Fórum témák
» Több friss téma |
Én próbáltam már lehúzni de nem mertem tovább feszíteni a csapágylehúzót, attól féltem, elpattan valahol és az esetlegesen kilendülő kar megelőlegez némi fogászati szakrendelést. Volt egy-kettő, amit körbemértem (utángyártáshoz) majd addig vágtam, köszörültem amíg valahogy le nem jött, akár darabokban is de utólag kiderült, nem érte meg a fáradtságot.
Robot fűnyíròt.
Szerintem egy ilyet.
Spéci lehúzóval lejön elvileg. Bővebben: Link
Hasonló spéci lehúzót csináltattam én is hozzá. Visszarakni meg felforrósítva.
Szia ! Sokszor csavaros a tengely , akkor a forgó részt ronggyal tekerve (kiszerelve) , ékszíjtárcsát? satuba fogva letekerhető . Bordás , préseltet , még nem sikerült , csak egyszer .
A csapágy házával lesz probléma . Akkor sikerült a műtét , ha összeszerelve , ékszíjjat megfeszítve a forgórész pont az állórész középpontjában marad .
Arra mondta a videóban hogy "bejlagot" készít sörös dobozból, sajna egy vágással átugrotta ezt a rész , nem mutatta hogy mit csinált.
Az enyémen már a 4db összefogó csavar sincs, így nem tudom hogy hogy lehetne kihúzni a forgórészt. Maximum a kilógó tengelyvéget satuba fogv, ha csavaros, akkor.. talán. De lehet így az egész egységet elviszem egy szakihoz , akinek mindene van hozzá hogy nézze már meg.
Hogy ez csavaros-e (?) Hát majd meglátjuk.
A légkulcs többet ér, mint tíz ilyen fűnyíró.
Csavaros . Viszont a kommutátorod , illetve a fűnyíróé eléggé sötét színű . Lehet , már zárlatos is .
Nem hiszem hogy zárlatos, mert ment, illetve megy ez a vacak, úgy értem magas hangon nyüszítve forog, pont mint amit fog a csapágy. Vajon ha sikerül befogni a forgórész tengelyét akkor akár le is csavarhatom?
Közelebb kerültem a problémához. Kis agyalást követően meglepően könnyen közelebb jutottam a gyanusított csapágyhoz. Ami valóban a tipped igazolása, azaz hogy a csapágy gyönyörűen megragadt, a további forgás pedig pillanat alatt megolvasztotta a csapágyházat, és ki is tolta a műanyagot. Íme. Következő lépés a rossz csapágy kiütése után immáron nem bontási, hanem visszaépítési folyamat lesz. A műanyag csapágyház pótlása (bejlagolás amit sajnos a videón nem látunk), esetleg kevéssé elegáns módszer lehet az új csapágy kétkomponensű ragasztóval való beágyazása a helyére, "oszt" megy ameddig megint meg nem makkan? Nem tudom, hogy csinálnád?
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2021
Igen látom, esetleg nagyon finoman meg lehet csiszolni, vagy hagyjam így?
Lehet hogy feleslegesen dolgoztam most... Most látom, 4 kis csúszkáról le van válva a vezeték, ez nem hiszem hogy egészséges.
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2021
Jobban megnézve 3 kis csúszkáról tört le, nem 4. Amúgy a csapágy teljesen be van ragadva, kivettem, maga a csapágyház így néz ki. Levettem a felső csapágyat is, mert habár forog, de igencsak "karmol" már az is.
Legalább fémből csinálnák azt a csapágy és kés tartót.
Jól megtervezett élettartam: egyszerre romlik el a csapágy, a csapágyház és a forgórész - és még lehet, hogy más részek is. Nehogy megérje megjavítani, újat kelljen venni.
" (bejlagolás amit sajnos a videón nem látunk)" Nem értem, mi abban annyira érdekes. Ha nincs még szétgyalázva 100%ban a hoki műanyag pajzs annyi sörösdobozt kell a csapágy külső gyűrű mellé tenni hogy visszaálljon nagyjából az egytengelyűség és ne érjen bele a forgórész az állórészbe. A szíj feszít így a késtengely felőli végét olvasztja, oda kell bevágni némi vas sörösdobozt. Aranykorsó pl, a pnyben van, szerintem jobb is mint a kőbambi (de csak a piros), lengyel és nincs benne málé. De ahogy látom azt a kommutátort, ez kuka lesz. Mondjuk forrasztottam meg már ilyet, de nem korrekt megoldás, nem tudom ajánlani. Esetleg ha fel lehet hajtani a réz fület és valahogy visszatenni alá a tekercselőhuzalt ha elér odáig...
A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2021
Szerintem ne költsél rá pénzt , időt , nem lesz jó . Egy régi budget fűnyíró használtan 5.000.- . A késtartó , ha jó állapotú , és működik , akkor tovább lesz jó , háromszor annyi ideig , mint a mostani gép . A kés is olcsó hozzá .
Max megnézem a vasudvarban, hogy van-e hasonló szemét, bár ezeknek mind egy a bajuk, mégpedig ez.
Az itteni és egyéb fűnyírós topikok olvasgatása után megnéztem az otthoni kb. 1 éves Parkside fűnyírómat: az is ilyen szíjas konstrukció... Kérdés: a hosszabb élettartam reményében érdemes-e szétkapni és picit lazítani a szíjon...? Vagy ha picit is lazul, már csúszni fog...? Van vkinek tapasztalata esetleg aki ilyeneket rakott össze?
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2021
Ha már szétszeded, cseréld ki az alsó csapágyat! Örök életű lesz.
Alapvetően az a baj, hogy a motortengely melege adódik át a csapágyra. Ha csak egy mákszemnyit is melegszik önmagában a csapágy, a kettő összege már olvaszthatja a műanyag házat.
A csapágyerével csak óvatosa, lásd korábbi hozzászólásokat. Akkor lesz hosszú életű, ha egyhuzamban maximum 15 percet használod, ami után egy órát pihenteted, mindezt hűvös de inkább hideg időben és évente csak egy alkalommal nyírsz füvet. Ninc smit tenni, konstrukciós zsákutca.
Nekem is volt ilyesmi (bosch fogasszíjas), az első tulajnál néhány használat után megtörtént ez a kiolvadás, de a motor felső csapágyánál. Azt valami teflon persellyel megjavította valaki, utána ment egy darabig, míg le lett cserêlve és hozzám került. Én szétszedtem, bezsíroztam a csapágyait, és 160 V egyenáramról használtam, egy évig, de nagyon sűrű dzsungelt is vitte, amiben 220 váltóról belefulladt (kipróbáltam). Végül a szíj szakadt szêt egyszer, és ledarálódott a kis fogastárcsa is. Akkor kidobtam. Bár meg lehetett volna javítani.
Ami biztos, hogy a 160 VDC előnye a sokkal kisebb motorhőmérséklet és a nagyobb nyomaték, bár utóbbi valószínűleg közrejátszott a szíj halálában. Összeségében nem hiszem hogy a feszesség csökkentése használna. nincs az nagyon megfeszítve, egyszerűen nem túl erős anyag, nem egy ipari valami.. (lehet az utángyártott szíj erősebb. Kenyérsütőnél pl ez a helyzet.) Szerk: most ugrott be hogy a szíjfeszítő csapágy be volt állva. Valószínűleg ez okozta akkor a problémát. Esetleg érdemes bezsírozni vagy kicserélni (a gyári zsírzàs általában elég savanyú). A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2021
OK, köszönöm mindenkinek. Annyira nem bontanám szét, hogy a csapágyakhoz férjek, csak a szíjon 'engednék' picit a motortartó csavaroknál (gondolom lehet). De akkor úgy néz ki, nem lesz örök élet így sem.
Kedves Mindannyian!
Hogyan lehet lehúzni, vagy csavarni egy Budget fű-szegélynyíró dobját, mert cserélni szeretném? Nem akarom elrontani, csak a dobja törött és ha volna megfelelő méretű, akkor cserélném. Üdv!
Ha törött, akkor akár le is vághatod róla... itt-ott belevágsz és lehúzod.
Válószínűleg úgysem tudsz másikat beszerezni helyette... A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2021
Moderátor által szerkesztve
Pont ezt nem akarom.
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam meg kérésem-kérdésem. Nem a dob maga a törött, hanem az a gyűrűs-karmos-tányér, ami lefogja a megtöltött és visszatett damiltartót. Szét fogom szedni, mihelyt érzek kedvet hozzá, hátha csavaros és ellentétesen forgatva lehet, hogy lejön az egész dob. Akkor már tudom milyen kell helyette. Üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |