Fórum témák
» Több friss téma |
Ott kéne lennie, vagy egy korongnak a ventilátor közvetlen kimenetén..
A termosztát hőfokán van állítva. A lakás 104 nm. A radiátorok: törölközsz. 600x1220, 300x1200, 600x1000, 2db 600x1600, 2db 600x1800, 900x600, 900x1000. Ahol a termosztát van ott nincs termofej, a többi helyiségben vannak és mind maxra van állítva. Nem tudom be van e szabályozva a füstcsőhöz, de Bosch szakszervízes szakember állította üzembe. Padlófűtés nincsen, csak radiátor. Nem zárt a rendszer, nyitott tágulási tartály van. Köszi
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2017
Sziasztok. 1 kérdéssel fordulnék hozzátok. Adott 1 Demrad solaris classic hk124 .Most lett újra beüzemelve,eddig volt fűtés és HMV is. A HMV most most szinte teljesen eltünt. Úgy csordogál,bár a melegvizes csap megnyitása után 1-2 mp ig úgy tűnik van nyomás de aztán eltűnik. A tágulási tartály pumpáláson már túl vagyok és nem segített. Viszont van 1 donorkazánom amiből ma nagy meló árán a hidroblokkot kioperálva ez a kép fogadott. Ami a képen látható az valaha 1 szűrő volt ami éppen elállja a víz útját? Megolvadt? A segítséget előre is köszönöm.
Sziasztok!Olyan problémával fordulnék hozzátok,hogy a kazánom nem állít elő HMV-t A tipusa Ariston class FF24 váltószelep és motor tesztelve illetve berakva másik és azzal is ugyanazt produkálja a szerelő tedd be másik érzékelőt htc-szintén semmi ha megnyitom a melegvizet akkor egy pillanatra bekapcsol a láng de kialszik,ha teljesen feltekerem az hőfokot akkor megmarad a láng de jéghideg víz jön csak,és már húszezret kér a szerelő,de meleg vizem nincs továbra sem,válaszokat köszönöm előre is.
Szia! Van egy áramláskapcsolója, a vízszűrőben van a működtető mágnesgyűrű, a házon pedig a reed relé.Két szál fekete vezeték megy oda amit a vízáramlás által mozgatott mágnes által működtetett reed relé zár össze. Ezt a kontaktust kell kieszközölni, hogy kiderüljön ennek van-e hibája. Ha igen akkor lehet, hogy csak vízkőoldóban ki kell áztatni a vízszűrőt, hogy akadálytalan legyen a mágnesgyűrű mozgása abban a térben.
Szia! Nem ismerem ezt a felépítésű vízáram érzékelőt de valami ilyesmi lehet részletesen ha három szál vezeték csatlakozik oda (hallos érzékelő). A szűrőt a kis turbinalapát kente szét a forgásával, azon lapátkeréken nem látszik ilyen nyom? Ha ez nem tud akadálytalanul forogni, jelet adni, akkor nem lesz meleg víz.
Szia,köszönöm a választ holnap nekiugrom ha esetleg nem találnám meg fotózom és további segítséget fogok kérni
Nagyon köszönöm a segítséget VIM. Nagyon úgy tünik,hogy igazad van. Attól nem kenődhet szét az a kis szűrő hogy túl forró viz ment át túl sokáig? Mert ahogy nézegetem nincs a kis fehér turbina és a szűrő között mechanikai kapcsolat.
Az nem szűrő, hanem vízmennyiség szabályzó és a hideg ágon van, ergo nem olvadhat szét. Úgy néz ki mint, ami szétfagyott.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2017
Hali,megnéztem amit mondtál nem volt vízköves megtakarítottam a hiba jelenség ugyan az meleg víz nincs,csap nyitáskor belobban aztán kialszik a láng...
A vízáramlás kapcsoló reed relé két vezetékét "rövidre kötve" nem kapcsolható a HMV vételezés? A szűrőben lévő mágnesgyűrű hozná működésbe a kívül lévő reed kontaktust. Ez a kontaktus indítja el a HMV vételezés lehetőségét a panelen. Ha ezt a kontaktust áthidalva nem indul el a folyamat, akkor a továbbiakban a panelon kell keresni a hiba okát. Ha a szűrő tiszta az még nem jelenti azt, hogy a működtető mágnes akadálytalanul mozog benne és el tud mozdulni a megfelelő helyzetbe, működtetve a reed-et. Használd a válasz "gombot" így lehet tudni kinek válaszoltál.
