Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Te voltál az első, aki felháborodott a témanyitás miatt: Bővebben: Link.
Csak halkan jegyzem meg: egyre kevesebb az ilyen fórum, ahol "nem illik" új témát nyitni, szép lassan mindegyik áttér a Q&A rendszerre.
Ez így van, és kicsit sem változott az álláspontom.
Sajnos ez a funkcio egy Alfan sem kapcsolhato ki. Csináltam egy hasonlo elektronikát mint amit proli rajzolt, de csak az induláskor müködött. Amint elindult az auto a fedélzeti rendszer észrevette a turpisságot és hibát jelzett.
Valoszinü, hogy rendszeresen lekérdezi az ECO gombot. Az én megoldásomban gyakorlatilag a motor indulása után pár másodperccel csak egy impulzt küldtem az ECO nyomogombra, ami le is állitotta a motor autostop funkcioját, de egy idö után megjelent a hiba üzenet, holott akkor az ECO nyomogombon már nem volt semilyen külső jel. (Tri state volt a kimenet) Nem volt egyébb informaciom a müködésröl, igy végül kiszereltem az elektronikát.
Ha én autógyár lennék és beépítenék egy elektronikát aminek működnie kéne ( Start-Stop rendszer ) akkor próbálnám megakadályozni, hogy blokkolják ... Feltételezném hogy ügyes amatőrök készítenek egy áramkört ami nyomkodja a gombot ... hanem bonyolítják túl, akkor az mindig azonos idő elteltével adná a jelet ... Na megvagytok csibészek! Nesztek egy hibakód!
Talán, ha lenne egy véletlenszerű késleltetés beépítve az áramkörbe, akkor már nem lehetne megkülönböztetni, hogy a sofőr nyomkodja a gombot vagy egy elektronika! Pár percig úgysem állítja le a motort, mert annak előbb el kell érnie az üzemi hőmérsékletet, szóval lehet járszani az idővel bőven!
Link1
Link2 https://www.amazon.de/HZTWFC-Turbo-Ladedruck-Magnetventil-Konverter...r=8-23 Hello! A három linken szereplő szselep működésében lehet külömbség? Elektromosan és mechanikusan? Vagy simán cserélhtöek és csak fizikai dimenzioiban van külömbség? Köszi!
Szia!
Szerintem semmi. A turbó lapátjainak alaphelyzetbe állításához nyit vákumot a membránra.
Köszi! Tudom. A kérdés az lett volna hgy ugyan olyan vezeérlés hatására ugyan ugy szabályoz e mind? Vagy lehet inverz vezérlésű vagy arányaiban máskép vezérlő szelep?
Hello! Ingom sincs a modern szabályzott elektronikás adatforgalmas autóelektronikárol. Tudnátok érdemben hasznos szakirodalmat vagy forumot, leirást a témában ajánlani? köszi!
Szia-Sziasztok!
Astra G.2006.05. 1.4i TwenCam 66Kw. Z14XEP Vin:WOLOTGF486G114971 MANUÁLIS KLIMA Elöl karambolos volt, klimahütőt +H.ventillátort cseréltek..., plusz kábelileg egy alig értelmezhető kábelsaláta keletkezett.., A manuális klima egy db Hütőmotoros kivitelű , Ugyanaz az hütőmotor a Klimához és a Motorhütéshez!!! Hütőventillátor modul gyárilag nincs csak a fényszóró mögötti doboz egy relékombináció a különböző motorsebességekhez., testvezérléssel a MotorECu-ból. Egy normális ide passzoló rajz kellene nagyon. A csatolt rajzon lévő leirás ,a két külön hütőventillátoros variációé+Hütőmodulos kivitelé !!(Egy motor a klimahütő elött--egy másik a rendes hütő mögött) sajnos nem alkalmazható ide! köszi minden segitséget üdv C.
Szia! Ilyet találtam erről a részről "egy motorosban". A Behr és a Delphi is egyformán van bekötve. Az a rejtély az, hogy a motorvezérlőknél nem találni a Z14XEP -hez bekötést pedig a progiban ebben kerestem rá a motorhűtésre. Talán jó lesz ... remélem.
.... no és ezek is fellelhetőek az általad nézett "TD progi" cooling fan 10. sorában a kapcsolási rajzok között.
Szia!
Vannak emberek akik nem rudnak csalódást okozni.., ez volt a puder.. "Hangyányit" hiányos volt.., de ez abszolult nem akadályozta meg a felhasználhatóságát a sikeres javitásban mégegyszer nagyon köszi baráti üdvözlettel Laci
Szívesen! Gondolom, hogy a vezeték színjelöléssel (nem a színesek) ellátott rajzok voltak használhatóak. Az érdem mindenképpen a Tiéd, hiszen Te javítottad ki a hibás részt.
Pontosan azok voltak mérvadóak....
Egyébbként mellesleg ..," Az autórádio beszerelés " - be arra járván egy érdekesség felkelthetné nagybecsű figyelmed..akár PM - ben is... Baráti üdvözlettel... C. A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2022
Pontosan mire vagy kíváncsi ezzel a rádióval kapcsolatban ami végülis CD lejátszós, kommunikációs egység volna. Van róla rajz de a TD-ben is ott van a 2. a sorban.
Ez egy kazettás-- CD váltós Blaupunkt ,Delta CC gyári rádió.
1. Az A8 Quatro 1995 AUDIO hangrendszer gyári kapcsolási rajza kellene. .Létezik ugyanezzel a Delta CC rádióval " BOSE" technikával szerelve, ez nem az!! ( A Bose aktiv hangszókat használ egy db erősitön keresztül) Kb ennyit most Üdv Laci
Akkor a Bose rendszer kell külön egy erősítővel hat hangszóróval, és plusz két hangszóró amit a központi vezérlő használ telefonhoz és még a CD töltő hozzá?
Van Beta, Gamma/Delta, Bose és Bose Estate. Melyik is az amire szükséged volna?
A Gamma/Delta használ két erősítőt de csak az ezekhez tartozó hangszórók az aktívak a többit a központi egység viszi ....
A TD-ben is vannak használható rajzok amikre az A6 97'-2004 ALT motorkódnál keress rá.
Ez valószinúleg Delta CC, nem BOSE változat!!!
Ugy néz ki hogy az első hangszórók direkt a rádiofejegység végfokával vannak meghajtva. A két hátsó ajto es kalaptartó hangszórók kúlön erősitőről mennek. Valószinúleg.. "Az A6-2004 ALT mótorkód rajzai az A.D - ban van? Ha megint itt lesz megnézem, de nagy valószinüséggel nem BOSE verzios.. Üdv
Most már akkor majd holnap estefelé, (akkor érek rá) mert Bose-ból van a "kerítés" a rajzoknál (lehet, hogy Beta?).
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2022
Ezeket a rajzokat azért tartottam fontosnak a többihez képest, mert csak ezekben van sárga színjelölésű vezeték a többiben nincs. A TD-ben pedig a rajzokhoz nem adja meg a hangrendszer nevet.
Az alapkérdés ami . körül bolyongok.., honnét tudnja a dolgozó hogy ebben az A8-ben konkrétan milyen Hangtechnika lett gyárilag beszerellve??? ugy tünik elég különböző...
Audi A8 4D 1995. 220Kw, ABZ0. VIN:WAUZZZ4DZSN002164 Azt olvastam hogy BOSE-val van szerelve.., de lehet NOKIA is pl... BOSE .-nél : Az összes hangszoró saját erősitőjéről megy--kivéve rádiótelefonhangszórót ami direkt a fejegységről megy... Ebben az autóban van gyári rádiotelefon... NOKIA-nál -- első hangszórók direkt a rádió-fejegységről---többi erősitőről---esetleg két erősitőről(?) A BOSE rajzokhoz készülék szövegmagyarázat megvan? PL "A112-A250" stb--stb.. ??,a nagyobb biztonságért,,
A112 audio egység kimeneti erősítője
A250 CD váltó B51-(I-II-III) bal hátsó hangszórók (értelem szerűen) K308 audó/telefon váltó relé 309 hangszóró relé A31 (M29) központizár vákuum szivattyúhoz A5 (A75) műszerfal vezérlő modulhoz A78 antenna modul B8 audio hangszóró bal első vagy szimpla B50 jobb első hangszóró A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2022
Szia!
Most nem kezdek el köszöngetni .,mert még holnap is folytathatnám.., tehát nagyon köszi !!! 1. Az hogy Nokia vagy Bose hangrendszer van ..,az hamar eldölt mikor az ajtókon lévő hangszórórácsán sasszemmel felfedeztük a "BOSE" szöveget.... 2. Egy bontos SÁRGA Mini ISO vezetékes stekker cserével. és némi javitgatással sikerült a BAL-első hangszoró kivételével életre kelteni a rendszert....,az erősitőt még nem leltük fel az auton .., csomagtartó baloldalán csak egy hatalmas telefonmodult van..,a rádion csak 2 Mini Iso van.., harmadik KÉK hiányzik., feltehetőleg mert gyárilag nincs benne CD váltó....,Nagyon elképzelhető ,hogy valahol tettek kisérletet ilyesmi utólagos beszerelésére, esetleg erősitő cserére..,valami ilyesmi indokolhatja az eszméletlen mókolásokat., elsősorban a Sárga csati körül..., üdv Laci Idézet: Ennek a vezetéke nincs véletlenül az ajtó átvezetőben eltörve? „a BAL-első hangszoró kivételével”
Bose Erősitő--szép darab külsőleg is .,kb gyenge 2kg., természetesen a csomagtartó létező legmélyebb helyére szerelve ...,hadd bontakozzon ki a grünspann..., 2 Pin is levolt rohadva tövig...., valahogy sikererült bypasszolni .., ugyhogy fullra sikerült müködőképessé tenni.., mehet a veterán vizsgára...
Egyébbként bekapcsoláskor is kiirja egy pillantra hogy "BOSE" lakik benne...,tudatva hogy nem NOKIÁ-val szerelt... Üdv Laci |
Bejelentkezés
Hirdetés |