Fórum témák
» Több friss téma |
A vegő az biztos hogy jó, mert a masik kulccsal tökéletesen működik. Ha véetlenül fordítva kentek be az elemek először attól megsérülhetett? De érdekes módon villan a led rajt ahogy kell.
Ha nincsen benne fordított polaritás elleni védelem akkor tönkremehet, de általában nem szokott. Ha felvillan a led rajta, akkor kap tápot, a többit műszeresen lehet kimérni.
Sziasztok!Olyan kérdésem lenne hogy tud e valaki segítenni abban hogy milyen eeprom iró-olvasó programok forrasztó kellékek kellenek ahhoz hegy immot tudjak kiírni Ecut klonozni dpfet eltávolitani!
Szia, Ez erősen eprom függő, de itt leír mindent pontosan.
Sziasztok! Azért kerestem fel a fórumot, hogy megoldást találjak a problémámra, de aztán megoldottam, és gondoltam megosztom a tapasztalataimat.
Renault Twingom (97-es évjárat, d7f motor, nem központi záras) egyetlen kulcsát elvesztettem, és az immo miatt nem tudtam újra indítani. Beszereztem egy "kiütött" motorvezérlőt, de azzal meg sem nyekkent. Vettem egy kis kütyüt az ebay-en 13 Euroért, na azzal összejött, igaz nem volt egyszerű, mert a motorvezérlő elektronikája műanyagba van öntve. Mindent egybevéve ez volt szerintem a legegyszerűbb megoldás.
Ez aztán az infó...mi volt az a
Idézet: -ről? „kis kütyüt az ebay”
13-€-s !
Íme a kis kütyü az ebay-ről: Immo Killer
Azóta már még egy motorvezérlőt is sikeresen kezeltem vele. Most lehet nevetni
Az enyémet is kivered?
Mármint a gyári IMMO-t A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2018
Megpróbálhatom. Milyen autó, melyik évjárat?
Ki kell bontani a vezérlőt és megkeresni az adott lábakat, ráforrasztani, majd ez végleg kiüti az immo-t és eltávolítható az eszköz?
Igen, ki kell bontani a vezérlőt, rá kell csatlakoztatni a megfelelő csatlakozókra a 12 V pluszt és mínuszt, majd a kütyüre is, és annak harmadik vezetékét csak hozzá kell érinteni kb. 2 percen keresztül az immo EPROM chipjének a reset lábához. Aztán a vezérlőn még rajta kell hagyni kb. 5 percre a feszültséget, és kész is. Forrasztani csak akkor kell, ha az EPROM reset lába alapból megkapja a 12 V minuszt, mert ebben az esetben azt a lábat a "kezelés" idejére ki kell forrasztani (vagy átvágni, ami nekem egyszerűbb volt), a művelet befejeztével pedig vissza kell forrasztani. Amire még ügyelni kell, hogy a vezérlő ne kapjon többé jelet az indításgátlótól. Én ezt úgy oldottam meg, hogy a vezérlőn belül elvágtam ezt a csatlakozó lábat. Ezután az autóban nincs többé indításgátló.
- Nem dob hibakódot a rendszer?
- Az Immo LED sötét marad? - Műszaki vizsgán átmegy?
A hibakódot nem tudom.
Az immo led ezerrel villog akkor is, ha megy a motor, azt majd egy relé közbeiktatásával szeretném kikapcsolni, ha ráadom a gyújtást. A műszakiról gőzöm sincs, de szerintem ez ott mindegy.
A műszakin minden tartozéknak előírás szerűen kell működnie. Hibakódot adó jármű már fordulhat is vissza a vizsgáról...
Ha az immo piros villogója indításra elalszik, akkor gondolom nincs gond a műszakin sem, ez pedig egy relével, ami a gyújtás ráadásakor kikapcsolja ezt a lámpát, biztosan megoldható. De egyébként az én szempontomból tök mindegy, mert az autóm nem megy több műszakira. A műszaki lejártáig viszont szükségem van rá, és ez volt a fő szempont: működjön minél olcsóbban. Szóval az ilyen esetekre szerintem jó ez a megoldás, amit találtam. Nekem mindenesetre megfelel.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2018
Üdv mindenkinek!Egy98-as Citroen xsarából szeretném kiiktatni az immót.Kérem a segítségeteket!Köszi
Ha meg tudod mondani, milyen a motorvezérlőd gyártmánya és típusa, akkor én meg tudom mondani, hogy azzal, amit én is használtam a Twingomhoz, ki lehet-e iktatni a tiédet is. Egyébként egy előbbi hozzászólásomban megadtam az ebay linket is, ahol pár euróért megvásárolható ez az immo kiiktató elektronika. Persze van ennél jobb megoldás is, de nekem ennek a használata volt a legegyszerűbb.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.Volvo s40-em (1.6 benzin, 2000 évjárat) nem indul be. Gyertya csere után pár másodpercet járt a motor és utána leállt.Berakom a kulcsot a gyújtáskapcsolóba, elforgatom és csak a visszajelző lámpák világítanak a műszerfalon illetve az imobilizer piros LED-je gyorsan villog, de az önindító megsem tekeri a motort, teljes csönd van. A centrálzárat nem tudom kinyitni csak a kulcsal tudtam kinyitni az ajtót.Az akkumulátort feltöltöttük, a relék és a biztosítékok jók. Próbáltuk bebikázni és behúzni is de semmi.Szerintetek mi lehet a gond? Válaszotokat előre is köszönöm.
Szia, Először is vedd le az akksiról a sarut úgy egy percre, hogy resetelődjön az elektronika, hátha csak betárolt valami hülyeséget. Ha utána sem indul akkor elő a tartalék-kulcs, már ha megvan. Nálam a körantenna csatija lett kontakt hibás, mikor hirtelen nem akart menni, / ez beindul, viszont 2-3 sec múlva leáll, de villog a piros immo jel. Ha az immo letilt a benzinszivattyú, gyújtás, etc. sem kap tápfeszt, így behúzni, bikázni eleve reménytelen. Valaki Volvo specialista kellene.
Szia! Köszönöm a válaszodat. Az akksi sarut már próbáltuk, és és a pótkulcsal is ezt csinálja. A körantenna csatijának kontakt hibáját hogy tudom megállapítani?
A Volvót nem ismerem, de a gyújtáskapcsoló körül kell lennie egy tekercsnek, ami általában egy csatira megy, az pedig az immo-dobozba, ami össze van kötve az ECU-val. Innentől már a kiépített protokol kérdése, Pld CAN buszos-e? Az immo doboz azonosítja a kulcsot, s ha egyezés van az ECU nak küldött infó engedélyezi az indítást, egyéb esetben meggátolja az indítást. De lehet már egybe építették az ECU-val.
A csatinál körbe lehet nézni, nincsen -e valami kontakt hiba. Illetve rámérni, hogy a tekercs, vagy forrasztás nem szakadt-e?
Szia,
Kezdd azzal, hogy olvasd ki a hibakódokat az autóból (Volvo VIDA-val vagy akár egy olcsó AutoCom-mal), addig ne szedjél szét semmit se. A Volvoknál a kulcsolvasó antenna az első L-CEM (29F400 memória, sok szerencsét annak, aki leforrassza) modulba menyen bele, utána onnan CAN-en menyen át az ECUba. Ha nincs lehetőséged hibakódot olvasni, akkor inkább bízd szakemberre, mert már számtalanszor találkoztam olyan esettel, amikor az ügyfél jobban elcseszte az autót, mint amilyen a hiba előtt volt. Már ebben a Volvo-ban olyan fajta átok BCM modul van, amiben ha a tartalom megsérül, akkor azt csak kizárólag online lehet tanítani a Volvo programjával, amihez 99%-ban csak a képviseletnek és nagyon kevés autószerelőnek van hozzáférése. Nem vagyok varázsló, de azt innen távolról is megsúgom, hogy itt messzemenően nem az indításgátlóval van a baj.
Köszönöm a válaszodat. Tudsz ajánlani egy ilyen szakembert?
Romániában lakom, így nem sokat ismerek Mo.-ról, de Budapest környékén ismerek párat, akiknek van univerzális diagnosztikájuk.
A müszerfal milyen nyelven írja ki a hibaüzeneteket?
Nem ír ki hibaüzenetet. Egyébként ez még nem facelift nincs lcd kijelző amin kiírná.
Autószerelés a szakmád vagy csak szeretnéd megjavítani az autót?
Szeretném megjavítani, egyébként igen ez a szakmám csak még most szereztem meg a bizit nem rég.
Ha valóban ez a szakmád, és folytatni is szeretnéd, akkor mindenképp vásárolj belföldről akár egy AutoCom-ot, akár egy 2014-es DICE-ot, és kezdd a hibakódok kiolvasásával, a többiben amennyiben tudok/tudunk, igyekszek /igyekszünk segíteni.
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |