Fórum témák
» Több friss téma |
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Hello! Esetleg leírhattad volna mi a gondod vele. Nem? üdv!
Itt is rég volt mozgás
Azt szeretetném megoldani hogy reggel ne kelljen kimennem a (zárt) kertbe beindítani a kocsit ,hogy melegedjen. Az indítást az autótól kb 3-4 méterre lévő ablaküveg mögül akarom gombnyomásra. Ez egy kulcs nélküli mazda CX7. Hogyan lehetne ezt megoldani? ODB2 interface esetleg alkalmas lehet a feladatra? Vagy egyéb ötlet? A tanítsam be a kutyát vagy küldjem le az asszonyt opciók nem érdekelnek
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2014
Ez jó de az a baj,hogy ez egy komplett riasztó rendszer. Kicsit ágyúval verébre.....
Nem is értem hogy indít kulcskártya nélkül? azért köszi nézegetem még A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2014
Nos igen, egy ilyen ötlet megvalósítása kapcsán, kompromisszumot kell kötni a cél érdekében, "kell-e ez nekem, ...stb"
Szerintem felesleges egy 70000-es cucc egy 5000-es cucc helyett.. Csak azt kellene megtalálni hogy a kártyaolvasó ha jó kártya van benne mit küld a kocsinak és piccel lemásolni, és onnan már nem hiszem hogy nehéz lenne.
Sehol nem írják hogy kulcskártyás autóra is használható. Persze az ellenkezőjét sem.
Egy zsigulival nem lenne gondom mert ott ugye 3 vezeték összerelézve majd az önindítóé bontva és kész. De itt, ott van az IMO amit ki kell kapcsolni. Megaztán a gyújtáskapcsoló is lehet sokkal több annál mit a zsigán volt......? Ezért gondoltam az ODB re , de gondolom ez sem ilyen egyszerű hogy rádugom a szerviz csatira és start parancs. Mert ugye ettől jobb védelem van benne gyárilag, legalábbis remélem.
A kulcskártya csak a riszttót kapcsolja ki ill. az ajtót nyitja. A Motort nem tudja bekapcsolni, ahhoz el kell fordítani a "álkulcsot". (álkulcs ugyanolyan mit egy sima autón a slusszkulcs de mindig a kormányoszlopban van, ide lehet bedugni az igazi kulcsot ha lemerül a kulcskártya)
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2014
Raadasul a szakavatott autosok szerint a hosszas melegites kifejezetten art a motornak. Beinditod es indulsz, nem varod meg alapjaraton, hogy felmelegedjen a motor. Irto nagy hidegben 1-2 perc max. Ameddig lekaprod a jeget rola.
Nem a motor érdekel , nem akarok fázni meg kaparni,és fogmosás közben kimenni bekapcsolni se.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2014
Üdv!
Bocs hogy kivezetek a topikból de az állófűtést erre találták ki ez is extra, bár a Saabban valamiért nem, és abban még időre programozható is, és még a motort is felfűti. Sztem a Mazdának is van megoldása, ha már a Csepszonokban is meg volt oldva anno (ha primitívebben is asszem 220-ról). Pl. a "hűtőkör" felmelegítésére gondolok,nem feltétlen a motorral, és még üzemi hőfokkal is indul a kocsi. Másik: Ülésfűtés programozva bekapcs.(ha van) Amúgy az elsőt szakszerviz és nem olcsó a pageres riasztó se. Joe
Ennyi erővel betehetek egy 220as hősugárzót is távirányítható kapcsolóval. Kérdés hogy a hosszabbítóra rá tudom e csukni az ajtót, lapos kábel kell.....vagy marad a résnyire nyitott ablak. upsz az nem jó, felhúzódik magától.
ODB re írhatna valaki aki ért hozzá.! IMO-t ki lehet kapcsolni a szervizcsatlakozón keresztül? Kap áramot az ODB interface ha a gyújtáskulcs "off" állapotban van? Egyáltalán lehet bármit is csinálni ODB-n keresztül "off" állapotban? találtam ezt: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2014
Találtam gyári megoldást is (egy vödörnyi cucc kell hozzá sajnos)
Bővebben: Link És persze arany áron.
Ha ez ennyire egyszerű és publikus lenne, akkor minden autót ellopnának, nem csak annyit amennyit...semelyik cég nem fogja kiadni az immo hatástalanításának módját önszántából.
Állófűtés+utastér fűtés 230V-ról, erre van. Ja, bocs az is pénzbe kerül, akkor nem jó neked.
Nem rossz!
Installálását itt is szervizszakembernek kell legalább befejezni. A Saab állóf utólagosan szintén aranyár. Nem is ilyen irányba akarok menni inkább a fedcomp bolygatása nélküli profibb lehetőségeket keresném. Egyébként is drasztikussá teheti a fogyasztási adatokat, mert ugye az gázolaj liter / 100 km, mivel a comp méri a litert hogy fogy (azonos tartályból) a km pedig constans addig... Hát igen! A matek szigorú: . Ezért javasolnám akár a hűtőkör felfűtését, ülésfűtést vagy más irányú ötletek
Ezt találtam:
http://www.cx7club.com/showthread.php?t=351828 Mazda cucc kevés bolygatással rakható be, és az autónak is jót tesz. igaz indulásig villanyautónak néz ki, de legalább -30° ban is pöccre indul. (és hosszabbító is kell még hozzá.) ezek kb 100$ körül vannak. Meleg motor hamarabb fűti fel a kasztnit is...
Ez a cucc nem rossz. De ha már hosszabbítózni kell akkor inkább a hősugárzó az egyszerűbb szerintem. Remélem nálunk nem lesz -30 . Kicsit bajosnak érzem hogy mindig nyitogatni kell motorteret ....
Közben egy kicsit közelebb jutottam a megoldáshoz. kipróbáltam az ablakból a kulcskártya kikapcsolja az IMO-t tehát csak a indítózást kell megoldani, meg valahogy gyújtásra tenni. Erre talán jó ODB és nem kell gyártói titkokat sem megtudnom.
Nem feltétlenül kell szakszerviz. Aki kicsit is ért hozzá a leírás alapján simán be tudja szerelni.
Bővebben: Link Szerviz is ez alapján csinálja. Gondolom kb 10 évente egyet. A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2014
Ez belülről fűti a motort, és megszűnik a hidegindítás, akár kapcsoló órával időzíthető. Faferom Trabijában egy kemping benzinkályhával oldotta meg, de hát akkor még olcsó volt a sebbenzin, (Neki!: körz orv) és még az szag nélkül égett... azok a boldog 70-es évek eleje! .
Szóval: a gyári megoldások közt is lehet más, olcsóbb több kényelmet adó.
A hűtőcső cseréjéhez valóban, nem kell ezért javasoltam, a többinél lehet hogy a fed.komp.ban vmit engedélyezni kell ezért kell a szakszerviz.
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2014
Szia
Azért még pár dolgot ne felejts el.Mondjuk mielőtt indít a kocsi távrol nem árt megnéznie azt sem hogy üresben van-e.Az élet produkál furcsa dolgokat.
Hááát! Yess!
20 évvel ezelőtt a pana video tunerjének behangolása így kezdődött: Turn on the video... D . Az IQ huszár aminak ezt is bele kellett írni... D , meg mit ne tegyen a mikróba... D , meg a mosógépben nem mossuk a macsekot D .
Nem annyira vicces ez, meg nem is evidens. Pl. egy manuális váltós autóban hogyan is vizsgálod ezt meg elektronikus szempontból?
Én a ventillátoros hősugárzós módszert használom már évek óta időkapcsolóval, nagy megelégedéssel. Bár az Opel Astra F és a Mazda bármely típusának ajtóillesztési hézaga közt legalább 1 cm különbség van, tehát neked lehet, hogy valóban lapos kábelben kell gondolkodnod. Enyémnél a 3x1-es MT kábellel szerelt hosszabbítóval még nem volt gond, pedig minden téli napon rácsapom az ajtót.
Elnézést a viccelődésemért, de akkoriban egy földművesnek is evidens volt amiről írtam. Ha nem, akkor megkérdezte, ha nem tudta akkor "csak" a polcon volt. Azóta ennyit "emelkedett" USA szintre oktatásunk színvonala által az átlag IQ-nk.(Sajnos. Az a sokat szidott Porosz rendszer.) Most hogy mondod, tényleg nem vicces. De amit én ajánlottam az a motortérben van, és a motor indítása nélkül melegíti fel a hűtővizet hálózatról. 1. Kihúzod benn.2 motorháztető felnyit, kábelt lehúz. 3.Tető le. 4. Beül, autós iskolákban tanultak alapján indít, indul, elmegy. Ezek alapján melyik pontnál szükséges az elektronikus vizsgálat. (A földművesek azért tudhatták ezt kezelni, mivel a katonaságnál is alkalmazták a Csepel teherautóknál, és ott ezek az urak, sőt "etnikumok" is előfordultak, tehát kötelezően meg kellet tanulni dolgokat, amilyen helyzet ma már iskolában sincs.) Ezzel a helyzet komikus voltát szerettem volna kiemelni, nem embereket bántani, kicsit fényezve országunk intelligenciáját a nagy "iránymutató példaképhez" képest. De bocs ha vmit rosszul mondtam, nem hiszem,hogy rosszat ajánlottam, és ennek ellenére nem köteles senki ezt elfogadni. Mint ahogy a más által ajánlott távirányítós indító szimpatikus neki. Gratuláltam neki, hogy nem túl drága, gyári minőségű eszközt talált.Szakember szerelheti be, biztos tájékoztatni fogja az üzemeltetés során felmerülhető baleseti helyzetek és azok elkerüléséről.
Szia
Az olcsóban nem tudom hogy van e, de a gyáriban van figyelés , sebváltóra és kézifékre is de még ajtó becsukásra is , nem véletlenül kerül annyiba amennyibe. Az olcsóba is lehet valami mivel nem nagy kunszt megkérdezni a computert hogy milyen sebességbe van a váltó. Ezek azért gyári cuccok nem sufni mókolás, nyilván gondoltak ezekre a problémákra a tervezők is mivel neked is ez jutott először eszedbe , aztán lehet hogy mége ...? A hülyeség és a szegénység örök, mint tudjuk. Egyébként ma reggel már jól jött volna a remote start , 10 percet ültem benne mire leolvadt , ez volt az első téli reggel. A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2014
Igen ez a megoldás bár fapados, de egyszerű mint a faék és működik. Nem jár túl nagy felhajtással kirakni a hősugárzót reggel a kocsiból meg este betenni (főle úgy hogy ehhez nekem még ki se kell szállnom annyira közel van egy pakolóhely) Esetleg keresek olyat ami neem hagyományos forma hanem valami lapos vékony ami talán befér fixen a ülés alá.
Neked hol van a hősugárzó? Mivel nekem egy légtér a csomagtartó az utastérrel esetleg oda is rakhatom? Az lenne a legtutibb. Kérdés mennyire hatékony ha hátul van? Milyen fokozaton járatod? Azt gondolnám a legkisebb fokozat elég...? Átlag mennyi idő alatt olvad ki a kocsi?
Ha jól értelmezem az autód fedetlen helyen parkoltatod, garázs nincs. Az autó letakarása lehetne egy megoldás a szélvédő eljegesedése ellen, majd a havazás beálltával a hómentesítése is le egyszerűsödik, legalábbis nálam ez régóta bevált, nem kell várakoznom hogy leolvadjon mert jégkaparás az szóba sem jöhet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |