Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Sziasztok!
Most találtam rá erre a fórumra. Olvasgattam a régebbi bejegyzéseket, és azt gondolom hasznos tanácsot tudtok adni, hogy merre induljak el az autómnál tapasztalt hiba javítását illetően. Az autó: Skoda Octavia Tour, 2000.10.-havi, 1,6 cm3 benzines, AEE motoros. A hiba: Többnyire 3 henger megy csak a 4-böl, nagy fordulaton 4000 fölött néha bepöccen a 4. henger, és akkor megjön az erő is, addig ameddig a gázt nyomom/tartom a fordulatot, ez az állapot marad is. Gázelvétel és visszaadás után véletlenszerűen vagy 3, vagy 4 henger megy. Amit eddig csináltam: 4 gyújtógyertya cserélve 1 hétre ez megoldotta a problémát, azután változatlanul újra jelentkezett. Üdv. nmsjanos
Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket,hogy mióta megvettem az autót nem megy az ABS és a fordulatszámmérő.AEE motorkód 1.6 8 szelep 2002'.Lehetséges hogy köze van egymáshoz a kettőnek?Az ABS-t nem akarom megcsinálni de jó lenne ha a fordulatszámmérő működne. A segítséget előre is köszönöm.
Nézzél vissza a hozzászólásokban, a műszerfal egység forrasztását kellene átforrasztani. Az Abs-nél a kerekeknél lévő jeladót sprézd be valami kontakt-al és lehet hogy meggyógyul. Ha ez megvan akkor csekkoltasd is ki mert különben nem lesz jó.
Ne vezesd félre! Nem kell benne semmit forrasztani. 2002-től már javítva vannak a típushibák (amennyiben a számlap olyan, hogy a vízhőfoknak és az üzemanyagnak is fel van tüntetve az értéke). A fordulat jelet a motorvezérlő küldi CAN-en. Az ABS jelent szintúgy. Hibatár kiolvasás kellene először. Lehet, hogy a CAN nem megy az autóban és ez a két hiba összefügg (a légzsák is CAN-en megy. Az nem világít esetleg?
Bocsi ha hülyeséget írtam, de úgy rémlik hasonló évjáratnál már volt ilyen probléma éa a forrasztás orvosolta... Nemtom.
Sziasztok!
Először is köszönöm szépen a segítséget.Igen fel vannak tüntetve az értékek.Nem világít egyik hibajelző lámpa sem és már kiolvastattam a hibatárat,de sajnos nem írt ki hibát.Viszont érdekes hogy egyszer belémjöttek oldalról és nem nyílt ki a légzsák.A jobb első sárvédőmet találták el,lehet hogy ott nincs érzékelője a légzsáknak.
Sziasztok! Szia VIM!
(Octavia kombi 2000 1,6 AKL) Az ablakfűtés kapcsolóban az izzó, ami a piros csíkot világítja meg, kiégett. Cserélném de nem tudom a fogyasztónak az értékeit, nevét. Nem akarok rosszat átforrasztani. Kérlek segíts ebben szóban vagy kapcsi rajzzal. Létezhet, hogy az izzó kiégése miatt nem műkszik a hátsó ablak fűtés? Vagy ő csak párhuzamos kötésben van? Nem tudom kivenni a műanyagban melyik láb hova fut. (persze át is köthetném és kipróbálhatnám) Köszönöm... Szép napot...
...Jaj elfelejtettem, hogy a Led-ről is érdekelne infó mert szívesen kicserélném zöld színűről kékre. Persze ez csak esztétikai dolog. (nálam)
És még valami... A múltkor segítettél a tanksapka fedél nyitás kérdésében. Kivettem a motort szétszedtem és a dugattyút visszahúzó rugó volt kiakadva. Sikeresen megoldottam, tökéletesen működik. Köszi VIM még egyszer...
Sziasztok,
Tudnátok javasolni valami használható de nem drága hibakód olvasót? Octavia, 2003-as, 1.4 16v. Köszönöm, L. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2013
Első ránézésre 12V 1,2W-os foglalat nélküli izzónak tűnik.
Ha van előtte piros szín, akkor teljesen felesleges fehér színű helyett bármilyen más színű izzót, ledet beletenni. Az izzó lábait óvatosan kihajtva becsúsztatod a helyére, majd visszahajtod. Ha nem foglalat nélküli izzó, akkor lehet rizsszem izzó is. A különbség az izzó kinézetében csupán annyi, hogy a foglalat nélküli izzó alja "laposra" van préselve, a rizsszem izzóé, pedig nincs. A teljesítményben is lehet különbség. Másodszorra nézve a képet inkább rizsszemnek tűnik. (Remélem azért segített a kisregény. :friday A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2013
Ha csak a motorhoz kell, akkor ELM327. Vannak hozzá free alkalmazások. Ez ismeri az OBD kódokat és nem csak a Skodához jó, hanem szinte az összes OBD2-es autóhoz.
Ha az egész autóhoz, akkor KKL interface. Pár ezer forintba kerül az interface maga. Mivel az interface-ben nincs szoftver, így nem sértesz vele semmilyen törvényt, ha használod. A programot azt neked kell hozzá levadásznod. Ezek már fizetősek. VCDS-Lite ami a legjobb a KKL interface-hez. Vagy VWTOOL. A KKL interface nem CAN-es, ami azt jelenti, hogy az újabb autókat nem kezeli, de a tiédhez még jó.
Szia sufni!
Persze, hogy segítesz a tanácsaiddal... Köszönöm Bután fényképeztem, oldalról kellett volna akkor látszódna, hogy simán forrasztani kell mint egy két lábas LED-et. (Neten miniatűr izzónak hívják) nem összekeverendő a T3, T5 vagy T10 sima alul laposra préselt rizzsel. És igaz a kérdésemet is pontosíthatnám... Nem is a behelyezéssel van gondom, hanem a miliamperekkel, amperekkel, wattokkal. Amit felleltem a ládafiába az 12V-os 75mA és 40mA-es. Melyiket forrasszam be? Azért is szóltam VIM-hez is mert mindig ellát minket jó kis kapcs.rajzokkal, amin vannak műszaki adatok. A kapcsolóban kettő fényforrás van az egyik ez, ami a piros csíkot világítja meg (ez a kiégett fehér rizs), a másik pedig sima 3milis zöld LED, ami a piktogramot. Na az utóbbit akarom kékre cserélni. (fogom is) Köszönet minden hozzám intézett szóért...
Szia!
Szeretnék érdeklődni, hogy sikerült-e megfejtened az ingadozó feszültség rejtélyt? Ha igen, mi volt az ok? Nagyon hasonló jelenséget produkál az én autóm, és arra keresem a lehetséges megoldást. (Nissan Primera) Nálam még annyi a rafinéria, hogy amint elkezdem felkapcsolni a fogyasztókat (hátsó ablak fűtés, reflektor, klíma, ventilátor max fokozat) egyre alacsonyabb lesz az ingadozás frekvenciája és amint 1-2 Hz környékére ér, megszűnik. Stabil lesz a feszültség és marad is, ha ezután a fogyasztókat ki is kapcsolom. Függ még a hőmérséklettől, nagy mínuszoknál nem is lehet néha megválni a pulzálástól. Aksi rendben. Egyik egyenirányító dióda lenne, mi bizonyos fesz-nél átbillen és méltóztatik működni? (Ha valakinek esetleg még beindította a fantáziáját a jelenség, megköszönném a gondolatait.) Üdv!
Sziasztok!
Már csak az lenne a kérdésem hogy hol találom a CAN-t az autóban és hogyan tudom cserélni? Köszönöm.
A CAN egy vezetékrendszer az autódban, amin keresztül a különféle vezérlő számítógépek beszélgetnek egymással. Te ezen mit szeretnél cserélni?
Sziasztok Fórumosok!
Nagyon hálás lennék ha tudna valaki küldeni, oktavia 1,6 2000 (AKL) biztosíték tábla kiosztást. (képet, rajzot, bármit) Melyik bizti mihez való... VIM testvérünktől szoktam ilyesmiket látni... Köszönöm Üdv mindenkinek...
Szia! .... ebben a nagy sietségben csak így tudtam összevágni.
Szia!... Több mint tökéletes... a nagy sietségben Nagyon köszönöm VIM Nagyot segítettél...
Szépeket...
Sziasztok márkatársak!
Lenne egy problémám,örülnék ha valaki tudna benne segíteni!Van nekem egy 98-as AEE Octavia 1.6-om! Van benne 130e km. Következő a gond,ami mondjuk nem elektronikai, de annyi ügyes szaki van itt,hátha találkozott már ilyennel!Tehát először arra lettem figyelmes, hogy az autó kormánya elkezdett rázni egy picit,mondom gumi...megnézettem, nem az, aztán már az autó elején is érződött,mint gyorsításnál,de inkább lassításnál, ha lelassítok kb. 30-ra már úgy mozog oldalra mintha nem is kerék lenne alatta hanem egy tojás...és a másik dolog már a váltókar is ilyen ütemre mozog sebességfokozatban!Tippelek a motortartókra,kicsit már lötyögnek,de padon nem mutat nagy elhasználódottságot!
több dolog is okozhat ilyen jelenséget. kormány összekötő, alsó talpas gömbfej, lengőkar szilentek, féltengely csukló, kerékcsapágy. Ezt távdiagnosztizálni nem lesz könnyű. rángasd át az elejét, ha lehet segítséggel. Egy valaki a kormányt mozgatja ide-oda egy pedig vizsgálódik lent.
Volt már padon,ott megrángattuk az alját de komoly problémát nem mutatott!Viszont miután írtam,elvittem átrakatni a nyári gumikat...És láss csodát...megszűnt minden problem!!!!Egy dolgot vettem észre miközben csápon volt a kocsi,a jobb első toronycsapágy teljesen fel van szakadva,úgyhogy az cserés!A levett téli kerekeken viszont külsérelmi nyom nincs!!Se szakadás,se pukli se semmi!Úgyhogy nem értem..de szerencsére egy pár ezrest így a zsebemben tartott!!!Valószínű hogy mégis szál szakadt volt+ belejátszik a torony is!Azért a felső motortartó is cserélve lesz...de hát se nem olcsó se nem könnyű cserélni!Azért köszönöm a tippeket!
Viszont lenne egy ide vágó szellem is a gépben!Egy összetett elektronikai problemmel állok szemben!Következő a mutatvány...4 el.ablakos a kocsi de a bal első ugye dupla kapcsolós(automata,félautomata) ha magamnak akarom lehúzni,egy ideig gondolkodik,majd elindul lefelé,megáll majd fölfelé,néha csak a relé kattog és így játszunk egymással...kapcsolót kompletten cseréltem kb. egy hónapja egy darabig jó volt most megint elkezdte!A többi ablak rendesen műxik!Továbbmegyek..a rádióm a saját kis életét éli!Ha olyanja van bekapcsol,ha nem akar akkor nem,néha menet közben kikapcsol és nem kell hozzá kátyú sem!Sőt először megy,aztán kiveszem a kulcsot,visszateszem és már nem hajlandó bekapcsolni..A gyújtáskulcs nincs elkopva és a kormányoszlopot is szétkaptam már hiába rángatom a kábeleket akkor bezzeg nem csinálja tehát nem kontaktos!Az meg hogy a mutatóim nekem is össze vissza táncolnak mint itt az előzőekben oly sokszor írták,már csak hab a tortán,viszont azt észre vettem, hogy mindig máshogy csinálja..pl. ha rálépek a fékre lefekszenek,majd vissza...vagy felkapcsolom a helyzetjelzőt lefekszenek,ha lekapcsolom felélednek!És hol ez hol az!?..Szoftverfrissítés?Computer csere?Mi legyen!?
Ez a több rejtélyes hiba lehet, valami testpont fellazulásából is.
Na igen..elég sok forrása lehet,csak azt nem tudom hol kezdjem el! :/ Vagy ki az aki ebben szaki? Salgótarján környékén valaki tud valakit?
Az óra javítás menetét megnézted?
Én először azt tenném "helyre". Olvass vissza hogyan kell leellenőrizni, illetve a Te autód az a fajta-e, mert egy évjárat után megoldották a műszerek problémáját, előtte javítós a történet.
Hát az enyém még az első szériás AEE motoros,tehát valószínű ugyan olyan!A láb forrasztásra gondolsz?Még szét nem bontottam az órát,de én itt gyanakszom más hibára,már csak azért is mert a fékpedáltól kezdve a lámpakapcsolóig mindenre reagál...de azért megnézem hátha tényleg csak elmelegedtek,bár inkább valami komplex kontaktra gyanakszom!
Ha jól emlékszem volt szó a testelésről is, a műszerfalra menő testkábelt is érdemes megnézni -mivel a féklámpától "visszajöhet" a test, ha nem kap rendesen testet.
Szóval akkor az lesz a legjobb, ha az autón fellelhető összes kábelt,zsinórt, madzagot,átnézem!?
Előtte olvasd át a hozzászólásokat, volt szó a műszerfal testeléséről ha jól emlékszem a vezető felől az "A" oszlop körül megy a műszerfalra. Nézd meg és ha a régebbi típusu az autód, akkor a műszercsoportot is érdemes górcsőalá venni.
(szerintem) |
Bejelentkezés
Hirdetés |