Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
A 23ohm os ellenállás a kimeneten megfelelő? Nem találom egyelőre a hibát.
Helló! A nyáktervezős mutatványom ott fulladt meg, mikor el kéne helyezni a terv alapján az alkatrészeket. Az általam próbált pogramok közül egyik sem rendelkezett használható "autoplace" funkcióval. Mindig millió átkötést csináltak. Manuálisan pedig (nekem) lehetetlen. Te ismersz olyan progit, amiben jó az autoplace? Vagy el tudnád helyezni kézzel? Mert akkor én beviszem a rajzot. A kész művet meg közkinccsé tesszük.
Üdv!
Hol van itt 23ohm? Vagy a terhelő ellenállásra gondoltál? Mert abból 23ohm/23W-os kellene.
De először működjön terhelés nélkül. PTC1-2 biztik benne vannak az áramkörben? Vagy vissza van kötve a az SP az OUTP-re és az SN az OUTN-re?
Az outn és outp között van 23ohm. Benne vannak a biztik a sp az outpvel és a másik is össze van kötve. Az ellenállásmérővel a banándugóra a műszerdoboz előlapján mértem
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2015
Hello! Itt a motyesz. A másolással nincs gondom, a két panel egyre tervezésében kértem segítséget, mert nem férek el, plusz érdemes lenne kicsit naprakészebbé tenni. (mai alkatrészek raszterméretei, egy-két stab. kocka beújítása, stb...)
Figyeld a beszélgetéseimet, hátha sikerül a tervem, és akkor az új verziót párhuzamosan tudjuk csinálni. Üdv!
Arra figyelj, hogy neked a sima TR9158ad van, a djvu meg a /A verzió. Ebbe szerintem már nem az ellenállás osztós szabályzás van, hanem potis.
A P1080041-hez talán van rajzom, igaz az 1:1es verzió. Tehát nem a mai alkatrészekhez tervezett, hanem az akkoriakhoz. Manuális megoldáshoz, javaslom, amit fentebb írtam, ott lényegébe lemásolhatod a panelt.
Esetleg jelenthet valamit az is hogy az U-limit led folyamatosan világít akkor is ha dc off ki vagy be van kapcsolva meg akkor is ha letekerem az I-limit-et és világít a piros LED is?
Az U-limit akkor alszik el, ha a kimenő feszültség kisebb, mint amit a P2 potival beállítanál. Ha az I-limit világít, akkor is ez a helyet, hiszen az áram korlátozza a feszültséget és ekkor már is kisebb a feszültség, mint ami szükséges lenne. DC-off-nál is ez a helyzet, hiszen azzal kikapcsolod a Q2 tranyót (és egyben a végtranyót), így a kimenő feszültség ismét kisebb lesz a beállítottnál. De ezek alól kivétel, ha a feszültség szabályzó poti nullára van állítva. Hiszen annál nem lehet kisebb a kimenti feszültség. De ekkor az IC offset feszültsége fogja meghatározni, hogy ég vagy sem. (De alapvetően ekkor nem üzemállapoti jelzés.)
Ahhoz hogy kikapcsoljon a zöld, U3b 7-es lábának az DCP pontot meg kell közelíteni kb. 1..2V-ra. De ahhoz az 5-ös láb feszültségének kisebbnek kell leni, mint a 6-osnak. Viszont ott még jelenleg "káosz van", ha jól értem amiket mértél.
Üdv.
Segítséget szeretnék kérni. Sikerült szereznem egy TH-175M 2x42Volt 270W trafót, szeretnék belőle építeni egy labortápot. ( + - kimenettel ) Már van elé zavarszűrőm , de más semmi egyenlőre. Amit szeretnék kihozni belőle a végén: Polaritás védelem, állítható stabil kimeneti feszültség mind 2 oldalon, valamint szintén szabályozható kimeneti áram erősség, nyilván a trafó túlterhelése nélkül. Ehhez kérnék szépen egy kapcsolási rajzot lehetőleg a benne szereplő elemek megjelölésével. Elméletileg a nyáktervet és beültetési rajzot már el tudom készíteni. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Szia!
