Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Megépítettem ezt a feszszabot (59a=bemenet, 49=kimenet, 31b=test, a GND-k nem testek, azok a diódára mennek) egy TIC106-tal, és LM339-cel. Bemeneten 24V-os trafó, graetzel egyenirányítva (motorban is hasonló: tekercs, állandómágnes, graetz), kimeneten egy 12V/7Ah-s eléggé lemerült zselés akksi. Trafó be a 220-ba, majd akksira a feszszab kimenete, töltés szépen megindul (fesz emelkedik 13V++). Jól van, mondom mérjünk áramot is. Analóg müszi, 3A méréshatár, ledöbbenés... Semmi sem működik. Áram nem folyik, fesz nem emelkedik. Na ezt ugyan mi lelte? Árammérő nélkül is ilyen most már. Tirisztor a katód-gate között mindkét irányba átvezet; megmértem egy vadi újat (az előző is az volt) az viszont nem, azaz tönkrement az tirisztor. De miért??? Valaki tud adni valami ésszerű magyarázatot, hogy akkor először miért működött kitűnően, de másodszor már nem? A tirisztor egyébként nem melegedett nagyon, hűtőborda is volt rajta. Krisz
Heló!
Árammérést hogy csináltad?? Sorba kell kötni a fogyasztóval, nem párhuzamosan. (bocs, hogy megkérdeztem, de velem is előfordult már, és ezért nyírtam ki egy szabályozható tápegységet)
Üdv. Nem tudom,hogy milyen teljesitményű a trafó,de valószinűnek tartom,hogy képes akkora áram leadására ami a TIC 106 tönkremenetelét okozta,mivel egy kisteljesitményű eszköz(max5A). A tirisztor katódjával kössél sorba egy 12V-21W teljesitményű izzót ez biztonságos értékre korlátozza a fellépő áramot,és igy teszteld a töltőfeszültséget. Ha ez jó akkor nyugodtan beszerelheted a motorba,mivel az ott levő töltötekercs és a gerjesztőmágnes közti légrés nem engedi a káros nagyságú töltőáram kialakulását. A trafónál nincs légrés az áram növekedésének csak az akku belső ellenállása szab határt.
szevassz Krisz
szem az volt ha jól tippelek h te a akkun hagytad a kimenetet de a tápot lehúztad --> a komparátor negatívba billent (az akkuról kap tápot) a kondit egy pillanatra vehetjük rövidzárnak és akkor a K-G pn átmenet valszeg nyitóirányba került és ha az akkuba volt elég kakaó akkor simán átégette a pn átmenetet(pnpn tiri esetén ami valószinű mer atom eltejedt ...) de ez csak egy tipp mo: szem tegyé egy diódát dorba a kimenettel nyitóirányba a tiri a mennyibe került?? mee elég kicsi áramokat bír (kivéve a pillanatértéket 30A ) BT151 8A 800V -- kb 160huf
még valami
ez motoron nem lesz valszeg baj (SIMSON!!! ) me itt te a tápot 0sekund alatt húztad le és a kondi rövidzárként viselkedett de a motoron a táp az nem 1pillanat alatt szűnik meg hanem fokozatosan szal a kondi is fokozatosan feltöltődik aztán szakadás... naggyábó ennyi SZERINTEM !! csá jah még annyi hogy ha a kimenettel sorbaköcc egy diódát akkor a töltőfeszt 0,7V al megemelheted mert a diódán annyi fesz fog esni, de ez má mellékes..
25VA-s.
Sorbakötöttem az izzót, működött is... egy ideig... amíg nem szedtem le az akksiról a vezetéket. Ja és nem csak a tiri halt meg az előző próbánál, hanem az IC is. Á, hagyom ezt a kapcsolást. Ez így nagyon bizonytalan... Azért köszi szépen a segítséget!
A tirisztor gate érzékeny, az 1µF elég durva, úgyhogy nagyon hiányzik a szokásos soros ellenállás. Tegyél gate-vel sorba 470 ohmot, a komparátor kimenettel sorba 100 ohmot.
Azt simán bírta, hogy az akkut rajtahagytam, a tápot meg lehúztam. Azt nem bírta, hogy a táp maradt, az akksi meg nem.
Ja, Simson.
Az a gáz, hogy nekem a mocin egy pillanat alatt szűnik meg a töltés. Igencsak egyedi az elektronikám... Nem kísérletezek többet, túl bizonytalan ez a kapcsolás.
a dióda rájöttem h nem jóó!!!!
akko sose fog menni szem egy single özemű DC/DC vel többre mennél és is azt fogok maj a simómba, ha eccer kész leszek azza a g@@ci CDI vel csá
Nekem most ez a feszszab van a mociban. Működik, egy picit melegszik, de nincs ilyen nyűgje. Tudom, többen is mondták rá, hogy nem valami tökéletes, de ez sem enged 14.4 fölé a feszt.
Hát, csak mondom jó lett volna egy kis fejlesztés... Köszi szépen mindenkinek a hozzászólást! Ma is okosodtam egy kicsit.
huh hallod ez aztán pazarolja a drága enerdzsit
soros stabilizátor DC/DC az kell bele 90% hatásfok vagy jobb.. nah mindeggy maj...eccer...meglesz az is csá
Hát, akkor lehet, hogy mégis fejlesztek. Csak valami megbízhatóbb kell...
Hú, de szégyellem magam. Pedig mielőtt új témát nyitottam, keresgéltem, de ez nem szúrta ki a szemem.
Az általad belinkelt P1020325.JPG-re gondolsz? Majd végigolvasom ám azért a topicot... Köszi
Ja és még valami: Ez is be tud úgy halni mint a másik, amikor levettem róla az akksit vagy a trafót (a másik mindkét esetben rajta volt)?
Ugyanis nekem a mociban ahogy leveszem a gyújtást (CDI gyuszim van akksiról), egyből meg is szűnik a töltés (relé lenyomja azt is), de az akksi marad a feszszabon (bár könnyen megoldhatom, hogy az akksi se kapcsolódjon gyújtás levételekor).
A szabályzón visszáram nem folyik a gyújtás levétele után,következésképpen "bolondbiztos".
Szóval akár az akksit vonom meg tőle, és a trafó (csak tesztelésnél) marad, vagy a trafó le, és akksi marad, akkor sem száll el benne semmi sem?
Ez kell nekem. Holnap ki is próbálom. Kösz szépen!
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Ez a feszszab egyszerűen tökéletes.
Hali!
A minap szereztem egy fesszabot, tungsram 12/02 a tipusa, d-/df/mp/61/30 lábak vannak rajta. Simsonomba szeretném beszerelni valaki tudna segíteni? THX: ---ZoLee---
Segítségeteket kérném.
Volna 1 motorkerékpár aminek vezeték zárlat miatt a feszszabályzója leégett. Generátora(Dinamó)Állandó mágnesű!!!(forgó rész) tekercse(3db) csillag kapcsolású(álló rész).Feszabályzót nem kapni hozzá.Gondoltam építek hozzá.Azt tudom hogy ha nő a ford szám nő a feszültség (28-130 Voltig).Ismereteim szerint a felesleges feszültséget el lehet disszipálni(hővé alakítani)vagy egy fázishasításos módszerrel a megfelelő feszt. 12 volt-ra redukálni. Ilyen kapcsolást keresek vagy bármi nemű segítséget címet , hozzá értő ember címét elfogadnám.Remélem tudtok valami segítséget nyújtani.A régi kapcsolást megépítettem volna csak a nyák szénné égett.TP 154B,és TP153 E jelű stab. ic vagy mi volt benne. Fáradozásotokat előre is köszönöm. Üdvözlettel Balázs.
Szerintem a téma címén rövidíteni kéne, mert szétcseszi az oldalt teljesen!
Legyen mondjuk...öööö.... egy felkiáltó jel?
Szerintem is..... Azt hittem épp valami új fejlesztés került az oldalra.....
Hello Balu!
A mocik generátora általában tirisztoros szabályzásu. A módszer elég durva. A fesz. osztó zenere kis segítséggel begyújtja a tirisztorokat, így a fázistekercsek rövidzárba kerülnek. Ettől a fesz leesik. A kapcsolási freki 18Hz alatt nem lehet, ennyi a minimum a szabvány szerint. A Marosi gépjármű elektronika gyárt, felújít, javít mindenféle elektronikus fesz. szabályzót. Címük: 7400. Kaposvár , Volán telep, Füredi u180. Tel. (82) 506 -198. Itt barátságos áron megoldják a gondodat. Sok sikert!
Bocs a hosszú címért.
Úgy látszik találtam megoldást a bajomra.SŐŐŐŐŐŐŐŐt nem csak az enyémre hanem sok más ilyen problémával szenvedőnek. Kismillió 1 kapcsolás rajz fesz. szabályozókról. Cím: http://www.motelek.net/Datenarchive Remélem hasznotokra lesz.
Nem lesz jó!
A "d" vagy "df" (de lehet, hogy mindkettő) láb a gerjesztőtekercsre menne. De mivel a Simsonban nincs gerjesztés (állandó mágnesek vannak), így nem tudod használni. Miért nem próbálod ki Mex kapcsolását: Klikk ide Én ezt használom és tökéletesen működik. Egy kép róla
Sziasztok.
Egy (nem tudom mennyire) speciális problémával fordulok hozzátok, bízva a segítségetekben. Van egy Honda Dio robogóm, illetve inkább bosszantóm, amivel a következő a problémám: Az első refiben lévő izzó (12v/35W) ismeretlen okokból folyamatosan elszál, aminek következménye, hogy a kieső terhelés miatt nagyobb feszültség szabadul a hátsó lámpára is (12v/5w) ami szintén kiizzik, és én ottmaradok a vaksötétben, 5 kilóméterenként pedig nem túl gazdaságos izzókat cserélni, tekintve az első bilux izzó 600 huf kötüli árát. A még működő izóval párhuzamosan kötött feszültségmérő 18-19V-ot (!) mutatott, úgy, hogy a motor 3/4-d gázon pörgött. Nem is csoda a bumm. Tehát keresnék egy kapcsolást amivel a 12V max 13,2V-on stabilizálható 75W terhelés mellett. (az első izzó 35W; hátsó 5W; fékpilács 25W; irányjelzők elől - hátul: 5 - 5 W) Tudtok segíteni? Előrre is köszönöm. Üdv. |
Bejelentkezés
Hirdetés |