Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   107 / 344
(#) erbe válasza remrendes hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Korábbi leírások szerint 3 kivezetés a 3 fázis (fekete-fekete-barna vagy 3*fekete). 1 a földelés (zöld-sárga).
Ha a kábelben van még egy szál, az a nulla (kék), amire most épp nincs szükséged.
(#) erbe válasza remrendes hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Hoppá!
Az ebben a hozzászólásban említett motor Eurika orosz félautomata mosógép motor. A bekötéséről többször volt már szó. Egyik tekercse gyors fordulatú a centrifugához (~2800), a másik lassú fordulatú a mosáshoz, de közben a forgásirányt is váltogatja. Mindehhez különböző kapacitású indítókondenzátort is váltogat a programkapcsolója. Kis türelemmel meg lehet találni a bekötését a képek között.
(#) remrendes válasza erbe hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
köszi! azt tudtam, hogy mosógép motor volt, de senki nem tudta miből való, a ciril betűk miatt sejtettem, hogy nem környékbeli
így már talán rá tudok bukkanni a bekötésére
(#) remrendes válasza erbe hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
igen igen, ha jól értettem ez deltába van kötve valahol a burkolat alatt és nincs lehetőség a váltásra
(#) Szdeák válasza xikla hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Szia xikla! Ilyen motorral csináltam fémfűrész hajtást, a mellékelt kapcsolással, a fordulatszám visszacsatolás megváltoztatásával. Felhasználtam a mosógép nagy tárcsáját is az áttételhez. 60 löket/perc-től 120-ig szabályozom. A fordulatszám tartomány többi része nem érdekes.
(#) rarobika hozzászólása Márc 16, 2012 /
 
Sziasztok!

Adott egy normál 380/220V villanymotor, csillagba kötve három fázisról üzemeltetve (3x400V), de az egyik biztosítékomat mindig levágja a motor, de utána megy persze a szokott kerregős hangon, ha kikötöm azt a fázist amit levág, akkor is elindul ugyan úgy kerreg.
Ezért gondolom, hogy az a tekercselés elszállt.
Hogyan tudom megállapítani, kimérni (multiméterrel), hogy a tekercsel van-e a gond vagy a vezeték illetve a bekötésem a rossz.
Gondolom az adott tekercs be és kivezetése között kéne ellenállást mérnem? Kb mekkora érték a reális, illetve gondolom ehhez meg kell bontanom a csillagkapcsolást, nehogy a másik irányból mérje.
Előre is köszi a segítséget.
(#) kadarist válasza rarobika hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Szia!
Az a lényeg, hogy a csillagponthoz képest szimmetrikus ellenállásértékeket mérj. Ha eltérés van, akkor tekercshibás a motor.
(#) rarobika válasza kadarist hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Hu, ezt nem biztos, hogy értem, ennyire nem vagyok profi a témában. :$
Tehát akkor műszer egyik fele az U2/W2/V2 összekötő lemezkén a másik fele először a U1-en majd V1-en majd W1-en és ezeknek az értékeknek kell megegyezni?
(#) Hsanyi79 válasza rarobika hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
pontosan.
(#) rarobika válasza Hsanyi79 hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Köszönöm szépen a gyors segítséget, akkor le is ugrok gyorsan ellenőrizni a helyzetet
(#) rarobika hozzászólása Márc 16, 2012 /
 
Na meg is lett a baj, az egyik tekercs elszállt
Ilyenkor tudják csak az egyiket javítani vagy az egészet cserélni kell, mert ahogy néztem ez eléggé össze vissza volt nem olyan szépen három részre elkülönülő tekercs.
1,5kW-os motor kb mennyiért tekercselik meg?
(#) Hsanyi79 válasza rarobika hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
15000 körül szerintem.
(#) rarobika válasza Hsanyi79 hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Upsz az nem olcsó, mindig a barátom szokta csinálni, díjmentesen, de már a pofám szakad le megint odaállítani.
(#) Hsanyi79 válasza rarobika hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
hát vidd oda megint, és kináld meg 1 ötössel..
(#) rarobika válasza Hsanyi79 hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Lehet az lesz, mert nem gondoltam volna, hogy ez ilyen drága mulatság.
(#) Hsanyi79 válasza rarobika hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
ha tudsz várni hétföig, akkor tudok pontos árat kérni.
(#) rarobika válasza Hsanyi79 hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Persze, h tudok. Azt megköszönném.
(#) Hsanyi79 válasza rarobika hozzászólására (») Márc 19, 2012 /
 
17500 ft+áfa
(#) zpjolan hozzászólása Márc 20, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!

Kaptam egy motort amit be kellenék üzemelni!
A típusa OKC 3-2/12
Én még nem találkoztam ilyen motorral,kinézete mint a hajdú centrifugamotor csak kb két és félszer akkora!(nagyobb mint az átlag mosógépmotorok)
Adatai:n 2800/420 POL 2/12 A 3,6/1,6 MF 25/12,5
Csatlakozó számozása s,s,l,10,4,3,11,13
Ezekből én arra jutottam hogy ez valami mosógépmotor lehetett, ha valaki tud róla valami infót, és hogy hogyan lehetne bekötni, (főleg a 2800-as fordulatra két pólusra) és megosztaná velem, azt megköszönném!

Segítségeket előre is köszönöm
(#) zenebuta hozzászólása Márc 30, 2012 /
 
Sziasztok! * ! Vettem egy 230/400 V 1.5Kw. motort és szeretném bekötni 220V-ra A fedélen következő van írva KALO- MOTOR KFT
KEZELÉSI UTASÍTÁS SZERINT BEKÖTNI! O W2 - O U2 - O V2 - O U1 - O V1 - O W1

Megköszönném.
(#) kadarist válasza zenebuta hozzászólására (») Márc 30, 2012 / 1
 
Szia!
Küldöm a kezelésit: Válaszd a delta bekötést.
(#) zenebuta válasza kadarist hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Üdv!

Köszi a gyors segítséget.Elfelejtettem írni azt, hogy nekem nincs otthon 3fázisom.
Minden esetre DELTÁBA kötöm.

Tulajdonkép U1 áthidalom W2-vel
V1 áthidalom U2-vel
W1 áthidalom V2-vel

A kondit: V1összekötöm W1
(#) kadarist válasza zenebuta hozzászólására (») Márc 30, 2012 / 1
 
Igen, így lesz a jó.
(#) zenebuta válasza kadarist hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Nagyon köszönöm a segítséget.
Most megyek és bekötöm és ha oké lesz megírom
Üdv: zenebuta
(#) zenebuta válasza zenebuta hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Szia!

Bekötöttem a mocit., csak egy helyben mocorgott, de egy zsinórt rácsavarva berántottam és elindult.
Nagyon megörültem mert szépen felvette egyből a fordulatot.
Bekötöttem állandóra egy mosógépről való kondit igy is csak berántásra indult. Megnéztem fázis ceruzával a kondi köpenyét és kijelzett valószínű, hogy rossz?
Ipari csengő nyomógombbal szeretném indítani.
Kérdésem 80-120mikró vagy pikó farádosat vegyek?
A topikokban azt olvastam, hogy 1Kw-hoz 70?farádosnak kell lenni, 1.5Kw-hoz jó lesz a 80-120-as?
(#) kadarist válasza zenebuta hozzászólására (») Márc 30, 2012 / 1
 
Állandóüzemű kondenzátor és indító is kell, mert ez nem egy kifejezetten egyfázisú üzemre készült motor. Állandó üzeműnek 40 µF körüli kell, indáshoz pedig 100 µF körüli indítókondenzátor. A negyvenes állandóan rá legyen kötve, az indító meg csak az indításkor. Az indító az indításkor természetesen párhuzamosan kötődik az állandóval, ami mindig rá van kötve a tekercsekre.
(#) lalibatyo válasza zenebuta hozzászólására (») Márc 30, 2012 / 1
 
Igen valahol 80 és 120 mikrofarad közt lesz jó. Állandóra kell a kondit kötni mert nem lesz nyomatéka a mocinak. Lehet kísérletezgetni hogy milyen állandó értékűvel fut szépen fogyaszt keveset és nyomatékos is. Az indításhoz viszont a nyomógombos rásegíztés plusz kondival jó ötlet a még nagyobb nyomaték érdekében.
(#) zenebuta válasza lalibatyo hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Köszönöm, kimeritő és megnyugtató volt válasz.

Üdv: zenebuta
(#) kadarist válasza zenebuta hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Arra ügyelj, hogy az indító típusú kondikat ne kösd állandóra, mert tönkremennek ettől.
(#) zenebuta válasza kadarist hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Szia!

Köszönöm nagyon jó tanácsokat kaptam tőled. Üdv:zenebuta
Következő: »»   107 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem