivel az indítási áram nagyon magas értéket ugrana meg, ezért lecsapná az aggregátor biztosítékát.Tehát nem menne az esztergagép. Kérdésem az, ha bekötnék 1 csillag-delta kapcsolót akkor ez a probléma kiküszöbölhető lenne? Ezt a fajta motort lehet deltába is kötni? Működne az esztergagépem? Az aggregátor elbírná az indítást? Azért csillag-delta kapcsolót gondoltam mert a frekvenciaváltó elég drága lenne. Előre is köszi a tanácsokat,és a segítséget. |
Bejelentkezés
Hirdetés |