Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
A tiéd is szép igényes munka.
Szerintem aki hobbizik ilyen szintem eléggé sok mindent elkészít otthon mert élvezi, hogy a keze alól kijön egy ilyen végeredmény. Olyan strapabíró lett az asztal, hogy akár egy disznót is fel lehet darabolni rajta. Azért álltam neki mert amit lehet kapni azok majd szétesnek, ami nem az meg elérhetetlen áron van. Van egy asztalos haverom aki gyűjtötte nekem a nyesedéket abból raktam össze a lapokat. A lábakat azt vettem. Szóval hobbi hulladékból jóformán.
Azért a táblásítás sem olyan egyszerű művelet. Szépen megoldottad. Mondjuk ha van egy jó vastagolód, vagy kombid, akkor félig nyert ügyed van.
Az a gond ezzel a szakmával, hogy sajnos elképesztő mennyiségű szerszámot igényel.
Hát nekem nincs vastagolóm de van egy asztalos haverom.
Először 28 cm széles lapokat ragasztottam össze ezeket küldte át vastagolón. Ezeket összeragasztottam és szalagcsiszolóval türelmesen összecsiszoltam. Sajnos nekem nincsenek csúcs gépeim, csak barkácskategóriás nevesincsek, ezekkel oldottam meg a feladatot.
És akkor volt még a "városi" gáz is. Na ezt szívják, ahol még ehhez megfelelő hálózat van kiépítve a házban és felülvizsgálat van...
Jövedéki bűncselekmény. Tehát nem.
A "városi gáz" fő összetevője a szán-monoxid. Ilyet már egész Európában nem találsz. Az előállítása is drága a földgázhoz hasonló biogázéhoz képest.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2016
Köszönjük E. Sok helyütt, a régi házakban "városi gáz" szerelések(épület-hálózat) működnek (nem "városi gáz"-zal), de az új szabvány szerint már nem megfelelőek; na ez a "gáz", mert jókora summa az átalakítás (teljes új hálózat!) Erre utalt a kolléga.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2016
Azok megfelelnek mert a cső az cső, a csap meg csap. Ami nem felel meg az a bélés nélküli kémény, meg a több lakás egy kéményen dolog. Nálunk is azért van a szívás mert nem fér el 4db béléscső a kéményben, ezért kell most mindenkinek villanybojlerre váltani. És persze az sem nagyon érdekli őket hogy innentől mivel lesz fűtve a fürdőszoba.
Újra elolvasva, keresem a bocsiszmájlit....
Idézet: „Azok megfelelnek mert a cső az cső, a csap meg csap” Egy nagy frászt. Nálunk minden csövet, (na jó bekötő csövet) meg csapot ki kellett cserélni. A jó kis kúpos elzárót, sárga színű gömbcsapra, a fix csővel bekötött gáztűzhelyt sárga színű flexibilis csőre, a bojler fehér fémharisnyás csövét szintén sárga flexibilis csőre.
Akkor az már valószínűleg akkor sem felet meg amikor felrakták. Nálunk vas csövek vannak a réz golyós elzáróval kezdetektől fogva, és nincs is vele baj, mert ebbe nem kötnek bele.
Azért az ötven- száz éve azért más volt a szabvány.
Idézet: „a fix csővel bekötött gáztűzhelyt sárga színű flexibilis csőre,” Nálunk meg a flexibilis csövet kellett fixre lecserélni. Tulajdonképpen a logikát láttam is benne, hogy a tűzhely lapja felett ne legyen flexibililis cső... Ugyan nem értek hozzá, de állitólag a városi gázhoz tökéletes volt a "kóc" mint tömités a szereléshez, a földgázhoz viszont már nem jó, mivel kiszárad és utána szivárog...
Ne keresd! Annyiféle (valódi, és mondvacsinált) oka van az új szerelések megkötéseinek, hogy nem akartam belemenni a részletezésébe, mivel 1-2 oldalt kitett volna. A lényeg amúgy a szívatás, kaszálás. Sok ostobaság, egy kalap alá vétel van az új szabványban (szerelési követelményekben).
A h.sz.-ekben tkp. leíródott néhány dolog, de a fele sincs itt, amik indokolják (és nem indokolják) az új "módit"; azért ki lehet mazsolázni. A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2016
A kenderes ha rendesen kivitelezik, jobb mint a teflonos. Olykor majdnem a nem oldható kötések kategóriájába sorolható.
Nálam a régi flexit kicserélték másfajta flexire. Kb olyanok ezek a szabványmizériák, mint a tavalyi könnyűgépkezelői újravizsgáztatása az egész országnak. Értelmetlen pénzlehúzás. Aki 10-40éve targoncázik, annak most kiderítették hogy nem tud targoncázni, csak ha befizet 50ezret. Országos szinten ez szép kis summa lehetett. Valamelyik oldalon olvastam, hogy pedzegetik a KRESz-ből is az újravizsgáztatást. Hát HURRÁ!
Úgy van ahogy írod. Beszéltem több szerelővel is az üresen lógó csődarab miatt, és aki benne van ebben a felülvizsgálatot végző csapatban is, az mondta hogy nyugodtan levághatnám és ledugózhatnám a végét. Csak azért kötnek bele ebbe (már aki mert van amelyik bele sem köt), hogy azt az ötvenezret el lehessen kérni az óra le-fel szerelésért meg a nyomáspróbáért. Lehúzás semmi más, ugyanezekkel a szavakkal mondta. De megoldom a problémát, mert elvileg néhány hónapon belül jönnek, legalábbis ezt ígérték. Addig úgy hagyom, aztán ha megvolt az ellenőrzés levágom. Elvileg 10 év múlva jönnek legközelebb, addigra már nem az enyém lesz a lakás.
Vagy 10 év múlva már az X.(10.) szabványmódosítás lesz: a lehúzás érdekében.
Némelyik embernek nem is ártana az újravizsgáztatás. Én még a jogsiba azt is beleírnám, hogy x évig egy meghatározott cm3 feletti autót nem vezethet. Ez főleg a friss jogsis újgazdag gyerekeknek szólna, akiknek a feneke alá apuci meg anyuci odateszi a több száz lóerős vasakat. Majd ha már lesz elég tapasztalata vezetésből, akkor igen.
Én nem hengerűrtartalomhoz kötném, hanem teljesítményhez, akárcsak a nagymotoroknál, mert ma már a kicsi motorok is mennek mint a barom.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2016
Nincs igazad!
Idézet: „mert ma már a kicsi motorok is mennek mint a barom.” Szerintem inkább mindenki megy mint a barom Bár eredeti értelmezés szerint pont fordítva lenne...
Tegye mindenki a szívére a kezét, minden szabállyal tisztában van? Én bevallom, nem. Az alapvetőekkel igen, jobbkéz, kanyarodási, elsöbbségi. De az apró megfordulási, tolatási, parkolási szabályokkal már nem annyira. Persze így is elközlekedem, eddig balesetmentesen.
Szóval szerintem néha ráférne az emberekre egy kis frissítés. És nem csak a barom száguldozókkal van a gond, hanem a lassú tötymörgőkkel is, akik azt sem tudják, merre van az előre. Kijön elém, nem megy, azt se tudja mit akar, ha jelzek neki felháborodik. Szóval itt szerintem a közlekedési kultúrát kéne emelni.
2Millió km megtétele alatt egyetlen indexkar sem kopott el a kezem között. Pedig nem Mercim, vagy BMW-m van, amin ezek szériahibások.. Gondolom, mert egyiken sem látom használni. A napokban egy lámpánál állva már eltűnődtem, hogy csak be kellene kopogni és leellenőrízni a Merci B osztályon a kart, mert egyszer sem villantott, folyamatos előzgetések közben. Tehát csak hibás lehet.
Nem biztos, hogy hibás. Talán csak a kigyúrt, kopasz sofőr nem rendelkezik a működtetéshez szükséges fizikai erővel (vagy esetleg a mentális részével).
Ezt kellett volna a Ki mit építettben behozni a linknek.
U.i.:Ára azért van neki emberes. A hagyományos persze olcsóbb (10-12€). A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2016
Ha már index. Jön egy kereszteződés, fordulni szeretnél. Mikor kezdesz indexelni?
Nálam nem jön be a taxisindex. Én becsülettel - előtte annyival, hogy a mögöttem lévő is le tudja reagálni. Taxisindex az amikor a kormánnyal együtt húzod a kart .... Sőt általában mindig figyelek a körülöttem lévőkre is. Két olyan baleset elég volt figyelmeztetésként, ahol egyiknél sem vétettem a kresz ellen, csak a másik birkáról azt hittem, nem libán vette a jogsit. Tévedtem. Azóta jobban figyelek kifelé is. Az egyik a jobbkezes utcát nem ismerte, mert annyira matt részeg volt, hogy jó, ha kilátott a szélvédőn. A másik mögöttem telefonált 80-al a Könyves Kálmán körúton és nem tűnt fel neki, hogy megálltam a lámpánál. Utóbbi esetben balról villamos, jobbról kukásautó, előttem taxi. Talán ha repülök, megúszhattam volna...
Fékezés elött vagy fékezés után kezdesz indexelni?
Amikor a sebességed a manőver miatt megváltozik. Ebből tudják a többiek, miért fékezel, vagy lassulsz.
Sőt, ha jó fej vagy, akkor estenként hosszú egyenesben már jóval előtte is lehet, mert így a mögötted lévő tudja, előzhet bátran, mert te úgyís bekanyarodsz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |