Fórum témák
» Több friss téma |
SD Isotwin F24 probléma - kibekapcsolgat, F9 hibakódÜdvözlet!A páciens: SD Isotwin F24 A probléma hasonló mint:Bővebben: Link Bővebben: Link Idézet: „Van a tartálya alján egy egy nagy kunkor a rézcsőben amibe bele rakodik a vízkő vagy az anódról ami lepotyogot vagy amit már nem tudott mentesíteni és leszűkíti majd elzárja a szabad folyást. Ezért a HMV hőcserélőben nem lesz megfelelő az áramlás amitől az NTC-je hamar eléri a beállított hőmérsékletet és ezután lekeringet a fűtési körre a szivattyú.” Az normális hogy a víz leengedése a tartályból több mint egy óráig is eltart (kb. 40L jött ki) a bal oldali tömlőcsatlakozón keresztül? (Közben a mosdó melegvízcsap nyitva volt.) Érdemes cserélni a HMV áramlásérzékelőt és a HMV szivattyú visszacsapószelepet is, vagy ezeket lehet/elég tisztítani?
Szia! Ha a képen látható bal oldali "tömlő" csatlakozónál bontottad a kötést akkor a szivattyú és lemezes hőcserélőn keresztül engedted le a vizet. A "dugulás" abban az alulról felfelé ívelő kis csőcsatlakozásban lehet ami a visszacsapószelep és átfolyásérzékelő elágazásra van kötve. Az általad említett alkatrészeket meg lehet tisztogatni ha csak vízkőlerakódás van rajtuk.
Köszönöm a gyors válaszod. Hogyan lehetséges a leggyorsabban leüríteni? A készülék leírása nekem kissé pongyolának tűnik. A szivattyú alatti tömlős csatlakozásnál megnyitva ott csak prüszkölt időnként egy kevés vizet, az attól balra lévő másik tömlős csatlakozásnál kinyitva és ide ráhúzva a tömlőt itt sikerült leüríteni de gyanús hogy miért tartott ilyen sokáig.
Biztattál... És irányt mutattál.
Na de leszedtem minden csövet ami a tartály aljára megy...még mást is. Nem volt benne vízkő, a tartály alja s nyitottnak tűnik. Kettőbe betudtam dugni egy hosszabb fapálcát, szép tiszta a furat. A 3. olyan mintha szűkítve lenne, de nem vízkő által. Oda csak pár cerntit tudom bedugni egy pálcát. Kicsit el vagyok keseredve. Vártam hogy el lesz a cső dugulva. Természetesen azért 20% -os ecettel átmostam, de nem volt rá szükség. Most kávézok és rakom össze. Az említett NTC ellenállása 9,7 - 10,3 kOhm., rendben van? Anno csereberélgette az egyik szerelő, amikor lövése sem volt a hiba okára. Cseréltgette mindkettőt. Ja ez is Saunier Duval Isotwin C24E . Csak hogy pherbiehu kolléga is találjon neki való csemegét. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2024
Nájsz!
Kíváncsi vagyok majd az eredményre, reméljük a végén hibtálanul működik majd. Egyébként ha már egy elektronikai fórumban vagyunk, lehetséges valahogy műszerrel méregetni mi is történik valójában, mikor mit (és vajon miért) csinál a készülék / vezérlés? Nekem eleinte volt F9 hibakódom, váltószelep és hőcserélő csere után most nincs, viszont még valami nyűgje van...
Nekem pár éve (6-7) a visszacsapószelep volt leragadva, ami a szivattyú alján van, a fotón a kádban jobb szélen. Akkor megoldotta. De lehet akaratomon kívül ki lett a cső is tisztítva, és így akkor együttesen oldotta meg a problémát.
na kezdem öszerakni.
Nálam az a fehér rész hiányzik belőle...
... pont a visszacsapószelep
Na nekem pár éve az volt pont lerohadva...
Összeraktam, küszködés, volt egy pár szökőkút. Azzal a hülye villás csőbefogatóval szívtam, nem volt a helyén... De most jött egy járulékos hiba. A múltkor már volt ez. F1-el, gázhiánnyal leáll. Elkezd égni, közben meg hallatszik, hogy folyamatosan szikrázik, mintha nem gyúlt volna be a láng. Megtisztítottam az ionizációs elektródát, de nem javul.... Ezt pont csinálta már párszor, akkor mindig az segített hogy finom csiszolóvászonnal megsimogattam. Jól sejtem hogy ez lehet a hiba oka? A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2024
Ha tudsz áramot mérni (van hozzá műszered) akkor az elektróda vezetékében van egy összedugható csatlakozó, oda be tudsz kötni sorosan egy árammérőt. 5-25 miro-Amper nagyságú áramnak kellene lenni, ha be van gyújtva az égő. Ha ez nincs akkor vagy elektróda pozíciója nem jó, vagy esetleg kicsit sok gázt kap és lángleszakadás van. Ha van áram, és mégis szikráztat akkor panelon kell keresni a hibát!
Igen, szikrázik, elkezd égni, de közben szikrázik tovább. És ezután letilt.
A sarú és az elektróda vége között, amire a saru megy?
Általában nem az elektródán kell méni. Van egy csatlakozó ami pont erre a célra van kialakítva! De.... Figyelj arra, hogy ne a gyújtóelektródára mérj! A kazánok nagy részében ez két elektródát jelent, az egyik a gyújtó elektróda a másik az égésbiztosító (lángérzékelő) elektróda. Az a gond, hogy van olyan kazán amin ugyanaz a gyújtó elektróda meg a lángérzékelő is. Ott nehéz mérni!
Ha két e
Hello! Azt is nézd meg, hogy a kábel, meg a csatlakozó nincs-e szétrohadva. Mert erre is volt itt a fórumon már példa.
Nem tudom mennyire fontos hogy legyen benne visszacsapószelep.
Jelenleg próbálok rájönni hogyan mivel férek hozzá a tartály alatti anyához hogy a "kunkori" csövet is le tudjam venni. A vízkő (ha az) darabok már kezdtek megjelenni az áramlásérzékelőben és szivattyú tetejénél is... A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2024
Köszi!
Azt már cseréltem, de már a mostani cserén is túl vagyok. Csináltam egy olyat hogy minden kábelt lehúzgáltam az alaplapról, majd vissza. Most működik. Szépen izzik a vége. A fűtés és a melegvíz NTC-je nem egyforma, más értéken van? Mert a melegvíz csöve ami a tartályból megy a hőcserélőhöz, ép langy meleg, amikor letilt. Mint írtam volt szerelő aki cserélgette. Az eredeti kis kerek volt. Egyébként ezek az NTC -k full típusspecifikusak, vagy egy értéken dolgozik minden márkánál például melegvíz NTC-je? Ha pl. helyben találok más márka HM NTC-t, az jó lehet? Rámértem a HM NTC-re, 23C° -os szobában 10,7kOhm . Ez rendben van? Ami érdekes, ahogy leszabályoz, a rézcső gyakorlatilag kézmeleg. Rámértem infrával, 25C°körül van. Átcseréltem a fűtés NTC-re, na itt nem kapcsolt ki, de gyakorlatilag tűzforró volt a cső, gőzölő víz jött a csapból. Gyorsan állítottam is le. Pedig ugyanazon a "hangerőn" volt a melegvíz szabályozó. Ha levettem az NTC-t a csőről, akkor letiltásig melegített. Az a gyanúm, hogy az NTC lehet vacak .... vagy...vagy...nem tudom.
Az Ntc-nek min 2 fontos paramétere van, az egyik az ellenállásértéke (pl 25C fokon) pl 10kohm, a másik a bétája pl 3950. Szóval kismillió fajta 10k NTC létezik...
Ezekből az értékekből számolható milyen hőfokon mekkora ellenállást képviselnek.... Vagy van sok táblázat amiből kikukucskálható oda/vissza a hőmérsélet/ellenállás
Köszi szépen hogy válaszra méltattál, és kinézted belőlem hogy meg is értem! Vagyis értem, de nem leszek vele előrébb.
Ha továbbra is vacakol akkor lehet berendelek egy kimondottan ebbe a kazánba valót. Aztán majd meglátom. De az eszmefuttatásom az esetleg hibásan működő NTC-ről akár jó is lehet? A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2024
Baicsi kazán gyujtás vezérlőSziasztok!Próbálok telefonon táv szervizelni egy ismerőrömnek. Jól jönne egy részletes rajz erről a panelról. A középső relé füllel hallgatva olyan 50Hz körül recseg, minta váltót kapna egyen helyett. https://fixgazszerviz.hu/termek/biasi-bi-1305101-gyujto-panel-s-tipus/ Service manual A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2024
Hello! Akkor talán ki kellene cserélni a melák kondit a trafó mellett.
Az NTC meghibásodás gyakori hiba? Lehetséges hogy ez a probléma?
Idézet: Ez arra enged következtetni, hogy az előremenő és visszatérő NTC-k valamelyike hibás, mert mint egy szakember mondaná a gradiens érték nem megfelelő a vezérlő számára. Mivel az előremenő NTC van leginkább igénybevéve és állandó jelleggel a gyanú arra terelődik elsősorban. Az értéke megtévesztő lehet az alapállapotában mérteknél de ha emelkedik a hőmérséklet és időarányosan nem csökken az ellenállása akkor a szabályzás kívül esik a megadott értékhatáron és a moduláció nem tud hozzá igazodni ezért leszabályozza a teljesítményt (vagy valami ilyesmi történik). „Átcseréltem a fűtés NTC-re, na itt nem kapcsolt ki, de gyakorlatilag tűzforró volt a cső, gőzölő víz jött a csapból.”
szia, ha tudok segíteni és megmondod mit és hogyan mérjek, talán kideríthető, hogy a tieid jók-e. vannak új ntc-im és a régiek is megvannak még.
ilyenek az újak: Bővebben: Link Bővebben: Link
Az nem fordulhat elő, hogy a tartály hőmérséklet érzékelője lett a hibás és ezért nem "kéri" a meleget? Bővebben: Link
"Visszatérő NTC" - van olyan is? Én 3-at találtam. 1 a fűtésnél, 1 tartály oldalán, és egy a hőcserélő és a tartály között.
Bár most nézem, hogy a rajzon ugyanazon a csövön van 2 hőmérséklet határoló? Az 5 és a 11-esre gondolok. Nekem nem rémlik, hogy egy csövön kettő is lenne. Na a 11-es NTC-t tuti hogy cserélte az egyik szerelő...
Nem hiszem, hisz mint ahogy írtam, ha lecseréltem a fűtés NTC-re, vagy csak levettem a csőről az NTC-t, gyakorlatilag gőzölt a víz. Így gondolom az jó.
Holnap hozok haza egy kis táska kompresszort, a tágulási tartályokat meglesem. Azt már rég néztem. De gondolom ha nem lenne jó a nyomás érték, akkor az nem befolyásolná az én nyűgöm. De azt az 5,11 két hőmérséklet határolót kell beazonosítani, lokalizálni, mert a 11 előttem van, de az 5-ös nincs...
Jó helyen vannak az NTC-k nálad? Nálam ezeken a helyeken van:
Hogyan cserélted fel őket, hiszen más a csőátmérő? Rendesen nekiérnek a csöveknek? |
Bejelentkezés
Hirdetés |