Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Igen úszókás és az úszóka nincs feltapadva. A "távvezérlő" bovdenek nincsenek kiakadva.
A gond az, hogy tavaly szezon végén ki lett járatva belőle az üzemenyag miután a benzincsap el lett csukva, mert "motoros" ismerős ezt tanácsolta. Előző éven ilyet nem csináltunk, akkor indult is tavasszal elsőre.
Ebben valószínűleg nincs membrán, az szívná az üzemanyagot, képről nézve ejtőtartályos, ahova nem kell benzinpumpa mert magasabbról belefolyik a benzin.
Pillangószelepek mozognak-e, fordulatszabályozó, és az indító. Fúvóka tisztítás átfújással, fúvóka a benzinbe ér bele, borsónyi réz közepén kalibrált lukkal, ez dugul el. Ha kitekerhető csavarhúzóval, kivenni, és luktisztítás. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2018
Igen, így hogy mondod ilyen, gravitációs.
Kicsit fekete volt a vége, de nem tűnt olajosnak. Tiszta benzint kap, nem kevertet. Elvileg olaj is annyi van benne minta a papírjaiban szerepel, ha jól emlékszem tavaly szezon végén cseréltünk benne olajat.
Még egy mechanizmus fontos, a motorból kijön egy kis tengely, ami a fordulatszámmal arányosan elfordul. Ez van összekötve a karburátor fordulatszám szabályozó pillangószelepével, és egy rugón keresztül a kézi fordulatszám szabályozó karral. Ez a mechanizmus nincs szétakadva, megszorulva, rugó helyén van? Ez automatikus fordulatszám szabályozást végez, hogy a terheléstől függetlenül azonos maradjon a fordulatszám.
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2018
Holnap megnézem ezt is. Bár nem tűnt úgy, hogy kiakadt volna valami.
A többi dolgot is átnézem amit mondtatok aztán jelentkezem, köszönöm a segítséget! ![]() Most megyek zuhanyozni, mert már nem bírom ezt a büdös benzinszagot. ![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2018
Szia ! A fúvóka pucolást nehogy kemény anyaggal végezd , hanem pl.: fogkefével . Sokszor a benzincső megkeményedik és egy kicsit enged , ekkor sem tud üzem közben elég benzint kapni. Valószínűleg egy kis levegő furat tömődhetett el , vagy a főfuvóka. Sok sikert!
Kompresszorral gondoltam átfúvatni, ha dugulás van benne akkor annak ki kéne hoznia.
Ebéd után nekiállok.
Az a legjobb .
Vagy rézdróttal átcucálni a düznit. Ha bezselésedett a "benzin" a pici lyukat nem biztos, hogy a levegő rendesen tisztítja.
Már meg is van. Kiszerelve a dűznit teljesen el volt dugulva. Négy szál vörösréz szállal pucoltam ki, majd kompresszorral kifújattam. Összeszereltem, majd felhívtam édesapámat, hogy ha hazaér kipróbálhassuk, mivel én nem tudom, hogyan kell kezelni. Hazaért, majd meg is próbáltuk. Először nem indult el, kivettük a gyertyát, benzin a helyére, gyertya vissza újrapróbálkoztunk és siker, akadozva és jó nagyokat durrogva de elindult. Aztán szépen stabilizálódott, olyan lett mint tavaly is volt. Már meg is van a kert csinálva.
Köszönöm a segítséget mindenkinek! ![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2018
Örülök, hogy jó lett. 4 gép (1 enyém) van kezelésem alatt, én nem szoktam télre semmit csinálni, minden úgy marad ahogy abbahagyom a legutolsó munkát, benzin is marad benne, lehetőleg kevés mert csak elpárolog, esetleg elszivárog. 3-4 hetente egyszer elindítom pár percig járatom, hogy ne rozsdásodjon a henger, így olajat kap. Tavasszal úgy indulnak, mintha tegnap jártak volna.
Több helyen olvastam, hogy "télire ki kell járatni a benzint", de engem sem sikerült meggyőzni...
Ez a beidegződés szerintem azoktól a gépektől öröklődött át, amelyek kevert benzint esznek. Ott télen az állásban leülepedhet az olaj. Legalábbis az előző kapálógépünknél ez mindig gond volt.
Nekem van 2 és 4 ütemű gépem is,több is,soha nem járatom üresre a karburátort és egy kicsi a tankban is marad.Ha kell,tavasszal lecserélem a benzint,de még ezt sem kellett sosem.Nem is szárad ki semmilyen tömítés vagy membrán s könnyen is indulnak a gépeim.Nekem ez így jó,aztán más mondhat amit akar.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2018
Minden módszernek megvan az előnye és a hátránya is, érdemes több szempontot is figyelembe venni. Ha nem nyitott benzincsappal rakod el, akkor az úszóházban lévő benzin (típustól függően persze) hamar el tud párologni, hátrahagyva némi csapadékot, ami képes problémákat okozni később. Ha leengeded a karból az üzemanyagot, akkor ez jó eséllyel nem fog problémát okozni.
A mások dolog, hogy mivel a benzin "megromlik" érdemes lehet kevés benzinnel eltenni, viszont ha valami sérülés van a tankon, vagy nem volt tökéletes a gyári kezelés, akkor hajlamos lehet rozsdásodásra. Ezt a legkönnyebb azzal megelőzni, ha elrakáskor teletankoljuk. A legjobb (de közel sem optimális) megoldás az lenne, ha minden ősszel teletöltenénk, majd tavasszal a régi benzin cseréjével és a teljes rendszer takarításával kezdenénk. Mindenki döntse el maga, hogy az ő gépéhez és vérmérsékletéhez melyik a legmegfelelőbb módszer. A motorokat én pl. 1-2 hetente berúgom és járatom 5 percet, ha pedig 1 hónapnál tovább nem tudom elindítani, (mert pl. szerelés alatt van) akkor előtte leengedem a karbiból a benzint.
Sárgás színű volt a dugulás. Elsőre a kén jutott róla eszembe, de az oda nem kerülhetett szerintem. Ja és teljesen száraz volt, nem tűnt olaj alapúnak. Nem tudom, hogy mi maradhatott vissza a benzinből, de hogy többet nem lesz elcsukva a csap télire az biztos.
Érdekesség, hogy ismerősnek ugyan ilyen kapálógépe van, majdnem egyszerre is vettük (két hét difivel) és az sem indult be most tavasszal. Volt is riadalom, hogy kifogtunk egy rossz sorozatot. Kíváncsi leszek, hogy az övének mi baja van. ![]()
Ez nagyon jó hír! Jó munkát!
![]()
A benzingből az etanol megromlása miatt pár hónap alatt kiválhat valami kocsonya- vagy szurokszerű dzsuva, nem tudom hogy azzal találkoztál-e. Olvastam olyan megoldásról, hogy a használt benzint ki kell fogyasztani/önteni, és prémium benzinnel használni egy kicsit télire eltevés előtt, azzal mintegy átmosva a rendszert.
Nem volt kocsonyás. Sárgás zöldes színű, teljesen száraz valami. Amikor megpiszkáltam a dróttal elporlott és kihullott. Lehet, hogy a benzinben volt valami nem oda való, de sehol máshol nem találkoztam a gépben hasonló lerakódással.
Ezek szerint nálatok is megromlik a benzin. Nálunk a MOL 3 hónapot garantál. Valóban érdemes prémium(98-as vagy 100-as) benzinnel eltenni télire, tavasszal meg elhasználni.
Volt többször, hogy valamelyik gépet elfelejtettem télen néha járatni, több hónapos állás után is szépen indult.
Hoztam bele pár halat. Remélhetően szaporulat is lesz.
Ha elég mély, talán nem szárad ki nyáron, és nem fagy be télen fenékig; valamint a vízimadarak nem zabálják ki belőle.
![]()
Nem nagy. Sokat töltődött az utóbbi időbe. Az átlag mélység bőven 2 méter alatt van. Nem centiztem le de olyan 120 körül.
Nem hinném hogy megromlik, csak ha talál oldható dolgokat maga közelében akkor azokat oldja. Permetező, kapálógép, fűnyíró és egyebek le van téve a nyáron és csak következő év tavaszán vannak elővéve. Pöccre indulnak. De hozhatnám példának az egyik haverom fiatalkori esetét, amikor is eldugott 2 liter benzint a szülők elől aztán maga is megfeledkezett róla.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |