Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Korábbi leírások szerint 3 kivezetés a 3 fázis (fekete-fekete-barna vagy 3*fekete). 1 a földelés (zöld-sárga).
Ha a kábelben van még egy szál, az a nulla (kék), amire most épp nincs szükséged.
Hoppá!
Az ebben a hozzászólásban említett motor Eurika orosz félautomata mosógép motor. A bekötéséről többször volt már szó. Egyik tekercse gyors fordulatú a centrifugához (~2800), a másik lassú fordulatú a mosáshoz, de közben a forgásirányt is váltogatja. Mindehhez különböző kapacitású indítókondenzátort is váltogat a programkapcsolója. Kis türelemmel meg lehet találni a bekötését a képek között.
köszi! azt tudtam, hogy mosógép motor volt, de senki nem tudta miből való, a ciril betűk miatt sejtettem, hogy nem környékbeli
így már talán rá tudok bukkanni a bekötésére
igen igen, ha jól értettem ez deltába van kötve valahol a burkolat alatt és nincs lehetőség a váltásra
Szia xikla! Ilyen motorral csináltam fémfűrész hajtást, a mellékelt kapcsolással, a fordulatszám visszacsatolás megváltoztatásával. Felhasználtam a mosógép nagy tárcsáját is az áttételhez. 60 löket/perc-től 120-ig szabályozom. A fordulatszám tartomány többi része nem érdekes.
Sziasztok!
Adott egy normál 380/220V villanymotor, csillagba kötve három fázisról üzemeltetve (3x400V), de az egyik biztosítékomat mindig levágja a motor, de utána megy persze a szokott kerregős hangon, ha kikötöm azt a fázist amit levág, akkor is elindul ugyan úgy kerreg. Ezért gondolom, hogy az a tekercselés elszállt. Hogyan tudom megállapítani, kimérni (multiméterrel), hogy a tekercsel van-e a gond vagy a vezeték illetve a bekötésem a rossz. Gondolom az adott tekercs be és kivezetése között kéne ellenállást mérnem? Kb mekkora érték a reális, illetve gondolom ehhez meg kell bontanom a csillagkapcsolást, nehogy a másik irányból mérje. Előre is köszi a segítséget.
Szia!
Az a lényeg, hogy a csillagponthoz képest szimmetrikus ellenállásértékeket mérj. Ha eltérés van, akkor tekercshibás a motor.
Hu, ezt nem biztos, hogy értem, ennyire nem vagyok profi a témában. :$
Tehát akkor műszer egyik fele az U2/W2/V2 összekötő lemezkén a másik fele először a U1-en majd V1-en majd W1-en és ezeknek az értékeknek kell megegyezni?
Köszönöm szépen a gyors segítséget, akkor le is ugrok gyorsan ellenőrizni a helyzetet
Na meg is lett a baj, az egyik tekercs elszállt
Ilyenkor tudják csak az egyiket javítani vagy az egészet cserélni kell, mert ahogy néztem ez eléggé össze vissza volt nem olyan szépen három részre elkülönülő tekercs. 1,5kW-os motor kb mennyiért tekercselik meg?
Upsz az nem olcsó, mindig a barátom szokta csinálni, díjmentesen, de már a pofám szakad le megint odaállítani.
hát vidd oda megint, és kináld meg 1 ötössel..
Lehet az lesz, mert nem gondoltam volna, hogy ez ilyen drága mulatság.
ha tudsz várni hétföig, akkor tudok pontos árat kérni.
Üdv mindenkinek!
Kaptam egy motort amit be kellenék üzemelni! A típusa OKC 3-2/12 Én még nem találkoztam ilyen motorral,kinézete mint a hajdú centrifugamotor csak kb két és félszer akkora!(nagyobb mint az átlag mosógépmotorok) Adatai:n 2800/420 POL 2/12 A 3,6/1,6 MF 25/12,5 Csatlakozó számozása s,s,l,10,4,3,11,13 Ezekből én arra jutottam hogy ez valami mosógépmotor lehetett, ha valaki tud róla valami infót, és hogy hogyan lehetne bekötni, (főleg a 2800-as fordulatra két pólusra) és megosztaná velem, azt megköszönném! Segítségeket előre is köszönöm
Sziasztok! * ! Vettem egy 230/400 V 1.5Kw. motort és szeretném bekötni 220V-ra A fedélen következő van írva KALO- MOTOR KFT
KEZELÉSI UTASÍTÁS SZERINT BEKÖTNI! O W2 - O U2 - O V2 - O U1 - O V1 - O W1 Megköszönném.
Szia!
Küldöm a kezelésit: Válaszd a delta bekötést.
Üdv!
Köszi a gyors segítséget.Elfelejtettem írni azt, hogy nekem nincs otthon 3fázisom. Minden esetre DELTÁBA kötöm. Tulajdonkép U1 áthidalom W2-vel V1 áthidalom U2-vel W1 áthidalom V2-vel A kondit: V1összekötöm W1
Nagyon köszönöm a segítséget.
Most megyek és bekötöm és ha oké lesz megírom Üdv: zenebuta
Szia!
Bekötöttem a mocit., csak egy helyben mocorgott, de egy zsinórt rácsavarva berántottam és elindult. Nagyon megörültem mert szépen felvette egyből a fordulatot. Bekötöttem állandóra egy mosógépről való kondit igy is csak berántásra indult. Megnéztem fázis ceruzával a kondi köpenyét és kijelzett valószínű, hogy rossz? Ipari csengő nyomógombbal szeretném indítani. Kérdésem 80-120mikró vagy pikó farádosat vegyek? A topikokban azt olvastam, hogy 1Kw-hoz 70?farádosnak kell lenni, 1.5Kw-hoz jó lesz a 80-120-as?
Állandóüzemű kondenzátor és indító is kell, mert ez nem egy kifejezetten egyfázisú üzemre készült motor. Állandó üzeműnek 40 µF körüli kell, indáshoz pedig 100 µF körüli indítókondenzátor. A negyvenes állandóan rá legyen kötve, az indító meg csak az indításkor. Az indító az indításkor természetesen párhuzamosan kötődik az állandóval, ami mindig rá van kötve a tekercsekre.
Igen valahol 80 és 120 mikrofarad közt lesz jó. Állandóra kell a kondit kötni mert nem lesz nyomatéka a mocinak. Lehet kísérletezgetni hogy milyen állandó értékűvel fut szépen fogyaszt keveset és nyomatékos is. Az indításhoz viszont a nyomógombos rásegíztés plusz kondival jó ötlet a még nagyobb nyomaték érdekében.
Köszönöm, kimeritő és megnyugtató volt válasz.
Üdv: zenebuta
Arra ügyelj, hogy az indító típusú kondikat ne kösd állandóra, mert tönkremennek ettől.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |