Fórum témák
» Több friss téma |
Találtam egy utángyártottat, igaz ez gs125-höz való, de a fizikai méretek megegyeznek, lyukilag is.
Annyi hogy más csatlakozó van rajta. Van valami jelentősége annak, hogy a fázisok milyen sorrendben vannak a csatlakozóba kötve? A régiére cserélném ki.
Hello! Nincs jelentősége a fázissorrendnek.
Ezt a generátort néztem ki, viszont amit furcsállok rajta, hogy a 3 kivezetés itt nem a magon van, hanem valahol máshol.
Bővebben: Link
Mindegy hogy hol van, ha fel tudod szerelni, biztos hogy jó lesz.
A robogómba kiégtek egyszercsak az izzók, néztem hogyan működik egyszer szkóppal az izzók feszültségszabályozása, mintha egy tirisztor rövidre zárná a generátort. Pedig nem láttam érintkezési gondot a szabályozó csatlakozóján.
Gondoltam még arra hogy a világítást kicserélem LED-esre és átkötöm akkumulátorra.
Azért tűnik így a szkóp ábra alapján,mert így is van. Nem csak nálad.
Van erről valahol kapcsolás mert mindig csak az akkumulátorosat látom hogyan töltik.
Szia!
Itt egy gyári: https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=319383 Én pedig ilyet építettem már többet, ez is tökéletes(akkutöltéshez írja, de világítástekercshez is jó, amit építettem, ott használják): https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=279037 Egyik testelt végű tekercshez jó, a másik olyanhoz, aminek mindkét vége ki van vezetve. A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2018
Sziasztok!
Valakinek van egy nagyon jó, bevált feszültség szabályzója ? Nyomtatott áramkörrel együtt lenne a legjobb. Köszönöm.
Nekem van. Csak az a kérdés hogy mire akarod használni. 1 vagy 3 fázisú, hagyományos, vagy Ledes izzókhoz, akkus rendszerben, vagy annélkül?
Ha pontosan leírod hogy mit szeretnél, talán tudunk segíteni.
Hagyományos izzó van elől. Hátul ledes. Akkus rendszerhez kellene. Ha minden igaz ilyen generátor van benne.
Írásodból azt gondolom hogy Te akarsz építeni egy fesszabályzót. Én építettem többet is, soros és párhuzamos szabályzót is. Minedegyiknek az volt a baja hogy túlzottan melegedtek, mert a felesleges energiát, amit épp nem használ fel a motor, nekik kellett hővé alakítaniuk. Ezért egy teljesen más rendszert építettem a motoromra, ledes világításra átalakítva. Így a világítás össz fogyasztása 8W lett. Az indexek és a féklámpa külön akkuról működnek. Az egyenirányító-fesszabályzót egy 20W-os tekercs látja el energiával és mindössze 3 alkatrészből áll. Hűtőborda természetesen itt is kell. Így néz ki:
Igen én szeretnék. Mert egyszerűen elegem van abból, hogy a gyári fesszabályzók öröké valami okból kimennek. Ha viszont tudnám magam pótolni akkor gyorsabb és olcsóbb lenne.
Írhatok privátban ezzel kapcsolatban ?
Természetesen szívesen segítek. Ha Ledes világításon gondolkodsz, abban is sokat tudok segíteni.
Köszönöm szépen. Ehhez a rajzhoz nincs véletlenül egy nyomtatható áramköri rajzod layben?
Megépítettem a feszültség szabályzót. Mellékletben amelyiket megépítettem és a próba verziója.
Viszont olyan problémám van vele, hogy 14,5-14,6VDC-re szépen szabályozza de az első égőm tompítottját kiégette viszont a távolsági fényszóró szépen világít. (1 égő van a fejlámpában). Mi okozhatta ezt a jelenséget? Milyen dobozolási ötletetek van arra, hogy vízhatlanná tudjam tenni? Idézet: „Mi okozhatta ezt a jelenséget?” A megépített feszültségszabályzó csak az akku töltéséért felel, a világítás feszültségét szabályzó rész ebben a kapcsolásban nem szerepel. Az ITI47 által feltett rajzot építsd meg, az alkalmas a világítás feszültségének kezelésére is... Tényleg, miért nem azt építetted meg elsőre? Inkább mentél a saját fejed után,néztél egy egyszerűbb verziót a linkelt motelek.net-ről és utána kérdezed a hiba okát?
Azért nem azt építettem meg elsőre mert az egyszerűbb kapcsolási rajzhoz volt layout fájlom viszont az ITI47 által küldött kapcsoláshoz nincsen. (Tervezni meg nem tudok sajnos.)
Azért köszönöm, így már legalább a hiba okát tudom mi volt.
Ha egyébként jól működik, csak a feszültség magas, akkor cseréld az egyik zenert 7,5-ről 6v2- re vagy 5v6-ra. De így csak akkor jó, ha nem tölt akkut, mert annak már kevés lesz a feszültség.
Pont az lenne a célja, hogy töltse az akkumulátort. Mert a gyári feszültségszabályzóm ami van folyamatosan megadja magát (2-3havonta). Gondoltam építek egy olcsóbb megoldású feszültségszabályzót amit bármikor tudok pótolni ha kell. A motoromon csak önindító van, így ha nincs ami töltse az akkumat akkor nem tudom a motort se beindítani.
Szia!
Én ezt a kapcsolást nem építettem meg, kaptam Ledes izzókat és átalakítottam a rendszert Ledesre. Sokkal kisebb a fogyasztása, míg a fényereje nagyobb és vakítóan fehér fényt ad. Akksira sincs szükség, csak az indexeknél, de oda is csak 2 db. 2600 mA/h-s Li-Ion akksit használok, amit 4-6 hónaponként elegendő tölteni. A Ledes világítás fesszabályzója nagyon egyszerű és nagyon olcsó, 600 Ft-ból meg lehet csinálni. Nyomtatott panel sem kell, ahogy a korábbi képen láthatod. Kell hozzá egy diódahíd, (4A-100-500V), egy 1000mF/40V-os elko és egy LM 7812 1.5A-os stabilizátor IC. Meg persze hűtőlemez, ami a képen van, 40X80X5 mm-es alulemez. A Ledes izzók felül, 12V 2X6W-os reflektor és 12V2W-os hátsólámpa izzó. A tompított így világít:
Ilyen az egytekercses Ledes világítás. De ha Neked akksi is kell a motorodra, akkor arra is simán rá lehet kötni a Ledeket. Akkor csak az akksi töltése a fontos, a váltóáramú világítást meg el kell felejteni.
Mivel a motoromon nincs berúgókar csak önindító így számomra létfontosságú az akkumulátor megfelelő töltése és létezése.
Köszönöm szépen
Megértettem, ezért ajánlottam azt a rajzot, amivel csak az akksit tudod tölteni, a világításra meg a Ledes verziót. Azt azonban tudnod kell hogy az akksi töltését egy tekercsről sokkal egyszerűbben és olcsóbban meg lehet oldani, mint a 90W-os tekercssorról. Ha akarod részletesen leírom hogy miért. Én már mindezt végigcsináltam, van tapasztalatom bőven.
Nekem nem nagyon van elektronikában jártasságom sajnos csak így magamtól ami fontos volt és utána jártam. Ha már lesz töltésem és a világításom működik ahogy kell én már ennyivel megelégszem
|
Bejelentkezés
Hirdetés |