A szerelő barátod rosszul tudja. Az én Vaillant 254-es kazánomnál egyre magasabb lett a nyomás. Az itt olvasottak alapján a nyomáskiegyenlítő tartály víztelenítése, majd üresen 1,5 atm-ra való felfújásával ez a hiba megszünt. A haverom - akinek a kazánjának a szétszedéséhez kértem segítséget, de nem kaptam - ott valóban a víz folyt el szép lassan, de neki nem zárt rendszerű fűtése van. Végül is segítség nélkül sikerült a hibát behatárolni, megjavítani nem. Le dekliztük, kivettük az égő fejeket a gázszeleppel, és alulról bekuksolva megtaláltuk a hibát. Az öntvény kazán egyik tagja úgy néz ki, megrepedt, de ez majd már akkor fog kiderülni, amikor tavasszal, ha nem kell a fűtés szétszedjük, mert ez egy 20 éves kazán, nem lehet már alkatrészt kapni hozzá. Addig meg az 50 literes túlfolyó tartályt kéthetente feltölti. Abban bízakodunk, hogy a tagok közötti tömítés - persze, ha egyáltalán van közte - hibája okozza a csepegést, ami miatt az egész rendszer fellevegősödik. Ha, nem ez, akkor kuka. Gondolom, az öntvényt hiába hegesztik meg, - akit kérdeztem az mind azt mondta, hogy nem egyszerű eset - újra a melegedéskori táguláskor szétnyílik. Köszi a hozzászólásodat.
Van lehetőség a javítására!
Vegyél és önts bele Fernox Leak Sealer F4-et. A lehetőség szerint az előre menő és visszatérő csöveket kellene összekötni és cirkuláltatni a folyadékot.
Mivel a hő és oxigén együttes meglétére aktíválódik és tűztérben nem alkalmazható, így csak felesleges pénzkidobás. A tűztérben ha ég, már nincs oxigén. Ha csak keringteti, akkor nincs hő. És nem mellesleg nem tolerálja a közvetlen tüzet a kialakuló kristályszerkezet.
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2017
Háát, egy éves karbantartás - mint nemrég megtudtam - ebből áll:
- égőmosás - lamella tisztítás - biztonsági ellenőrzés - gázszivárgás vizsgálat - fűtési levegő mennyiségének ellenőrzése - füstgáz elvezetés ellenőrzése - tágulási tartály ell. - nyomás ell, utántöltés - szobatermosztát ell. - gázterhelés beáll. Mindez nettó 12e + kiszállás (1800-3600 Bp.) A savazás már egy más történet, ha jól emlékszem, az 5e + kiszállás. (Ez egy 9. kerületi cég) Amúgy kombicirkónál nem vízkövesedhet, hiszen a gázos hőcserélőben nem a HMV folyik - szerintem.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni van egy Ferroli kombi gázkazán eddig kiválóan működött most próbál begyújtani de sikertelenül.felhívtam egy szerelőt aki azt mondta már nem igazán van hozzá alkatrész.És 25000-kiszállási díj ellenében megnézi.
Kérdésem az lenne érdemes -e vele foglalkozni vagy amúgy is ki kell cserélnem egy kondenzációs kazánra.Ez Pesten van 8-ker.
Szia,azóta annyit tettem csak,hogy lehúztam a reedről a sarut akkor be sem inditja a lángot akkor gondolom feladatát elvégzi mind a relé és a áramlás érzékelő.
Sziasztok! Stiebel Eltron Primus HCP 23 KE Si kazánunk bekapcsoláskor (mindegy, hogy fűtés vagy HMV) olykor rendesen elindul, gyakran azonban sorozatos kattogó hangot ad belobbanás előtt, vagy be sem gyullad, hanem villogni kezd a felső (piros) jelzőlámpája. Ilyenkor csak egyszeri vagy kétszeri resetelés után gyullad be, szintén kattogva. A leírása szerint a villogó piros lámpa a biztonsági hőfokszabályozó üzemzavarát jelzi, de a szerelő szerint nem ez a probléma. Gázszelepet cserélt a napokban, de a hiba nem múlt el, csak a kattogás lett halkabb. Mi lehet a hiba? Előre is köszi a válaszokat.
Azt még mindig nem próbáltad, hogy a reed saruit rövidre zárod. Csak akkor lehet kizárni az áramlásérzékelő hibáját ha ezt megteszed. Persze ehhez azt is tudni kell, hogy egy csapot ki kell nyitni, hogy a HMV ne melegedjen túl a próba ideje alatt, mert ennek a kontaktusnak a zárt állapota fogja beindítani a folyamatot. De ha nem akarsz rövidzárat alkalmazni akkor egy mágnessel is megteheted ha kellően közel teszed a reedhez és a megfelelő pólussal összezárod az érintkezőit. Ha lehúzod a reed saruit akkor semmilyen kontaktus nincs, nem is reagál erre a készülék. A jelenlegi állapotban a folyamat indulásakor a mágnes közel kerül a reedhez, beindulna a folyamat de a mágnes a vízáramban nem tartja zárt állapotban a reed érintkezőit ezért leáll a HMV készítés.
Na kipróbáltam illetve össze raktam most már annyival jobba helyzet,hogy nem alszik ki a láng és ha nagyon kicsire nyitom a meleg vizet akkor langyos víz megjelenik ha teljesen kinyitom megy a láng de hidegre vált.(hőcserélő?sajnos nem tudom volt e tisztítva mert így vettem a lakást 1 jó éve)
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2017
Sziasztok!
Ezzel a kéményes dologgal kapcsolatban nincs senkinek vmi jó meglátása? Jön a hideg újra, hátha ki tudnánk küszöbölni a dolgot. A kémény a cseréptől 80-90 cm-re magaasodik, ha ez azt jelenti hogy szigeteletlen. Idézet: „Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy turbós kombi(westen quasar d), kazánkéményének jegesedését meg lehet e akadályozni valamiképpen. Mondom miért. Ikerházban lakunk, nálunk jól működik a cirkó, szomszédban nem annyira, van hogy naponta 3x is leáll, E335 hibával éjszaka majdnem mindig. Eddig 3 szerelő, semmi eredmény. Viszont egy hete nekünk is elkezdte ezt csinálni naponta 3x, egyetlen közös amit találtunk a kémény jegesedés, akkor levertem nekünk mai napig jó nekik 3 napig nem volt gond, utána ugyanolyan gyakorisággal leállt. Ma reggel meleg víz vétel után kapcsolna fel fűtésre, E35, kinéztem kémény jeges. 100% valószínűséggel ez okozza a leállásokat ott is és itt is. A két kazán ugyanaz a típus, ugyanolyan módon bekötve, valószínű ugyanaz a kivitelező, nem tudom biztosra, mert utána vettük kéztől, ők is mi is, használati mód eltérhet, ott csak fütésre használták többnyire télen, nekünk melegvíz is erről megy mindig. Találtam egy orosz cikket, miszerint a honeywell vezérlők gyári hibája miatt cserélni kell azokat, egy újabb gyártmányra, de mienk a cikkre hagyatkozva már az új vezérlővel szerelt. Cikk Köszönöm előre is a válaszokat!” A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2017
Tisztelt Fórumozók!
vaillant vu ost 260 xe kazánommal van olyan hiba, hogy néha nem gyújt és gyújtás reteszelés hibajelző világít! Ha törlöm a hibát, minden működik. Van, hogy 1 hétig nincs hiba, de van amikor egy nap kétszer is előfordul! Csak kazánként működik, meleg víz nincs bekötve. Van hozzá alkatrész bontva is, /igaz aki árulja is , megunta a költést , mert ugyanaz volt a hiba mint nekem és már 40000 forintot vitt el a szerelő/ de neten minden beszerezhető. Hogyan tudnám kiszűrni a hibát, a valós baját. Esetleg mérhetek valami paramétert? érzékelő? gyújtás? elektronika? De ha törlöm , mi javul meg? Előre is köszönöm!
Sziasztok,
a "gázkazán vezérlő hibák" fórumon már rákérdeztem az alábbi hibajelenségre. A panelkondikra gyanakodtunk, de miután kicseréltem a kondikat, a hiba továbbra is ugyanaz. Hibajelensége, hogy legtöbbször csak szikrázik és nem tud begyújtani. Mintha a mágnesszelep nem tudna kinyitni. A Piros lámpa kigyullad. Ha szikrázás közben a mágnesszelepet megkocogtatom közepes erővel, akkor mindig begyújt! Ferolli Tantaqua N30EL kombikazán Szelep típ: Honeywell VK4105Q2010 3 Panel : S4565CD 2029 0507IT Mit gondoltok mi okozhatja? Ha a mágnesszelep, azt lehet javítani-tisztítani? Kösz Kalo
Én az égőfej takarításával kezdeném. Leszerelés porszívó, ecset.
...Ferroli kombi kazán, ...próbál begyújtani, ez így kevés infó. Ha Ferroli NE 100 -ról van szó, ez elég régi, nyílt égésterű v. kéményes, nekem kétszer csinált ilyet. A lángőrt v.lángérzékelőt, máskor meg az NTC-t kellett kicserélni, néhány ezer forintos tétel. Kis műszaki érzékkel pillanatok alatt cserélhető, a kiszerelt cuccra ránézve egy jó alkatrészkereskedő tud adni, nem igazán típusfüggő alkatrészek.
Köszi a segítö szándékot..
@mugab: "égőfej takarítás:" az érzékelöket dörzsivel már megpucoltam, azzal kezdtem @ipasztoi: - N30EL öntöttvas 2000-es kéményes kombi állókazán. - "A lángőrt v.lángérzékelőt, máskor meg az NTC-t kellett kicserélni" ezek alatt gondolom a 3 érzékelöt érted az égéstérben?! - NTC: höfokérzékelö ? Abból, hogy hibára futás elött be akar gyújtani - mivel szikrázik-, de gáz nélkül nem tud begyújtani. De ha megkocogtatom a mágnesszelepet -akkor amikor szikrázik - mindig begyújt! (Emiatt én az érzékelöket kizártam , de nincs ebben tapasztalatom ...) A mágnesszelepre normál esetben 92-110V jut, de 220/240V van a szelepre ráírva! - Ez normális? - 240V-t elbírja?, mert akkor direktbe letesztelném a mágnesszelepet. Ezzel kizárva a szelep/panel hibát. - Van egy másik szelepem, VK4100C 1000 2, amin 102-es mágneszelep van. Az enyémen 101-es mágnesszelep. 101 <> 102 kompatibilis? Mert 4 csavarral elvileg átrakható lenne?!
A hidroblokk így néz ki, amiben ez a váltószelep van amit egy ilyen szervo motor működtet. Ha most HMV készítésnél nem jön a meleg víz de a fűtési előremenő vezetéked melegszik, akkor a váltószelep nem áll át amit a szeleptest leragadása, szorulása is okozhat ha a motor eközben hallhatóan "átállna", itt kell keresni a hibát. Tehát ilyenkor (a hiba fennállásakor) nem a kis körön kering a víz (pedig ott kellene) hanem a fűtés felé megy a felmelegített primer víz. Ha ezt is meg tudod oldani (javítani), profi vagy.
Szia! Nem lehetséges, hogy olyan kontakthiba okozza ezt a jelenséget amit a csatlakozások tűzősarus megoldása okozza ennél a típusnál? Ha olyan erővel ütögeted a szelepet, az egész kazántest rezzen annyit, hogy a rossz kontaktus mégis nyitásba hozza szelepet. Vagy valamelyik csatlakozási pont átmeneti ellenállása miatt nem kap eleget a szelep és kocogtatásra marad csak nyitott helyzetben? (egy robbantott rajz)
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2017
Szia, Bármi lehet ezért is gondolnám, hogy mellette állva szikrázáskor direkt feszültséget (240V? mehet rá?) a szelepre adni. A panelra menö közvetlen vezetékek biztos érintkeznek, többször le és visszaraktam már öket, ahogy próbáltam mérni, kiszürni a hibát . De akkor megvizslatom a többi csatlakozást is a burkolat alatt...
A panel most teszt alatt nem kapcsolódik fizikailag a szelepre, ideiglenesen összekábeleztem, hogy mérni tudjak. Így kocogtatásra az és azon lévö vezetékek nem rázkodnak a kocogtatásra. Ha a direkt feszkó ellenére sem nyit ki a szelep, akkor nem ott a hiba ?! Talán... De sajnos nincs ~110V trafóm, a 240V rámehet a szelepre szerinted teszt jelleggel? (220/240V -van ráirva! de 92-110V kap a paneltöl) |
Bejelentkezés
Hirdetés |