Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Földfüggetlen egyfázisod van, két tekercsvéggel ( a méréseid, és a fotók alapján). Ha valóban így van, érdemes lenne a mellékelt egyszerű elektronikát "összedobni", feltéve, hogy nem gyárit szeretnél. Épp ilyen alkalmazáshoz van "kitalálva".
Valószínűleg ez volt a gyári, mert abban volt egy köztes relé kontakt, ami ismeretlen volt.
A betűk jelentése nem igazán tiszta, de ha minden alkatrész jelölve lenne, akkor akár után is építhető volna. Biztosíték volt, de sajnos kigyulladt már, hiába a biztosíték szakadása... a szigetelések és a műanyag égett. Ezért gondoltam a teljesítményre, hogy ami volt benne (az utángyártott, az kisebb teljesítményű) az nem bírta a menet közbeni teljesítmény felvételt.
Pörgős motor ez a kora ellenére is..
A soros szabályzó nem bírta lekezelni a nagy fordulaton kialakult feszültséget, ami túl nagy áramok kialakulásához vezetett. Marad a söntszabályzás, minden nyűgjével együtt. Az viszont nem engedi megszaladni a feszültséget, a tekercsek meg az olajban tudnak hűlni. A szabályzót minél jobb hűtéssel kell ellátni, (ami elfér), mert az a hosszú üzemidő titka. A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2024
Akkor aszondod a Tonybacsi féle rajzot megépítve, egy masszív hűtéssel jó lenne? Megcsinálom, csak feleslegesen nem akarok kinlódni, meg hát nem akarom hogy a tulaj feleségének a segge megint tüzeljen egy kirándulás közben...
Aszondom.
Vagy húsz éve csináltam hasonló söntszabályzókat, de háromfázisú kivitelben. Azokban generátordiódák voltak, bepréselhető kivitelben, meg TO220 tokozású tirisztorok, fázisonként egy-egy alu négyszög rúdba szerelve. A három rúd egymástól, és a közös nagy hűtőbordától is elszigetelve, csillámlemezzel... Működés közben bizony "sütött" a ház, fordulattól függően. " tulaj feleségének a segge megint tüzeljen egy kirándulás közben..." Biztos, hogy a szabályzó volt az oka? A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2024
Biztos, mert a sárvédő és az űlés is szétégett, mire eloltották, a szabályzó meg az űlés alatt hátul volt. A proli féle rajz stimmelne amúgy ránézésre, csak a betűk jelentése kérdéses, meg néhány alkatrész típusa. amúgy az elvileg a gyári lenne.
Az a Ducati szabályzó viszont soros elven működik..
Miből gondolod, hogy az a gyári szabályzó?
Ha ez az eredeti, akkor soros szabályzó
Szereld vissza a deknit, töltsd fel az olajat, és próbaképp akassz a generátorra fényszóróizzót terhelésnek. Mérd meg a feszültséget alapjáraton, és nagyobb fordulaton is, de nagyon ne forgasd, mert az izzó bánja. A kapott értékek segítenek dönteni, ha már más támpont nincs. A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2024
Abból, hogy itt is az eredeti szabályzóhoz volt egy relé kontakt.
Találtam egy rajzot, ami eléggé ehhez a motorhoz valónak néz ki pár ellenörzés után és ott is a rajz alapján arra hasonlít.
Mitől soros az a feszültség szabályozó,ami rövidzárként működik adott feszültség fölött?
Az nem soros szabályzás, hanem sönt.
Hol írtam én ilyet?
Az a relé kontakt azért van, mert álló motornál is van némi fogyasztása a szabályzónak, és huzamosabb állás után lemerítheti az akkut. Ezt a relé megakadályozza, csak járó motornál ad feszültséget a szabályzó részére.
Sziasztok!
Tudnátok segíteni hogy mi mitjelent, vagy hogy a kivezetések hova kell kötni? Segítséget válaszokat előre is köszönöm.
Szia! Talán ez segít. Bár ezen a képen a B+ és a gyújtás+ fel van cserélve, de attól még használható:
Szia, ez lenne a helyes bekötés.
Sziasztok!
Adott egy fűnyíró traktor, amiben egy kis önindítóval ellátott motor dolgozik. Elég leharcolt állapotban került hozzám, volt is kókányolva itt-ott. Próbáltam gyári rajzokat keresni hozzá nem sok sikerrel. A gyújtása lendkerekes, tehát nem igényel külső táplálást. Van a motorra építve egy töltő rész, a csatolt képen látható fajta. Szabályzása gyakorlatilag nincs, az egyenirányításról a kábel végébe épített dióda gondoskodik. Ez lenne hivatott tölteni az akkumulátort. Őszintén szólva nem vagyok nyugodt ettől a megoldástól. Az újabb típuskon már van szabályzó elektronika. Gondoltam rá, hogy veszek egyet hozzá de elég borsos az ára. Az is megfordult a fejemben, hogy a kínai robogókhoz kapható gyári elektronikát tenném bele, az csak 2-3ezer forint. Esetleg építhetnék hozzá valami egyszerűbb, bevált kapcsolást. Mit javasoltok?
De ugye a motornak van típusszáma? ...ha a Briggsnek jó, akkor a motor infójában van hozzá minden.
Úgy látom nem ment át a kérdés lényege... Nem az a kérdés, hogy kapható-e hozzá, mert azt tudom, hogy igen. Hanem, hogy az egy szem diódánál van-e jobb megoldás?
Gondolom a gyártó sem véletlenül váltotta ezt a megoldást idő közben.
A lényeg, hogy nincs motor típusszám, aminek alapján a neten lehetne kutakodni, hogy mások, hogyan oldották meg...
Ja, értem mire gondolsz. Sajnos csak tippelni lehet, mert nem igazán olvasható már a közel 30 éves, igen mostoha körülményeket megélt motoron. Briggs & Stratton 11HP 28C707 talán...
Hagyd úgy. Gyárilag úgy méretezik hogy a belevaló akkuval pont annyira "leterheled" hogy nem lehet gond + az akkunak is jót tesz az impulzusos egyenfeszültség.
Ha nem hiszed várlak az üzletünkben ott elmagyarázhatom, 7 éve javítok traktorokat. Tisztelettel. |
Bejelentkezés
Hirdetés |