Keress vissza! Rengeteg rajz és hozzájuk tartozó nyák van feltöltve ide. Javaslom neked Alkotó mester terveit, megbízhatóak és kielégítik minden követelményedet. PL EGY, ez nem igényel külön szekundert... A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2015
Igyekszem tartani a körvonalakat, eddig ennyi.
Kéne még egy-két kép a főszabályzó paneljéről, mert a BD214 hűtőbordája mögé nem igazán látok be, így nem tudom pozicionálni az alkatrészeket. Illetve arról a környékről kéne még 1-2 fotó, ahol még nincsenek meg az alkatrészek a tervemen, ott se minden egyértelmű. Az előszabályzó az kész. A makrók "e századbéliek", szerintem minden bele fog menni, csak a kondikon kellett igazítani egy kicsit. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2015
Dolgoztam olyannal is. Nem sok a különbség a két verzió között. A z egyiken potival szabályzol, a másikon jacksley kapcsolóval, 2 voltonként, (úgy, hogy millió ellenállás van a fokozatok közé forrasztva) plusz egy finomszabályzó poti. A másik különbség, hogy stekkerek vannak a hátulján, hogy több tápot össze lehet kapcsolni master/slave üzemmódban.
Továbbra is mondom, hogy a másolás nem pálya. Újra kéne tervezni. Ó..Ó..Ó.. bárcsak valaki segítene...
Kicseréltem egy hibás potit, már tudom szabályozni a feszültséget, de 0.3V alá a P4-es potival sem tudtam lejjebbvinni. A 7912-es fűt rendesen esetleg kell rá egy kisebb hűtőborda vagy az baj h fűt? Mikor a DC kapcsoló nyitva van akkor a PTC3 melegszik.
A zöld LED valamiért nem alszik el ha a DC kapcsolo nyitva van és nem kellene világítani a LED nek akkor a 7es lábon közel 0V van (ha zárt a DCkapcsoló 2,4V). A BS250-en DCP és a drain között -0,66V esik, A gate és a drain között -0,62V esik. Az R27-en 0V esik. Lehetséges hogy a Bs250-nél a source és a drain fel van cserélve? Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2015
Hello!
- A potin nem tudod a feszültséget 0,3V alá vinni, vagy a táp kimenetén. A P4 a táp maximális kimenti feszültségének beállítására szolgál, nem a minimumnak. - Mivel a trafódnak egy szekundere van a 7912 jó nagy bementi feszültséget kap. Kb. 1W-ot kel elfűtenie, így kisebb hűtőborda kell rá. - A PTC3 nem fűthet. Ha fűt, túl nagy áram folyik rajta át. A Q6-Q7 egy áramtükör, ami a -12V-ból kb. 1mA áramot kap, és a Q7 kollektorárama is ennyi. Feltéve, hogy a Q6 kollektora-emittere jól van beforrasztva és R23 értéke tényleg 10kohm, nem kevesebb. A Q6 kollektor-emitterét mA mérővel rövidre zárva 1,2mA áramnak kell folyni. PTC3-on átfolyó áram is ennyi kell hogy legyen. - Ha a DC kapcsoló nyitva van és nincs áramkorlátba a táp, akkor világítani kel a zöld Led-nek. Viszont ha a 7-es lábon 0V van (DCP ponthoz képest) akkor nem világíthat. A nyákon jó a BS beültetése. (Egyébként pont fordítva kellene lenni, ha zárt a CD-OFF, akkor kellene a 7-esnek 0V-nak lenni.) A Gate-Drain feszültség nem érdekes, csak a Gate-Source és Drain-Source. Az R27-en kell feszültségnek esni, ha a 7-es lábon nem 0V van. Hiszen az R28 470k-val feszültségosztót alkot. (Nincs az adatlapon fordítva, csak bénán van lerajzolva. Alulnézet amit látsz.) A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2015
Pofás. Itt van a 241 mindkét oldala, balul a greatz mellett nincs alkatrész beültetve, jobbra meg jól csináltad. Ellenállat (R1), dióda (D3), dióda (D1), semmi más.
Ezt is nézd: Bővebben: Link Ha kell még valami, dudálj! A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2015
Kelemenes estét!
Jól értelmezem-e, hogy a 3-as számmal jelzett Polyfuse értéke (a rajzon feltüntetett érték 250mA) akár kisebb is lehetne ,mondjuk 200mA, vagy még kisebb ha nem sikerülne beszerezni az eredetit. Mindhárom Polyfuse értékének egyformának kell-e lenni?
Igen, tudom, hogy baloldalt más nincs beültetve, viszont lehetne, akarom mondani, kialakították rá a helyet. Azért mondtam, hogy maradok az eredeti körvonalnál
Köszönöm a képeket, lementettem mindent! A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2015
Hali. BC557-et tettem bele, a 7912-es középső lába a DCP-re van kötve tehát 0V
A 7912 lábkiosztását nézd át és kösd be helyesen (ha még nem ment tönkre).Ha minden oké -26 és -30 között fogsz mérni.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2015
Bocsi úgy emlékeztem hogy az a DCP pont volt mert a 7812nek a középső lába a GND, jól volt bekötve.
Azért melegedett mert a NYÁK terven fordítva van a Q5, Q6 ,Q7 rajza én meg nem ellenőriztem le a lábkiosztást mindegyiknél ezért van most nagy kavalkád.
Hello! Nem szükséges egyformának lenni. Mindössze azért van benne ez ellenállás helyett, hogy ha valami gubanc lenne ne az ellenállás égjen le, hanem a PTC oldjon ki..
Nem tudom milyen nyáktervről beszélsz, mert Alkotó-én minden jól van beültetve..
A neten néztem adatlapokat hozzá 2-t megnéztem és azokon fordítva volt a lábkiosztás megmértem multiméterrel de nem jutottam vele előrébb mert mindkét lehetséges lábkiosztásra ugyanúgy kiakadt. És más hibát nem találtam sehol miden passzol de valamiért még mindig melegszik, rámértem ampermérővel a PTC két lábát zártam rövidre vele és szikrázott rendesen de szerencsére nem füstölt el semmi. de látszólag működik minden. A BS250-es FET meg másfajta volt (ez alapján tettem be és ennél pont fordítva van a lábkiosztás).
- Az elég rossz ötlet, hogy ha valami melegszik, akkor még ampermérővel is rövidrezárod.
Most már lehet, hogy a tranyó is megpusztult. A PTC pont egy biztosíték, ami ha túláramot kap, felmelegszik, és nem engedi az áramot tovább nőni. Inkább kikötni kellet volna egyik lábát, és sorosan megmérni az áramot. De ha melegszik nagyon, akkor nyilvánvalóan sok áram folyik rajta. Alaphelyzetben ott kb. 1..2mA áram van, és az összes feszültség nem a PTC-*n van, hanem a tranyón. - Mi az, hogy "FET meg másfajta volt"? Mit tettél bele egyáltalán?
Megmertem úgyis először de nem mert semmit aztán rájöttem hogy már régebben elromolhatott a multimeterem. Nem pusztult meg semmi ugyanúgy működik úgy értettem hogy másfajta volt hogy nem a szokványos alakja van de ugyanúgy bs250 és (korábbi hozzaszolasomba linkeltem az alakját és a láb kiosztását az alapján kötöttem be)
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2015
Néhány szemléletes képet mutatnál az építésedről?
Még nincs teljesen kész, még egy tápot szeretnék bele építeni. A forrasztási oldal nem a legszebb de más technikával nem tudtam megcsinálni. a panelon van még 2 műszerek egy egy egyenirányítás az NTC-FAN4-es és egy 5V-os stab.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |